|   15:07:40
  יאיר נבות  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מהי חרדה דנטלית ואיך מתמודדים איתה?
סוכנות ראש
עריכת הסכמי ממון: השלבים המומלצים בדרך להסכם מוצלח
קיריל, פטריארך. פוטין "נס אלוהי" [צילום: אלכסנדר זמיאלינצ'נקו, AP]

הכנסיה הרוסית תומכת במלחמה נגד אוקראינה

הפטריארך קיריל, העומד בראש הכנסייה הרוסית אורתודוקסית, נשא דרשה ובמסגרתה תמך בפועל במלחמתה של רוסיה נגד אוקראינה "החיילים הרוסים המתים באוקראינה ייזכו ללא ספק שכל חטאיהם ייעלמו אם מותם היה למען המולדת, ואם הקריבו את חייהם למענם של אחרים", אמר זה אותו פטריארך שאמר למיליוני מאמיניו שתקופת מנהיגותו של פוטין מהווה לא פחות מ"נס אלוהי" עבור רוסיה
27/09/2022  |   יאיר נבות   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת רוסיה באוקראינה   |   תגובות

הפטריארך קיריל, העומד בראש הכנסייה הרוסית אורתודוקסית, אמר (יום ב', 26.09.22) במסגרת דרשה דתית שנשא שהחיילים הרוסים המתים באוקראינה ייזכו ללא ספק שכל חטאיהם ייעלמו אם מותם היה למען המולדת, ואם הקריבו את חייהם למענם של אחרים. הדברים הללו הם ביטוי נוסף לתמיכה העקבית של הכנסייה הרוסית במהלכיו של הנשיא ולדימיר פוטין ובמלחמה באוקראינה.

בחודשי המלחמה הראשונים היו אומנם בכירים ברמות שונות בכנסייה שהעזו לצאת נגד המלחמה בפן המוסרי והפגיעה בחפים מפשע, אך קולם הושתק או שהם מצאו עצמם מורחקים. המציאות הזו מדגישה שוב את הקשר בחזק והבל ינותק בין משטרו של הנשיא פוטין לממסד הדתי.

בשנותיו של הנשיא פוטין הפכה הכנסייה הרוסית אורתודוקסית לעוד כלי בשירות המשטר הרוסי, שנעזר בשירותיה החיוניים של הכנסייה והשפעתה הפוליטית על הבוחרים באיזורי הספר של רוסיה. במסגרת דיל בין פוטין לקיריל הוזרמו לכנסייה בעשור האחרון תקציבי עתק, שסייעו לה לבנות אלפי מנזרים/וכנסיות ברחבי רוסיה ולשפץ מספר עצום של מנזרים וכנסיות ברחבי המדינה. זה הרבה מעבר לסתם שיפוץ כמובן. הכנסייה הרוסית היא גם אימפריית נדל"ן ששווה הון עתק. היא מפעילה שורה ארוכה של ארגוני צדקה כאלה ואחרים, שמקדמים את האינטרסים שלה ושל הממסד. לקיריל קשרים הדוקים מאוד עם פוטין ובכירי המשטר.

התגייסות מוחלטת לצדו של הנשיא פוטין
הפטריארך קיריל: "חיילים שמתים באוקראינה ישטפו את כל חטאיהם"

בעשור האחרון התחזק מאוד מעמדה הפוליטי של הכנסייה והיא הפכה דה-פקטו לזרוע פוליטית של המשטר, תוך שהיא מנצלת עד תום את הקשרים הללו, כולל תופעות שחיתות רחבות היקף. ומה מבקש הנשיא פוטין בתמורה? את השפעה הפוליטית של הכנסייה במרחבי הענק של רוסיה. זה אירוני למדי, משום שעל-פי חוקת רוסיה, אמורה להיות הפרדה מוחלטת בין דת ומדינה. בפועל זה ההפך הגמור. כך למשל ב-2012, בצל המחאה הציבורית הענקית נגד המשטר בעקבות הזיופים ההמוניים בבחירות הפרלמנטריות של 2011 ונגד עסקת חילופי התפקידים בין רה"מ דאז פוטין והנשיא דמיטרי מדבדב, הפטריארך קיריל נזעק לעזרתו של פוטין, והסביר למיליוני המאמינים שתקופת מנהיגותו של פוטין מהווה לא פחות מ"נס אלוהי" עבור רוסיה, כמעט כאילו פוטין הוא בן האלוהים שנשלח להציל את רוסיה מחורשי רעתה, ולכן חובה להצביע עבורו. וזה עבד כמובן, כי במרחבי הענק של רוסיה יש ציבור גדול שמכבד מאוד את הממסד הכנסייתי. אמירות כאלה של הפטריארך מעניקות לפוטין לגיטימציה יקרה מפז.

הכנסייה הרוסית חטפה מכה קשה בשישה בינואר 2019, כשברתולומאיוס מקונסטנטינופול - הפטריארך מקונסטנטינופול ("הראשון בין שווים") של הקומוניון האורתודוקסי-מזרחי, העניק מעמד עצמאי לכנסייה האוקראינית, ובכך ניתק אותה מהכנסייה הרוסית אורתודוקסית שבראשה עומד הפטריארך קיריל, לאחר 332 שנים. המהלך הדרמטי היה פועל יוצא של המלחמה בין המדינות מאז 2014, ורצונה של אוקראינה לנתק את השפעתה של הכנסייה הרוסית אורתודוקסית באוקראינה, שהתבטאה לא רק בפעילות דתית, אלא גם בהשפעה בשלל רמות אחרות, כולל פעילות מודיעינית בכיסוי דתי.

בחודשים האחרונים היו רבים שביקרו קשות את הכנסייה הרוסית אורתודוקסית ואת קיריל העומד בראשה - על צביעותם, על התעלמותם מפשעי מלחמה איומים של חיילי הצבא הרוסי באוקראינה, על חוסר מוסריותם ועל שחיתותם. כשהצבא הרוסי השמיד מאות כנסיות ומנזרים ברחבי אוקראינה בחודשים האחרונים, קיריל מילא פיו מים. הברית בין המשטר והנשיא פוטין לכנסייה הרוסית אורתודוקסית משרתת היטב את שני הצדדים, ולכן היא מחזיקה מעמד.

תאריך:  27/09/2022   |   עודכן:  27/09/2022
יאיר נבות
+מיליוני שקלים הוקצו לקליטת פצועים אוקראינים בישראל
21:06 27/09/22  |  איציק וולף
ראש הממשלה ושר החוץ, יאיר לפיד, הצהיר כי מדינת ישראל תמשיך לסייע לאוקראינה ולאזרחיה - בייחוד בתחום שיקום פצועים קטועי גפיים. זאת, לאחר שמשרד החוץ ומשרד הבריאות הודיעו על יוזמה לקליטת עד 20 פצועים קטועי גפיים אוקראינים לטיפול במגוון בתי חולים שמתמחים בשיקום.

משרד החוץ העמיד לנושא מימון מיוחד בהיקף מיליוני שקלים שהועברו למשרד הבריאות לטובת בתי החולים שיקלטו את הפצועים, כשכל פצוע שוייך למוסד רפואי שמתאים לאופי הפציעה והשיקום בתיאום עם משרד הבריאות. זאת כחלק מהמחוייבות המתמשכת של ישראל להמשך סיוע הומניטרי רחב היקף לאוקראינה.

"למדינת ישראל ניסיון רב בשיקום פצועים קטועי גפיים. יש לנו צוותים רפואיים מעולים ובתי חולים שפתחו את הדלת והלב לפצועים מאוקראינה. מדינת ישראל תמשיך לסייע לאוקראינה ולאזרחיה. אני מאחל החלמה מהירה לפצועים", אמר לפיד.
+משרד החוץ: לא נכיר בסיפוח רוסי באוקראינה
20:36 27/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ישראל הודיעה כי היא מכירה בריבונות של אוקראינה ובשלמות הטריטוריאלית שלה וכי לא תכיר בתוצאות משאלי העם המתקיימים במחוזות הבדלניים שבמזרח אוקראינה  ▪  ישראל החלה לקלוט פצועי קרבות אוקראינים
ישראל לא תכיר בתוצאות משאל העם [צילום: AP]
+סיסמולוגים דיווחו על פיצוצים בים הבלטי
20:08 27/09/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
מדינות באירופה החלו להאשים את רוסיה בפעולת חבלה מכוונת שהובילה לדליפת הגז בצינור נורד סטרים שבמעמקי הים הבלטי  ▪  סיסמולוגים הבחינו בעדויות לפיצוצים זמן קצר לפני שהתקבלו דיווחים על דליפת הגז
"קשר לשלב הבא בהסלמה באוקראינה" [צילום: דימיטרי לובצקי, AP]
+פוטין חתם על צו המעניק לסנודן אזרחות רוסית
12:13 27/09/22  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
סנודן מבוקש בארה"ב באשמה של ריגול, לאחר שהדליף מסמכים סודיים ותמלילי שיחות שנאספו על-ידי סוכניות הביון של ארה"ב  ▪  סנודן נמלט לארה"ב ומאז הוא משמש בידי פוטין כקלף מיקוח
סנודן. מעתה אזרח רוסיה [צילום: AP]
+האקרים אוקראינים פרצו לטלוויזיה בקרים ושידרו נאומו של זלנסקי
11:04 26/09/22  |  יואב יצחק
האקרים מאוקראינה פרצו לשידורי הטלוויזיה בחצי האי קרים (שבת, 24.09.22), ושידרו את נאומו של נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, שקרא לחיילי צבא רוסיה להיכנע או לברוח. בתחילת החודש פיזר צבא רוסיה, ככל הידוע באמצעות תומכיו בשטחים שנכבשו, 'כרטיסי כניעה'. חיילים מצבא רוסיה או סייענים יוכלו, באמצעות קוד QR, מספרי טלפון וכתובת לצ׳אט בטלגרם, לייצור קשר עם צבא אוקראינה, ולמסור מידע וכן לתאם כניעה. זלנסקי הבטיח להגן על החיילים שייכנעו ולא למוסרם לצבא רוסיה גם במקרה של חילופי שבויים, אם לא ירצו בכך.
נאומו של זלנסק בידורי הטלוויזיה בחצי האי קרים
+האם מקווקז תיפתח הרעה לפוטין
10:47 26/09/22  |  יאיר נבות   |   לרשימה המלאה
מי שמוביל את המחאה ברפובליקה שרוב תושביה הם מוסלמים, הן נשים, שקראו: "איננו עיוורות! רוסיה תקפה את אוקראינה. רוסיה פועלת בשטח מדינה זרה! לא למלחמה! למה אתם לוקחים את ילדינו"?!  ▪  הגיוס עליו הכריז פוטין מתרכז בעיקר בריפובליקות הנחשלות, כולל סטודנטים וגברים מעל גיל 60 בלי ניסיון קרבי וגברים בעלי מוגבלויות
בקווקז שורפים תמונות של פוטין [פורסם: Anton Gerashchenko]
+הבריחה מפוטין מתעצמת - גברים רוסים נמלטים לגאורגיה
10:14 26/09/22  |  יואב יצחק
הבריחה מרוסיה מתעצמת, לאחר שהנשיא ולדימיר פוטין חתם על צווים לגיוס כ-300 אלף גברים רוסים למלחמה באוקראינה. בסרטון שהופץ ברשתות: "בריחת הרוסים מעבר לגבול עם גאורגיה נמשכת; ומכיוון שהגבול הזה עובר באוסטיה, אנו האוסטיים היינו עדים ל'יציאת מצרים' הזו מבלי משים".
הבריחה לגרואגיה נמשכת, דרך אוסטיה
+צבא אוקראינה פגע במרכז בקרה ואימונים של מלט"ים שרוכזו באזור חרסון
10:08 26/09/22  |  יואב יצחק
צבא אוקראינה פגע במרכז הבקרה והאימונים של מל"טים אירניים, שהוקם על-ידי צבא רוסיה בכפר צ'ולקובקה שבאזור חרסון. צבא אוקראינה ממקד עתה מאמץ מיוחד כדי לפגוע במל"טים שסופקו לרוסיה על-ידי אירן. כלים אלה משמשים את צבא רוסיה למתקפות קשות גם נגד האוכלוסייה האזרחית באוקראינה. ביום ראשון תקף צבא רוסיה באמצעות מלט"ים-מתאבדים מבני ציבור ומתקני ממשלה בעיר אודסה.
התקיפה במלט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 ארמגדון 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הכנסיה הרוסית תומכת במלחמה נגד אוקראינה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
27/09/22 12:08
 
חשדנית
28/09/22 19:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת רוסיה באוקראינה
מצפון (הקווקז) תיפתח הרעה עבור פוטין? תמונות מדהימות מגיעות מהעיר מחצ'קלה, בירת רפובליקת דאגסטן בצפון הקווקז. יש שם מחאה קולנית ומתגברת נגד הגיוס. ביום א' (25.09.22) התקיימה שם בין השאר הפגנה בה הועלתה באש תמונתו של הנשיא ולדימיר פוטין - אירוע נדיר ביותר בהפגנות והמחאות ברוסיה, שמצביע על זעם.
26/09/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
ארצות הברית מזהירה את רוסיה ואת נשיאה ולדימיר פוטין מפני השלכות קטסטרופליות אם צבא רוסיה ישתמש בנשק גרעיני נגד אוקראינה או מדינה אחרת. אזהרה חריפה זו (יום ראשון, 25.09.22) - שניתן לה פומבי, נאמרה לאחר שנשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, ושר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הצהירו, כי האזורים באוקראינה שנכבשו על-ידי צבא רוסיה, בהם מתקיים עתה 'משאל עם', יהיו מוגנים - אם יסופחו על-ידי הפרלמנט ברוסיה; וכי מתקפה או כניסה לאזורים אלה מצד צבא אוקראינה או כל גורם אחר, תחשב על-ידי מוסקבה כפגיעה בשטח רוסיה, ותאפשר שימוש בכל סוגי הנשק, כולל נשק גרעיני.
26/09/2022  |  יואב יצחק  |   חדשות
הנשיא ולדימיר פוטין מעורב יותר ויותר במישרין בתכנון האסטרטגי של המלחמה באוקראינה בשבועות האחרונים, אומרים פקידים אמריקנים המצוטטים בניו-יורק טיימס. בין היתר דחה פוטין את בקשת המפקדים בשטח להתיר לצבא הרוסי לסגת מהעיר חרסון, אשר תאפשר להיערך בצורה מסודרת מעבר לנהר הדנייפר ותחסוך חיי אדם וציוד – אך גם תהווה השפלה פומבית נוספת לפוטין עצמו.
25/09/2022  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
קאנצלר גרמניה, אולף שולץ, הודיע כי הוא מעוניין בהעמקת השותפות בין גרמניה לבין סעודיה בתחום האנרגיה. את הדברים אמר (שבת, 24.9.229) בתום פגישה שקיים עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן.
24/09/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
במוסקבה חתם הנשיא ולדימיר פוטין (יום שבת, 24.9.22) על חבילת חוקים הקובעים עונשים חמורים חדשים למי שאינו מציית לפקודות, למי שעורק ולמי שנכנע לאויב ללא קרב. חבילת החוקים הללו אושרה השבוע במהירות הבזק ב"דומה", הבית התחתון של הפרלמנט, ובבית העליון, "מועצת הפדרציה".
24/09/2022  |  יאיר נבות  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
המדיניות הישראלית הנוכחית כלפי חיזבאללה, מאז ה-7 באוקטובר 2023, מצטיירת מהבחינה האסטרטגית כמושכלת, בהינתן הנסיבות המתקיימות מאז לאורך גבול הצפון
אלון קוחלני
אלון קוחלני
ביה"ד הארצי לעבודה דן בסוגיה שהייתה במשך עשרות שנים נטושה במחלוקת פרשנית וקרא למשרד הפנים לעשות סדר (ע"ע (ארצי) 58770-11-23 ריוא חטיב נ' עמותת עורכי דין למינהל תקין
איתמר לוין
איתמר לוין
שני מקרים של חייבים שהעבירו רכוש לאחיהם מגיעים לאולמו של השופט יעקב שקד. שימת לב לפרטים, גישה מעשית ואנושיות מובילות אותו למסקנות הפוכות
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
כאשר יהודי מרגיש שחסר לו משהו בענייני תורה ומצוות, אינו סומך על-אף אחד ולא מחכה שיצוו אותו, אלא תובע וצועק מעומק נפשו למה נגרע
יעקב אחימאיר
יעקב אחימאיר
לצד בית המשפט העליון יש לכונן בית משפט חוקתי    חבריו יהיו מעטים, 'זקני העדה' ומשפטנים עתירי נסיון, וערכאה זו תדון אך ורק בסוגיות הנוגעות בשאלה: האם הצעת חוק מסוימת, שתידון בכנסת, ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il