היום יותר מתמיד אנחנו חייבים לחזור לאירועים הפוליטיים העצובים, שהתרחשו בשנים 132-136 לספירה, ולראות איזה אסון לאומי כבד נגרם לעם היהודי בארץ ישראל, כשעל החזון הלאומי שלנו השתלטו גלי המשיחיות הסהרורית. אומנם, בבתי הספר אנחנו שרים עד היום שירי תהילה לגיבור בר כוכבא, אך למרבה הצער, אנחנו מתעלמים מהאסון הכבד, שפקד את העם היהודי בעקבות צעדים משיחיים מסוכנים של האדם, לו אנחנו שרים היום את שירי ההלל ברטט ובהתרגשות. האסון הוא בקבורת הקיומיות הלאומית היהודית העצמאית בארץ ישראל, שגם קבר את חייהם של מאות אלפי יהודים, שנסחפו אחרי המשיחיות, שזכתה לגיבוי של מעצבי עולם ההלכה היהודית, כשהבולט בתמיכתו היה רבי עקיבא.
האירועים ההיסטוריים בחיי העם היהודי בשנים 132-136 לספירה מקבלים את מלוא ההערכה מהמשיחיות, שהשתלטה על ספרי הלימוד שלנו. אותם אירועים היסטוריים בשנים 132-136 זוכים גם לביקורת נוקבת רוויית כאב וצער, שהפקרנו בידיים משיחיות את הקיומיות הלאומית היהודית העצמאית, ואפשרנו לאותה משיחיות להוביל חיים עצמאיים בארץ ישראל ללכת לעולמם, כשהיא אוספת בדרכה לאבדון גם את חייהם היקרים של מאות אלפים מבני עמנו.
אני הולך בדרכו של יהושפט הרכבי, הטוען, שגודל החזון חייב להתנות את הגשמתו במציאותיותו. גם כשהחזון מבקש להתעלות על המציאות, רגליו חייבות תמיד להיות נטועות בקרקע המציאות. זה ההבדל בין חזון לבין פנטזיה המרחפת על-כנפי האשליה. לדעתי, זו אשליה, שנוכל לקשור את עתידנו כמדינה יהודית בארץ ישראל, המבקשת להמשיך לשלוט על חיי העם הפלשתיני, החי בארץ הזו וגם לו יש מאוויים לאומיים, המייחלים למדינה עצמאית.
הדרך היחידה להיחלץ מעתיד, שימשיך לדמם את חיי שני העמים, זו הדרך המובילה לשתי מדינות לשני העמים. אינני מתעלם מקשיים שמערימה המציאות הקיימת, כשמאות אלפי יהודים חיים כיום בשטחים, העתידים להיות שטחי המדינה הפלשתינית. יש ביניהם לא מעטים, שיביעו בהתנגדות נמרצת ותקיפה את כאבם לנוכח דרישה לפנות את ביתם. אני מודע לקיומו של תרחיש, שלהתנגדות לפנות בתים יהיו ביטויים פיזיים קשים, אך אני רוצה בהמשך קיומה של המדינה היהודית בארץ ישראל.
הדרך היחידה, שתחלץ את מדינת ישראל ב-2022 ממה שעוללה משיחיות משקרת לעם ישראל בשנים 132-136 לספירה, זו הדרך המובילה להיפרדות - שתי מדינות לשני העמים. יש בישראל כיום זרם פרגמטי בימין ובמרכז, שחייב למצוא את הדרך לזרמים הפרגמטיים בחברה הפלשתינית כדי לכונן שתי מדינות שוחרות שלום החיות זו לצד זו. אני מקווה, שכל החפצים בהמשך קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל יאמצו את הגישה - שתי מדינות לשני העמים.