|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
נתניהו. מרמה ומשקר [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]

ביבי הוא החור

ביבי מדרדר את ישראל אל עברי פי פחת הוא מכר אותה פוליטית לאלופת המדינה בהשתמטות מצה"ל; והוסיף לה מכספי משלם המיסים; ועם אישור החקיקה ייתקע סכין בלב הרוב המכריע של העם היהודי בגולה
27/12/2022  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   ממשלה 37   |   תגובות

שלוש פעמים נזקקו חכמי ישראל לאמירה כי "לא העכבר הוא הגנב אלא החור". זה החור בגדר שמאפשר לו לחדור ולגזול. בפוליטיקה הישראלית הרותחת ביום חורף בכל רחבי הארץ לא הגזענים החשוכים אורית סטרוק ואבי מעוז ושמחה רוטמן הם הגנב. החור בגדר במעמד הגנב הוא בנימין נתניהו.צמפני שהסמכות בידיו של ביבי, והוא חתם איתם הסכם קואליציוני מחפיר אשר נועד להפלות לרע להטבי"ם, נשים וערבים.

הם, ביושרה, לא הסתירו את כוונתם הזדונית והאנטי-דמוקרטית, תוכם ככברם. אך מה איתו?
אם חתם והתכוון (במפתיע) לעמוד בדיבורו הרי הוא האחראי העיקרי, ראשון בין שווים, לשחיקת ולריסוק דמותה הדמוקרטית והליברלית של ישראל, ולהצגתה בעולם כגזענית וחשוכה; ואם חתם ולא התכוון לעמוד בדיבורו, (וזה לא במפתיע) הרי הוא מרמה ומשקר וכפי שהעיר לגביו יצחק שמיר - "מלאך חבלה".

כך או כך ביבי מדרדר את ישראל אל עברי פי פחת. הוא מכר אותה פוליטית לאלופת המדינה בהשתמטות מצה"ל; והוסיף לה מכספי משלם המיסים; ועם אישור החקיקה ייתקע סכין בלב הרוב המכריע של העם היהודי בגולה; ועדיין לא עסקנו בנזק המדיני הכבד שביבי גורם לישראל בעולם הדמוקרטי והליברלי.

אך יש כבר זיק של אור ראשון בקצה המנהרה. בני החושך התכוונו להעניק פטור לרופא המצוי מלטפל בלהט"ב או בערבי ואולי באישה, והגיב לכך כראוי הקרדיולוג ד"ר חבקוק עופר ממרכז סורסקי בכותבו בטוויטר בלשון ברורה ובלב פתוח: "אין לנו פנאי או חשק להקשיב, ובוודאי לא לקיים, את רחשי ליבם ההזויים של מי שבחרו לבזות את היהדות בחושך הפנימי שלהם".

זה הדגש הנכון. היהדות האמיתית אינה שלהם. היא שלנו. היא של ישעיהו ועמוס ותהלים (דוד) וקהלת (שלמה) ואילו החרדים אינם מקנים כראוי את מוסר הנביאים ל"תינוקות של בית רבן".
זעקתנו בלמה אותם. אומנם טרם ניצחנו במערכה, אבל גברנו עליהם בקרב. בימים אלה נוכחנו - שיש סיכוי (רק סיכוי, אך זה לא מעט לפי שעה) למרי אזרחי חוקי. עורכי הדין קמו על ביבי ומרעיו ההורסים את מערכת החוק; הרופאים אינם ת.פ. של סטרוק אלא מחויבים בשבועת היפוקרטס ואסף הרופא; 1187 טייסי חיל-האוויר במילואים חתמו על עצומה נגד חוק האפליה ובעד ערכיה של ישראל.

היכן, לעזאזל, הסופרים? וההורים? והמהנדסים? ביבי ומרעיו החרדים ייטיבו לעשות אם יבינו כי אנו - הדתיים האחראים והחילונים - שבעיני חלקנו האלוהים דתי ובעיני האחרים הוא מושג רוחני, לא ניסוג מחפירות חיינו; לא ניסוג ממוסר הנביאים; לא נוותר על הארץ הקשה והאהובה והזועקת הזאת; ונאמר לראש הממשלה המיועד, ה"חורא" במשל העכבר והגדר, האיש שמחזיק במשטרה ובפיזור ההפגנות ש"אתה בא אליי בחרב ובחנית, ואני בא בשם אלוהים"1. אז נאיר את ישראל בזיו היהדות ובכיבוד זכויות האדם והאזרח ובאהבת הארץ ובשוויון לאחר.

הערות

1. כך בלחן. במקור בספר שמואל א פרק יז: "ויאמר דוד אל הפלישתי, אתה בא אליי בחרב ובחנית ובכידון ואנוכי בא אליך בשם ה' צבאות אלוהי מערכות ישראל."

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  27/12/2022   |   עודכן:  27/12/2022
דן מרגלית
+הצעת חוק: עורכי דין לבחירת שופטים ימונו ע"י הממשלה ולא ע"י הלשכה
23:52 27/12/22  |  עידן יוסף
חברי כנסת מעוצמה יהודית ומשס הגישו הצעת חוק לשינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים, ולפיה במקום שני עורכי דין מטעם לשכת עורכי הדין ימונו שני עורכי דין שתבחר הממשלה בהמלצת שר המשפטים.

המציעים, יצחק וסרלאוף, איתמר בן-גביר, עמיחי אליהו, לימור סון הר מלך ומיכאל מלכיאלי, מסבירים כי מוסדות לשכת עוה"ד נבחרים בצורה בעייתית. "מדובר בעיוות מוסרי, המעניק לגילדה מסוימת אשר ספק רב אם היא מייצגת כראוי את כלל הציבור הישראלי כוח בלתי סביר בעליל בקשר לקביעת נושאי משרה שיפוטית, שהם בעלי כוח עצום בציבוריות הישראלית", נכתב בדברי ההסבר.
+סמוטריץ' הגיש הצעת חוק להשהיית משפט נתניהו
23:29 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
סיעת הציונות הדתית מציעה לקבוע כי לצורך הגשת כתב אישום נגד חבר כנסת יהיה צורך בנטילת החסינות על-ידי הכנסת, על-פי הצעת ועדת הכנסת  ▪  ההצעה מבקשת לבטל תיקון לחוק החסינות שבוצע ב-2005
סמוטריץ'. נתניהו לא הצהיר שלא יתמוך בהצעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+שיח נכדי הרבנים עשוי להביא לפתרון המשבר ביהדות התורה
22:28 27/12/22  |  עידן יוסף
הדבר היחיד שיכול היה לעכב את השבעת הממשלה הוא ההסכם הקואליציוני עם דגל התורה. אולם בשעות האחרונות יש שיח אינטנסיבי בין מוטי פלאי נכדו של הרב גרשון אדלשטיין לבנו של האדמו"ר מגור. מעריכים שימצא הפתרון לחתימת הסכם עד מחר בבוקר שיאפשר המשיך את הלו"ז כמתוכנן (גלי צה"ל).
+ישראל כ"ץ: אכבד כל הכרעה שנתניהו יקבל
21:16 27/12/22  |  עידן יוסף
ח"כ ישראל כ"ץ: "מינוי שרי הליכוד בממשלה הוא בסמכותו הבלעדית של רה״מ ואני וחברי נכבד כל הכרעה שיקבל וזאת בניגוד לפרסומים תקשורתיים שקריים על אולטימטומים והתניות שהצבתי כביכול, שמטרתם לנסות ולזרוע מחלוקות ולפגוע בתהליך הקמת הממשלה".
+כך תיראה חלוקת התיקים בשס
20:14 27/12/22  |  עידן יוסף
מועצת חכמי התורה אישרה את חלוקת המינויים בשס, זו החלוקה (ייתכן שינוי של הרגע האחרון): אריה דרעי - שר הפנים והבריאות; יעקב מרגי - שר הרווחה; יואב בן-צור - שר במשרד הרווחה; מיכאל מלכיאלי - השר לשירותי דת; חיים ביטון - שר במשרד החינוך; משה ארבל - סגן שר הפנים; משה אבוטבול - סגן שר החקלאות; אוריאל בוסו - יו"ר ועדה; ינון אזולאי/ יוסי טייב - יו"ר ועדה (כיכר השבת).
+הליכוד: טרם התקבלו החלטות על מינויים
20:06 27/12/22  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
דודי אמסלם לא יכהן כשר ולא כיו"ר הכנסת  ▪  בראשות הכנסת צפוי לעמוד אמיר אוחנה, אך גם דני דנון צפוי להציג מועמדות בסיעה  ▪  רגב לתחבורה, כהן לחינוך וסילמן להגנת הסביבה
אמסלם, נתניהו ואוחנה [צילום ארכיון: יונתן זינדל/פלאש 90]
+צחי הנגבי ימונה לראש המל"ל
19:55 27/12/22  |  עידן יוסף
ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו החליט למנות את השר לשעבר צחי הנגבי לראש המל״ל. הנגבי (65) הוא מנאמני נתניהו, אך נדחק למקום לא ריאלי ברשימת הליכוד.

הנגבי היה בין היתר השר לביטחון הפנים, השר לשיתוף פעולה אזורי וכן בתפקיד יושב-ראש ועדת החוץ והביטחון.

קדמה למינויו הודעת הפרישה של ראש המל"ל אייל חולתא.

בתוך כך, מסתמן כי מנכ״ל משרד הביטחון הבא יהיה אלוף (מיל') אייל זמיר, שימונה בידי שר הביטחון המיועד יואב גלנט.
+אבי חימי לא יתמודד לכהונה נוספת בראשות לשכת עורכי הדין
19:43 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
רומז שהחלטתו נובעת ממהלכיה של הממשלה הנכנסת, "העומדים בסתירה לאתוס הציוני, לערכים המובאים במגילת העצמאות ועומדים בסתירה חזיתית להיות מדינתנו, מדינה יהודית ודמוקרטית"
חימי. "מחירים אישיים כבדים" [צילום: מאיר וקנין, פלאש 90]
+77 שופטים בדימוס נגד מהלכיה המתוכננים של הממשלה
18:27 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
יוצאים נגד פסקת ההתגברות ושינויים במינוי השופטים והיועצים המשפטיים  ▪  בין החותמים: שופטים לשעבר בבית המשפט העליון ובכירים ביתר הערכאות
פרוקצ'יה. "פגיעה עמוקה בערכי היסוד" [צילום: הדר בן-שימול]
+מפלגת נעם סימנה 'שמאלנים' במשרד המשפטים
10:28 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על השרתים הפנימיים של מפלגת נעם נמצאת רשימה שבה מסומנים עשרות עובדי מדינה שעברו השתלמויות בארגוני חברה אזרחית שסומנו על-ידי מפלגת הימין הקיצונית כשמאלנים וכתומכי רפורמים  ▪  נעם: המסמך מסייע לקידום השקיפות בנוגע להנדסת התודעה המדאיגה
מקארתיזם ישראלי. יו"ר עוצמה יהודית, אבי מעוז [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+בג"ץ: לנמק מדוע לא יבוטל חוק דרעי
10:27 27/12/22  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
כנס ניכור הורי וזכויות אבות בהליכי גירושים
עמית הורה לנתניהו, דרעי, הכנסת ומיארה להשיב על העתירה עד יום שלישי הבא; העתירה תידון בפני 11 שופטים בראשותה של חיות יומיים מאוחר יותר
דרעי. נוספה המילה "בפועל" [צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90]
+בן-גביר בגוב האריות
08:53 27/12/22  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
בן-גביר הוא שחקן חדש במגרש הפוליטי של נבחרי הציבור לכנסת ובהופעתו הראשונה על במה זו נטל סיכון גבוה והגיע לתוצאות נאות בהחלט. משילות, מאבק באלימות ותאום והסדרת פעילותם המשולבת של מערכות אכיפת החוק הם כיום גוב אריות ואתגר אדיר. הנתונים עימם הוא מגיע ל"זירה" טובים ומבטיחים. תמיכת נתניהו ושת"פ עם סמוטריץ' - חיוניים; אם יצליח ייטב לכולנו
[צילום: מאיה אלרוזו]
+במבחן התוצאה
08:26 27/12/22  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה
בכל חילופי שלטון את השמחה (לפחות במחנה המנצח) מלווה תמיד גם דאגת-מה. על האופוזיציה להירגע ולא להחריף את הקרע בעם. אני סבור, מקווה, כי הממשלה שתושבע בקרוב תפתיע לטובה בהרבה תחומים. במיוחד לאור התחזיות שמנבאים לה רואי השחורות
[צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
+יו"ר הכנסת, יריב לוין, התפטר מתפקידו
07:36 27/12/22  |  איציק וולף
מזכיר הכנסת, עו"ד דן מרזוק, הודיע במליאת הכנסת כי יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הניח על שולחן הכנסת מכתב התפטרות. ההתפטרות תיכנס לתוקף ביום חמישי בשעות הבוקר.

ההתפטרות נועדה לאפשר מינוי לוין לשר בממשלה שתושבע על פי המתוכנן ביום חמישי הקרוב.
[צילום: מתוך ערוץ כנסת]
+חוק דרעי-סמוטריץ' אושר סופית בכנסת
06:26 27/12/22  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
אושר בקריאה שנייה ושלישית: הגבלת הכשירות להתמנות לשר תחול רק במקרה של מאסר בפועל  ▪  כמו-כן הממשלה תוכל למנות שר נוסף במשרד

מליאת הכנסת, הבוקר [צילום: ערוץ כנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי הוא החור
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
באום
27/12/22 16:12
2
עובד 1
27/12/22 18:02
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשלה 37
מסמך של מפלגת נעם, מפלגתו של אבי מעוז הצפוי להתמנות לסגן שר בממשלת נתניהו החדשה, מסמן פקידי מדינה בכירים וזוטרים כפעילי שמאל, אך ורק בשל השתתפותם בהשתלמויות של גופים שאותם מזהה המפלגה כ"דיפ סטייט", וכ"שלטון צללים של השמאל הקיצוני". כך דיווחה (יום ג', 27.12.22) העיתונאית טובה צימוקי בידיעות אחרונות.
27/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
שופט בית המשפט העליון, יצחק עמית, הורה (27.12.22) לבנימין נתניהו, אריה דרעי, הכנסת והיועצת המשפטית לממשלה גלי מיארה לנמק עד השבוע הבא (3.1.23) מדוע לא יבוטל חוק דרעי המכשיר את מינויו לשר הפנים והבריאות בממשלה החדשה ומדוע דרעי לא ימונה לשר. עמית לא הוציא צו ביניים המונע את השבעתו של דרעי המתוכננת למחרתיים, אך הוסיף שחזקה על כל הנוגעים בדבר שהם מודעים לקיומה של העתירה. הדיון בעתירה יתקיים בשבוע הבא (5.1.23) בפני 11 שופטים בראשותה של הנשיאה אסתר חיות.
27/12/2022  |  איתמר לוין  |   חדשות
עד לא מכבר היה איתמר בן-גביר, המיועד להיות השר לביטחון הפנים, חלק אינטגרלי מגוב האריות בו משוטט בנימין נתניהו כ-15 שנים ברציפות. במהלך המו"מ הקואליציוני שונתה ההגדרה לשר לביטחון הלאומי כפונקציה של הגדלת מוטת השליטה של משרד זה לנוכח החרפת הבעיה והצורך לטפל בה בשילוב אמצעים וכלים. בסביבה זו אינך יכול להיות טלית שכולה תכלת ומחוצה לו אינך רוצה להיות כזו. לאחר שיסיים בן-גביר קדנציה סבירה בתפקיד יהיה מעניין מאוד לשמוע את התרשמויותיו והשפעותיהן על השקפותיו.
27/12/2022  |  רפי לאופרט  |   יומני בלוגרים
סוף השבוע שעבר בתקשורת היה קטלני לממשלה שאו-טו-טו תוצג בכנסת. ממשלת ה64, מספר שעל פניו מבטיח יציבות ואולי גם קדנציה מלאה סוף-סוף. בעיתונות המודפסת ובערוצי הטלוויזיה גויסו כל התותחים לדבר נגד "האויב הפנימי", קרי נתניהו והממשלה בראשותו. את הביטוי הזה טבע משה יעלון בראיון היסטרי נוסף שהוענק לו בערוץ 12, לשביעות רצונם הבלתי מוסתרת של שני התועמלנים - ה"מראיינים".
מליאת הכנסת אישרה (יום ב', 27.12.22) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק-יסוד: הממשלה, תיקון מס' 11, של חברי הכנסת שמחה רוטמן, משה ארבל וניסים ואטורי. מכייון שמדובר בתיקון לחוק יסוד, נדרש לו רוב מיוחד של 61 חברי כנסת, ואכן בקריאה השלישית תמכו בהצעה 63 חברי כנסת לעומת 55 שהתנגדו.
27/12/2022  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אם למרות הכל עסקת החטופים לא תצא לפועל - האם בני גנץ יפרוש?    האם ביבי יודח?    זה סוף שלטון הליכוד?
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
גאולה - רק בפעולה אנושית שמודעת שהיא כלי לקידום ישועה
איציק וולף
בימים שבהם טוענים רבנים כי ישנה הגנה מיסטית-רוחנית שהיא בלבד זו ששומרת על עם ישראל מפני אויביו כדאי לעיין בפסוקי קריעת ים סוף - שעל-פי המסורת אירעה בשביעי של פסח - ולראות שאפילו רי...
ציר פילדלפי [צילום: יוסי זמיר/פאש 90]
תומר ישראלי
אם הייתה הנהגה בישראל, היא הייתה מכוונת ל"מצב סיום" רצוי ונוקטת פעולות בדרך אליו    מכיוון שההנהגה בישראל פוחדת מ"מצב סיום", היא עסוקה אך ורק בשימור והמשך המצב הנוכחי
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שפת השפיות חייבת להיות שפת ההידברות ויש להוריד מסדר היום שפה בוטה וגסת רוח התובעת מישראל להגיב בנוסח - "בעל הבית השתגע"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il