|   15:07:40
  יורם אטינגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה כדאי לעשות כאשר נתקעים עם הרכב?
כתיבת המומחים
פרסום ברדיו: כך תמשכו לעסק שלכם מאות לקוחות חדשים
בלינקן. סירוב להכיר במציאות [צילום: מנואל בלק סנטה/AP]

בלינקן מתעלם מהמזה"ת ומאינטרס ארה"ב

הסכמי השלום עם מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן, ושיפור היחסים הדרמטי עם סעודיה, הושגו על-ידי עקיפת הסוגיה הפלשתינית, והתמקדות באינטרסים הערביים ולא באינטרסים הפלשתינים
02/02/2023  |   יורם אטינגר   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

ביקור מזכיר המדינה אנתוני בלינקן במצרים, ישראל והרש"פ (31-29 ינואר 2023) היה ציון דרך נוסף במורשתו עתירת השגיאות במזה"ת, הפוגעת באינטרס ארה"ב, ביציבות האזור ובחתירה לשלום.

בלינקן במצרים

  • במפגש עם בלינקן הדגיש הנשיא סיסי את השלכות הארועים הוולקנים בלוב, המתדלקים את מדורת המזה"ת מאז התפרצותם ב-2011, ומחריפים את הטרור האיסלאמי באפריקה ואירופה ואת טרור "האחים המוסלמים" במצרים.

  • ההתפרצות באה בעקבות המתקפה הצבאית של נאט"ו, בהנהגת ארה"ב, על משטר קדאפי, שהייתה ביוזמת אישים מרכזיים בנשיאות אובמה-ביידן, שכללו את אנתוני בלינקן (שהיה היועץ לביטחון לאומי של סגן הנשיא ביידן), והונהגו על-ידי מזכירת המדינה הילרי קלינטון ולצידה ג'ייק סאליבן יועצה הבכיר וראש האגף לתכנון מדיני (המכהן היום כיועץ לביטחון לאומי של הנשיא ביידן), סוזן רייס השגרירה לאו"מ וסמנטה פאואר היועצת הבכירה של הנשיא אובמה.

  • המתקפה על קדאפי הייתה מונחית זכויות אדם, אבל נכשלה קשות עקב אי-הבנת הזירה המזה"תית, המתרחש בלוב והשינוי המהותי בהתנהלות קדאפי. הרודן הלובי (שהעביר את תשתית הנשק הגרעיני לארה"ב!) לא טבח באנשים חפים מפשע אלא בטרוריסטים איסלאמים אנטי-אמריקנים, שמיהרו לרצוח את שגריר ארה"ב בלוב, כריסטופר סטיבנס, מייד לאחר שארה"ב סייעה בידם לחסל את קדאפי.

  • מטרת המתקפה הייתה למנוע טבח איום ונורא של תושבי לוב על-ידי קדאפי, אבל למעשה דירדרה את לוב לתוהו ובוהו של עשרות שנים, ולשפיכות דמים המגמדת את התחזיות הנוראיות ביותר של קלינטון ובלינקן.

  • הפלת משטר קדאפי הפכה את לוב, שהיא הבטן הרכה של אירופה, לאחת הזירות הגדולות בעולם של טרור איסלאמי אנטי-מערבי, גן עדן למבריחי סמים ונשק, מאיץ להחרפת הטרור האיסלאמי הגלובלי, מגרש ביתי של עשרות מיליציות טרור, ובמה למלחמות אזרחים עם מעורבות של טורקיה, קטר. איטליה, מצרים, איחוד האמירויות, סעודיה וצרפת.

  • מדיניותו מונחית זכויות האדם של בלינקן התעלמה (ועדין מתעלמת) מהעובדה שבמזה"ת אין בפני ארה"ב בחירה בין מדינות ערביות המכבדות או מפירות זכויות אדם, אלא בחירה בין מדינות ערביות פרו-אמריקניות ומדינות ערביות אנטי-אמריקניות שכולן מפירות זכויות אדם.

  • הסירוב להכיר במציאות זאת מביא גם ללחץ צבאי, כלכלי ודיפלומטי על הנשיא סיסי הפרו-אמריקני, יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמן הפרו-אמריקני ויורש העצר האמירתי מוחמד בן זייאד הפרו-אמריקני לריכוך מלחמתם בטרור "האחים המוסלמים" (המוגדרים על-ידי מחלקת המדינה כגוף דתי, חברתי ופוליטי לגיטימי) והטרור החות'י בתימן הנתמך על-ידי אירן.

  • מדיניות זאת של בלינקן, בנוסף להשתוקקות להגיע להסכם נוסף עם משטר האייתולות באירן, דוחפת את מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות לזרועות סין ורוסיה.

בלינקן בישראל וברש"פ

למרות אכזבתו של בלינקן מההתנהלות פורעת החוק של אירן, ועל אף הרחבת התרגילים הצבאיים המשותפים בין ארה"ב לישראל, בלינקן ממשיך לכפור בעובדה שהאופציה הדיפלומטית כלפי אירן - המיושמת מפברואר 1979 - נכשלה כישלון חרוץ, ומעניקה רוח גבית עזה לאסטרטגיה האנטי-אמריקנית של האייתולות במפרץ הפרסי, המזה"ת, קרן אפריקה, צפון ומערב אפריקה ואמריקה הלטינית (עד גבול ארה"ב-מקסיקו).

  • בלינקן דוחה את טענת ישראל וכל מדינות ערב הפרו-אמריקניות שרק איום אמין באופציה צבאית לשינוי-משטר יכול להסיר את האיום האזורי והגלובלי, הטרוריסטי, קונבנציונלי, בליסטי וגרעיני של משטר האייתולות. בלינקן עדין משוכנע שחבילה נדיבה פיננסית ודיפלומטית עשויה לשכנע את המשטר האפוקליפטי בטהרן לדבוק בדו-קיום בשלום, לנהל מו"מ אמין ולזנוח חזון דתי, פנאטי וגלובלי בן 1,400 שנים.

  • מדיניות בלינקן כלפי אירן מכרסמת קשות בכח ההרתעה של ארה"ב ובאמינותה האסטרטגית בעיני בעלות בריתה הערביות, החשות את מאכלת האייתולות ו"האחים המוסלמים" על צווארן.

  • לפי דובר מחלקת המדינה: "יש צורך דחוף שכל הצדדים [ישראל והרש"פ] יורידו את הלהבות... וישימו קץ למעגל האלימות הגורם לקטל רב מדי של חפים מפשע...."

  • בלינקן משתמש שוב בסימטריה מוסרית - הבלתי מוסרית - שאינה מבחינה בין טרוריסטים פלשתינים המתמקדים בשיטתיות ובכוונה ברצח אזרחים (ולעתים פוגעים בחיילים), לבין חיילי צה"ל המתמקדים בשיטתיות ובכוונה בהרג טרוריסטים (ולעתים פוגעים באזרחים). הסימטריה המוסרית מדרבנת (לא בכוונה תחילה) את הטרור הפלשתיני, ונועדה לצמצם את מלחמת ישראל בטרור הפלשתיני.

  • ביקור בלינקן ברמאללה מאדיר את הלגיטימיות של הרש"פ המקיימת - מאז 1993 - מערכת חינוך לשנאה השוטפת את מח הנוער הפלשתיני בשנאת ישראל והיהודים ובהתמכרות לחיסול "הישות הציונית". מערכת החינוך לשנאה מהווה בבואה אותנטית של תפישת העולם והחזון הפלשתינים, ומהדהדת את המסרים של אמנות הפתח' ואש"ף מ-1959 ו-1964, הקוראות ל"שחרור פלשתין" של טרום-1967. מערכת החינוך הפלשתינית הפכה לחממה וקו-יצור היעילים ביותר של טרוריסטים ומתאבדים פלשתינים (שאינם "טרוריסטים בודדים" אלא טרוריסטים ממסדיים).

  • בלינקן מעניק חשיבות רבה יותר למלל הדיפלומטי הפלשתיני מאשר להתנהלות החינוכית מלבת-הטרור הפלשתינית. הוא מתעלם מהעובדה שתנאי מוקדם למו"מ אמיתי לשלום הוא עקירת החינוך לשנאה, ההסתה במסגדים, המענקים הנדיבים למשפחות טרוריסטים והאדרת טרוריסטים על-ידי אנדרטאות והנצחת שמותיהם על מוסדות ציבוריים, כולל בתי ספר.

  • בלינקן משוכנע שהקמת מדינה פלשתינית היא תנאי לשדרוג יציבות המזה"ת ולחתימת הסכם שלום עם ערב הסעודית. את הגישה הזאת אפשר להעריך על-רקע הכישלון הסדרתי של כל הצעות השלום של מחלקת המדינה שנכשלו עקב התעלמותן מהרקורד הפלשתיני פורע-החוק במישור הבינערבי והישראלי ומסדר העדיפות הערבי (שאינו רואה בסוגיה הפלשתינית נושא רב-חשיבות), ובמקביל העניקו לפלשתינים כח-וטו על תהליך השלום.

  • למעשה, הסכמי השלום עם מצרים, ירדן, איחוד האמירויות, בחריין, מרוקו וסודן, ושיפור היחסים הדרמטי עם סעודיה (שהיא מנוע מרכזי ל"הסכמי אברהם"), הושגו על-ידי עקיפת הסוגיה הפלשתינית, והתמקדות באינטרסים הערביים (המקודמים על-ידי שתוף פעולה ביטחוני וטכנולוגי עם ישראל) ולא באינטרסים הפלשתינים.

  • בניגוד לדעת בלינקן, מדינות ערב אינן מקריבות את האינטרסים שלהן על המזבח הפלשתיני.

  • בלינקן מתעלם מהמציאות המזה"תית המדגישה את אי-מרכזיות הסוגיה הפלשתינית (אף מלחמה ערב-ישראל לא פרצה עקב הסוגיה הפלשתינית) ומסדר העדיפות הערבי (אף מדינה ערבית לא הפעילה שריר צבאי - ובקושי שריר פיננסי - למען הפלשתינים), אלא אם כן סבורים שהמלל הערבי הפרו-פלשתיני משמעותי יותר מההתנהלות הערבית האדישה/שלילית כלפי הפלשתינים.

  • בניגוד לבלינקן, מדינות ערב הפרו-אמריקניות רואות בפלשתינים אב-טיפוס לחתרנות, טרור, בוגדנות וכפיות-טובה בינערביים, ומכירות באופי העריץ, מושחת וטרוריסטי של הרש"פ. הן ניכוו מנטיית הפלשתינים לפגוע ביד המסייעת להם ומארחת אותם, כפי שהיה במצרים בתחילת שנות ה-50', סוריה - 1966, ירדן - 1970-1968, לבנון - 1982-1970 וכווית - 1990.

  • מדינות אלו גם ערות לעובדה שהפלשתינים נוטים לשתף פעולה עם משטרים פורעי חוק: גרמניה הנאצית, ברה"מ והגוש הסובייטי, אייתוללה חומייני, סדאם חוסיין, קובה, וונצואלה וקוריאה הצפונית, ואימון ארגוני טרור מאמריקה הלטינית, אסיה, אפריקה ואירופה.

  • השורה התחתונה היא שבניגוד סוחף להערכת בלינקן מדינה פלשתינית מערבית לירדן תביא להפלת המשטר ההאשמי הפרו-אמריקני מזרחית לירדן; תהפוך את ירדן לזירת טרור איסלאמי דוגמת לוב, לבנון, סוריה ותימן; ותגרום לתגובת שרשרת שלילית ברחבי חצי האי ערב, העלולה להפיל את המשטרים במדינות הנפט הערביות הפרו-אמריקניות; לזעזע את המזה"ת (לפחות); תפגע קשות באינטרסים ביטחוניים וכלכליים של ארה"ב, ותקדם אינטרסים של משטר האייתולות, רוסיה וסין.

תאריך:  02/02/2023   |   עודכן:  02/02/2023
יורם אטינגר
+קודם כל פיענוח הכותרת: ביל מול בוז'י
12:18 02/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
גם פירוט: ביל קלינטון מול יצחק הרצוג  ▪  דפוס ההתנהגות חחוזר על עצמו  ▪  בשנת 2000 "השקרן-בו-שקרן" הפלשתיני. ב-2023 "השקרן-בן-שקרן" (לשונו של בצלאל סמוטריץ') הישראלי
נתניהו. מאחז עיניים [צילום: שיר תורם/פלאש 90]
+אזרח ישראלי נפצע קל במהלך חילוץ מכפר פלשתיני
09:50 02/02/23  |  עידן יוסף
כוח צה"ל יחד עם אנשי המנהל האזרחי חילץ שני אזרחים ישראלים שנכנסו לכפר עין, מצפון מערב לרמאללה. אדם אחד נפצע קל כשעשרות פלשתינים תקפו את הרכב בו ישב.
+לראשונה, סמוטריץ׳ קיזז סכום כפול מכספי הטרור
09:15 02/02/23  |  עידן יוסף
אמש חתם שר האוצר סמוטריץ׳ על קיזז כפול של 100 מיליון ש״ח מכספי הרשות הפלשתינית. סמוטריץ׳: ״חתמתי אתמול, לראשונה, על קיזוז כפול של כספי הטרור שהרש"פ מעבירה למשפחות מחבלים. הורדנו לרש״פ 100 מיליון ש"ח במקום 50 עד כה. ועוד 200 אלף ש"ח שיעברו כפיצוי למשפחות נפגעי טרור על-פי פסק דין של בית המשפט. הרשות מממנת מחבלים, מדינת ישראל אומרת עד כאן. אזרחי ישראל לא יהיו חלק מהפארסה״.
+נקבע מותו של הפצוע הקשה מפיגוע הגרזינים באלעד
08:18 02/02/23  |  עידן יוסף
בבית החולים בתל השומר נקבע מותו של הפצוע הקשה מפיגוע הגרזינים באלעד במוצאי יום העצמאות, לפני תשעה חודשים: שמעון מעטוף ממושב ברקת, שעבד באותו היום כמאבטח חמוש במתקנים שהוקמו לרגל חגיגות יום העצמאות, נפצע קשה בפיגוע באלעד לאחר שהמחבלים התנפלו עליו עם גרזינים ופצעו אותו. מעטוף היה אב ל-6 ילדים וסבא ל-13 נכדים. בן 75 היה במותו.
שמעון מעטוף ז"ל הי"ד [צילום: באדיבות המשפחה]
+שלוש אזעקות בעת תקיפת כוחותינו ברצועה
08:13 02/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רקטות נורו 3 פעמים לעבר יישובי העוטף, צה"ל תקף תשתית חמאס ברצועה  ▪  אתמול שוגרה רקטה מעזה אל עבר העיר שדרות ויורטה בידי מערכת כיפת ברזל  ▪  הלימודים מתקיימים כרגיל
עשן מיתמר ברצועת עזה [צילום: עטא מוחמד/AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בלינקן מתעלם מהמזה"ת ומאינטרס ארה"ב
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
ב-2000 הבין נשיא ארצות הברית דאז כי יש לעשות מאמץ אדיר למנוע את האינתיפאדה השנייה. הוא נתן יד ליוזמתו של אהוד ברק לכנס את ועידת קמפ דייוויד השנייה בהשתתפות יאסר ערפאת ואבו מאזן. הפלשתינים חששו. ביל קלינטון הבטיח להם כי לא ייטה לצד ישראל. כך היה.
02/02/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
התרעות צבע אדום הופעלו הלילה (יום ה', 2.2.23) במספר יישובים בעוטף עזה, בהם שדרות, כפר עזה, איבים, ניר עם ובארי. במקביל, חיל-האוויר תקף באופן מדוד ברצועה אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של חמאס ואתר לייצור אמצעי לחימה, שניהם במרכז רצועת עזה.
02/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
התראת צבע אדום הופעלה הערב (יום ד', 1.2.23) בשדרות, באיבים ובניר עם. תושבים מדווחים ששמעו הד פיצוץ. מדובר ביירוט מוצלח של מערכת כיפת ברזל. מעיריית שדרות נמסר כי לא היו נפילות בעיר. ממד"א נמסר כי אישה כבת 50 מעדה ונפגעה קל בדרכה למרחב המוגן.
01/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
כשאסתר המלכה נדרשה על-ידי דודה, מרדכי היהודי, לגשת אל המלך אחשוורוש גם מבלי שנקראה אליו, ביקשה אסתר ממרדכי כי יעניק לה את הביטחון בהצלחת שליחותה, תעודת הביטוח הייתה קריאתה: "לך כנוס את כל היהודים". אסתר ידעה כי מול האבחנה שהובילה לרצח היהודים, "ישנו עם אחד מפוזר ומפורד", התגובה חייבת להיות עת כינוס.
אני נמנה אעל מיעוט בחברה הישראלית, התומך במאבק להקמת מדינה פלשתינית לצדה של מדינת ישראל. אני נמנה אל אלו הסבורים, שאין הצדקה לשליטה צבאית של מדינת ישראל על חיי העם הפלשתיני ביהודה ובשומרון. וכמי שתומך במאבק הפלשתיני לעצמאות מדינית, אני מגנה את השמחים והעולזים לנוכח הרציחות של אזרחים יהודים. התומכים במעשי הרציחות האכזריות של יהודים ברחובות ירושלים מעלים על שרטון את המאבק הפלשתיני לעצמאות. לעשיה בלתי מוסרית של רצח חפים מפשע אין מקום במאבק פוליטי.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
אחד מפיגועי הטרור הקשים והטראומטיים בתולדות המדינה    המחבלים ריכזו את התלמידים באחת הכיתות בקומה הראשונה    היו בידיהם כ-85 תלמידים ותלמידות, שתי חובשות ושני מורים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
על-רקע כתבי אישום ראשונים שהגישה ה-SEC בגין שימוש ב-AI, התבקשו קציני ציות לבחון את סיכוני הציות הכרוכים בכך
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
רב-טוראי אדולף היטלר הבין את חוקי קו הדם יותר מגנרלים; הדמוקרטיות תפקדו רע; ליקוייה של הניטרליות; היה מידע בשפע אך המפקדים הבכירים לא הבינו אותו ופֵרשו לא נכון; סוד מצויָנותו של רו...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
ההשתוקקות להשתטח על ציונו של הצדיק, הכמיהה לשאת תפילה בציונו של הצדיק, הערגה לקרבת הצדיק, אין מי שיוכל להבינה כמו המחוברים לקדושה, המאמינים בחיבור עם נשמת הקודש
הריסות בעיר חרקוב [צילום: אנדריי מרינקוב/AP]
יאיר נבות
ככל הנראה במטרה לשבור את רוחם של תושביה, אבל ייתכן שזהו גם שלב הכנה למתקפה רוסית נרחבת יותר משמעותית נגד המחוז ולכיוון העיר עצמה. תדירות ההפגזות וההפצצות נגד המחוז והעיר עלתה מאוד....
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il