|   15:07:40
  יוסי דר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
ברק. הפר כללים שקבע בעצמו [צילום: פלאש 90]

הבג"ץ הפרטי של אהרן ברק

בתפקידו כשופט בבית המשפט העליון ולאחר מכן כנשיא התנהל אהרן ברק באופן מעורר תהיות ובניגוד להלכות הפסוקות כך בפרשת איתמר רבינוביץ' - ברק סחב וסחב ודחה ועיכב במשך כשלוש שנים פסק דין מנומק בעתירה שהוגשה לעליון לפסילת רבינוביץ' מלכהן כשגריר בוושינגטון עקב עבירות מס חמורות יותר מאלה שיוחסו ליצחק רבין ורעייתו ברק פרסם את פסק הדין רק לאחר רצח רבין
25/02/2023  |   יוסי דר   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

אין זה סוד שבין אהרן ברק ומשפחת רבין לא שררה אהבה גדולה, וזאת עקב פרשת הדולרים הידועה שבעקבותיה נאלץ רבין ללכת הביתה בשל סירובו של ברק לסגור הפרשה בכופר.

והנה כעבור חמש עשרה שנה פגישה מחודשת:

יצחק רבין - נחוש הפעם להוביל ולנווט - חוזר לכהונת ראש הממשלה.
וברק - גם הוא כבר איננו ינוקא - שופט בשיא תהילתו וכבר נוגע בנשיאות בית המשפט העליון.

רבין עוסק במרץ באיוש משרות המפתח בממשלו. ואחת המשרות החשובות הללו היא שגריר ישראל בארצות הברית. רבין בוחר את פרופסור איתמר רבינוביץ' לתפקיד החשוב הזה, והממשלה מאשרת את המינוי.

והנה כעבור כמה ימים מתבשר הציבור כי פרופ' איתמר רבינוביץ - כמו רבין בזמנו - החזיק חשבון דולרים בארה"ב ללא היתר ושילם כופר בשל כך. אחד מחברי הכנסת דורש מהממשלה שתבטל המינוי של רבינוביץ' בשל העובדה שהינו - כך הגדרת החוק - "בעל עבר פלילי". הממשלה דנה בדרישתו של חבר הכנסת ומחליטה להביע אמון מלא בפרופ' רבינוביץ', וקובעת שהמינוי ישאר בתוקף.

חבר הכנסת עותר, אפוא, לבג"ץ שיבטל הוא את מינוי האיש של רבין. בג"ץ מחליט בצו ביניים לעכב המינוי עד לדיון בעתירה לגופה.

או אז, העיתונאי טומי לפיד - במאמר רווי פפריקה - מגיב על החלטת העיכוב של בג"ץ ומלגלג כי:

  • "בג"ץ מוכיח שוב כי בישראל פועלות שתי ממשלות: ממשלה אחת היא זו שנבחרה על-ידי הכנסת; הממשלה השנייה נקראת בג"ץ. רוב העניינים מוכרעים על-ידי בג"ץ. פה ושם גם ממשלת רבין מנסה להתערב בעניינים. בדרך כלל ללא הצלחה. אבל היא משתדלת".

המינוי של רבינוביץ' מעוכב כמצוות בג"ץ ומתמנים השופטים שידונו בעתירה, ובראש הרכב השופטים - איזה עולם קטן - אהרן ברק.

נשאלת השאלה - ולפני שיתברר מה שקרה בהמשך - האם היה לברק מה לחפש בתיק הזה? שהרי ראינו כבר שהבחירה של השגריר בארה"ב נעשתה על-ידי רבין. כלומר שהעתירה לבג"ץ היתה, בעיקרה, כנגד רבין וכנגד שיקול דעתו. ולכן השאלה, האם - לאור כל משקעי העבר ביניהם - ראוי היה שברק ידון וישפוט בתיק שרבין הוא בעל עניין עיקרי בו? מה עוד שברקע העתירה מתגלגל סיפור של דולרים ללא היתר. עננה כבדה של דה ז'וו שטה באוויר.

מכל מקום, ימים ספורים לאחר הגשת העתירה מחליט בג"ץ לדחותה, ומינוי רבינוביץ' מאושר. השופטים מודיעים כי נימוקי פסק הדין, הדוחה את העתירה, יפורסמו במועד אחר. פרופ' רבינוביץ' - שעבר תקופת המתנה מביכה למדי - אורז, אפוא, את מזוודותיו ויוצא למקום כהונתו. הוויכוח הציבורי שהתנהל סביב הפרשה - בתקשורת כמו גם בכנסת - משתתק באחת. ממתינים לפרסום פסק הדין המלא של בג"ץ ולנימוקיו.

עובר חודש, עוברים חדשיים, עוברים שלושה חדשים ופסק הדין - משום מה - לא מתפרסם. עוברת חצי שנה, עוברת שנה - שנה תמימה. מה קורה פה? מדוע לא מפרסמים את פסק הדין?

נכנסים לשנה השנייה. עובר עוד חודש ועוברים עוד חדשיים וכלום. מה עם סדרי מינהל תקינים? ברק אינו עוסק בקטנות. תנו לו מהפכה חוקתית!! ומה עם זכותו של הציבור לדעת? מזג האוויר לא מתאים. מתקרבים לתום השנה השנייה ועדיין - כלום.

הציבור הממתין עומד על זכותו לדעת: העיתונאי אמנון דנקנר מעיתון הארץ פונה למשרד המשפטים ומבקש לברר מדוע זה פסק הדין בעניין רבינוביץ' - דווקא הוא - איננו מתפרסם. הדוברת מסבירה לעיתונאי ביבושת כי "יש שאלות שאין עליהן תשובה".

"תשובה" מעין זו, כשהיא באה מרשות שלטונית - וממערכת הצדק במיוחד - מעוררת, איך לומר, הרהורים נוגים - אם לא מדאיגים. שהרי, התופעה של שאלות שאין עליהן תשובה מוכרת, כידוע, בדמוקרטיות "עממיות" למיניהן.

אבל עיתון הארץ אינו מוותר: העיתונאי דן מרגלית מפרסם מאמר ביקורת, ומן הראוי להביא כאן קטעים מאותו מאמר:

  • "... עתה אורבת סכנה שתפקידו המרכזי של בג"ץ בעיצוב החברה הישראלית ייהפך למיתוס מסוכן, כמעט לפולחן אישיות אליטיסטי, שאין אחריו ערעור והרהור וספק.
    אמנם השיטה הנוהגת בארץ חתרה בתבונה להבטיח את אי-תלותה של מערכת המשפט בזרועות השלטון, אך מה על הבקרה?

    הנה דוגמה: לפני כשנתיים הוגש בג"ץ לאסור את יציאת פרופסור איתמר רבינוביץ' לכהונתו כשגריר בוושינגטון... בג"ץ דחה את הטענה והבטיח לפרסם את הנימוקים במועד מאוחר יותר. כאשר פנה עמיתי אמנון דנקנר אל דוברת משרד המשפטים אתי אשד לברר מדוע בוששו דווקא הנימוקים בפרשת רבינוביץ', נענה שיש שאלות שאין עליהן תשובה... מי יעז לדרוש זאת מבג"ץ?... מי שחושד נושא זאת בליבו, שכן שופטי בג"ץ אינם נדרשים למסור דוח לאיש...".

עד כאן הציטוט. אבל גם הדברים החמורים הללו לא מזיזים את ברק ממחפורתו.

והרי השופט ברק עצמו אומר כי:

  • "חובת ההנמקה - שהיא מיסודות ההליך השיפוטי - יונקת את הגיונה, בין השאר, מהצורך לשכנע את הצדדים והציבור באשר להעדר משוא הפנים של השפיטה".

זאת ועוד:
השופט ברק - יותר מכל שופט אחר - מלקה פעם אחר פעם את עובדי הציבור החורגים במעשיהם ממתחם הסבירות. ובכן, על-פי אילו מבחני סבירות הוא מעכב כך את פרסום נימוקי פסק הדין? מה אמור הציבור לחשוב על בית המשפט העליון, ועל השופט ברק בפרט, כאשר - למרות כל הדברים הקשים שפורסמו לעיל - מתמיד ברק בהפרת חובתו החוקית והאלמנטרית ונמנע מפרסום פסק הדין? היתכן שהשופט ברק אינו מודע לכך שבמעשהו זה, הוא - אישית - מקעקע את אמון הציבור בבית המשפט?! היתכן שהשופט ברק אינו מודע לחשיבות אמון הציבור במערכת המשפט ובבית המשפט העליון?!

הרי השופט ברק - יותר מכל שופט אחר - אינו חדל מלהזכיר לנו עד כמה חשוב הוא אמון הציבור בבית המשפט.

די אם נביא כאן את דבריו הנרגשים באחד מפסקי הדין שלו (בג"ץ 732/84):

  • "תנאי חיוני לקיומה של רשות שופטת עצמאית בלתי תלויה הוא באמון הציבור. זהו אמון הציבור בכך כי הרשות השופטת עושה צדק על-פי הדין...בלא אמון הציבור לא תוכל הרשות השופטת לפעול...אמון הציבור ברשות השופטת הוא הנכס היקר ביותר שיש לה לרשות זו. זהו גם מנכסיה היקרים ביותר של האומה... הצורך להבטיח את אמון הציבור ברשות השופטת, הוא צורך נמשך. זהו "מאבק למשפט" שאינו פוסק. טעות חמורה אחת עשוייה להשחית מאמץ של שנים".
    לשופט ברק גם דעה מוצקה על ביקורת ציבורית על שופטים:

    "אם ביקורת צריכה להיות אפקטיבית וטובה כלפי רשויות אחרות, היא ודאי צריכה להיות אפקטיבית וטובה כלפי בית המשפט, במיוחד משום שאנחנו מבקרים את כל האחרים וישנה בעיה של מי ישמור על השומרים".

ראינו בדיוק מה עושה ברק עם הביקורת ה"אפקטיבית" הזו. ראינו גם ראינו שהביקורת החמורה שנמתחה עליו לא מניעה אותו לקיים את חובתו, כחוק, לפרסם את נימוקי פסק הדין. אין זה אלא שברק אומר לעצמו: "כלבי השמירה של הדמוקרטיה נובחים והשיירה עוברת".

פסקי דין חשובים ומלאי השראה כתב השופט ברק על חשיבותה של עיתונות חופשית וחוקרת במדינה דמוקרטית. אבל יחסו - האמיתי - של ברק כלפי העיתונות, צריך להימדד לא על-פי פסקי הדין שכתב, כי אם על-פי התנהגותו בפועל כלפיה - התנהגות שמתבטאת ביחס של זלזול גמור, אם לא של בוז.

ונימוקי פסק הדין עדיין אינם רואים אור. אנחנו כבר בשנה השלישית. עיתון הארץ התייאש כנראה. וכי מה, בעצם, הוא יכול לעשות? אין ספק: השופט ברק - יותר מכל אחד אחר - מוכיח לעיתונאים, שוב ושוב ובמשך שנים ארוכות, כי בביקורת שהם מותחים עליו - חמורה ככל שתהייה - הם טוחנים מים.

כל זאת ועוד: בענייננו המדובר הוא לא רק בזכות הציבור לדעת. ישנם, בתוך הציבור, אנשים שממתינים לפסק הדין. שהרי, חבר הכנסת שהגיש את העתירה, הן הוא צד לעניין והוא רוצה כמובן לדעת מדוע דחה בג"ץ את עתירתו.
ונזכור, שפעילותם של חברי הכנסת והדיון הציבורי סביב המינוי השתתקו באחת בהמתנה לנימוקי פסק הדין.

ואיתמר רבינוביץ', הרי ברור שגם הוא ממתין - ואולי אפילו קצת במתח - לראות איך וכיצד מתייחס בית המשפט ל"עבר הפלילי" שלו.
וראש הממשלה, הרי גם הוא - במיוחד הוא - צד לעתירה.

עכשיו כבר ברור שהעיכוב המתמשך של פרסום נימוקי פסק הדין איננו מקרי. שכן, אם גם ה"תזכורת" שקיבל ברק מהעיתון לא הניעה אותו לפרסם את פסק הדין, כי אז ברור הוא שאין יד המקרה בעיכוב. ונציין, שבמשך התקופה הזו ברק יושב ודן וכותב ומפרסם מאות החלטות ופסקי דין מנומקים. מהו, אם כן, חטאו של פסק הדין הזה בעניין רבינוביץ', שדווקא הוא אינו זוכה לפרסום?

השנה השלישית כבר בעיצומה ופסק דין - אין. אהרן ברק מתמנה לנשיא בית המשפט העליון, ועכשיו הוא כבר בעל הבית. ועכשיו, נשיא בית המשפט העליון הוא זה שמעכב - מסיבות השמורות עימו - פרסום פסק דין.

נשאלת עוד שאלה:

האם, מבחינה מוסדית, אין לראש הממשלה, ראש הרשות המבצעת, זכות בסיסית - ואולי אף חובה - לדעת לאשורן את אמות המידה המשפטיות והציבוריות, שעל פיהן בחן בית המשפט העליון - כבר לפני כמעט שלוש שנים - את שיקול דעתו כשהחליט בזמנו למנות את השגריר? אילו ערכים דמוקרטיים משרת כאן ראש הרשות השופטת כשהוא מעכב כך תחת ידו - במשך שנים - פרסומו של פסק דין הנוגע לרשות המבצעת ולעומד בראשה?!

אבל לא רק ענייני מדינה מעורבים כאן. ישנו גם רבין האיש. ורבין האיש הרי הוא גם סקרן לראות - ואף להשוות - כיצד מתייחס ברק בפסק דינו לדולרים ולכופר של רבינוביץ'. והסקרנות של רבין - וגם של אשתו - מתמקדת, מן הסתם, בעובדה שבעניינו של רבינוביץ' הוחלט להסתפק בכופר למרות שהוא החזיק בסכום גבוה יותר של דולרים מאשר רבין. שכן, ברק החליט, כזכור, שלא להסתפק בהטלת כופר על בני הזוג רבין, אלא להעמידם לדין פלילי, וזאת בהסתמכות על נוהל, שלפיו תקרת הסכום המאפשרת תשלום כופר עומדת על חמשת אלפים דולר - בעוד שבחשבון של יצחק ולאה רבין היו כעשרים אלף דולר. והנה, בחשבון של רבינוביץ' היו כעשרים וששה אלף דולר, ולמרות זאת הוחלט להסתפק בכופר ולא להעמידו לדין פלילי. ברור, אפוא, שעל פני הדברים ניכרת כאן הפליה לרעת רבין.

היתכן, אפוא, שעיכוב פרסום נימוקי פסק הדין נעוץ - בין היתר - בכך שברק מתקשה לרבע את המעגל הזה? היתכן שברק מעכב את פרסום פסק הדין מחמת זאת שבעצם אין בידו להסביר את ההפליה הזו בין רבין לרבינוביץ'? היתכן שברק חושש שפסק דין - שאין בו הסבר כזה - יעורר האשמות כלפיו על שבזמנו היפלה את רבין לרעה?

אנו מתקרבים לתום השנה השלישית.

אבל רבין לא יזכה לראות את פסק הדין. כי חלפנו כבר על 4 בנובמבר 1995.

שלום חבר,

והנה לפתע פתאום בדצמבר - יש פסק דין!! למי בכלל יש - בימים הטרופים של דצמבר 1995 - ראש לפסק הדין הזה? הבכלל יש בימים הטרופים ההם מי שישגיח בפסק הדין? ברק דחף את פסק הדין מתחת לדלת ביודעו שאין איש בבית.

ומהם נימוקי פסק הדין?

השופט ברק - כצפוי - לא מצא במקרה של רבינוביץ' חומרה שתצדיק פסילת מינויו, והוא מסיק מעצם הטלת הכופר שהמקרה לא חמור. ללמדך, שכאשר הרשויות אינן מוכנות לסגור העניין בכופר - כמו במקרה של רבין למשל - המקרה מן הסתם חמור יותר. אבל מה לעשות והשוואת הנתונים המספריים בין רבין לרבינוביץ' - מראה בעליל שמקרהו של רבינוביץ' חמור יותר מזה של רבין?

הוא שאמרנו: העיכוב במשך שנים של פרסום נימוקי פסק הדין בעניין רבינוביץ' לא היה מקרי. היו לו לברק סיבות "טובות" לכך.

כיום פסק הדין הזה שוכן כבוד בספר פסקי הדין בלא שניתן כלל להבחין כי פרסומו עוכב במשך שלוש שנים תמימות. חייבים להגיע למסקנה: פרסום נימוקי פסק הדין כעבור שנים, ובנסיבות שפורסמו - כמוהו כאי פרסום הנימוקים כלל.

כזו, אם כן, הייתה הדרך שבה הלך השופט ונשיא בית המשפט העליון אהרן ברק בפרשה שהעסיקה את הציבור והכנסת. ברק החניק והקפיא את הדיון הציבורי בפרשה תוך ניצול השיטה של דחיית פרסום נימוקי פסק הדין "למועד אחר". הוא התמיד בכך למרות ביקורת קשה שנמתחה עליו - עד כדי החשדתו בהפליה. וכאשר - כעבור שלוש שנים - שיחרר ברק סוף-סוף את נימוקי פסק הדין, כבר לא היה לדבר כל ערך מעשי או ציבורי - אם בכלל היה מישהו שיבחין באטריות הקרות האלה.

ואם עיתוי הפרסום - דצמבר 95 - גורם למאן-דהוא תחושת צרבת - הוא מן הסתם לא לבד.

תאריך:  25/02/2023   |   עודכן:  25/02/2023
עו"ד יוסי דר
+המשטרה עצרה 4 מחוסמי נתיבי איילון
22:17 25/02/23  |  איציק וולף
המשטרה עצרה ארבעה מפגינים שהיו על נתיבי איילון צפון, סמוך למחלף השלום.
+השופט (בדימ.) רובינשטיין: הידברות - רק אם אינה קוסמטית
21:49 25/02/23  |  איציק וולף
המשנה לשעבר לנשיאת בית המשפט העליון, השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, נאם (שבת, 25.2.23) בהפגנה שהתקיימה הערב בהשתתפות אלפי אזרחים מול בית הנשיא בירושלים. לדבריו, פוליטיזציה של בית המשפט העליון תנטרל את הגורמים המקצועיים, ורוב פוליטי בוועדת הבחירה יחשוף את חיילי צה"ל לבתי דין בינלאומיים.

"הידברות תמיד רצויה לשם אחדות העם ולמניעת קרע נורא, אך בתנאי שאינה 'קוסמטית' אלא תוך פסק זמן ודיון אמיתי בכל הנושאים. לא בכוח המקבת המונפת שהייתה עד כה", אמר.

רובינשטיין, בהפגנה מול בית הנשיא [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
+עשרות מפגינים החלו לחסום את נתיבי איילון
21:27 25/02/23  |  איציק וולף
עשרות מפגינים פרצו את המחסום המשטרתי בצומת עזריאלי בתל אביב והחלו לחסום את נתיבי איילון.
+ברק: אם החקיקה תעבור - לצאת למרי לא אלים
20:56 25/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה לשעבר נאם בפני המפגינים בתל אביב ואמר כי מרי אזרחי לא אלים אינו מרד  ▪  "נלך בדרכם של גנדי ומרטין לותר קינג"  ▪  קרא לנשיא המדינה להביע עמדה: "האם כבודו במחנה ה-D9 או במחנה מגילת העצמאות?"
ברק, הערב בתל אביב [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+גנץ בהפגנה בחיפה: נתניהו, צריך להלום באויבי המדינה ולא באזרחיה
19:52 25/02/23  |  איציק וולף
יו״ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ, נאם הערב בהפגנה נגד הרפורמה המשטרית במרכז חורב בחיפה והתייחס לדברי נתניהו שקרא לשרים להלום במפגינים כפי שהולמים בטרור.

"אני רוצה להגיד מכאן לנתניהו- אתה צריך להלום באויבי המדינה ולא להלום באזרחי המדינה, זה בלתי קביל. אנחנו לא נרד מהארץ, נמשיך לשרת אותה ונמשיך להיאבק עליה ונדאג שהיא תהיה מה שכתוב במגילת העצמאות ולא שום דבר אחר", אמר.

+עשרות אלפי מפגינים מהצפון ועד הדרום
19:39 25/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בהפגנה בתל אביב ינאם ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, ובהפגנה בירושלים ינאם המשנה לשעבר לנשיאת העליון, אליקים רובינשטיין
מפגינים בתל אביב, הערב [צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90]
המפגינים צעדו ברחובות [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]
+נתניהו: דברי עוותו, התכוונתי להלום בשקר
19:21 25/02/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה הגיב עם צאת השבת על פרסום דבריו מישיבת הממשלה ביחס להפגנות המחאה שלפיהם הוא מעוניין לתת לשרים "אגרוף להלום בהם"
נתניהו ביום שישי. "לתת לכם אגרוף"
+האופוזיציה מגלגלת כדור אש
16:19 25/02/23  |  יואב יצחק   |   לרשימה המלאה
הקמפיין המגמתי שמובילה האופוזיציה זוכה להצלחה, במיוחד בהעדר הסברה נכונה מצד נציגי הממשלה  ▪  ההתנגדות לרפורמות המשפטיות הולכת וגוברת  ▪  גם פרופ' יובל הררי הצטרף למתנגדים  ▪  ראשי האופוזיציה מגלגלים כדור אש שעלול לפגוע במדינת ישראל בכלל ובכלכלה בפרט, למרות שגם הם מבינים: חייבים לבצע רפורמות בתחום המשפטי  ▪  התנגדותם נובעת מאי-נכונותם לקבל את תוצאות הבחירות  ▪  המוצא מן הסבך: הידברות
מטרת השמאל, הפלת ממשלת נתניהו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+אפס או אחד
08:36 25/02/23  |  דפנה נתניהו   |   לרשימה המלאה
החלוקה הבינארית המופצת בישראל על-ידי כלי התקשורת, קליטה וקלה לדקלום: בצד אחד השמאל, שהפסיד בבחירות, שהוא כביכול המבין היחיד בזכויות אדם; ובצד השני מי שאינו בשמאל, שהוא כמובן אינו דמוקרטי ושואף לרמוס זכויות המיעוט; הטובים מון הרעים  ▪  בית המשפט אינו הגוף המתאים לאזן זכויות ואינטרסים של המגזרים השונים בישראל
לוין, רוטמן. מובילה הרפורמה המשפטית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+בית המשפט העליון שופך עוד דלק למדורת הרפורמה
08:16 25/02/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ החליט לבטל החלטת ועדה בראשות שופט מחוזי בדימוס אשר השיבה ראש עירייה הנאשם בפלילים מהשעייתו  ▪  בג"ץ גיבה את עמדת היועמ"שית לממשלה  ▪  בית המשפט העליון שופך שמן למדורת הרפורמה השיפוטית
פוגלמן. מסקנה שגויה [צילום: אורן בן חקון/פלאש 90]
+משבר הרפורמה המשפטית פוגע בחוסן הלאומי
08:10 25/02/23  |  ד"ר מאיר אלרן, מורן דיטש   |   לרשימה המלאה
כל מרכיבי החוסן - הסולידריות, אמון הציבור והמשילות - נמצאים בירידה מתמשכת  ▪  המשבר הנוכחי מגביר את הפגיעה ויקשה על ישראל להתמודד עם מצבי חרום
הפגנה השבוע בירושלים [צילום: אריק מרמור, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הבג"ץ הפרטי של אהרן ברק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עובד 1
25/02/23 17:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
כמה נוח ופשוט, כשהעולם מתחלק לאפס או לאחד: מעבידים נצלנים לעומת עובדים חסרי אינטרס אישי, עשירים חזיריים לעומת עניים טובים, פוליטיקאים שמעצם טיבם הם מושחתים לעומת פקידים שהם תמיד רק מקצועיים. וכמובן, החלוקה המכוננת בין הימין הבלתי מוסרי והשמאל שהשקפותיו נעלות.
25/02/2023  |  דפנה נתניהו  |   יומני בלוגרים
בפסק דין בג"ץ קבע כבוד השופט העליון עוזי פוגלמן בהסכמת חברתו וחברו למותב לגבי החלטת הוועדה לבחינת השעיית ראשי רשויות בשל הגשת כתבי אישום: "... הגעתי למסקנה שבמסגרת הפעלת סמכות ההארכה נקודת המוצא היא הקביעה הנורמטיבית שראש הרשות אינו ראוי לכהן בתפקידו..."
ישראל מצויה בעיצומו של משבר פוליטי–חברתי רב ממדי, חמור ומתמשך. מקורו בהתנגשות בין קבוצות ותפיסות מנוגדות לגבי סוגיות שונות, המתנקזות לשאלת היסוד לגבי זהותה וצביונה של המדינה כ"יהודית ודמוקרטית" והקשר בין שני מרכיבי הזהות. במשך שנים הצליחו החברה והפוליטיקה הישראלית, במידה מסוימת, לתמרן בין הפרשנויות המקוטבות למושג-על עמום ובעייתי זה ולהתנהל, לא בלי קשיים, במציאות מאתגרת של שסעים חברתיים וניגודים פוליטיים חריפים.
כ-100 לוחמי מילואים של היחידה למבצעים מיוחדים (מ"מ) באמ"ן, מחציתם קצינים, חתמו (יום ו', 24.2.23) על עצומה שבה הם מצהירים כי לא יתייצבו למילואים אם הרפורמה המשפטית תעבור. הסיבה לכך היא שלטענתם מערכת המשפט תהפוך לזרוע פוליטית עצמאית שתוביל למחיקת הדמוקרטיה. בחותמים סא"לים, אל"םים, תא"ל ואלוף אולם מאחר שאף אחד מהחותמים לא מזדהה בשמו אלא בראשי תיבות, לא נשללת האפשרות שחלק מהחתימות מפוברקות וכי מדובר במניפולציה של מפלגות שמאל ומרכז, שנועדה לקדם סדר יום פוליטי נגד הממשלה.
24/02/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יזמי היי-טק ישראלים בולטים אומרים שלא ימליצו להשקיע בישראל ואולי אף יעזבו אותה, אם הרפורמה המשפטית תאושר. הדברים מופיעים (23.2.23) בכתבה נרחבת בניו-יורק טיימס, כך שהם מגיעים לאוזניהם של בכירי המשק האמריקני והעולמי ויש להם משמעות רבה. הפרסום בא במקביל לדבריו בישיבת הממשלה של שר הכלכלה ויזם ההיי-טק המצליח ניר ברקת, ולפיהם עשרות מאנשי הענף הזהירו אותו שהמשק יקרוס אם הרפורמה תיושם.
24/02/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
דן מרגלית
דן מרגלית
רק הפרופסור גרשום שלום - מי שהביא לידיעת העולם את תורת הקבלה הנשכחת ועמד על מעשיו של נביא השקר שבתי צבי - הטיח בחילונים ובחרדים בארצם של יוהאן וולפגנג גתה ולודוויג בטהובן כי אין דב...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il