|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
הנשיאה חיות. בכוחה לשנות [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

המפתח לביטול הרפורמה נמצא בידי הנשיאה חיות

החלטה אדמיניסטרטיבית שמנוגדת לערכיה של 'מגילת העצמאות' שהשופט ברק קיבל ב-1980, חוללה את העיוותים המשפטיים שאותם הרפורמה המשפטית נועדה לתקן ביטולה של ההחלטה, שלימים ברק עצמו התנער ממנה, תייתר את הרפורמה ולפיכך תביא לעצירתה ולביטולה אם בהכרזת המדינה בן-גוריון כתב ביומנו ש'גורלה בידי כוחות הביטחון', בעמידתה כעת על עברי פי פחת, גורלה בידי הנשיאה חיות
07/03/2023  |   חנן שי   |   יומני בלוגרים   |   סערת הרפורמה במשפט   |   תגובות

נקודת התורפה הבולטת של הדמוקרטיה היא העובדה שהיא חסרת מוסר אינהרנטי לבחינה ערכית של החוקים וההחלטות המתקבלים באופן דמוקרטי. ערים לחסרון זה קבעו מנסחי 'הכרזת העצמאות' שערכיה של מדינת ישראל יהיו ערכיו האוניברסליים של 'מוסר הנביאים' שהדבקות בהם פתוחה בפני כל אזרח, גם אם אינו דתי ואף לא יהודי.
המוסר נחוץ במשפט לעשיית הדין ובעיקר לגזירתו, כדי שברוח 'חסד ואמת נפגשו - צדק ושלום נשקו', ייעשה 'משפט צדק' שיחולל שלום.

לשם עשיית 'משפט צדק' לאור ערכיה המוסריים של המדינה, נדרשת הכרה טובה של 'הדין העברי', שחוקיו ובעיקר תקדימיו מ-3000 שנות משפט, הם "האידך זיל גמור" של הלל הזקן; בלי 'הדין העברי' ערכי המוסר שנקבע ב'הכרזה' הם אוסף של מילים חלולות ושל אותיות מתות.

ב-1980 החליט השופט ברק שה'דין העברי', שבלעדיו לא ניתן לחולל צדק משפטי ברוח ערכי 'מגילת העצמאות', יהיה מקור השראה בלבד לשופטים; מקור זה העומד במעמד נמוך ממעמדם של מקורות משפט של דמוקרטיות אחרות, שערכיהן מתנגשים חזיתית בערכי 'מגילת העצמאות'.

החלטת ברק, שב-2019 הוא עצמו התנער ממנה, גרמה לכך שבמשפט הישראלי נוצרו שני סוגי שופטים: 'שמרנים' שמכירים את 'הדין העברי' ומקבלים ממנו את השראתם ושופטים 'ליברלים' -שאינם מחויבים ל'דין העברי' וגם לא בקיאים בו. שופטים אלה מקבלים את השראתם ממקורות אחרים, שחלקם מתנגשים בערכי המדינה ובחוקי היסוד שנתנו ל'הכרזת העצמאות' ותכניה תוקף של חוקה.

מיותר לציין שקיומם של שני סוגי שופטים, שמבססים את פסיקותיהם על שני מקורות משפטיים שונים, חלקם מנוגדים, הוא רמיסה ברגל גסה של העקרון הדמוקרטי המקודש "שוויון בפני החוק". זוהי תקלה זועקת לשמים, שלא הגיעה לאזנם של 'טייסי המילואים', 'יוצאי היחידות המיוחדות', 'מומחי האיסוף של 8200' וקהילות דמוקרטיות נוספות.

החלטת ברק יצרה עיוות נוסף: עקרון "הסבירות". עקרון זה מגלם את שיקול הדעת המוסרי של השופט לאור ערכים עלומים שאינם חלק מערכי המדינה, ולעיתים אף מתנגשים בהם חזיתית. זהו 'כדור בדולח' משפטי שהפך את אולמות המשפט בישראל לאולמות הימורים שבהם תובעים ונתבעים כאחד, לעולם אינם יודעים איזה סוג שופט יעלה בגורלם: 'שמרני', שמחויב לערכי המדינה הקבועים בחוק ובקיא 'בדין העברי' או 'ליברל, קרי שופט שבחר לקבל השראה ממקורות אחרים ומערכים שאינם כתובים בחוק ולכן המשפט בפניו הוא "חידה".

הפער הרעיוני שנוצר בישראל בין רוב של שופטים 'ליברלים' לבין הרשות המבצעת שנבחרה באופן דמוקרטי ומחויבות לערכים שבחוקי המדינה, גרם לקרע עמוק בין הרשויות ולאובדן המשילות.

החלטתו האדמיניסטרטיבית של השופט ברק שניתקה את המשפט הישראלי מערכי המדינה הקבועים בחוק, גם ניתקה את הדמוקרטיה הישראלית מזהותה היהודית. זוהי סטירת לחי בפניהם של האבות המייסדים שאת הסיבה לחיבורה של הדמוקרטיה הישראלית למוסר היהודי ניתן למצוא ברישומי בן-גוריון ביומנו: "אני בעד דמוקרטיה יהודית - 'המערבית' לא מספיקה...יש לנו תוכן (תרבותי מוסרי) יהודי מיוחד שצריך להיות נחלת העולם". "המערבית' לא מספיקה".

זו גם סטירה בפרצופם של אישים לא יהודים ששכנעו את העולם להכיר בזכותו של העם היהודי למדינה יהודית כהערכה וכהוקרה על מוסר 'החרות והצדק' שהוא הביא לעולם. אחד מהם הוא צ'רצ'יל שבמאמציו למנוע את ביטולה של "הצהרת בלפור" כתב בפברואר 1926 כי "בתוך ההתגלות הנוצרית אנו חבים ליהודים שיטת מוסר שאפילו כאשר מפרידים אותה לגמרי מהעל טבעי, היא נשארת הנכס היקר ביותר של האנושות ועולה בערכה על הסכום של כל החכמות והלימודים האחרים. על השיטה הזאת ובאמצעות האמונה הזאת נבנתה כל הציביליזציה הנוכחית שלנו על חורבות האימפריה הרומית...השבט הנודד הזה בלתי נבדל במובנים רבים מאין ספור קהילות של נוודים, תפס והפיץ רעיון שכל גאונות יוון וכל עוצמת רומא לא יכלו להשיגו...מן הצדק שיהיו ליהודים, המפוזרים בכל העולם, מרכז לאומי ובית לאומי במקום שבו מקצתם ישובו ויתאחדו. והיכן יהיה המקום הזה אם לא בפלשתינה, שקשרים הדוקים ועמוקים מחברים אותם אליה זה יותר משלושת אלפים שנה?... (הקמת הבית) כוללת הרבה מן הטוב לעולם כולו ולא רק לעם היהודי...אני מאמין כי הקמת בית לאומי יהודי בפלשתינה תביא ברכה לכל העולם...(הבית יהווה) סמל לאחדות יהודית ולמקדש התהילה היהודית, משימה שהשגתה תביא שפע של ברכה".

קרן אור להיאחז בה בעלטה שירדה על המדינה היא הכרזתם של מנהיגי המחאה כי מטרתם היא להגן על 'מגילת העצמאות' וערכיה: זאת הוכחה לכך שלמרות שהמוחים אינם דתיים, הם מחוברים ללאומיות, לערכים ולמורשת היהודית בכל נימי נפשם, לא פחות מיוזמי הרפורמה ותומכיה. זו גם הוכחה לכך שלמרות השבר הלאומי הכבד קיים בחברה מכנה קונצנזואלי משותף שיוצרת מטרה משותפת: הגנה על 'מגילת העצמאות' וערכיה המגובים כאמור בשני 'חוקי יסוד'.

המפתח לסיום המשבר - בידי חיות

המפתח להשגת מטרה זו ולפיכך גם המפתח לסיומו המיידי של המשבר, נמצא כעת בידי נשיאת בית המשפט העליון השופטת חיות. בהחלטה אדמיניסטרטיבית לשינוי ההחלטה מ-1980, יכולה הנשיאה לחבר את הדמוקרטיה הישראלית מחדש לערכיה הקבועים ב'הכרזה' ו'בחוקי היסוד' ולבטל בכך את העיוותים המשפטיים האנטי - דמוקרטיים שנוצרו בגלל ההינתקות מהם. החלטתה תאפשר לסיים את המשבר בניצחונם של שני הצדדים: מתנגדי הרפורמה ישיגו את ביטולה, ואילו יוזמיה ישיגו את ביטול העיוותים המשמעותיים שהרפורמה שלהם נועדה לתקן.

אם הנשיאה תגבה את החלטתה בצעדים שיבטיחו שבישראל יהיה סוג אחד של שופטים (שטבעית יתחלקו למקילים ולמחמירים), סוג אחד של 'משפט צדק' וש'הסבירות' תוחלף בהנמקה גלויה של פסיקת השופט לאור ערכי המוסר המדינתי הקבוע בחוק, תיזכר חיות כמי שהפכה את ישראל בחזרה, הן לדמוקרטית והן ליהודית וגם כמי שכאסתר אחרת בתולדותינו, חילצה את ישראל ואת העם היהודי, אולי ברגע האחרון, ממלתעות אסון נורא.

הנשיאה חיות יכולה להיות סמוכה ובטוחה שצעדה יזכה לתמיכת השופט ברק, שכן בראיון עיתונאי עימו ב-2019 הוא אמר את הדברים הבאים: "(בשפיטה) צריך לקחת בחשבון ערכים... לא מדובר בערכים של השופט, אלא בערכים של החברה... ישנם ערכים שנקבעו במסמכים של המדינה עצמה. ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית - מי המציא? לא אני. זו הכנסת בחוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו', והאב הרוחני של המושג הזה הוא הרב יצחק לוי שהיה חבר ועדת חוקה...הערכים שאני מפעיל הם לא ערכים מחוץ למשפט, אלא ערכים בתוך המשפט. הכרזת העצמאות היא בתוך המשפט כי חוק יסוד 'כבוד האדם וחירותו' אומר שהוא מבוסס על הכרזת העצמאות".

תאריך:  07/03/2023   |   עודכן:  07/03/2023
חנן שי
+נתניהו לשרי הליכוד: "אל תלהיטו את השיח"
23:38 07/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ראש הממשלה קורא לשרים להתנגד ל"תופעה המסוכנת" של סרבנות "בגבולות השיח הענייני"  ▪  דיסטל: לא התכוונתי לטייסים אלא לכל חייל שמסרב לשרת מסיבות פוליטיות  ▪  דיווח: הנשיא יציג את מתווה הפשרה שלו אם לא תושג הסכמה  ▪  מתנגדי הרפורמה מתכננים מצור על ביתו של שר המשפטים  ▪  לשכת נתניהו מכחישה דיווח שלוין עשוי לאמץ מתווה שהציע נתניהו בנוגע לרפורמה
נתניהו וקרעי. קיימו שיחה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+מרב מיכאלי: אזהרת מוד'יס מלמדת מדוע אסור להידבר עם נתניהו
22:53 07/03/23  |  עידן יוסף
יו"ר העבודה, ח"כ מרב מיכאלי: "‏האזהרה של סוכנות הדירוג מודי'ס מלמדת שוב למה נתניהו לוחץ על האופוזיציה להיכנס ל'הידברות'. הוא בסה"כ רוצה תעודת הכשר מהאופוזיציה להפיכה המשטרית. להציג לעולם חזית אחידה מזויפת. המסכה נפלה מוקדם מהצפוי. אסור לנהל איתו לא הידברות ולא התפשרות. עצירה מוחלטת של החקיקה. נקודה רות סוף".
+מודי'ס: הרפורמה תשפיע לרעה על הריבית
22:00 07/03/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
אחת משתי סוכנויות הדירוג החשובות בעולם מזהירה שפגיעה ברשות השופטת תציב סיכונים ארוכי טווח לכלכלת ישראל, במיוחד במגזר ההיי-טק
"הדבר עלול לשנות את דעתנו" [צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
+אבטחה הוצמדה לשר אופיר קוניס
21:44 07/03/23  |  עידן יוסף
בשל עלייה ברמת האיום, על-פי החלטת גורמי הביטחון הרלוונטים, תוצמד לשר אופיר אקוניס אבטחה צמודה עד להודעה חדשה. אקוניס התייחס בראיון לגלי צה"ל לדברי השר שלמה קרעי ואמר: "אמירה מיותרת שלא מורידה את גובה הלהבות, אולי ההפך".

גם השר יואב גלנט במתקפה מרומזת על השר קרעי: ״למי שמשתלח בחיילי צה"ל מימין ומשמאל אין מקום במערכת הציבורית״.
+מארגני המחאה מעוניינים לשבש את טיסת רה"מ לרומא, אך דווקא יתר הנוסעים צפויים להיפגע
21:07 07/03/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+פורום החברות הגדולות במשק לנשיא: ללא מתווה מוסכם לרפורמה הכלכלה תינזק
21:02 07/03/23  |  עידן יוסף
נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש (ג') עם נציגי פורום 27 החברות הגדולות במשק המייצגים את מאות אלפי העובדים מכלל מגזרי התעשיה במדינה. בפגישה השתתפו: דוד פתאל, בעלים ומייסד רשת מלונות פתאל, חץ נתן, בעלים ומנהל אלוני חץ, אורי לוין, מנכ"ל בנק דיסקונט, הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל קבוצת פוקס, לילך אשר טופלוסקי, שותפה בכירה בקרן פימי, ישי דוידי, מנכ"ל קרן פימי ואייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס.

הנציגים הביעו בפני הנשיא את דאגתם הגדולה מהנזק שעשוי להיגרם לכלכלת המדינה מהרפורמה המוצעת במתכונתה הנוכחית. בפגישה, סקרו נציגי הפורום בפני הנשיא את הסכנות הפוטנציאליות לכלכלה אם לא יהיה מתווה מוסכם. נציגי הפורום ביקשו מהנשיא להמשיך במאמצים להביא להסכמה רחבה.

גם שר הכלכלה והתעשיה ניר ברקת נועד עם הנשיא הרצוג ודן עימו ברפורמה המשפטית.
+טייסי הקרב הודיעו: נתייצב למילואים
15:23 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
טייסי המילואים מטייסת 69 הודיעו: "נענים לקריאת מפקדינו, נתייצב לשיח לוחמים"  ▪  הרמטכ"ל הלוי נפגש עם טייסי וקציני המילואים בטייסות ואמר להם: "סרבנות היא קו אדום, לא יכולים לקבל סרבנות ולא דימוי של סרבנות"
"נענים לקריאת מפקדינו" [צילום: פלאש 90]
+השר זוהר: "כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות"
13:33 07/03/23  |  מירב ארד
שר התרבות והספורט מיקי זוהר התייחס בציוץ בטוויטר למוחים נגד הרפורמה המשפטית: "אחים אנחנו. מי שלא מסכים עם הרפורמה ומוחה כנגדה אינו אויב חלילה, מותר לו לחשוב אחרת וזו זכותו. הרפורמה המשפטית מוצדקת ונכונה אך אסור לנו בשום אופן לחבוט איש ברעהו. כולנו אחים. חייבים להנמיך את הלהבות. אנחנו עם אחד ורק ביחד נוכל לנצח את אויבינו הבאים לכלותינו".
+ארבע ישיבות על הרפורמה המשפטית נקבעו בוועדת החוקה
12:07 07/03/23  |  עידן יוסף
בוועדת החוקה חוק ומשפט נקבעו ארבע ישיבות בחקיקת הרפורמה המשפטית "צִיּוֹן בְּמִשְׁפָּט תִּפָּדֶה - מחזירים את הצדק למערכת המשפט". הדיונים נקבעו לימים ראשון עד רביעי.
+מיכאלי: "לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט"
09:58 07/03/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר מפלגת העבודה בירכה על תגובת לפיד וגנץ וציינה: "מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת"  ▪  לפיד וגנץ פרסמו הודעה משותפת וקראו לנתניהו להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך החקיקה
מיכאלי והנשיא הרצוג. עצירה מוחלטת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+לוין ורוטמן: טיוטת הפשרה - עיקור של הרפורמה
08:56 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה הביעו שביעות רצון מן ההכחשה שפרסם נשיא המדינה לפרסום טיוטת מתווה הפשרה ביחס לרפורמה המשפטית  ▪  "נמשיך בקידום החקיקה כמתוכנן ונמשיך בניסיונות להגיע להסכמות רחבות"
לוין ורוטמן. שביעות רצון [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+הנשיא מכחיש: הטיוטה שפורסמה - אינה מתווה נשיא המדינה
08:44 07/03/23  |  איציק וולף
בבית הנשיא הכחישו את הפרסום הבוקר של טיוטת המתווה שמקדם נשיא המדינה, יצחק הרצוג, לפתרון משבר הרפורמה המשפטית.

"הפרסומים הבוקר אינם על דעת הנשיא ומי מטעמו. יובהר ויודגש כי לא מדובר במתווה נשיא המדינה. מדובר בהצעה אחת מתוך רבות שהועברו בשבועות האחרונים על ידי חוקרים ואקדמאים ממכונים שונים", נכתב בהודעת הנשיא. עוד נכתב כי נשיא המדינה טרם גיבש מתווה סופי ולאחר שיגובש, יציג אותו הנשיא בפני אזרחי ישראל.
+ממשלת נתניהו תביא לחורבן הבית ה-3
08:25 07/03/23  |  רבקה שפק ליסק   |   לרשימה המלאה
ממשלת נתניהו מערערת את היסודות של המדינה ב-5 תחומים: ההפיכה המשטרית, העברת מיליוני שקלים לחרדים למרות שאינם תורמים דבר למען המדינה, כניעה לחרדל"ים בנושא הפלשתיני, הפיכת ישראל למדינת הלכה דוגמת אירן וניתוק הקשר עם התפוצות, בעיקר עם יהדות ארה"ב
נתניהו ולוין. הפיכה משטרית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+טיוטת הרצוג: ללא ביטול חוקי יסוד, ללא התגברות
07:53 07/03/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נוסח הצעת הפשרה שמקדם נשיא המדינה כולל צמצום של עילת הסבירות, הימנעות מרוב אוטומטי לקואליציה בוועדה לבחירת שופטים ועיגון זכויות כשוויון וחופש הביטוי
הרצוג. מנסה להגיע לפריצת דרך [צילום: אוליביה פיטוסי/פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפתח לביטול הרפורמה נמצא בידי הנשיאה חיות
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  סערת הרפורמה במשפט
יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, התייחסה לסיכויים למימוש מתווה הנשיא והבהירה כי "נתניהו חייב להודיע על עצירה מוחלטת של תהליך ההפיכה המשטרית שניסה לבצע. לא התפשרות ולא הידברות. ביטול מוחלט". מיכאל בירכה על תגובת לפיד וגנץ ואמרה: "אני מברכת את חברי לפיד וגנץ על האמירה הברורה והחד-משמעית שלהם בנושא. מי שינסה להפוך את ישראל לדיקטטורה - יפגוש אופוזיציה מאוחדת ומלוכדת. עד שננצח".
07/03/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
שר המשפטים, יריב לוין, ויו״ר ועדת החוקה של הכנסת, ח"כ שמחה רוטמן, הביעו שביעות רצון מן ההבהרה של נשיא המדינה שלפיה הפרסום של 'מתווה הנשיא' אינו על דעתו או מטעמו.
07/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
ההפיכה המשטרית
נוסחת הפשרה שנשיא המדינה, יצחק הרצוג, מעוניין לקדם כוללת קביעה שבית המשפט העליון לא יוכל לבטל חוקי יסוד אלא רק חוקים רגילים - ברוב של שני שלישים כשהוא בהרכב מלא. מנגד, היא מבקשת לקבוע שהכנסת לא תוכל לחוקק פסקת התגברות על פסיקה שכזו של בית המשפט העליון.
07/03/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
1.290 עורכי דין קוראים (6.3.23) לנשיא המדינה, יצחק הרצוג, להודיע לממשלה שלא תהיה הידברות על הרפורמה המשפטית בטרם תיעצר החקיקה לקידומה. זהו המספר הגדול ביותר של אנשי מקצוע מתחום כלשהו שחתמו עד כה על גילוי דעת נגד הרפורמה, והוא כפול ממספרם של עורכי הדין אשר פנו אל הרצוג באמצע ינואר.
06/03/2023  |  איתמר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il