|   15:07:40
  רבקה שפק ליסק  
ד"ר להיסטוריה אמריקנית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
עבאס. מציע פיתרון [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]

תגובה למאמר של סייד קשוע בידיעות אחרונות

המפלגה הערבית טוענת שהיא נלחמת נגד הכיבוש ורואה בישראל אחראית להמשך קיומו של הכיבוש. אבל, המפלגה לא רק משקרת לגבי האחריות לכיבוש היא גם מנהלת מדיניות שמטרתה לחסל את ישראל מבפנים ולהביא להחלפתה ב"מדינת כל אזרחיה" בטענה השקרית שזוהי דרישה לדמוקרטיה אמיתית
04/06/2023  |   רבקה שפק ליסק   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

קראתי את המאמר שלך בידיעות "הכפר וההפקר". והרי תגובתי: כאחת שנולדה בארץ בתקופת המנדט ומכירה היטב את מה שהתרחש באותם ימים ביחסי יהודים-ערבים וגם בהווה, וכהיסטוריונית המכירה היטב את העובדות, ברצוני להעיר קודם כל שלמטבע יש שני צדדים. לא רק האחריות של ישראל למצב אלא גם האחריות של ההנהגה הערבית/פלשתינית לדורותיה. והרי מספר הערות:

א. אני מתקוממת נגד הטענה בראשית המאמר שאנו היהודים שמחים "לשמוע על האלימות הגואה ביישובים הערביים". בניגוד למה שאתה חושב עלינו היהודים יש יהודים רבים, אם לשפוט על-פי השתייכות מפלגתית - מצביעי מרץ, העבודה ויש עתיד, שאינם שמחים לאיד למצבם של הערבים. למעשה מדובר בכ-50% מהחברה היהודית שתמכו בעבר בהסכם אוסלו ותמכו בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל ומתן שוויון אזרחי לערביי ישראל.

ב. אינך מתייחס כלל במאמר לחלקה של המנהיגות הערבית/פלשתינית במצב. אני, ואני מניחה שגם יהודים רבים, לא רואים כל ניסיון מצד ראשי המפלגה הערבית להילחם בתוך החברה הערבית נגד תופעת האלימות. המנהיגות הזאת מפנה אצבע מאשימה כלפי המשטרה שאינה פועלת ביעילות למיגור התופעה וקובעת שהיא אחראית למצב. אין בדעתי ללמד סנגוריה על משטרת ישראל תחת שלטון הליכוד. אבל, הבעיה אינה רק הפשיעה.

ג. האלימות בחברה הערבית היא, לעניות דעתי, בעלת שני מרכיבים: מערכת ערכים כמו נקמת דם, רצח על כבוד המשפחה ועוד, ופשיעה. תפקידה של המשטרה להילחם בפשיעה ואכן ראינו שבתקופת ממשלת השינוי הייתה פעילות משטרתית בהנהלתו של סגלוביץ שהורידה, אם כי לא חיסלה, את רמת הפשיעה. אבל, המשטרה אינה יכולה לשנות ערכים. זהו תפקידה של המנהיגות ואני לא ראיתי כל פעילות הסברתית ואחרת מצד הנהגת המפלגה הערבית לשינוי ערכים.

ד. יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס הוא היחיד מבין המנהיגים הערבים שהחליט לשנות את המצב על-ידי העדפת שיתוף פעולה והשתלבות בחברה הישראלית. על-מנת לזכות בשיתוף פעולה מצד ההנהגה הישראלית - מפלגת השינוי - הוא הכריז על הכרה במדינת ישראל כמדינה יהודית. ואכן, הוא התקבל ברצון וצורף לקואליציה של מפלגת השינוי. אינני פוליטיקאית וכל ידיעותי באות מהעיתונות. אבל, התרשמתי שממשלת השינוי אכן התחילה בשינוי היחס לחברה הערבית על-ידי: הפניית תקציבים לטיפול בבעיות של החברה הערבית ועל-ידי מינויו של סגלוביץ, לטפל בפשיעה הערבית באמצעות המשטרה. ואכן, ניתן היה לראות שמשהו מתחיל להשתנות. הייתה ירידה של 30% בפשיעה אם זכרוני אינו מטעני.

ה. תגובת המפלגה הערבית לפעילותו של עבאס הייתה אי-שיתוף פעולה עמו ואף פעילות נגדו. המפלגה הערבית תרמה לנפילת ממשלת השינוי שהייתה טובה לערבים על-ידי תמיכה בהצבעה שיזם הליכוד להפלת הממשלה. אינני יודעת מה היה חלקה של המפלגה הערבית בפעילותה של חברת מרץ הערבית ממשפחת זועבי, אבל היא תרמה ללא ספק לנפילתה.

ו. למרות שיתוף הפעולה בין ממשלת השינוי ליו"ר רע"ם האוכלוסייה הערבית לא הצביעה לו בהמוניה בבחירות שהתקיימו. הוא קיבל רק 5 מנדטים והמפלגה הערבית שאינה מכירה בישראל כמדינה יהודית ולא עשתה דבר למען החברה הערבית קיבלה קיבלה מספר מנדטים דומה.

מכל האמור כאן ניתן להסיק:

1. המדיניות של ההנהגה הערבית בישראל - יש קשר הדוק בין המדיניות של המפלגות הערביות בעבר ובהווה לבין מצבם של ערביי ישראל. המפלגות הערביות לא פעלו להשתלבות הערבים בחברה הישראלית אלא פעלו לדה-לגיטימציה ודמוניזציה של מדינת היהודים. המנהיגות הערבית ולפחות חלק מהאינטליגנציה פעלו לחיסולה של מדינת היהודים והאוכלוסייה הערבית הצביעה עבור המפלגות הערביות בעבר והמפלגה הערבית בהווה. הראיות:

ארבעה מסמכים לגבי חזון העתיד של מדינת ישראל פורסמו על-ידי ארגונים של ערביי ישראל:

- "החזון הערבי" - פורסם על-ידי ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל בשיתוף עם אינטלקטואלים ערבים.

- "הצעה ערבית ראשונה לחוקה לישראל" - פורסם על-ידי ארגון "עדאלה".

- דרישה להחזרת כל הפליטים הפנימיים לכפרים הנטושים ופיצויים - פורסם על-ידי ארגון מוסאווא.

- "אמנת חיפה" - פורסמה על-ידי "מדא אל-כרמלי".

ניתוח המשמעות של המסמכים: מדינת כל אזרחיה

א. המסמכים קובעים שיש עם פלשתיני וערביי ישראל הם חלק ממנו ומהאומה הערבית. לפלשתינים יש זכות להגדרה עצמית ולהקמת מדינה פלשתינית. כל ההתנחלויות תפונינה ובמדינה זו ייאסר על יהודים לחיות.

ב. הציבור הערבי אינו מכיר בזכותו של העם היהודי למדינה יהודית, או בזכויות היסטוריות בארץ. הם מכירים רק בקיומו של עם יהודי-ישראלי, ללא זיקה לעם היהודי. יש ליהודים-הישראלים זכויות של יחידים וזכויות של קבוצה. אבל, הם קולוניאליסטים ולא בעלי זכויות היסטוריות.

ג. ישראל תהפוך למדינה דו-לאומית ורב-תרבותית: מדינת כל אזרחיה: חוק השבות יבוטל. יבוטלו כל הסממנים היהודיים של ישראל: דגל, המנון וכל החוקים הרלוונטיים. לכל קבוצה יהיה פרלמנט משלה וזכות וטו על החלטות הקבוצה השנייה.

ד. מימוש זכות השיבה - כל הפליטים הפלשתינים - 3,000,000 - יוכלו לחזור ולקבל אזרחות מלאה. גם פליטים ערבים אחרים יוכלו לקבל אזרחות. אזרחות מלאה תוענק לכל צאצא של אזרח שנולד במדינה או בחו"ל, ולכל מי שיינשא לאזרח ישראלי.

ה. הפליטים הפנימיים שגורשו מיישוביהם ב-1948 יחזרו לבתיהם. כלומר, היהודים יפונו מכל היישובים שקמו על חורבות ישובים ערביים.

ו. הכרה באחריות בלעדית לנכבה, לבעיית הפליטים והכרה בפשעי מלחמה והכיבוש של רצועת עזה והגדה המערבית.

המשמעות: היהודים יהפכו למיעוט מבוטל ואז ניתן יהיה לחסל לא רק את המדינה היהודית, שכבר חוסלה, אלא גם את מדינת כל אזרחיה שתהפוך למדינה פלשתינית. ויתכן שתקומנה 2 מדינות פלשתיניות והן תתאחדנה ותוקם פלשתין הגדולה מהים לירדן. היהודים יהפכו למיעוט הנתון לחסדי הרוב הפלשתיני.

2. השמאל הציוני הושיט יד לפלשתינים - המפלגות הערביות לא שיתפו פעולה עם היישוב היהודי בתקופת המנדט וגם לא עם מפלגות השמאל הציוני שפעל לפתרון של שתי מדינות לשני עמים לאחר הקמת המדינה. המנהיגות היהודית הושיטה יד לשלום לערביי ישראל ותמכה בהקמת מדינה פלשתינית לצד ישראל. הערבים והפלשתינים דחו 6 הצעות לפתרון של שתי מדינות שכולן נידחו על-ידי הפלשתינים ב-1936/7, 1947, 1993, 2000, 2008, 2014. הסיבה - אי-הכרה בזכותם של היהודים למדינה ושימוש ב"זכות השיבה", כסוס טרויאני לחיסול הרוב היהודי והמדינה היהודית.

כאשר המנהיגים עסוקים במאבק לחיסולה של מדינת היהודים הם יוצרים שנאה ודה-לגיטימציה למדינה בציבור הערבי. גישה זאת אינה מעודדת תגובה חיובית בפוליטיקה וברחוב הישראלי.

לסיכום

המפלגה הערבית טוענת שהיא נלחמת נגד הכיבוש ורואה בישראל אחראית להמשך קיומו של הכיבוש. אבל, המפלגה לא רק משקרת לגבי האחריות לכיבוש. היא גם מנהלת מדיניות שמטרתה לחסל את ישראל מבפנים ולהביא להחלפתה ב"מדינת כל אזרחיה" בטענה השקרית שזוהי דרישה לדמוקרטיה אמיתית. אבל, המטרה היא לא דמוקרטיה אלא חיסול כל הסממנים לקיומה של מדינה יהודית ולאפשר לפליטים להתיישב בישראל וכך לחסל את הרוב היהודי. המשמעות - חיסול מדינת היהודים והקמת עוד מדינה פלשתינית לצד המדינה הפלשתינית המיועדת לגדה המערבית ועזה או איחוד.

במצב עניינים זה, כאשר המפלגה הערבית מטפחת את שלילת זכותם של היהודים למדינה ופועלת לחיסולה ואינה פועלת להשתלבות הערבים בחברה הישראלית למה מצפים בחברה הערבית? ח"כ מנסור עבאס מציע פתרון: הכרה בישראל כמדינה יהודית ושיתוף פעולה עם המדינה למען שוויון אזרחי לערביי ישראל.

תאריך:  04/06/2023   |   עודכן:  04/06/2023
רבקה שפק ליסק
+ארה"ב חוששת מקריסה אפשרית של הרש"פ
08:08 05/06/23  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה
ראש השב"כ רונן בר נועד בוושינגטון עם בכירים בממשל האמריקני והסביר להם את הסכנות הביטחוניות ביהודה ושומרון שמערערות את יציבות הרש"פ. הממשל מודאג מאפשרות קריסתה של הרש"פ ודורש מישראל נקיטת צעדים לחיזוק הרש"פ, הבעיה היא שיו"ר הרש"פ מתקשה לעזור לעצמו
רונן בר. נועד עם בכירים בבית הלבן [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+מחבל שוחרר אחרי 19.5 שנים בכלא הישראלי
20:50 04/06/23  |  עידן יוסף
אחרי 19 שנים וחצי בכלא הישראלי: שוחרר יוסף מסעוד, אחיו של מפקד החוליה שחטפה את סגן הדר גולדין ז"ל הי"ד. מסעוד התקבל בעזה בחיבוקים ובקריאות שמחה.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
תחקיר שנערך בצה"ל לאחר התקרית שבה נפצעו שני פלשתינים מירי מחבלים, סמוך ליישוב נווה צוף (חלמיש) שבמערב בנימין, העלה כי השניים - פעוט בן שנתיים וגבר מבוגר - נורו בטעות על-ידי כוח צה"ל שהשיב בירי לעבר המחבלים.
02/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
יגאל צחור, איש רביבים כותב על יישובי העוטף ועל החיים בצילה של עזה ערך ניסוי חברתי מעניין: למפות את הרגשות, התחושות והזיכרונות של שלושה דורות בעוטף עזה
01/06/2023  |  חנינא פורת  |   יומני בלוגרים
בשעה 16:00 תובא למנוחות (1.6.23) חנה טובה פיינר נחנברג ז"ל הי"ד, שנפצעה קשה בפיגוע ההתאבדות במסעדת סבארו בירושלים לפני 22 שנה, ומאז שקעה בתרדמת. בכך עלה מספר הנרצחים בפיגוע ל-16.
01/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
ארגון חמאס הודיע (יום ה', 31.5.23) כי הוא מגנה בחריפות את מצעד הגאווה העתיד להתקיים מחר בירושלים, וקורא לערביי מזרח ירושלים להתעמת עם משתתפי אירוע זה במטרה להגן על זהותה הערבית של העיר.
31/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בית המשפט הצבאי גזר (יום ד', 31.5.23) את דינם של יחיא מרעי ויוסף עאצי, אשר הורשעו על-פי הודאתם, בעבירות של גרימת מוות בכוונה - העבירה המקבילה לעבירת הרצח באיו"ש, בגין גרימת מותו של ויצ'סלב גולב ז"ל הי"ד ב-29 באפריל 2022 בפיגוע בעמדת שמירה באריאל. בנוסף, הורשעו הנאשמים בשתי עבירות של ניסיון לגרימת מוות בכוונה בגין ניסיון לגרום למותה של ויקטוריה פליגלמן, ארוסתו של המנוח. כמו-כן הורשעו הנאשמים בעבירות של סחר בציוד מלחמתי ובעבירה של שיבוש הליכי משפט.
31/05/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
יגאל יששכרוב
יגאל יששכרוב
מרק אברג'ל, גמלאי של צה"ל, רב נגד בצנחנים וחבר ממשפחתו הקימו בחודש שעבר אנדרטה לזכרו של אלירן הי"ד
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
הלילה הזה הוא אנחנו, עם עבדים מזה רעב, מוכה, חבול ומובס, העומד לרגלי הר סיני העשן וכאיש אחד בלב אחד זועק "נעשה ונשמע", אוסף שבטים שהתלכד לכדי עם, העם היהודי שהביא לעולם את הצדק, הח...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il