|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
נתניהו. דוחה הכל [צילום: בן חקון/פלאש 90]

שעות של דממה

ברור שלא רק אלהרר היא סמל בלבד למאבק הנלוז שאיפשר לנהל מפני שאינו מסוגל להחליט כל דבר בעיתו מפני שתמיד הוא דוחה הכל, מרוויח זמן ומפסיד את העולם
14/06/2023  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות

בעוד שעתיים (14.3.23, 11:00) בנימין נתניהו מכנס את סיעתו. בעוד שלוש את הקואליציה. התקשורת מבטיחה במרומז, שהוא מבין איזו סטירת לחי ספג אמש מג'ו ביידן, שהזמין לבית הלבן את הנשיא יצחק הרצוג ופסח עליו. זה מחיר הדיקטטורה החוקית, שאיפשר ליריב לוין להטיל לחיינו. עם ההייטק שברח, עם שום סטארט-אפ שלא נפתח בחודשים האלה. עם האיבה שזרע בלבבות.

הכל כדי שקארין אלהרר מ"יש עתיד" לא תוכל לכהן בוועדה למינוי שופטים. ברור שלא רק אלהרר. היא סמל בלבד למאבק הנלוז שאיפשר לנהל מפני שאינו מסוגל להחליט כל דבר בעיתו. מפני שתמיד הוא דוחה הכל. מרוויח זמן ומפסיד את העולם.

אך עתה זה אלהרר או חידוש חסר תקדים בתנופתה של המחאה בארץ ובעולם ובבית הלבן.
מכיר אותו. ברגעים אלה הוא עוד ינסה לסחוט משהו. אפילו אם צודק אביגדור ליברמן ויש לו כבר הסכם שהאופוזיציה לא תתנגד לצירוף אריה דרעי לממשלה (וזה מחייב חקיקה) הוא ירצה עוד משהו. זה האופי שלו. הסמל של מכבי תל אביב (ברכות לאליפות בכדורסל אמש) שמעון מזרחי נהג לומר כי "זה לא גמור עד שזה לא גמור". אצל ביבי "זה לא גמור גם כשזה גמור".

על בני גנץ להיזהר (ליאיר לפיד, אביגדור ליברמן ומרב מיכאלי ממילא אין כבר חלק בהידברות עם הכישלון הדיפלומטי הגדול באמריקה רון דרמר המייצג עתה את ביבי במשכנו של הרצוג), ואני מקווה כי גנץ יתבונן באיפוק בשעון ולא ישיב לשום קריאה טלפונית. כמו בבדיחה המפורסמת על הברחת השעונים והציפורים: "ירצו - יאכלו..." אם ביבי רוצה להציל משהו מן הפיאסקו שהשיתו עליו יריב לוין ושמחה רוטמן ושלמה קרעי וטלי גוטליב שיבוא להצביע לאלהרר בלי תנאים מוקדמים.

הנייד של גנץ ייפתח אליו רק אחרי שהקלפי בכנסת הבוחרת בוועדה למינוי שופטים תיסגר. לא קודם.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  14/06/2023   |   עודכן:  14/06/2023
דן מרגלית
+נתניהו הודף לחצים להאצת הרפורמה המשפטית
23:56 14/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
פעילי ליכוד כועסים על נתניהו על הכישלון בהצבעה בכנסת על הוועדה לבחירת שופטים, ואינם מקבלים את טענתו שמתנגדי הרפורמה בליכוד יצביעו נגדה בהצבעה גלויה  ▪  ראשי האופוזיציה ידעו מראש על חלק מהעריקים בליכוד
נתניהו. "אכל דגים מסריחים וגורש מן העיר" [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+נתניהו: גנץ ולפיד רצו לפוצץ את המו"מ מהרגע הראשון
20:04 14/06/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו במסר מצולם: "היום התברר שגנץ ולפיד חיפשו כל תירוץ כדי לפוצץ את ההידברות". הוא לא התייחס למרד מצד חברי כנסת בליכוד, שהצביעו בעד קארין אלהרר.

מן הליכוד נמסר, כי הליכוד: בניגוד לדיווח בחדשות 12, נתניהו לא התחייב לנשיא על בחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה ו"לא היו דברים מעולם".
+גנץ ולפיד נוטשים את שיחות ההידברות
18:53 14/06/23  |  עידן יוסף
ראשי המחנה הממלכתי ויש עתיד, בני גנץ ויאיר לפיד, נוטשים את שיחות ההידברות בבית הנשיא עד להקמת הוועדה לבחירת שופטים.

השר שלמה קרעי אמר כי מדובר באולטימטום מטופש, שכן נבחירה נציגה לאופוזיציה בוועדה, והוסיף כי ההכרזה מעידה "עד כמה החבורה הזו שמה לה למטרה להפיל את הממשלה ולא על-מנת לתקן את הטעון תיקון".
+ראשי המחאה דורשים: לבחור שופטים בהרכב חסר
18:40 14/06/23  |  עידן יוסף
בעקבות בחירתה של אלהרר לוועדה לבחירת שופטים, מעדכנים ראשי המחאה את תביעותיהם ודורשים לכנס את הוועדה למינוי שופטים ולהתחיל לבחור שופטים בפועל.
+התייעצות בקואליציה על חומרת העונש לטלי גוטליב
18:28 14/06/23  |  עידן יוסף
בקואליציה מתייעצים על הטלת עונש חריף על ח"כ טלי גוטליב: בין ההצעות שנבחנות - הדחתה מוועדות הכנסת ושלילת אפשרותה לעלות חוקים ושאילתות במליאה. ההחלטה על העונש בידי נתניהו ויו"ר הקואליציה כץ (כאן חדשות).

גוטליב צייצה בטוויטר: "כמו שאמרתי בבוקר, בלי הסכמה על שני מועמדים, תנצח נציגת האופוזיציה. יהיו חברי קואליציה שיבחרו בה כי לפני ואחרי הכל כנראה מה שמחפשים בימין זה שקט ולא משילות. מקווה מאוד שאני טועה". עוד הוסיפה: "לא רציתי להיות צודקת אבל צדקתי. קואליציה עם 64 מנדטים לא השכילה לבחור שני נציגים מטעמה. חברי קואליציה הצביעו לנציגת האופוזיציה. אוי לבושה".
+קארין אלהרר תהיה נציגת האופוזיציה בוועדה לבחירת שופטים
18:15 14/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
בחברת הכנסת קארין אלהרר תמכו 58 לעומת 56 שהתנגדו. בחברת טלי גוטליב תמכו 15 לעומת 59 שהתנגדו  ▪  בתוך 30 יום יתקיימו בחירות לנציג הנוסף מטעם הכנסת  ▪  תמנו שטה תהיה בנציגה בוועדה לבחירת דיינים
הקלפי נספרה 3 פעמים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+סמוטריץ': לא נקבל תכתיבים חד-צדדיים מהאופוזיציה
15:55 14/06/23  |  עידן יוסף
יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ': "האיומים של האופוזיציה לפוצץ באופן חד-צדדי את השיחות בבית הנשיא חושפים את הפנים האמיתיות שלהם. הם לא מחפשים פשרות והסכמות, הם רוצים להפיל את הממשלה. אנחנו לא ניכנע, לא נתקפל ולא נקבל תכתיבים חד-צדדיים. אנחנו לא נסכים בשום פנים ואופן להקפיא את ליבת הרפורמה. אנחנו מאוד רוצים לחוקק בהסכמה אבל אם האופוזיציה תפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אנחנו נחוקק באופן עצמאי בהתאם למנדט החד-משמעי שקיבלנו מרוב גדול בציבור הישראלי בבחירות האחרונות.
+נתניהו לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים והתירוצים
14:55 14/06/23  |  עידן יוסף
ראש הממשלה בנימין נתניהו: "גנץ אמר אתמול שאם הקואליציה תבחר שני נציגים לוועדה לבחירת שופטים, הוא יפוצץ את השיחות. טוב, זה לא קרה, אבל הוא ממשיך לאיים. אז אני אומר לאופוזיציה: תפסיקו עם האיומים, תפסיקו עם התירוצים, אחרי שלושה חודשים שאתם דוחים כל הצעת פשרה שאנחנו מביאים - שבו איתנו ברצינות, כנסו להידברות אמיתית ונגיע סוף-סוף להסכמות".
+שערי המטבעות הזרים מזנקים והבורסה עוברת לירידות
14:53 14/06/23  |  עידן יוסף
במקביל להתרחשויות הפוליטיות, שערי המטבעות הזרים מזנקים והבורסה עוברת לירידות. הדולר מזנק לעומת השקל ביותר משני אחוזים ונסחר תמורת 3.63 ש"ח. האירו קופץ גם כן ביותר משני אחוזים ונסחר תמורת 3.92 ש"ח. זהו שינוי מגמה במסחר במטבע החוץ, לאחר שבימים האחרונים המטבעות נחלשו בחדות כשנראה היה שהאופוזיציה והקואליציה מגיעות להסכמה בנושא המשפטי.
+ליברמן: "ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לתרגיל מלוכלך"
12:29 14/06/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן על המהלך שנשקל בקואליציה בנוגע לוועדה לבחירת שופטים: כפי שאמר יצחק שמיר ז״ל, הים אותו ים, הערבים אותם ערבים ונתניהו אותו נתניהו. גם ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים הופכת לעוד פארסה, לעוד תרגיל מלוכלך מבית היוצר של נתניהו. הגיע הזמן, שלפיד וגנץ יתפכחו ויודיעו באופן מיידי על הפסקת כל שיתוף פעולה עם רוה״מ ואנשיו ועל הפסקת השיחות בבית הנשיא, ויפה שעה אחת קודם."
+תם הליך ההצבעה לוועדה לבחירת שופטים
12:17 14/06/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הקואליציה מנסה לדחות את מינוי חברי הוועדה ותצביע נגד המועמדים  ▪  ישראל ביתנו תומכת בהצבעה לטלי גוטליב  ▪  המחנה הממלכתי: מצביעים בעד אלהרר בלבד  ▪  גנץ: "אם הקואליציה תסכל היום את הבחירה לוועדה לא נשב לשיחות בבית הנשיא"  ▪  לפיד: "נתניהו הפר את התחייבותו לנשיא וגורם לסיום השיחות"
נתניהו היום בכנסת [צילום: דני שם-טוב, דוברות הכנסת]
+ח"כ גוטליב: "הוצע לי להסיר את המועמדות ולהצביע נגד אלהרר"
11:53 14/06/23  |  מירב ארד
ח"כ טלי גוטליב אמרה בראיון לחדשות 12: "בישיבה עם רה"מ נתניהו הוצע לי להסיר את כל המועמדויות ולהצביע נגד חה"כ קארין אלהרר". הוסיפה: "בפגישה אריה דרעי ודודי אמסלם צרחו עליי "את מפרקת את הקואליציה".
+קריב: השמועה שחלק מהאופוזיציה לא יצביעו בעבור ח"כ אלהרר - ספין מוחלט
11:18 14/06/23  |  מירב ארד
ח"כ גלעד קריב מבהיר: השמועה שחלק מהאופוזיציה לא יצביעו בעבור ח"כ אלהרר היא ספין קואליציוני מוחלט. מי שעומד מאחריה הם הגורמים בקואליציה שרוצים לבחור שני נציגים מטעמם לוועדה. זו היא הדרך שלהם להשתלט על הוועדה ולהתחמק מהאחריות למעשה הבריוני. אם ח"כ אלהרר לא תבחר, הכתובת היחידה היא נתניהו ושותפיו."
+ליברמן: "מצפים מלפיד וגנץ לא לתת יד להחזרת דרעי לממשלה"
10:52 14/06/23  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: "סיעת ׳ישראל ביתנו׳ התנהלה לאורך כל הדרך כאופוזיציה לוחמת ואחראית. אנחנו מכבדים את המסורת שקיימת כבר שנים בכנסת, בה לוועדה למינוי שופטים יש נציגות לאופוזיציה ולקואליציה ונצביע בהתאם למועמדת המוסכמת מטעם האופוזיציה, כפי שדרשתי שיהיה מהרגע הראשון. כמו שאנו אומרים את עמדתנו בצורה ברורה, אנו מצפים מיאיר לפיד ומבני גנץ לפזר את מסך העשן ולהבהיר באופן חד משמעי שלא יתנו יד להחזרתו של אריה דרעי לממשלה."
+ראשי המערכת הבנקאית קוראים לבחירת נציג אופוזיציה לוועדה לבחירת שופטים
08:52 14/06/23  |  איציק וולף
ראשי חמשת הבנקים הגדולים ומנהלים בכירים במשק הישראלי קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לוודא שלוועדה לבחירת שופטים תיבחר גם נציגת האופוזיציה.

על המכתב חתומים המנכ"לים ויושבי הראש של הבנקים הגדולים, ושל החברות שופרסל, ישרוטל, תנובה ופייסבוק ישראל.
+מסתמן: נציגת האופוזיציה תיבחר לוועדה
08:19 14/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
בשעה 11:30 תחל בכנסת ההצבעה החשאית על נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים  ▪  נתניהו תומך בבחירת נציג קואליציה ונציג אופוזיציה, אך חברי כנסת ממפלגתו קוראים לבחור שני נציגי קואליציה  ▪  ההערכה: נתניהו יבטיח ללוין, סמוטריץ' ובן-גביר העברת חוק היועמ"שים וצמצום עילת הסבירות בכנס הקיץ הנוכחי
האם ייבחרו שני נציגים לקואליציה [צילום: אוליביה פיטוסי]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הוועדה לבחירת שופטים
יום דרמטי במליאת הכנסת: הכנסת סיימה (יום ד', 14.6.23) להצביע על נציגי הוועדה למינוי שופטים. ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכם עם ראשי הקואליציה להצביע נגד המועמדים לוועדה ולפעול לדחיית הבחירות. מנגד, יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ איים לפוצץ את השיחות בבית הנשיא, אם מינוי נציגי הוועדה יידחה.
14/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
חברי הכנסת יתכנסו בשעה 11:30 לפני הצהריים (יום ד', 14.6.23) לבחירה חשאית של נציגי הכנסת בוועדה לבחירת שופטים. ההצבעות על שני המקומות לנציגי הכנסת בוועדה יתקיימו מאחורי פרגוד בצל קריאות תומכי הרפורמה המשפטית לבחור שני נציגים של הקואליציה לוועדה. זאת, משום שהמהלך לשינוי הרכב הוועדה שניסתה לעשות הממשלה בחקיקת הרפורמה המשפטית לא הושלם. בחירת שני נציגי קואליציה תוביל לפיצוץ מיידי של שיחות המשא-ומתן בין הקואליציה לאופוזיציה המתקיימות בבית הנשיא ולהתפרצות מחודשת של המחאה נגד הרפורמה המשפטית.
14/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
נסגרה (יום ד', 7.6.23) רשימת המועמדים לתפקיד נציגי הכנסת בוועדה שהגישו את מועמדותם ייבחרו רק שניים. האופוזיציה סיכמה על מועמדותה של קארין אלהרר מיש עתיד, אך מטעם הקואליציה תשעה חברי כנסת הגישו את מועמדותם - מטעם סיעת הליכוד: ניסים ואטורי, טלי גוטליב, משה פסל, משה דלל, אביחי בוארון ומשה סעדה. מטעם עוצמה יהודית - יצחק קרויזר ולימור סון הר מלך הגישו מועמדות. מפלגת שס הגיש מועמדות אוריאל בוסו. הדבר נעשה על דעת ובהכוונת היו"ר אריה דרעי.
07/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי הודיעו הבוקר (רביעי) כי לא יעמידו מועמדים לוועדה לבחירת שופטים. על כן, האופוזיציה תציג מועמדת אחת מטעמה את ח"כ קארין אלהרר
07/06/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
יממה להגשת המועמדות לוועדה לבחירת שופטים, ועדיין לא ברור האם לקואליציה יהיו נציג אחד או שניים. ההצבעה תהיה חשאית מאחורי הפרגוד, ועשויות להיות הפתעות. ארבעה ח"כים מסיעות הקואליציה הגישו (יום ב', 5.6.23) את מועמדותם. מטעם עוצמה יהודית הגישו מועמדות הח"כים לימור סון הר מלך ויצחק קרויזר, ומטעם עצמם, ללא תיאום עם יו"ר המפלגה בנימין נתניהו, הגישו הח"כים טלי גוטליב וניסים ואטורי.
06/06/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אם נתניהו אינו כשיר מה זה אומר? שאילו היה צעיר במצבו האישיותי עתה היו דוחים את גיוסו לצה"ל? מונעים את קבלתו ליחידת אבטחה של השב"כ?
אראל סג"ל
אראל סג"ל
המשטרה והפרקליטות הפכו לציידות ראשים פוליטיות במקום שומרות החוק ויש להקים ועדת חקירה עצמאית לחשיפת התנהלות המשטרה והפרקליטות במשפט נתניהו. מכתב אזהרה נוקב לנשיא המדינה
חברון [צילום: משה מילנר/לע"מ]
שירה אדרי
בשנת 1929, במהלך מאורעות תרפ"ט (1929), הרבה לפני "הכיבוש", נשים וילדות יהודיות רבות נאנסו על-ידי הפורעים הערבים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il