|   15:07:40
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
בן-סלמאן. בוחן מחדש את יוזמת השלום הערבית [צילום: בנדר אלג'אלוד/ארמון המלוכה הסעודי/AP]

יוזמת השלום הערבית איננה רלוונטית

גורמים פלשתינים בכירים טוענים כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן דן בדרכים לרענן את יוזמת השלום הערבית משנת 2002 כחלק מהמשא-ומתן על הסכם נורמליזציה עם ישראל. גורמים בכירים בירושלים מדגישים כי כל יוזמת שלום שכוללת הקמת מדינה פלשתינית עצמאית נדומה מראש לכישלון
28/06/2023  |   יוני בן-מנחם   |   יומני בלוגרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות

דבריו של ראש הממשלה נתניהו השבוע בדבר התנגדותו להקמת מדינה פלשתינית עצמאית התקבלו באדישות מסוימת בעולם הערבי, רק הפלשתינים שוב יצאו מעורם, העולם הערבי התרגל כבר לעמדה של ראש הממשלה נתניהו נגד מדינה פלשתינית, לא היה בדבריו הרבה חדש מלבד הדגשתו, שנועדה כנראה לאוזניים אמריקניות וסעודיות, כי ישראל איננה רוצה בקריסתה של הרש"פ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון סגור של וועדת החוץ והביטחון של הכנסת שנערך לאחרונה כי ישראל נערכת ליום שאחרי יו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס. נתניהו הדגיש כי ישראל זקוקה לרש"פ והיא מוכנה לסייע לה כלכלית ולמנוע את נפילתה אך צריך "לגדוע את השאיפה הפלשתינית למדינה עצמאית".

דבריו של ראש הממשלה נתניהו מהווים מכה ליו"ר הרש"פ מחמוד עבאס אשר מנסה כבר תקופה ארוכה להחיות את יוזמת השלום הערבית משנת 2002, שהיא במקורה יוזמת שלום סעודית שאותה הציע בזמנו מלך סעודיה עבדאללה בן עבד אלעזיז. למרות המשא-ומתן החשאי בין ישראל לסעודיה על הסכם נורמליזציה, בחר ראש הממשלה לצאת בגלוי נגד רעיון הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית, סביר להניח שגם הסעודים הבינו כבר כי יוזמת השלום הערבית איננה רלוונטית מבחינתה של ישראל בשום תרחיש אחרת נתניהו לא היה מזכיר כלל את נושא הקמת המדינה הפלשתינית העצמאית.

דבריו של ראש הממשלה בהקשר הזה הם חשובים מאוד, העולם הערבי צריך לדעת היטב את עמדתה של ישראל המתנגדת להקמת מדינה פלשתינית עצמאית, עדיף שמנהיגי ערב ידעו זאת בצורה הישירה והברורה, לפני כניסה לכל משא-ומתן, כי ישראל לא "תתאבד" מבחינה ביטחונית ולא תסכים שתקום בשטחי יהודה ושומרון עוד ישות טרוריסטית כפי שקמה ברצועת עזה אחרי שנת 2007.

החלום הפלשתיני להקמת מדינה עצמאית איננו רלוונטי בארבע השנים הקרובות מבחינתה של ממשלת ישראל וכנראה שגם לאחר מכן. ההתעקשות הפלשתינית על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית בקווי 67 שבירתה היא מזרח ירושלים וההתבצרות בעמדה הזו מכניסה מראש כל משא-ומתן עם ישראל למבוי סתום, ישראל איננה יכולה לנהל משא-ומתן עם הפלשתינים כשהם מנסים להכתיב מראש את תוצאותיו, במיוחד כשהניסיון בשטח מעיד שכל שטח שישראל נסוגה ממנו הופך להיות מיד לבסיס טרור נגדה.

ההנהגה הפלשתינית ברמאללה דחתה על הסף את דבריו של ראש הממשלה נתניהו אבל אין לה שום תרחיש מדיני אחר שאותו היא יכולה להציע כאלטרנטיבה. גורמים פלשתינים בכירים אומרים כי ייתכן שדבריו של נתניהו נועדו דווקא להבהיר לממשל ביידן ולסעודיה שראוי לחשוב על פתרון יצירתי אחר לבעיה הפלשתינית וכי המבוי הסתום בערוץ המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ מחייב רעיונות חדשים, לדוגמה, מתן אוטונומיה מלאה לפלשתינים לתקופה של עשר עד עשרים שנה שבמהלכה ינסו שני הצדדים לבנות מחדש את האמון ביניהם ורק אחר כך לחדש את המשא-ומתן על הקמת מדינה פלשתינית עצמאית מבלי שישראל תתחייב לכך מראש.

ממשל ביידן וסעודיה מבינים היטב כי בהרכב הקואליציה הנוכחית בישראל אין שום סיכוי לדון ביוזמת השלום הערבית שמזמן נכנסה לארכיון של ההיסטוריה. חוסיין א-שיח', מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף אמר ב-28 ביוני כי אחרי חג הקורבן תתכנס ההנהגה הפלשתינית כדי לדון ביחסים של הרש"פ עם ישראל נוכח המתרחש ביהודה ושומרון והצהרותיו של נתניהו.

הרש"פ עומדת על סף קריסה כלכלית היא זקוקה נואשות לסיועה של ישראל וסביר להניח שההנהגה הפלשתינית לא תקבל שום החלטה שתפגע כעת ביחסיה עם ישראל, אולם, להפריח איומים והצהרות לחלל האוויר לא עולה שום כסף.

גורמים ברש"פ טוענים כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן בוחן מחדש את יוזמת השלום הערבית כדי לרענן אותה ולהכניס בה רעיונות חדשים, אולם לטענה הזו אין שום אישור מכל מקור אחר. סוכנות הידיעות הפלשתינית "מען" טענה בדיווח שלה ב-18 ביוני כי שר החוץ האמריקני בלינקן דן בנושא עם ראש הממשלה נתניהו ואחר כך עם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, על-פי הדיווח, יורש העצר הסעודי עדכן את יו"ר הרש"פ בהתפתחות הזו.

הגיעה העת שיו"ר הרש"פ מחמוד עבאס וגם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן יבינו כי ישראל איננה יכולה לוותר על קוויה האדומים, ואם המשא-ומתן נקלע למבוי סתום יש לחפש פתרונות ביניים כדי לשמור על המומנטום המדיני, אולם יוזמת השלום הערבית איבדה מזמן כל רלוונטיות מבחינת ישראל וכל חזרה לרעיונות דומים לה היא בזבוז זמן מבחינתה של ישראל. רצוי שהסעודים יתמקדו במציאת פתרונות ביניים במשא-ומתן בין ישראל לפלשתינים, זה יותר מציאותי מאשר פנטזיות על יוזמה שלעולם לא תתגשם.

תאריך:  28/06/2023   |   עודכן:  28/06/2023
יוני בן-מנחם
+הרמטכ"ל התבטא בטקס נגד פגיעה בחפים מפשע וספג ביקורת על שתיקתו בנושא סרבנות
18:55 28/06/23  |  עידן יוסף
ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, התייחס בנאומו בטקס קורס טיס לתרחיש דמיוני: ״קצין הרואה אזרח ישראלי, המתכוון לזרוק בקבוק תבערה לבית פלשתיני ועומד מנגד, אינו יכול להיות קצין. זו דרכנו, זה כוחנו כאן בהשוואה לאזור המורכב בו אנו חיים ואסור לנו לשחוק זאת״. לאחר הנאום מתחו רבים ברשתות החברתיות ביקורת על הרמטכ"ל על כך שלא הזכיר בחצי מילה את נושא הקריאות לסרבנות בצה"ל.
+מחבל בן 12 ניסה לדקור לוחמים
18:25 28/06/23  |  עידן יוסף
מחבל בן 12 נעצר בידי כוחותינו במחסום שועפט לאחר שהחזיק סכין בידו וניסה לדקור לוחמים.

לוחמי מג"ב עוטף ירושלים שפעלו במעבר הבחינו בחשוד כשהוא מתקרב אליהם וסכין שלופה בידו. לאחר שהחלו בביצוע נוהל מעצר חשוד (ללא ירי), החשוד השליך את הסכין מידיו. המחבל נעצר על-ידי הלוחמים במחסום והסכין נתפסה.
+נוער הגבעות יביא לפינוי חד-צדדי של יו"ש
18:06 28/06/23  |  אפרים הלפרין   |   לרשימה המלאה
מרבית שטחי הגדה המערבית שנכבשה במלחמת ששת הימים לא סופחו לישראל  ▪  היא נותרה שטח צבאי מוחזק או שטח צבאי נשלט המנוהל על-ידי שלטון ערבי מקומי  ▪  המעמד הנוכחי הוא מעמד זמני כפיקדון עד אשר יימצא הסדר כלשהו בעוד 10, 100 או 1000 שנה
פקטור מרכזי [צילום: פלאש 90]
+גלנט חתם על 4 צווי מעצר מנהליים ליהודים
16:23 28/06/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שניים מהעצורים נשלחו לחצי שנה מעצר, ושניים לארבעה חודשים  ▪  גורם ביטחוני בכיר: "סיכנו חיי פלשתינים חפים מפשע והציתו כלי רכב"  ▪  סמוטריץ': השימוש במעצרים מנהליים כלפי מתיישבים הוא פסול דמוקרטית ומוסרית
גלנט. המשך המעצרים המנהליים [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גלנט על ניסיון שריפת הבתים ביו"ש: "תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה"
14:15 28/06/23  |  מירב ארד
שר הביטחון, יואב גלנט בתשובה לשאילתא בנוגע להתפרעויות האלימות ונסיון שריפת הבתים והרכבים מצד יהודים ביהודה ושומרון: "המתיישבים ביהודה ושומרון הם אזרחים שומרי חוק, לצד זאת יש קבוצה של פורעי חוק וסדר. חלק ניכר מהם לא תושבי יהודה ושומרון, מדובר על קבוצה מאוד מסוכנת שמוקעת על ידי ההתיישבות והנהגתה אך הקבוצה הזאת גדלה. לא רק אני מודאג מזה, כך גם ראש הממשלה וכך גם הרמטכל וראש השב"כ. אני לא אאפשר מצב שנתדאג כמו האויבים שלנו, זאת לא הדרך שבה עם הספר צריך להתנהג. יש לנו פה תופעה חברתית מסוכנת שצריך להילחם בה.
+גיחת מעשה הנבלה
10:19 28/06/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
מה מוריד את ביבי מדרגת טועה ומתעה ברמה הלאומית לשפל של נבלה? שהוא יודע כי אילו אפילו המהפיכה המשפטית הנוראה הייתה צעד נכון - התמורה שהיא מביאה לחברה הישראלית אינה עומדת בשום יחס לנזק הנורא שהיא גורמת בכל מערכות הקיום הריבוני, ובכל זאת הוא דבק בשלטון
נתניהו. דבק בשלטון [צילום: עודד בליטי/PA]
+חרפה עליבות ובושה
08:19 28/06/23  |  בעז שפירא   |   לרשימה המלאה
נשיא מדינת היהודים מוצא לנכון לגנות "פגיעה בפלשתינים חפים מפשע" על-ידי קיצונים יהודים? מה זה צריך להיות? את מי הוא מייצג בהתרפסות המשפילה הזו?
הרצוג. בושה [צילום: נועם רבקין פנטום/פלאש 90]
+זינוק של 211% באירועי הטרור בכבישי יו"ש
07:14 28/06/23  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
על-פי נתונים רשמיים של צה"ל אירעו במחצית הראשונה של השנה 167 אירועי טרור - 59 לעבר אזרחים ו-108 לעבר חיילים - לעומת 53 בלבד אשתקד  ▪  אליהם מצטרפים 1,628 אירועי זריקות אבנים ובקבוקי תבערה והנחות מטעני חבלה
"מנסים להשבית את התחבורה" [צילום: נאסר אישתיה, פלאש 90]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יוזמת השלום הערבית איננה רלוונטית
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
בנימין נתניהו עושה מעשה נבלה. הוא יודע שההפיכה השיפוטית חורכת עד דק את הדמוקרטיה הישראלית ולא אכפת לו, ובלבד שיישאר ראש הממשלה. בגללו שר הביטחון יואב גלנט אינו יכול לבקר בפנטגון. אילו היה לי, חלילה, אבא כזה, שכה פוגע בביטחונה של מדינת היהודים, לא הייתי בא לבקר בביתו. עד יחלוף זעם.
28/06/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בצהרי היום הכתה בי ידיעה אותה ראיתי באתרי החדשות. נשיא המדינה האזרח מספר אחד, הוא יצחק הרצוג, התקשר אל הארכי מחבל אבו מאזן על-מנת לברכו לרגל חג הקורבן ובאותה שיחה, כך פורסם, הדגיש הנשיא כי הוא מגנה בתוקף את הפגיעה שהתבצעה בימים האחרונים בפלשתינים חפים מפשע על-ידי קיצוניים. אוי לבושה.
28/06/2023  |  בעז שפירא  |   יומני בלוגרים
זינוק של 211% נרשם במספר אירועי הטרור נגד ישראלים בכבישי יהודה והשומרון. כך עולה מדיון שהתקיים (יום ג', 27.6.23) בוועדת המשנה לענייני יהודה והשומרון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
28/06/2023  |  איציק וולף  |   חדשות
מי נכשל בבואו לבלום את הפוגרום היהודי בפלשתינים ביהודה ובשומרון? כך מצטיירת תמונת המצב בעיניי:
27/06/2023  |  דן מרגלית  |   יומני בלוגרים
בארץ-ישראל, זו שמן הים ועד הירדן, חיים כידוע שלושה מיעוטים ערביים. בישראל עצמה - הערבים הם אזרחי המדינה לכל דבר. ביו"ש הם נתיני הרשות הפלשתינית אשר בשטחי A ו-B. ערביי עזה הם ישות מדינתית משל עצמם. עזה כולה ערבית, יו"ש נחלקת בין רוב ערבי לבין מיעוט יהודי, ובישראל - הערבים מהווים 21-20 אחוז מכלל האוכלוסייה.
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלון קוחלני
אלון קוחלני
לראשונה בעולם פורסם מחקר המציע אמת מידה להטלת אחריות פלילית על קציני ציות    יש הכרח לנקוט בדרך אחרת כדי להגן על אינטרס הציבור
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
היתרון של מערכת ציבורית היא שכל עוד היא עובדת, גם העשיר וגם העני יקבלו טיפול טוב. כשיש עומס נוצרות שתי בעיות: החזק והעשיר הולך למערכת הפרטית, אבל החלש צריך לצעוק חזק יותר כדי לקבל ...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il