|   15:07:40
  יוסי אחימאיר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כהן. פרו-פלשתיני [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]

הרהורים בצוק העתים (9)

כוכבת השידורים של ערוץ 13 מוריה אסרף וולברג עונדת תליון של ארץ ישראל (המערבית) ומי דרש ממנה להסירה? מנהל תיכון תל אביבי פרו-פלשתיני, רם כהן
04/12/2023  |   יוסי אחימאיר   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

(א) על הדשא בפארק האשקלוני מעגלים-מעגלים של משפחות החובקות את בנם החייל שיצא להתרעננות. גם אנו פוגשים לראשונה מזה חמישה שבועות את נכדנו. ההתרגשות והדמעות מרובות. יואב נראה טוב, גברי, מאופק, שקול, ערוך ומוכן לכניסה מחודשת ולהמשך הלחימה. החיבור לשעה קלה עם ההורים והאחות, עם החברה ועם הסבים, טוען באנרגיה מחודשת אותנו ואותו.

(ב) בינתיים הוא וחבריו כבר נכנסו לעזה, להשתתף בשלב השני של המלחמה, ודופק הלב שוב מואץ...

(ג) אחרי שבוע שלם של שקט יחסי, שוב נפגשנו עם שני זוגות שכנינו הטובים. כמובן - במיקלט השכונתי, בהישמע קול האזעקה, שהפעם נתארך מתמיד ונשמע מאיים מתמיד.

(ד) בניגוד לרבים בשכונתי, אני דווקא מחבב מאוד את התנים המייללים בלילות מתחת לחלונות בתינו. אבל לפעמים מתבלבלים לשניה בין יללותיהם לבין צפירות האזעקה.

(ה) רק בת 25 והיא כוכבת השידורים של ערוץ 13 ואולי גם של כל הערוצים. זוהי מוריה אסרף וולברג, כתבת מדינית, ידענית, רהוטה, מהימנה. לצווארה היא עונדת תליון של ארץ ישראל (המערבית). ומי דרש ממנה להסירה? מנהל תיכון תל אביבי פרו-פלשתיני, רם כהן. תשובתה לו: "אני כתבת ציונית במדינת היהודים, שעובדת בכלי תקשורת ציוני".

(ו) ערוץ 12 הפך בלילות שבת לזירה של רוטוויילרים נשכניים, לתקוף את קורבנם השבועי - בנימין נתניהו. השלושה הם: אמנון אברמוביץ, גיא פלג ונועם תיבון. ה"מודרייטור" דני קושמרו מלקק את האצבעות. וישנו גם רביעי - בן כספית, אלא שהוא נושך ללא מעצורים מעל דפי מעריב. אז מה הפלא שנתניהו היה רוצה שגם ערוץ 14 יפעל בשבת?

(ז) הישראלים כמעט אינם יודעים מה מתפרסם בתקשורת הערבית, אלו דברי שיטנה נגדנו ונגד ארה"ב. למשל, ב"אל אהראם" המצרי כתב עבד אל-מוחסן סלאמה כי "ארה"ב היא נאצית יותר מהיטלר ושופכת דמים יותר". את הנשיא ג'ו ביידן כינה "איש הדמים". טוב, במצרים הרי שורר חופש הביטוי.

(ח) כל ביקור כאן של שר החוץ בלינקן צריך לעורר דאגה. הלחץ עלינו גובר מצד הידידה הגדולה ביותר שלנו, כי לחץ הבחירות הקרבות באמריקה מדאיג את הנשיא ביידן. חיבוקו למדינת ישראל אינו מקובל על רבים במפלגתו הדמוקרטית.

(ט) ח"כ דני דנון מנצל היטב את כושר הביטוי שלו להרבות ולהופיע באולפנים. ממש אמיץ. למעשה הוא כמעט היחיד בסיעת הליכוד שמעז להתייצב בערוצים העויינים, אבל לא תמיד הוא משיב בתקיפות המתבקשת לטענות המוטחות בממשלה והעומד בראשה.

(י) בוואטסאפ ישנה קבוצה בשם: חברי מעריב. המכנה המשותף לחבריה הוא התיעוב - זו המילה שהם משתמשים בה - לנתניהו. כל מה שכשר להכתימו כ"אויב העם" - עולה שם. אני נמצא בקבוצה כדי לדעת מה חבריי לשעבר מלהגים בה. אבל סבלנותי עומדת לפוג.

תאריך:  04/12/2023   |   עודכן:  04/12/2023
יוסי אחימאיר
+אתר שאמור היה להית מאובטח נפגע קשות מאש חיזבאללה
21:40 04/12/23  |  עידן יוסף
כתוצאה מחילופי האש מול חיזבאללה בגבול הצפון נפגע קשות באחד האירועים אתר שאמור היה להיות ממוגן. בצה"ל ובמערכת הביטחון יצטרכו לבדוק את התקלה.
+תיעוד: רגעי החטיפה האלימים של עמית סוסנה
21:35 04/12/23  |  עידן יוסף
עמית סוסנה, ששוחררה משבי החמאס, תועדה במצלמת אבטחה בכפר עזה נאבקת בשבעה מחבלי חמאס. בתיעוד, שפורסם בחדשות 12, נראית סוסה נלחמת בחוטפיה ומנסה למנוע את חטיפתה. בצילום, ששודר בהסכמתה טושטשו אבריה המוצנעים שהתגלו. בסופו של דבר, המחבלים התייאשו וחטפו אותה ברכב שלה לתוך עזה.
+חמאס מנסה לתקוע טריז בין ישראל למצרים
21:15 04/12/23  |  עידן יוסף
התוכנית של חמאס בדרום הרצועה: ארגון הטרור מתכוון לעודד את האוכלוסייה הפלסטינית לנוע דרומה לכיוון מעבר רפיח ולנסות לפרוץ אותו. בחמאס מקווים שהמהלך יגרום ללחץ מצרי כבד מאוד על ישראל לעצור את הלחימה (כאן חדשות).
+דובר צה"ל: לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה
20:40 04/12/23  |  עידן יוסף
דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי התייחס לדיווחים, לפיהם כמאה לוחמי קומנדו לפני מתקפת הפתע על ישראל הועברו לשומרון בשל פיגועים חוזרים ונשנים: "לא השתנתה פריסת הכוחות באוגדה בחודשים שלפני המתקפה. הוזזו כוחות מהעתודה".
+טיל חמאס פגע בבסיס טילים גרעיניים
20:25 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
הטיל פגע ב-7 באוקטובר בבסיס שדות מיכה, בו לפי הערכות של מומחים זרים מוחזקים עשרות טילים המסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים  ▪  הבסיס לא נפגע, למעט דליקה שנבלמה מאות מטרים מהמתקנים
סמל בסיס שדות מיכה (ענף 2)
+תקיפות חריגות בחאן יונס שכמותן לא נראו מתחילת המלחמה
20:22 04/12/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חימושים רבים הוטלו על העיר מן האוויר  ▪  מדובר בתקיפות לא-כירורגיות, אגרסיביות בהרבה מאשר התקיפות בצפון הרצועה, שבמהלכן מוצאים את מותם פלשתינים רבים  ▪  לבית החולים "נאסר" בעיר הובהלו פצועים שזהותם הוסתרה
התקיפה העוצמתית בחאן יונס
+תיעוד: לוחמי גדוד 601 בקרב פנים מול פנים
20:09 04/12/23  |  עידן יוסף
בשעות האחרונות נמשכים הקרבות העזים ברצועת עזה. במהלך לחימת צוות הקרב של חטיבה 401 בצפון רצועת עזה, נכנסו לוחמי גדוד 601 למבנה, בו נתקלו במחבלי חמאס שפתחו לעברם בירי.
+מפקד פיקוד הדרום בסיור ברצועה: "בימים הקרובים לא נעצור"
20:07 04/12/23  |  עידן יוסף
מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, סייר בתוך רצועת עזה, שם אמר: "אנחנו ממשיכים פה גם בשג'אעייה, גם במקומות האחרים, גם בג'באליה, גם בדרום. הלחימה הזאת נמשכת, הם עושים עבודה מעולה. אנחנו נמשיך להכות בהם בכל הכוח, על היבשה, מהאוויר, מהים, בימים הקרובים לא נעצור".
+הרמטכ"ל קיים הערכת מצב עם כוחות אוגדה 162 ברצועה
20:04 04/12/23  |  עידן יוסף
הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים הערכת מצב עם כוחות אוגדה 162 ברצועת עזה עם המשך הלחימה והתמרון הקרקעי.
+מרציאנו, ביבי, פרדו
19:08 04/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
בגידה, לפי תמיר פרדו, לא הייתה כי בגידה חייבת להתאפיין בכוונת זדון, ולא היה דבר כזה  ▪  היה חטא של יהירות ושאננות ורשלנות, לא בגידה
פרדו. ראיון תבוסתני [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+בקריאה ראשונה: השתתפות מלאה במימון שכר לימוד לחיילים זכאיים
19:07 04/12/23  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק קליטת חיילים משוחררים, תיקון מס' 25, מימון שכר לימוד מלא ללוחמים, התשפ"ד-2023 של חברי הכנסת אופיר כץ, אלי דלל, שרון ניר, מיכאל מרדכי ביטון וקבוצת חברי כנסת. 32 חברי כנסת תמכו בהצעה ללא מתנגדים והיא תוחזר לוועדת חוץ וביטחון.

מדובר בתיקון לחוק שעבר בכנסת ה-24 שזכה לכינוי "ממדים ללימודים", במסגרתו ניתן מימון שכר לימוד בהיקף של 75% לחיילים זכאים. כעת מוצע לתקן את חוק קליטת חיילים משוחררים כך שיינתן מימון מלא של שכר לימוד שנתי לחיילים זכאים.

כמו כן, מוצע להאריך את פרק הזמן למימוש הזכאות לחמש שנים שלאחר תום השנה שבה חייל השתחרר משירות סדיר, ולעניין חייל ששירת שירות נוסף כאמור - לא תובא תקופת השירות הנוסף במניין חמש השנים לזכאות, ובלבד שהחל את לימודיו בתוך שבע שנים מתום השנה שבה השתחרר.

על פי ההצעה, בעת הכנת הצעת החוק לקריאה השנייה ולקריאה השלישית תבחן ועדת החוץ והביטחון של הכנסת את האפשרות לכלול גם הכשרות מקצועיות כלימודים המזכים בקבלת מימון, וכן להחיל בהוראת שעה את ההוראות בדבר זכאותם של חיילים משוחררים למימון לפי סעיף 7א1 לחוק גם על חיילי מילואים המשרתים בשירות מילואים במלחמת "חרבות ברזל".
+מחבלים שאורבים לכוחותינו מותקפים בכטב"מים הנשלחים לעברם
18:53 04/12/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל ממשיכים להלחם ברצועת עזה, ובשעות האחרונות הותקפו משגרי רקטות, תשתיות טרור, מחסני אמצעי לחימה וחוסלו מחבלים של חמאס.

כוח מצוות קרב חטיבתי 7 איתר שלושה מחבלי חמאס בקרבת הלוחמים. מפקד הכוח הכווין בתוך זמן קצר כלי טיס מאוייש מרחוק אל עבר המחבלים והם חוסלו.

כוחותינו זיהו מחבל שירה RPG לכיוון הכוח. הלוחמים הגיבו בירי וחיסלו שני מחבלים. בנוסף, לוחמי צה"ל איתרו שני מחבלים שירו עליהם מפתח פיר מנהרה, הלוחמים השמידו את הפיר וחיסלו את המחבלים. באירוע נוסף בלחימה ברצועת עזה, לוחמי צה"ל הכווינו כלי טיס מאוייש מרחוק לעבר שלושה מחבלים שזוהו על ידם במרחב, כלי הטיס תקף את המחבלים.
+צה"ל תקף מחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון
18:45 04/12/23  |  עידן יוסף
כוחות צה"ל תקפומחסן אמצעי לחימה של חיזבאללה בשטח לבנון במרחב ערב אל עראמשה, בתגובה לירי פצצות מרגמה שבוצע מהמרחב לעבר מוצב צה"ל.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב תל חי וקריית שמונה ולעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה, צה"ל תקף את מקורות הירי.

כמו-כן, צה״ל ביצע ירי ארטילרי לעבר מספר מרחבים בשטח לבנון. מהבוקר: 9 קבלות אחריות של חיזבאללה על פעולות נגד ישראל, בגבול לבנון.
+אזעקות הופעלו בגזרת באר שבע והפזורה
17:00 04/12/23  |  עידן יוסף
ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפילות או על נפגעים.
+צה"ל תקף מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של חיזבאללה
15:21 04/12/23  |  מירב ארד
מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל-האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון.

בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מתת שנפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון
מטוסי קרב וכלי טיס מאויישים מרחוק של חיל האוויר תקפו לפני זמן קצר מפקדה מבצעית, תשתיות טרור ומבנים צבאיים של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון. בנוסף, זוהו מספר שיגורים לעבר מרחב מתת שנפלו בשטחים פתוחים, צה"ל תוקף את מקורות הירי בשטח לבנון
+משרד רה"מ: הפגישה עם משפחות החטופים תתקיים מחר בצהריים
15:19 04/12/23  |  מירב ארד
משרד רה"מ עדכן כי פגישת משפחות החטופים עם שרי קבינט המלחמה תתקיים מחר בצהריים. וזאת כדי לאפשר לכולם להגיע.
+לפיד נגד ראש הממשלה: "הגיע הזמן שהממשלה הזאת תלך הביתה"
15:09 04/12/23  |  מירב ארד
ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד נגד ראש הממשלה: "מי שכשל ככה לא יכול להמשיך. מי שהאסון רשום על שמו ואיבד את אמון מערכת הביטחון ואת אמון העם - שיעשה את המעשה ההגון האפשרי היחיד - שיילך. שייתן לאחרים לתקן. הגיע הזמן שמי שבמשמרת שלו קרה לנו גדול האסונות בתולדות המדינה יילך מחיינו."
+אושרה הקמת ועדת המשנה להיערכות המשפטית להעמדתם לדין של מחבלי החמאס
14:34 04/12/23  |  מירב ארד
ועדת החוקה אישרה את הקמת ועדת המשנה להיערכות המשפטית להחזקתם והעמדתם לדין של מחבלי החמאס מהשבעה באוקטובר. יו"ר הוועדה, ח"כ שמחה רוטמן, שיעמוד בראש ועדת המשנה: אנחנו נתקלים שוב ושוב בפער האדיר שקיים ביכולת המשפט הפלילי בארץ ובעולם להתמודד עם אירועי טרור ואלו שחווינו בארץ באירועי השבעה באוקטובר בפרט. אנחנו עוסקים רבות בדיוני הוועדה במנגנונים הבנויים על הנחות יסוד של התמודדות עם חריגים, עם פושעים, רציונלים של ענישה והבניית שיקול הדעת בענישה, אבל כאשר עוסקים בטרור צריכים לעשות חשיבה מחודשת כמעט על כל הנחות המוצא גם ברשות המבצעת וגם ברשות השופטת".

+מפתח, לא קפה, טורקי
14:21 04/12/23  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
יכול להיות שיש עכשיו גורם שמוכן לקחת אחריות, לפחות זמנית, על ניהול רצועת עזה  ▪  קוראים לה טורקיה בראשות רג'פ טאיפ ארדואן
ארדואן. יתרונות וחסרונות [צילום: פטר ג'ונג/AP]
+המל"ל פרסם אזהרת מסע ליעדים מובילים בעולם
14:20 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
המטה ללוחמה בטרור קורא לשקול נסיעות לבריטניה, צרפת וגרמניה  ▪  אזהרת המסע למדינות באפריקה ובמרכז אסיה הועלתה לרמה 3  ▪  "מזוהים מאמצים מוגברים מצד אירן ושלוחיה, כמו גם מצד חמאס וגורמי ג'יהאד עולמי, לפגיעה ביעדים ישראלים ויהודים ברחבי העולם"
תמונות מצב אזהרות המסע בעולם [צילום: אתר המל"ל]
+אזעקות בפתח תקווה ובשרון
14:05 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום במרכז ובשרון: גבעת השלושה, גת רימון, מעש, פתח תקווה, גני תקווה
+אזעקות בצפון
14:03 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות נשמעו לפני זמן קצר במתת ובשתולה
+המשיחיות המסכנת את חיינו
13:57 04/12/23  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מול האימה המשיחית החמסית יש בתוכנו גורמים האחראים לניווט של מדיניות ממשלתנו, שהם גם שבויים בתודעה משיחית שממנה אני פוחד
נוכחות דורסנית [צילום: באז ראדר/AP]
+איומים על חיי ליברמן מתומכי חמאס: "תסיים כמו רחבעם זאבי״
13:41 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ברשתות נכתב בין היתר: ״תתכונן זמנך קרוב", "נרדוף אותך ואת משפחתך"  ▪  באחד האיומים שהתקבל היום נכתב: ״אתה תסיים כמו רחבעם זאבי״  ▪  תלונה הוגשה למשטרת ישראל
ליברמן. סופג איומיים על חייו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
+תושבי רהט מואשמים במתן מחסה למסתננים ב-7 באוקטובר
13:13 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
המדינה אינה אומרת שמדובר באנשי חמאס ומציינת שמעשיהם ביום המתקפה אינם ידועים לה במדויק  ▪  טוענת: שלושה מתושבי רהט נתנו להם מחסה במשך שלושה שבועות
רהט. הגיעו ב-8 באוקטובר [צילום: משה שי, פלאש 90]
+אזעקות בעוטף
13:01 04/12/23  |  מירב ארד
אזעקות צבע אדום נשמעו בסופה ובניר יצחק.
+הקלה ברכישת חוזרת של מניות לחברות הנסחרות בחו"ל
12:52 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
על-פי ההצעה, בחלק מן המקרים יוכלו חברות אלו לבצע רכישה חוזרת בלא הצורך לקבל את אישורו של בית המשפט  ▪  משרד המשפטים: כעת חשוב במיוחד למנוע נחיתות של חברות ישראליות מול חברות זרות
התאמה לכללים הקיימים בארה"ב [צילום: פיטר מורגן, AP]
+ח"כ פורר: "שמים את הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפות"
12:35 04/12/23  |  מירב ארד
ח"כ עודד פורר בביקורת על התקציב: "אל תספרו לנו על אחדות כשאתם לוקחים את אלה שנלחמים, שמים אותם אחרונים ואת הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפות". הוסיף: "איפה הכסף לעיר אילת שטובעת?"

הפוליטיקה שלכם בראש סדר העדיפויות
+טיל נ"ט שוגר לעבר מרחב משגב עם; שיגורים להר דב נפלו בשטח פתוח
12:11 04/12/23  |  מירב ארד
צה"ל מעדכן (יום ב') זוהו מספר שיגורים משטח לבנון לעבר מרחב הר דב שנפלו בשטחים פתוחים ושיגור נוסף לעבר מרחב משגב עם. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי. בנוסף, אתמול (א') מטוס קרב של חיל-האוויר יירט בהצלחה כלי טיס עוין שהיה בדרכו לשטח ישראל ממרחב לבנון
+לשכת נתניהו: נקבעה פגישה עם משפחות החטופים ליום רביעי
12:07 04/12/23  |  מירב ארד
לשכת ראש הממשל עדכנה כי "פגישה עם משפחות החטופים וקבינט המלחמה נקבעה כבר אתמול ליום רביעי. לאור בקשת המשפחות תיבחן אפשרות להקדמתה".
+הופצץ מתחם בית משפט העליון ברצועת עזה
12:00 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בית המשפט העליון של רצועת עזה הופצץ והושמד בידי כוחות צה"ל  ▪  צפו בתיעוד רגע הפיצוץ
פיצוץ המתחם [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+חזרו הביתה
11:23 04/12/23  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

חברה על ארבע [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+משפחות החטופים במסיבת עיתונאים: האם קבינט המלחמה עדיין מחויב לשחרור החטופים
11:21 04/12/23  |  מירב ארד
משפחות החטופים מקיימות מסיבת עיתונאים, בעקבות דרישתם מקבינט המלחמה להיענות לדרישתם לפגישה דחופה. ממטה משפחות השבים והחטופים נמסר: ״עדויות החטופים ששוחררו מעלים חרדה וחשש עמוק בקרב המשפחות. לאור זאת, לפני כמעט יומיים, ביקשנו להיפגש עם קבינט המלחמה ונענו בהתעלמות מקוממת מתיאום פגישה. יודגש כי חלק מחברי הקבינט הביעו נכונות להיפגש עם המשפחות, אך הן מבקשות להיפגש עם פורום קבינט המלחמה ולא במפגשים בודדים. לאור התעלמות קבינט המלחמה ממשפחות השבים והחטופים, יכנסו היום המשפחות מסיבת עיתונאים וישאלו: האם קבינט המלחמה עדיין מחויב לשחרור החטופות והחטופים?״.

+שירות חדש באתר "יחד": עדכון כתובת לחלוקת דואר של מפונים
11:10 04/12/23  |  מירב ארד
בעקבות המלחמה, משרד התקשורת השיק שירות אינטרנטי באתר "יחד" להעברה ועדכון כתובות של מפונים במהלך תקופת מלחמת חרבות ברזל, שנאלצו להעתיק את מקום מגוריהם באופן זמני לכתובת חדשה. השירות, שהוקם באמצעות מערך הדיגיטל הלאומי, יאפשר מעתה לכלל המפונים לקבל את דברי הדואר שלהם בכתובת החדשה והזמנית בלחיצת כפתור בלבד.

+סוכלה חוליית המחבלים שירתה על כוחות צה"ל בקלקיליה
10:44 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
עמד עלאא נזאל, ראש החוליה, בן 29 מקלקיליה, ביצע לאחרונה מספר פיגועי ירי  ▪  בסילת א-דהר שבשומרון נעצר המחבל שירה לעבר לוחם צה״ל אמש  ▪  29 מבוקשים נעצרו, 5 מהם שייכים לחמאס
אמצעי לחימה שהוחרמו ברחבי יהודה ושומרון [צילום: דובר צה"ל]
+3 חיילים נפצעו הלילה קל מירי פצמ"רים מלבנון; צה"ל השיב אש
10:32 04/12/23  |  מירב ארד
צה"ל עדכן כי במהלך הלילה זוהו מספר שיגורים של פצצות מרגמה משטח לבנון לעבר מוצב צה"ל במרחב שתולה. כתוצאה מכך, שלושה חיילי צה"ל נפצעו באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי, משפחותיהם עודכנו. כמו כן, זוהו מספר שיגורי מרגמה לפני זמן קצר משטח לבנון לעבר מוצב צה״ל במרחב יפתח. כוחות צה"ל תקפו את מקורות הירי.
+ראש אגף כלי ירייה במשרד לביטחון לאומי התפטר
10:28 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר שכיהן 6 שנים בתפקיד - הודיע על עזיבתו  ▪  בדיון בוועדה לביקורת המדינה נחשף כי מקורבים לשר בן-גביר פעלו למתן רישיונות לנשק ללא אישור חוקי  ▪  אבישר ציין בדיון: "בתום הבחינה והשיח המשפטי בין המשרד לנציבות התקבלה החלטה ברורה שאוסרת עליהם להיות פקידי רישוי זמניים"
ישראל אבישר בדיון בוועדה [צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת]
+מבזק: ביבי, נכות באישיות
10:19 04/12/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה
ביבי באסיפת הבחירות שלו אמש לפני כל עם ישראל, באגוצנטריות שלו שכל הזמן היא "אני, אני, אני, אני", לא מצא לנכון לשבח את יובל ולהאדיר את שמו
נתניהו. אני אני אני [צילום: מיה אלרוצו]
+אבא ואם לא פה יותר
10:07 04/12/23  |  יפעת גליק   |   לרשימה המלאה
הילדים הכוכבים של שלומי רוצים שתדעו שהוא היה מורה ממש מיוחד  ▪  הילדים הביולוגיים של שלומי ראו את התלמידים שלו שרים את השיר בפעם הראשונה הערב וחשוב להם שתזכרו שחוץ ממורה לחיים הוא היה גם אבא שאוהב לחבק הרבה
שלומי ושחר מתיאס ז"ל [צילום: באדיבות המשפחה]
+צה"ל תקף במהלך הלילה כ-200 מטרות של ארגון הטרור חמאס
09:13 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
כוחות קרקעים ממשיכים בלחימה הושמדו תשתיות טרור שמוקמו בתוך בתי ספר בצפון הרצועה  ▪  לוחמי המילואים של חטיבה 551 הכווינו כלי טיס של חיל-האוויר אשר חיסל חוליית מחבלים
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+שלושה חיילים נפצעו באורח קל מפגיעת רסיסי פצמ"ר ליד שתולה
08:58 04/12/23  |  מירב ארד
שלושה חיילים נפצעו במהלך הלילה באורח קל מפגיעת רסיסי פצמ"ר ליד שתולה. השלושה פונו למרכז הרפואי לגליל. מצבם מוגדר קל והם עוברים בדיקות במלר"ד (מחלקה לרפואה דחופה).

+כוחות מיוחדים חיסלו הבוקר שני מחבלים בקלקיליה
08:52 04/12/23  |  יוני בן-מנחם
כוחות מיוחדים חיסלו הבוקר 2 מחבלים בקלקיליה. הכוחות פשטו על העיר הבוקר בעקבות מידע מודיעיני ממוקד, מצאו את המבוקשים החמושים בעת שהיו ברכבם - ולאחר חילופי אש שהתפתחו במקום, חוסלו שני מחבלים. מספר מחבלים נוספים נפצעו. הכוחות תפסו והחרימו ברכב רובה m-16 ואקדח
+"הפתרון לרצועת עזה הוא בעידוד הגירה מרצון. רפובליקת דאגסטן ברוסיה מזמינה אותם
08:36 04/12/23  |  אורי מילשטיין   |   לרשימה המלאה
שיחת עומק עם פרופ' יעקב פייטלסון על הנסיונות הכושלים לעודד הגירה מרצועת עזה ועל האפשרויות היום
תושבי עזה מתפנים מצפון הרצועה [צילום: פטימה שביר, AP]
+נקבע מותו של יונתן סמרנו שנחטף מהמסיבה ברעים
08:30 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
אחרי 58 ימים עודכנה משפחתו על הירצחו  ▪  בשבת השחורה היה במסיבת הטבע "נובה" ברעים. כשהחלה מתקפת הטרור של חמאס הוא ברח עם חבריו לקיבוץ בארי, שם הוא נורה ונחטף לעזה  ▪  גופתו מוחזקת בידי חמאס
יונתן סמרנו ז"ל [צילום: שימוש לפי סעיף 27א]
+שלושה לוחמים נפלו אתמול בקרבות ברצועה
08:13 04/12/23  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
רס"ם במיל' נריה שאער, רס"ל במיל' בן זוסמן וסמל בנימין יהושע נידהם נפלו אתמול בקרבות בעזה  ▪  לוחם מגדוד 601 נפצע קשה בקרב בצפון הרצועה  ▪  מניין החללים עלה ל-401 מתחילת המלחמה
סמל בנימין יהושע נידהם ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
רס"ם נריה שאער ז"ל [צילום: דובר צה"ל]
+האם מישהו רוצה/יכול לשלוט בעזה ביום שאחרי
08:00 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ישראל אומרת שהיא לא רוצה, מדינות ערב לא מתלהבות, הרשות הפלשתינית מושחתת ובלתי אהודה - אבל ייתכן שיסתבר שהיא האפשרות היחידה, מדווח וושינגטון פוסט
ישראל דורשת חופש פעולה ברצועה [צילום: דובר צה"ל]
+חיפוש השלום הוא הרעיון החדש היחיד שנותר
08:00 04/12/23  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
מלחמת חרבות ברזל עלולה להתפשט ולהפוך את ישראל לזירה של מיני-מלחמה מתמדת. אבל יש גם סיכוי שהחלפת המנהיגים בכל הצדדים ייוביל לסיכוי לשלום, כמותו לא היה מזה שני עשורים
התפיסה האסטרטגית נהרסה [צילום: דובר צה"ל]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הרהורים בצוק העתים (9)
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לאה
4/12/23 10:38
2
תל-אביבי
6/12/23 22:45
3
ד"ר רון בריימן
6/12/23 22:51
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
צה"ל התיר לפרסום (יום ב', 4.12.23) כי שלושה חיילי צה"ל נפלו אתמול בקרבות ברצועת עזה. הנופלים הם:
04/12/2023  |  מירב ארד  |   חדשות
הישראלים אומרים שאינם רוצים את התפקיד. מדינות ערב מתנגדות. מחמוד עבאס עשוי להתנדב, אבל הפלשתינים לא ירצו אותו. אז מי ישלוט ברצועת עזה ביום שאחרי? ממשל ביידן דוחף את הרעיון של "רשות פלשתינית", שממשלת ישראל ורבים מן הפלשתינים מתנגדים לו, אך פקידיו אומרים שזה הפתרון הטוב ביותר – ואולי היחיד, מדווח וושינגטון פוסט.
04/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
אם 2023 הייתה השנה בה הבעיה הפלשתינית זעזעה את המזרח התיכון, 2024 תהיה השנה בה יתחיל להתבהר האם המזרח התיכון יכול לזעזע אותה. נורא ככל שהדבר יישמע, מזה שני עשורים לא הייתה כזו הזדמנות לשלום – סבור אדוארד קאר, סגן עורך אקונומיסט, ב-The .World Ahead 2024 לרוע המזל, מעולם גם לא הייתה כזו סכנה שהסכסוך ייצא משליטה. איזה מהתרחישים יתממש?
04/12/2023  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שר האוצר ושר הביטחון סיכמו (3.12.23) על הקצאת התקציב הנדרש לשם העלאת חוק ממדים ללימודים בקריאה ראשונה במליאה כבר מחר. כיום, מקבלים לוחמים ואוכלוסיות נוספות מימון של 75% משכר הלימוד של התואר הראשון. במסגרת החוק, צפוי לעלות המימון של שכר הלימוד ללוחמים ל-100% מעלות התואר.
03/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
לראשונה מתחילת המלחמה, ראש השב"כ רונן בר נשמע מתייחס בקולו לאירועי 7 באוקטובר - בהקלטות בלעדיות שפורסמו בכאן חדשות (יום א', 3.12.23), והחלטות שהתקבלו: לחסל את בכירי חמאס, באשר הם.
03/12/2023  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il