|   15:07:40
  דן מרגלית  
עיתונאי, פרשן ראיתי שמעתי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
ברק. האדם הנכון [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

יומן מלחמה, היום ה-93

אהרן ברק הוא מגדלור משפטי ברמה הבינלאומית בשנותיו בבית המשפט העליון הפך את בג"ץ למה שדוד בן-גוריון ייחל לו - ל"אור לגויים"
08/01/2024  |   דן מרגלית   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות


האצבע של ביבי בעין של יריב

לקח חינוכי-משפטי מאוקיינוס התבונה היהודי: המלאכים כעסו על האלוהים, שמשקה את ישמעאל מים במדבר, והרי הוא עתיד להרוג בבני ישראל. שאל אותם: כעת הוא צדיק או רשע? השיבו לו: כעת עדיין צדיק. סיכם האלוהים: ובכן, אני דן את האדם לפי שעתו.

אני מציע לנהוג כך בבנימין נתניהו. כרגע הוא התעלה על עצמו ועל משגיו ועל האופל האופף אותו ובחר בפרופסור אהרן ברק לייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג שם תידון תביעה ארורה של דרום אפריקה להרשיע את ישראל בהשמדת עם. אז כרגע ביבי צדיק, ומגיע לו שאפו.

לפני ארבעה וחמישה ימים פרסמתי כאן שני פוסטים (אחד מצולם) והצעתי לנתניהו לבחור בברק. לא האמנתי שזה יקרה. עתה משאירע - בהמלצת משפטנית דגולה ומושמצת בפי המאפייה הממשלתית הלא היא היועצת המשפטית גלי מיארה-בהרב - הוא ראוי למילה טובה על-פי הכלל האלוהי כי "אני שופט את האדם לפי שעתו."

מילה כפולה על ברק: הוא מגדלור משפטי ברמה הבינלאומית. בשנותיו בבית המשפט העליון הפך את בג"ץ למה שדוד בן-גוריון ייחל לו - ל"אור לגויים". ישראל בהחלט יהודית אבל הומניטרית; ציונית אבל נמנעת מגזל המיעוט והאחר; עברית אבל שוויונית כלפי החוק. ברק מתאפיין בכל מה שמחזק את ביטחונם של האזרחים/ות בצדקת המשפט במדינתם הדמוקרטית. זו מהות של אורח חיים נאור שבימין הקיצון לא אהבו.

שנותיו של נתניהו בשלטון, ובעיקר כתב האישום הפלילי נגדו, פרצו כל סכר ועודדו מתקפה מסוכנת ומאוסה על שלטון החוק. יריב לוין והסנשו-פנשו שלו שמחה רוטמן, ולפניהם גם אמיר אוחנה ועימם איתמר בן-גביר ובצלאל סמוטריץ', וכמובן טלי גוטליב ומירי רגב, היו שותפים לאמוק הקרוי "הרפורמה המשפטית" שהייתה בפועל הפיכה דיקטטורית.

ברק היה היעד המרכזי לביקורת. הפרחחים של מכונת הרעל הפועלת למען ביבי צרו על דירתו הצנועה. המפגינים נקטו לשון ביבים. ממשלת ביבי עשתה לו עד כה מה שהמשיכה להפעיל לאחר מכן כנגד הרמטכ"ל הלוי.

עתה הגיע רגע האמת. לאחר ניסיון נפל לגייס את עורך הדין יהודי-אמריקני אלן גרשוביץ עלה שמו של ברק. מיארה-בהרב המליצה שהוא ייצג את ישראל בבית הדין הבינלאומי בהאג כנגד תביעה שקרית של דרום אפריקה להכריז על ישראל כמדינה האשמה ברצח-עם.

ביבי התעלם מאנשי הרשע והחושך, שהלכו עימו לכל אורך הדרך נגד אהרן ברק ונגד אחרים, וביקש ממנו (ונענה) לייצג את ישראל בגיהנום המשפטי. הפעם יכול ביבי לחזור על משפט שאמר בנסיבות מפוקפקות אחרות: ברק טוב ליהודים. בהחלט.

איני יודע אם יריב לוין ורוטמן ואוחנה וסמוטריץ' ובן-גביר ומירי רגב וטלי גוטליב ושלמה קרעי ומשה סעדה ועוד מרעים עודכנו מראש על סיבוב הפרסה של מנהיגם. בוודאי לא השופרות בתקשורת והמפגינים שביבי כדרכו עשה בהם שימוש חד-פעמי והשליכם בפינת הרחוב הציבורי על המדרכה. גם לא חשוב. הם נראים נקלים, עלובים, נבגדים, מושפלים, די טפשים. זה רגע של נחת לדמוקרטית של האומה.

פורסם בדף הפייסבוק של דן מרגלית
תאריך:  08/01/2024   |   עודכן:  08/01/2024
דן מרגלית
+ישראל תאמר לבלינקן: לא נאפשר לעזתים לנוע צפונה ללא התקדמות בסוגיית החטופים
01:14 09/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
שר החוץ האמריקני נחת בנתב"ג ויוועד עם צמרת ההנהגה בישראל  ▪  מקורות ערביים מדווחים על חידוש המגעים שהוקפאו ועל יציאת משלחת ישראלית לקהיר  ▪  סמוטריץ': "שקל לא יעבור לרש"פ גם אם הידידים הטובים שלנו בעולם ילחצו וידרשו"
בלינקן. נחת בלילה בנתב"ג [צילום: נועם ריבקין פנטון/פלאש 90]
משפחות חטופים ברחבת מוזאון ת"א [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+השר כ"ץ חשף: ישראל עומדת מאחורי חיסול מפקד כוח רדואן
23:50 08/01/24  |  עידן יוסף
שר החוץ ישראל כ"ץ חשף הערב בערוץ 14 כי ישראל עומדת מאחורי חיסול בכיר חיזבאללה, מפקד כוח רדואן, בדרום לבנון. עמדה שישראל נמנעה מלומר אותה במהלך כל היום.

בהצהרה רשמית שפרסם חיזבאללה, נאמר כי ויסאם א-טויל הוביל פעולות רבות נגד מוצבי צה"ל בגבול לבנון מאז ה-7 באוקטובר וכי הוא זכה כמה פעמים לכבוד מצד נסראללה על פעולותיו.
+הגרי: המעבר בין שלבי לחימה - עניין סמנטי
23:48 08/01/24  |  עידן יוסף
דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, נשאל הערב (ב') האם ישראל עברה לשלב ג' בלחימה ואיך זה מסתדר עם אמירות הצבא שמקסימום לחץ הוא זה שיביא לשחרור החטופים. עוד נשאל למה את ההכרזה על המעבר לשלב הבא בלחימה צריך הציבור לשמוע דרך הניו-יורק טיימס.

הגרי השיב: "אני חושב שהשימוש במילים או באותיות פחות עוזר לציבור הישראלי ולכן גם הצגתי את הדברים פה בצורה מסודרת וברורה. סיימנו בצפון את פירוק המסגרת הצבאית של החמאס. זה היה מהלך מאוד משמעותי, מאוד עצים עם המון כוחות בדגש לכוחות אנשי מילואים. עכשיו אנחנו פועלים בצפון כי עוד יש שם טרור. לא במסגרת צבאית, לא באופן מאורגן, יש שם גם אמצעי לחימה, עשינו שם פשיטה אתמול, אנחנו נמשיך לפעול במרחב הזה בסד"כ כוחות אחר.

"אנחנו מתמקדים עכשיו בדרום ובמרכז, ח'אן יונס היא אזור מרכזי שאנחנו מתמקדים בו מתחת לאדמה ומעל האדמה, מדובר בלחץ צבאי מאוד משמעותי ומאוד עצים. הפעולה שעשינו היום במחנות המרכז זה קרבות קשים מורכבים והשמדה של יכולות ייצור, זה אומר דבר אחד, אתה רוצה תקרא לזה שלב ב', וזה מעבר לשלב ג', זה אומר דבר אחד - הלחימה לתוך שנת 2024 נמשכת, היא תקרה בצורה אחרת באופן שונה, ישוחררו אנשי מילואים, אנחנו נפעל בצורות שונות לפי מה שנדרש במרחב המבצעי ונעשה את זה באופן כזה שבסופו של דבר ידבר במעשים, לא במילים ולא באותיות. על זה אנחנו ניבחן.

"הכנסתי היום כתבים בינלאומיים שיראו בעיניים שלהם את עזה. נכנסנו לעזה, הכנסתי אותם לאתר ייצור הזה. רציתי שהם יראו בעיניים איך חמאס בונה על הדרך שהמשאיות ההומנטיריות נוסעות בה מדרום לצפון, איך הוא בונה את תשתית הטרור. הסברתי להם את כל מה שאנחנו עושים בעזה, למה המלחמה הזאת צריכה זמן והיא תיקח זמן. הסברתי להם הכול. הם שואלים שאלות על השלבים, כפי שהוצג בשלבים ואני הסברתי מה שהסברתי ואני עומד מאחורי ההסבר הזה ואפשר להיתפס לסמנטיקה של הב' ו-ג', אני חושב שזה לא משרת את הציבור הישראלי ואם צריך לאמר את זה ככה אז אני אומר את זה כך, אני חושב שאנחנו צריכים להראות לציבור הישראלי מעשים והישגים - איך אנחנו מפרקים את חמאס, מה ההישגים שלנו מול חמאס, איך אנחנו מביאים למאמץ להשבת החטופים - מבצעי מודיעיני או אחר כמו שאתה ציינת".
+עידן עמדי נפצע קשה במהלך פעילות בעזה
21:38 08/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הזמר והשחקן, שמשרת כלוחם מילואים בהנדסה קרבית, אושפז בבית החולים שיבא תל השומר כשהוא מורדם ומונשם  ▪  עמדי פונה במסוק כשהוא סובל מפגיעות רסיסים, וההערכה היא כי יצא מסכנת חיים
עמדי עם הרמטכ"ל [צילום: דובר צה''ל]
+אין נפגעים במטח שנורה לשדרות
21:22 08/01/24  |  עידן יוסף
המטח האחרון ששוגר הערב לשדרות כלל 14 רקטות מעזה. אין דיווח על נפגעים בגוף.

+שלושה מחבלים חוסלו בפעילות כוחותינו בטולכרם
21:13 08/01/24  |  עידן יוסף
לוחמי יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש בהכוונה מודיעינית מדויקת של שב״כ נכנסו יחד עם לוחמי צה"ל לאיכתבא שבחטיבה המרחבית מנשה, באזור טולכרם, למעצר מבוקש. המבוקש נפגע מירי כוחותינו כשניסה להימלט. הוא נעצר והועבר לחקירה בשב"כ.

במהלך הפעילות החלו חילופי אש בין המחבלים לכוחותינו, והמסתערבים חיסלו 3 מחבלים חמושים שניסו להימלט.

ביציאת הכוחות מהמקום המשיכו חילופי אש שבמהלכם פגעו המסתערבים בשני מחבלים נוספים שנפצעו. בפעילו הוחרמו אקדח ונשק מסוג אם-16.




+צה״ל: חוסל האחראי לשיגורי הרקטות של חמאס מסוריה
19:36 08/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מתחילת המלחמה הכווין עכאשה חוליות טרור של חמאס אשר ביצעו ירי רקטי מסוריה לעבר שטחי מדינת ישראל  ▪  בספטמבר נהרג אחיו בתקיפת צה"ל

חסן עככאשה [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+בקריאה ראשונה: שינויים בחוק ההתיישנות בעקבות המלחמה
18:36 08/01/24  |  עידן יוסף
מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק ההתיישנות (תיקון מס' 9 - הוראת שעה - חרבות ברזל), התשפ"ד-2024. בהצעה תמכו 14 חברי כנסת, ללא מתנגדים או נמנעים, והיא תועבר לדיון בוועדת החוקה.

מוצע לקבוע עילה להארכת התיישנות ולפיה אם נבצר מתובע להגיש תביעה שאינה עוסקת במקרקעין בשנה האחרונה של תקופת ההתיישנות, בשל פעולות האיבה שאירעו בתקופת המצב המיוחד או פעולות המלחמה, לא תתיישן תביעתו לפני שעברה שנה מיום תחילתו של החוק המוצע, וכאשר מדובר בתובע מאוכלוסייה מיוחדת כמפורט בחוק (כדוגמת משרת בשירות מילואים) - לפני שעברו 18 חודשים מיום התחילה.

כמו כן, מוצע לקבוע כי ביחס לתביעות שהתיישנו בתקופה שמיום ה-7 באוקטובר 2023 עד לתחילתו של חוק זה, יראו את התביעות כאילו לא התיישנו ותקופת ההתיישנות תוארך עד תום תשעה חודשים מיום התחילה.
+שיחות של תושבי הרצועה עם יחידה 504 חושפות: חמאס גנב מזון מעמותות אמריקניות
18:27 08/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ארגון הטרור השתלט על בתים ורצח עזתי רק משום שהעז לבקש סיוע מאונרא  ▪  חמאס גונב באופן שיטתי ציוד ומזון גם ממחסני אונרא
פלשתינים מתגודדים ליד מאפייה ברפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]
+נתניהו הגן בישיבת הסיעה על מינוי אהרן ברק
18:15 08/01/24  |  עידן יוסף
יו"ר הליכוד נתניהו הגן בישיבת הסיעה על מינוי אהרן ברק לשופט מטעם ישראל בבית הדין בהאג, ואמר: ״למרות חילוקי דעות הרבים בענייני פנים, בעניינים בין-לאומים ברק פעל רבות למען מדינת ישראל וגם הוא ניצול שואה. לכן בחרנו בו להיות הנציג מטעם המדינה בדיון״.

הוא אמר את הדברים בישיבה רגועה שקיימה הסיעה שבה הציגו לו ח"כים שאלות בנושא ושאלות על מעבר צה"ל לשלב הלחימה הבא בעזה.


+אות חיים התקבל מהחטוף אלעד קציר
17:50 08/01/24  |  עידן יוסף
הג'יהאד האיסלאמי פרסם סרטון ובו נראה אלעד קציר (47) שנחטף מניר עוז. הסרטון צולם אתמול, והחטוף נשמע אומר את מה ששוביו אמרו לו לומר - קריאה לממשלה להגיע לעסקת חטופים.
()
+אזעקות הופעלו בשפלה ובחולון בעקבות 8 שיגורים
17:48 08/01/24  |  עידן יוסף
אזעקות הופעלו בשפלה - רחובות, לוד, נס ציונה, רמלה ויישובי האזור בעקבות שמונה שיגורים מדרום הרצועה. שלוש רקטות יורטו, 4 פגעו בשטח לא מאוכלס ורקטה נוספת עדיין בבדיקה.
יירוטי שצולמו מבית שמש [צילום: שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים]
+ישראל "זנחה את כללי המשחק" בסוריה: תקיפות ללא עכבות נגד אירן וחיזבאללה
17:20 08/01/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רויטרס: ישראל שינתה אסטרטגיה בסוריה מאז הטבח ב-7 באוקטובר והיא מבצעת תקיפות קטלניות יותר נגד משלוחי נשק אירניים ומערכות הגנה אווירית ואינה חוששת עוד לגרום אבדות כבדות לחיזבאללה  ▪  סוריה נמנעת מנקיטת פעולות תמיכה בחמאס, בעקבות איומים מישראל
כוח משוריין ברמת הגולן [צילום: מיכאל גלעזי/פלאש 90]
אסד. נכנע לאיומים מפורשים מישראל [צילום: סאנא]
+נשיא האמירויות סירב לבקשת נתניהו לשלם לפועלים פלשתינים
17:15 08/01/24  |  עידן יוסף
ראש הממשלה נתניהו ביקש מנשיא איחוד האמירויות לשלם "דמי אבטלה" לפועלים פלשתינים ביהודה ובשומרון. שייח' מוחמד בן זאיד נדהם מהבקשה, סירב ושלח את נתניהו לנשיא אוקראינה. "תבקש כסף מזלנסקי" - הוא אמר לו (וואלה).
+ירושלים: נעצרו שתי ערביות שחשודות בתכנון מארב לשוטרים
17:13 08/01/24  |  עידן יוסף
שתי תושבות שכונת עיסאוויה בירושלים צלצלו למשטרה לבקש סיוע בטענה שהותקפו בידי בני משפחתן, זאת בתיאום עם פורעים ערבים שהחלו לירות זיקוקים ולהשליך אבנים לעבר השוטרים. שתי הנשים נעצרו.
+בלבנון מדווחים כי השבוע יגיע הוכשטיין ללבנון
17:12 08/01/24  |  עידן יוסף
השליח האמריקני עמוס הוכשטיין צפוי להגיע השבוע ללבנון, כדי לדון בפתרון כולל לסוגיית הגבול עם ישראל. כך אומר גורם ממשלתי בלבנון.
+מיליציות תקפו בסיס אמריקני בסוריה
17:10 08/01/24  |  עידן יוסף
המיליציות הפרו-אירניות הודיעו שתקפו את בסיס הכוחות האמריקניים רמילאן שבמזרח סוריה.
+דובר צה"ל מאשר: הצבא עבר לשלב חדש ופחות אינטנסיבי בלחימה
17:02 08/01/24  |  עידן יוסף
דובר צה״ל תא"ל דניאל הגרי אומר ל׳ניו יורק טיימס׳ כי צה״ל עבר לשלב חדש ופחות אינטנסיבי בלחימה בעזה. לדברי הגרי, המלחמה עברה שלב, אבל מבלי לעשות 'טקס', וללא הכרזות דרמטיות. דבריו נאמרים שעות לפני הגעת שר החוץ האמריקני בלינקן לישראל.
+פצוע קל מפגיעה ישירה בשתולה
16:31 08/01/24  |  עידן יוסף
מחבלי חיזבאללה שיגרו טיל נ"ט אשר פגע פגיעה ישירה בבית בשתולה. יש פצוע קל באירוע.

+סמוטריץ': המלחמה לא יכולה להיגמר לפני שהשגנו את היעדים באופן מלא
16:01 08/01/24  |  מירב ארד
יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בישיבת סיעה: לפני שאתחיל אני רוצה לומר מילה על הטענות שנשמעו היום כביכול סיימנו את המלחמה ועברנו לשלב של מבצעים מיוחדים ואמירות נוספות בסגנון. המלחמה לא נגמרה.

המלחמה לא יכולה להיגמר ולהסתיים לפני שהשגנו את יעדי המלחמה באופן מלא וזה קודם כל השמדת היכולות המדיניות והצבאיות של חמאס וכמובן השבת החטופים הביתה, השבת החטופים כולם. זו חובתנו, זו חובתו של צה"ל וזו המשימה שהוגדרה ללוחמים.

+יו"ר פורום העצמאים: משרד האוצר, והשר העומד בראשו מפקירים את העסקים לדמם
15:10 08/01/24  |  מירב ארד
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות על אי קידום התקנות לפיצוי העצמאים: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כבר שלושה חודשים, ובאוצר לא טרחו להעביר לועדת הכספים את המתווה לפיצוי לחודש ינואר. אנחנו נמצאים בקטסטרופה תזרימית. פיצוי אוקטובר הועבר באופן מצומצם ביותר וזה רק לאחר כחודשיים. משרד האוצר מתיימר לנהל מדינה אבל רואים שהוא מעולם לא ניהל עסק, כי אחרת הוא היה יודע שככה אי אפשר לשרוד. משרד האוצר, והשר העומד בראשו מפקירים את העסקים לדמם. מדינת ישראל גוררת מאות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני, ולא מאפשרת וודאות ויציבות."

+פרה פרה
14:47 08/01/24  |  יפעת גדות   |   לרשימה המלאה

באמצע הסיור [צילום: מיכאל גלעדי/פלאש 90]
+חייבים לחתור להסדר מדיני
14:16 08/01/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
ההתרחשויות הכאובות של ה-7 באוקטובר 2023 הוכיחו את האיוולת במדיניות של ממשלת נתניהו, שבמשך שנים רבות חיזקה את החמאס במיוחד במישוריות הפיננסית ובעוד מישורים חומריים ובנקיטת כל האמצעים רק כדי לפגוע ולהחליש דווקא את הרשות הפלשתינית
מלחמה ארורה [צילום: פלאש 90]
+נתניהו המליץ על אל״מ (במיל’) ירון כהן לתפקיד ראש מנהלת החטופים
13:52 08/01/24  |  מירב ארד
ראש הממשלה בנימין נתניהו המליץ על אל״מ (במיל’) ירון כהן לתפקיד ראש מנהלת החטופים, הנעדרים והשבים ארצה. הבוקר (יום ב') המינוי אושר על ידי נציבות שירות המדינה ויובא לאישור הממשלה.

אל״מ (במיל׳) ירון כהן, נשוי + 5, תושב היישוב הקהילתי ״מורשת״ שבגליל, הינו בוגר המכינה הקדם צבאית עלי, בוגר תואר ראשון במשאבי אנוש, בעל תואר שני בביטחון לאומי ובוגר מב״ל. כמו כן, שירת בתפקידים בכירים באגף כח אדם במטכ״ל וכקצין מטה בעוצבת האש ובאוגדת הגליל.

בחמש השנים האחרונות ממלא אל״מ (במיל׳) כהן תפקיד בכיר במערך משאבי האנוש של מכבי שירותי בריאות. עם פרוץ המלחמה, גויס אל״מ (במיל׳) כהן לצוותו של הממונה על החטופים והנעדרים, שם שימש כראש תחום תמונת מצב.

+תזכיר חוק: הארכות מעצר ממושכות לפושעי חמאס
13:47 08/01/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
משרד המשפטים מבקש להאריך את התקנות הקיימות, כך שמי שנטלו חלק בזוועות חמאס ב-10-7 באוקטובר ייעצרו לתקופות בנות 45 יום כל אחת בידי בית משפט השלום, ללא צורך באישור ביהמ"ש העליון
עצורים של חמאס [צילום: שירות בתי הסוהר]
+חדירת כלי טיס: תל חי, מטולה, קריית שמונה, הגליל העליון, מבואות החרמון
13:46 08/01/24  |  מירב ארד
התרעה על חדירת כלי טיס בצפון: תל חי, מטולה, קריית שמונה, הגליל העליון, מבואות החרמון.
+מפקד כוח רדואן של חיזבאללה חוסל בדרום לבנון
13:33 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
ג'וואד א-טוויל, הבכיר ביחידת העילית של ארגון חיזבאללה, חוסל לפי הדיווחים בתקיפת כטב"ם ישראלי בעיירה חירבת סלם שבדרום לבנון  ▪  נתניהו: "חיזבאללה טעה בנו בגדול ב-2006, וטועה בנו בגדול גם עכשיו"
ג'וואד א-טוויל [צילום: רשתות ערביות, שימוש לפי סעיף 27 א']
+17 מבוקשים נעצרו הללילה ברחבי יהודה ושומרון
12:59 08/01/24  |  מירב ארד
לוחמי צה״ל, שב״כ ומג״ב עצרו הלילה 17 מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון והחרימו אמצעי לחימה רבים. עד כה נעצרו מתחילת המלחמה מעל 2,600 מבוקשים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון וחטיבת הבקעה והעמקים, כ-1,300 מהם משויכים לארגון הטרור חמאס.

+עצורים בעזה לצה"ל: תשחררו אותנו מהעושק הזה של חמאס
12:31 08/01/24  |  מירב ארד
מחבלים שנעצרו ע"י כוחות צה"ל בעזה בקריאות לחיילי צה"ל: "שאלוהים ינקום את נקמתנו בחמאס. החמאס הרס אותנו. כבר 17 שנה שאנחנו מחכים. כבר 17 שנה שאנחנו חיים בעושק. תשחררו אותנו מהעושק הזה של חמאס".
+פיר במרחב בית ספר ותלמידים שמתאמנים בנשק
12:14 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
בסריקות של הלוחמים אותרו מטענים, נשקים, רימונים, מכשירי קשר ומסמכים מודיעיניים רבים. בנוסף, חשפו הכוחות פיר במרחב בית ספר, צעצועים של נשקי קלצ'ניקוב ותמונות המתעדות אימונים בנשק של תלמידי בית ספר
[צילום: דובר צה"ל]
[צילום: דובר צה"ל]
+בן-גביר: הדיווחים על סיומו של השלב העצים - הכרזה על סיום מלחמת ההכנעה
11:51 08/01/24  |  מירב ארד
השר איתמר בן-גביר: "הדיווחים והראיונות בחו"ל שבקבינט הקטן החליטו על סיומו של השלב העצים ומעבר לפעילות מצומצמת בעזה, הם למעשה הכרזות על סיום מלחמת ההכנעה ומעבר למלחמת התשה — אין לקבינט הקטן מנדט להכריז על כך. לא כך ננצח!"
+מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתיות טרור של חיזבאללה
11:33 08/01/24  |  מירב ארד
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו תשתיות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה בשטח לבנון לצד אתרים צבאיים בהם פעלו מחבלי הארגון. כמו-כן, שוגר טיל נ"ט משטח לבנון לעבר העיר קריית שמונה. בתגובה, כוחות צה"ל תקפו מרחבים בשטח לבנון.
+חוטפים את משפחות החטופים
11:29 08/01/24  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה
יש בינינו מי שמטרתם העיקרית איננה שחרור החטופים או הבסת החמאס אלא הפלת ראש הממשלה  ▪  כל השאר משני בעיניהם, כאילו שהפלתו של ראש ממשלה נבחר באמצעים שאינם דמוקרטיים היא חזות הכל ומקדשת את האמצעים
מעשה חמור ביותר [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
+יוזמה להדחתו של ח"כ עופר כסיף מהכנסת
11:01 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, החל לאסוף 70 חתימות מחברי כל סיעות הבית כדי להביא להדחתו  ▪  כזכור חתם ח"כ כסיף על עצומה נגד ישראל התומכת בתלונה שהגישה דרום אפריקה בגין "רצח עם" בעזה
כסיף. חתם על עצומה התומכת בתביעה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
כסיף בהפגנה נגד "הכיבוש" [צילום: שרה דיאמנט/פלאש 90]
+רצועת עזה - השליטה האזרחית לאחר המלחמה
10:52 08/01/24  |  יוסף אליעז   |   לרשימה המלאה
מלכתחילה מוזר הוא שעד היום לא נקבעו מטרות המלחמה מעבר להשמדת חמאס ושחרור החטופים ואולי אף הבטחת שלום ישובינו, ולא נקבע מה רצוננו שיהיה המצב ברצועה בתום המלחמה בנצחון ישראל
מה יהיה ביום שאחרי [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+השר קרעי על מינוי אהרן ברק: מסתייג מהמינוי, אבל סומך על רה"מ
10:43 08/01/24  |  מירב ארד
שר התקשורת שלמה קרעי, מסתייג בראיון לרדיו צפון 104.5FM ממינוי נשיא ביהמ"ש העליון בדימוס אהרן ברק שישפוט מטעם ישראל בבית הדין בהאג: "אני מסתייג מהמינוי, אבל סומך על ראש הממשלה שבחר בו. בסוף, אנחנו עם ישראל ותהיה לנו סיעתא דשמיא. כל מה שנדרש מאהרון ברק זה לעמוד לצידה של ישראל. הדבר הזה יכול להתקיים גם איתו בהחלט. אולי יש כאן איזו הברקה".
+פגיעת נ"ט בקריית שמונה; אין נפגעים
10:39 08/01/24  |  מירב ארד
ללא התרעה: נפילת נ"ט במרכז קריית שמונה, המשטרה מטפלת בזירת נפילה של פריט רקטה באזור העיר קריית שמונה ללא נפגעים וללא נזק לרכוש. שוטרים וחבלני המשטרה של מחוז צפון מבודדים כעת את זירות הנפילה וסורקים אחר שרידים נוספים, לשם הסרת סיכון נוסף לציבור.

+"יכולים לעשות העתק-הדבק מעזה לביירות"
10:22 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
שר הביטחון יואב גלנט אמר בראיון לעיתון הוול סטריט ג'ורנל ביחס להמשך הלחימה ברצועת עזה ולהסלמה בגבול הצפוני: "נלחמים בציר, לא באויב אחד"  ▪  הבהיר: "לא ניתן לקבל אפשרות שחמאס, חיזבאללה ואירן יקבעו את חיינו"
[צילום: אריאל חרמוני]
+מחשבות על כתבים צבאיים במקומותינו
09:36 08/01/24  |  רפי לאופרט   |   לרשימה המלאה
כתב צבאי (מקצועי) אמור לנתח מציאות ביטחונית על-פי עובדות: איומים, פעולות, תוצאות, הישגים והשוואות עובדתיות בין תכנון לביצוע
ניר דבורי [צילום: תומר נויברג/פלאש 90]
+יחידת מגלן בח'אן יונס: חוסלו 10 מחבלים בהכנות לשיגור רקטות
08:47 08/01/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
לאחר הזיהוי, הלוחמים הכווינו כלי טיס מאויש מרחוק שחיסל את המחבלים  ▪  במרחב חקלאי במרכז רצועת עזה צוות קרב חטיבתי 179 איתרו פיר מנהרה, אלפי דולרים ואמצעי לחימה רבים
לוחמי מגלן, ברצועה [צילום: דו"צ]
[צילום: דובר צה"ל]
+תחקיר שגורם לעימות
08:19 08/01/24  |  יעקב אחימאיר   |   לרשימה המלאה
שפע הדיווחים בתקשורת על מה שכונתה "מתקפת הח"כים" על הרמטכ"ל רק האפיל על עצם ההחלטה לקיים תחקיר  ▪  מה שהתרחש באותו עימות מילולי על אירועי ה"שבת השחורה" גורע מאוד מחשיבותו של תחקיר זה
הלוי. מותקף [צילום: פלאש 90]
+צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון
08:10 08/01/24  |  מירב ארד
במהלך הלילה צה"ל תקף שורת מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בלבנון. מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו במהלך הלילה מתחם צבאי של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הכפר מרווחין, וכן משגר רקטי ותשתית טרור במרחב הכפר עייתא א-שעב.

במהלך היממה החולפת כלי טיס מאוייש מרחוק של חיל-האוויר תקף משגר ממנו בוצע ירי לעבר שטח מדינת ישראל ומסוק קרב תקף מרחב ממנו שיגרו טיל נ"ט לישראל.

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יומן מלחמה, היום ה-93
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
במ
8/01/24 16:06
2
יהודה
13/01/24 17:35
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
מול מעשי הטבח האכזריים שביצע החמאס במאות יהודים, מעשי אונס, חטיפת ילדים וקשישים מבתיהם וכל התופעות הברוטאליות שבוצעו למחרת שמחת תורה, ביום ה-י"ב בתשרי, 7 באוקטובר, אין חולק על כך, שלמדינת ישראל יש את מלוא הזכות להגן על עצמה ולצאת למלחמה נגד מבצעי מעשי הזוועה בתחומיה.
מחבלי חמאס שנתפסו ב-10-7 בשטח ישראל וברצועת עזה במלחמת חרבות ברזל, ואשר על-פי החשד נטלו חלק במעשי הזוועה של הארגון, ייעצרו לתקופות בנות 45 יום כל אחת באישור בית משפט השלום בלבד. כך קובע תזכיר חוק שהפיץ (8.1.24) משרד המשפטים. על-פי ההצעה, נוהל זה יחול גם על מחבלים קטינים.
08/01/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
חיזבאללה אישר (יום ב', 8.1.24) את מותו של ג'וואד א-טוויל מפקד כוח רדואן של הארגון. הבכיר נהרג בתקיפת כלי רכב בעיירה חירבת סלם בדרום לבנון. זו האבדה הקשה ביותר של הארגון מתחילת הלחימה.
08/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
צוות הקרב של חטיבה 7 פועל בימים האחרונים להרחבת התמרון בדרום ח'אן יונס. לוחמי צוות הקרב חיסלו מחבלים רבים בקרבות מטווח קצר, בירי פגזי טנקים ובשיתוף פעולה אווירי
08/01/2024  |  מירב ארד  |   חדשות
הציבור הישראלי מפוצל, לא לימין ושמאל ואפילו לא בין תומכי נתניהו למתנגדיו. קו החלוקה היום שונה בתכלית. יש הדורשים שחרור החטופים כולם, כאן ועכשיו, כאילו שהדבר אפשרי. אילו היה הדבר אפשרי, הציבור הישראלי וממשלתו הנבחרת היו מסכימים למחירים גבוהים ומסוכנים ובלבד שיהיו "סבירים", כאשר גבולות "הסביר" כבר נמתחו הרבה מעבר לנסבל. לעומתם יש הגורסים שאין סתירה בין המשך הלחץ הצבאי על האויב ואף הגברתו לבין שחרור החטופים, מתוך הבנה שרק לחץ צבאי אדיר, משולב במצור ממשי על האויב, יכול לגרום לאויב להתרכך, להקל את תנאיו ותכתיביו ולשחרר את החטופים.
08/01/2024  |  רון בריימן  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il