|   15:07:40
  קובי ברדה  
מומחה להיסטוריה פוליטית אמריקאית וגאואסטרטגיה, חממה לחקר דתות, אוניברסיטת חיפה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
טראמפ. בצרה צרורה [צילום: כריס קרלסון, AP]

על הסתבכות התביעה במשפט טראמפ בג'ורג'יה

תובעת המחוז, עו"ד פאני ויילס, חתמה הסכם עם עדי מדינה שהיו חלק מחבורת האלקטורים המקבילה של טראמפ, כתב אישום יכלול סעיפים חמורים מאוד על מעורבות טראמפ בניסיון ההתערבות בהליך האלקטורים. התובעת החתימה את אלקטורים של טראמפ על הסכמי עד מדינה, מה שמכניס את טראמפ לצרה צרורה
03/03/2024  |   קובי ברדה   |   יומני בלוגרים   |   בחירות בארה''ב 2024   |   תגובות

בשישי האחרון הושמעו טיעוני הסיכום בפרשת התובעת פאני ויילס במשפט במחוז פולטון (אטלנטה) שבג'ורג'יה. מצורף פרשנות משפטית של מייגן קלי לשעבר פוקס, והיום בעלת פוד פוליטי (הזכורה לכולנו מהאופן שבה טראמפ אמר שנוזל לה דם מהפה) שעושה סדר על הדיון שהיה, אבל לטובתכם עוקבי היקרים, נצא לשרשור בפרשה הכי מרתקת שיש לאמריקה להציע היום וזה הדרישה של עו"ד של טראמפ להביא לפסילת התובעת ואם אפשר המשפט כולו. תהדקו חגורות, יוצאים לדרך...

נתחיל מההתחלה של התיק. כאן מוגש בקליפת אגוז התיק והמשמעויות שלו לטראמפ אם יורשע, ומדוע מדובר בתיק הכי משמעותי כנגדו: תובעת המחוז, עו"ד פאני ויילס, חתמה הסכם עם עדי מדינה שהיו חלק מחבורת האלקטורים המקבילה של טראמפ, בכתב אישום שיכלול סעיפים חמורים מאוד על מעורבות טראמפ בניסיון ההתערבות בהליך האלקטורים, כאשר במקביל להליך במדינה גם פדרלית מתקדמת בתיק דומה בניו-יורק.

האשמות נעות סביב שיחת טלפון עם מזכיר המדינה של ג'ורג'יה ב-2.1 בראט ראפנסברגר "שימצאו" לו מספיק קולות כדי שג'ורג'יה תעמיד האלקטורים עבורו:

טראמפ: "I just want to find 11,780 votes, which is one more than we have. Because we won the state."

טראמפ גם איים עליו ואמר במילותיו: "All of this stuff is very dangerous stuff when you talk about no criminality", Mr Trump says at another point. "I think it’s very dangerous for you to say that." האיומים שנאמרו בשיחה גם הושמעו ברשתות החברתיות וככה נמצאו מכתבי איום על מזכיר המדינה בפתח ביתו.

בג'ורגיה ישנה חקיקה (שבמקור עוצבה כנגד הפשע המאורגן) שפועלת כנגד מאיימים על זרועות שלטון, החוק נקרא חוק RICO LAW שמתייחס אף ספציפית לנסיונות להטות בחירות. בחוק יש שני אישומים ספציפים בחלק של הבחירות, הראשון כאמור איום על השלטון.

אבל החלק היותר חמור מדבר על: "tamper with the elector list" או מעורבות ברשימת האלקטורים. כזכור מהציוץ השני, התובעת החתימה את אלקטורים של טראמפ על הסכמי עד מדינה, מה שמכניס את טראמפ לצרה צרורה, במחוז דמוקרטי שבו מעל 70% דמוקרטים.

הבעיה הקשה ביותר בתיק הזה הוא שלא מדובר בתיק פדרלי (ארה"ב נגד טראמפ) שבמקרה כזה, הוא יכול (ככל שייבחר) להורות למזכיר המשפטים להפסיק את ההליכים כנגדו או אם יורשע, פשוט לחון את עצמו.

אלא מה היא בתיק זה במחוז פולטון? - מסתבר שאפשר לקבל חנינה במדינה רק חמש שנים אחרי ריצוי העונש, ומי שמחליט עליה אינו המושל אלא ועדה מיוחדת. מהכתבה:
"People convicted of state crimes are eligible to apply for pardons only five years after they have completed serving their sentences. Even then, it’s not the governor who decides but the State Board of Pardons and Paroles."

התובעת פאני ויילס הלכה על כתב אישום נחמור ביותר של פשע מאורגן (חוק RICO) ששם נדרשת הוכחה של ...פשע מאורגן. הפשע המאורגן חייב להיות מורכב מרשת פעילים שעובדת לאורך זמן ובכמה מדינות. האתגר של התובעת הוא להוכיח בביהמ"ש כי זה אכן התרחיש ולכן היא התחילה בהגשת תביעה של שורה של אנשים מטראמפ עצמו (להלן הפאפא), דרך ה-"קצינים" שהם אנשי הצוות שלו (ג'וליאני הפרקליט שלו ומאדוס ראש הצוות) דרך בכירים בממשל ג'ורג'יה ששיתפו איתו פעולה ועד נציגים של טראמפ בוועדת הקלפי. השופט שמונה לשבת בתיק הוא מינוי טרי יחסית של המושל, סקוט מקאפיי, וזה חשוב, עבד בעבר עם פאני ויילס ואף תרם 150 דולר לקמפיין של ויילס.

אם כן עד כאן, סיימנו את חלק א' של השרשור, הוא שלל של טרום המשפט ומכאן נעבור לחלק ב' הוא החלק של "ההסתבכות"... במהלך המשפט, הצליח צוות ההגנה של טרטמפ לשים את ידיהם על תיק בבית המשפט לענייני משפחה, על תביעת גירושין של אחד קוראים אותו נתן וייד.

למה זה חשוב כל כך למשפט נגד טראמפ? כי פאני ויילס, התובעת במשפט של טראמפ במחוז פולטון בג'ורג'יה (תזכורת בהמשך) שכרה לצוות המשפטי שיוביל את הטענות כנגד טראמפ את אותו נתן וייד שמסתבר שהוא היה....המאהב שלה!.

לא רק זאת ואף זאת, שכר הטרחה שהורתה התובעת ווילס לשלם לעו"ד וייד היו בגובה של 653,880 דולר, בערך כחצי מיליון דולר יותר ממה שנהוג לשלם במחוז, עבור רייטינר בתיקים דומים.

על-פי החשד, הזוג (שבהתחלה הכחיש את ההכרות "האישית", אך בהמשך נטען שנוצר רק לאחר ההכרות המשפטית) התבקש להסביר את הנתונים שהציגה התביעה על נסיעות משותפות בקרוז, ומי היה הממן. בהיותו של נתן קבלן משנה, קיימים בחוק של ג'ורג'יה הגבלים על היקף המתנות שניתן לתת לפקיד ממשלתי בהיקף של מעל 70,000$, להפלגות, טיולי יין בחבל נאפה, ארוחות ערב ועוד, כאשר התובעת ויילס מסוגלת להוכיח סכום פעוט של סביבות 2000 דולר אותם היא החזירה לו.

לטענתה, את הכסף היא החזירה לו במזומן וכדי להוכיח זאת, היא העלתה את אביה, ששייך לתנועת הפנתרים השחורים, כדי להסביר את העצה שנתן לה שזה "עניין של שחורים" תרבותי התשלום במזומן והאחזקה שלו.

רגע, זה ממש לא הכל...מסתבר, שבניגוד לטענה כי הרומן בין השנים "ניצת" אחרי שהיא שכרה אותו בתום לב (כי למי מאיתנו לא יצא להתאהב בקבלן שהוא שכר) השותפה שלה לעבודה העידה בשבועה אחרת...ואם זה לא מספיק, נמצא תיעוד של 12,000 הודעות טקסט ושיחות בחלקן לפני הזמן שהוצהר כתחילת הרומן ותיעוד על שני מפגשים אחרי שעות העבודה שניתן להבין מהטקסטים שהוא עמד מחוץ לביתה בסביבות חצות.

ההגנה דרשה למעשה 3 ראשי טיעונים:
  • התובעת שקרה לביהמ"ש בעדויות שלה ולכן היא פסולה מלנהל את התיק.
  • כל המשפט הוא משפט קנגרו ולראיה הם נפגשו פעמים בבית הלבן עם צוות של הנשיא לתאם את התביעה.
  • קיים חשש סביר לאופן שבו היא מתנהלת הן בחייה האישיים והן המקצועיים ליושרה ואינטגרטי שלה כתובעת ולכן היא צריכה להפסל.

שופט ביהמ"ש, יצטרך כעת להחליט האם ישנו צל סביר על האופן שבו מתנהלת התובעת בתיק של טראמפ ואז לקבל החלטה האם הוא פוסל את התובעת מהמשך המשפט כן/לא
ואם מצא השופט, שכל החלטה שלו, יכולב לגזור השלכות רוחב משמעותיות על כל התיקים הפלילים שניהלה התובעת במחוז, יהיה חייב לבנות קונסטרוקציה משפטית כזו, שלא יכולה בדיעבד (ככל שימצא שיש ספק סביר) למוטט את מערך התביעה של המחוז מחד-גיסא, אבל שיתן מענה למה שנראה לכאורה ועל פניו, כהתנהלות בעייתית (ואני משתמש בלשון מצוחצחת משהו) לתיק שהוא המחסום הגדול ביותר בפני המועמד דונלד ג'י טראמפ מתפקיד הנשיא הבא של ארה"ב. פסק הדין צפוי להיות מוצג בשבועיים הקרובים.

תאריך:  03/03/2024   |   עודכן:  03/03/2024
קובי ברדה
+הרפובליקנים עושים את העבודה בשביל פוטין
12:09 03/03/24  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה
ולדימיר פוטין לא צריך להתאמץ יותר מדי כדי להפיץ כזבים לקראת הבחירות בארה"ב - כותב אקונומיסט. פוליטיקאים משני הצדדים עושים זאת היטב לבדם, במיוחד הרפובליקנים בבית הנבחרים
הנטר ביידן. מעולם לא היה באוקראינה [צילום: חוזה מגאנה, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
על הסתבכות התביעה במשפט טראמפ בג'ורג'יה
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  בחירות בארה''ב 2024
בית המשפט העליון של ארה"ב קיבל (29.2.24) את בקשתו של דונלד טראמפ לדון בטענתו לפיה יש לו חסינות מלאה מפני העמדה לדין על נסיונותיו להטות את תוצאות בחירות 2020. הדיון יתקיים בשבוע המתחיל ב-22 באפריל ועד אז תימשך הקפאת ההליכים נגד טראמפ. אם ערעורו יידחה - כפי שצופים כל המומחים - משפטו בוושינגטון עשוי להתקיים במקביל לשבועות האחרונים של בחירות 2024. בחוקה ובפסיקה האמריקניות אין דבר המונע מנאשמים, מורשעים ואפילו אסירים להתמודד לנשיאות ובאופן תיאורטי לשמש בתפקיד מבין כותלי בית הכלא.
29/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
כאשר הם נשאלים מה מניע את הכלכלה, אמריקנים רבים משיבים: תאוות בצע. הם מאמינים שהעשירים והחזקים מעצבים לטובתם את המשק ומותירים לאחרים מעט או כלום. תחושה זו עלתה ביותר מ-30 מפגשים עם קבוצות קטנות שערכו אנשי האקדמיה האמריקנית לאמנויות ומדעים בשנתיים האחרונות ברחבי ארה"ב.
28/02/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רבבות מצביעים דמוקרטיים במדינת מישיגן, בעלת האוכלוסייה הערבית והמוסלמית הגדולה ביותר בארה"ב, נמנעו מלתמוך בנשיא ג'ו ביידן בבחירות המקדימות למועמדות המפלגה לנשיאות (27.2.24). שיעור הנמנעים עולה בהרבה על מטרתם המקורית של מארגני המחאה ומלמד על מעמדו הרעוע של ביידן במדינת מפתח זו, בשל תמיכתו בישראל במלחמת חרבות ברזל.
28/02/2024  |  איתמר לוין  |   חדשות
המציאות הייתה ברורה במשך שבועות ארוכים, מאז שדונלד טראמפ רמס את יריביו בשדות המושלגים והכבישים מכוסי הקרח של אייווה. אבל נצחונו המוחץ על ניקי היילי בדרום קרוליינה (24.2.24) הפך את זה לעובדה: הפריימריז הרפובליקניים אינם בחירה אלא הכתרה. הייתה זו ההזדמנות הטובה למתנגדיו במפלגה – אלו שרואים אותו במקרה הטוב כבלתי ניתן לבחירה ובמקרה הגרוע כסכנה ליסודות הדמוקרטיה האמריקנית – להרחיק אותו מהשליטה בה. בפועל, המרוץ הוכיח שהוא בעל הבית בה – לא רק השנה אלא בעתיד הנראה לעין, קובע ניו-יורק טיימס.
26/02/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
שמונה חודשים לפני הבחירות בארה"ב, המשקיעים כבר שוקלים כיצד יגיבו השווקים הפיננסיים לתוצאות וכיצד עליהם להתכונן לקראתן, וזאת לאחר ששוקי המניות רשמו שערי שיא והתשואה על האג"ח הממשלתיות ירדה. התרחיש הסביר ביותר לדעת המשקיעים, מדווח ניו-יורק טיימס, הוא גל אדום: ניצחון של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ושליטה רפובליקנית בשני בתי הקונגרס.
25/02/2024  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
ביידן מחצין אינטליגנציה רגשית גדולה (אביגיל..), אך בגלל מחדלו גואה במשמרתו האנטישמיות בקמפוסים    כשיחזרו חטופים, נראה אנשים שבורים גופנית ונפשית; סינוואר ימשיך להחזיק חלק מהחטופים ...
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
שופט המעצרים בנימין הירשל-דורון מפגין בקיאות רבה - לעיתים יותר מנציגי המשטרה - ושם לב לכל מילה הנאמרת באולמו    אירוע חריג ופסול מתרחש באולם בכיכובה של נציגת השב"ס
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
גם אני נמניתי על השואלים מדוע פרשת "מצורע", פרשה לא נעימה, על כל נגעיה הקשים מופיעה ערב חג הפסח חג החרות
[צילום: יוסי זמיר, פלאש 90]
מתן גולדבלט
בית המשפט העליון של קנדה בבחינה חוקתית של פגיעה בחופש ההתאגדות של מנהלים זוטרים בבתי קזינו: האם יש הבדל בין פגיעה בזכות שלילית לפגיעה בזכות חיובית?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il