|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
פתרון מושכל ואפקטיבי [צילום: אחמד חאטיב/פלאש 90]

הסברה בשפה הערבית - "מכפיל כוח"

על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוברי השפה הערבית בישראל
10/04/2024  |   רפאל בוכניק   |   יומני בלוגרים   |   מלחמת חרבות ברזל   |   תגובות

בשל האתגרים הנוספים הניצבים לפתחה של ישראל במערכה ברצועת עזה, ובראש וראשונה משימת ההשתלטות על העיר רפיח וציר פילדלפי לצורך הכרעת ארגון החמאס, עדיין לא מאוחר לשנות דיסקט בכל הקשור להתייחסות לממד ההסברה בשפה הערבית. חידלון ההסברה הוא בבחינת מחלה כרונית של ישראל, ונובע בין השאר מהאמונה הנאיבית בדבר צדקת מאבקנו, ומכאן, כמו מטבע הדברים, שנזכה לאהדת העולם החופשי.

הטבח המזעזע של ה-7 באוקטובר 2023 הניב גלי אהדה והזדהות חסרי תקדים עם מר גורלה של ישראל, תוך הדהוד של מוראות שואת העם היהודי וניפוץ האמונה האוניברסלית "לעולם לא עוד". לפיכך, הלגיטימציה הבינלאומית שקיבלה ישראל למלחמה לחיסול כוחו הצבאי של ארגון חמאס שפעיליו ביצעו פשעים נגד האנושות וסווגו כמוקצים מחמת מיאוס, חצתה גבולות, והעניקה לקברניטי הממשלה וצה"ל "חבל מדיני" ארוך.

תוחלתה של הסברה מושכלת טמונה בכושר ההתמדה, בהדהוד בווריאציות מגוונות של מעשי הזוועה של חמאס באותו יום מר ונמהר, במתווה שנודע לשמצה של ארגון "דאעש" וארגונים איסלאמיים רדיקאליים אחרים. באופן זה היה ניתן לשמר פרופיל גבוה של אמפטיה לישראל במאבקה הצודק מול חמאס. דא עקא, "עייפות החומר", רושם של מסרים "נדושים" מדי ופער הזמן שחלף מאז יום הטבח הנורא, מסמסו את יתרונה המוסרי של ישראל בתודעת העולם, עד כדי הפניית זרקור אל מה שמכונה "פשעי מלחמה" של צה"ל בלחימה ברצועת עזה.

פן אחר של ההסברה שאוזלת היד לגביו אף עולה בחומרתה על פני החידלון כלפי המערכת הבינלאומית, משתקף בהעדר התייחסות מערכתית ממוקדת מול קהלי היעד בזירה הפלשתינית, עובדה הנותנת אותותיה באופן מודגש במלחמה ברצועת עזה. זהו מחדל ארוך שנים, אשר בכל פעם מחדש נחשף במלוא קלונו, בעיקר בהינתן סבבי לחימה, על אחת כמה וכמה, בעת מלחמה.

ההסברה בערבית אמורה לגלם במסגרתה מסרי הנחייה לאוכלוסיית היעד, מטעם מערכת הביטחון לצד מוטיבים המגלמים גם מסרים של לוחמה פסיכולוגית תומכי לחימה. בתור שכאלה, שומה על צה"ל ומערכת הביטחון בכללותה, שתתייחס אל ממד ההסברה בערבית כאל "מכפיל כוח" המשרת ומדרבן את מטרות הלחימה בכלל, ולעיתים כתנא דמסייעא למהלך מבצעי ממוקד.

ראוי להפנות תשומת לב בהקשר זה, לדוח מבקר המדינה (השופט בדימוס, מיכה לינדנשטראוס) משנת 2010, אשר גילם את תמצית הבעיה, בלשונו - הסברה היא מהמרכיבים המרכזיים במאמץ הלאומי בעת חירום להשגת התכלית האסטרטגית המדינית-ביטחונית. להסברה הממלכתית בערבית ולאמצעי השידור הממלכתיים בשפה זו משקל חשוב ביותר לעניין זה, ונוכח חיוניותם, ראוי לייחד להם פתרונות ייעודיים לעת חירום...

על הממשלה - באמצעות המשרדים המופקדים על כך, לפעול להפסקת הסחבת הבלתי נסבלת בכל הנוגע לשיפור ההכרחי של השידור בשפה הערבית הן לעולם הערבי, הן לתושבי רצועת עזה ויהודה ושומרון והן לדוברי השפה הערבית בישראל.

עוד קודם לכן היה זה דווקא העיתונאי בן כספית, אשר במאמר (מעריב, מה-9 בנובמבר 2006) התריס כי - ..."מישהו צריך להגיד את האמת לתושבי בית חאנון, לאזרחי רצועת עזה, לערביי השטחים, לעולם כולו. האמת פשוטה, נוקבת, יחידה: מי שיורה אלפי טילי קסאם על אוכלוסייה אזרחית במשך שנים, מי שצובר טונות של חומרי נפץ, אמצעי לחימה וקטיושות במשך חודשים, מי שמטיל טרור ואימה על חבל ארץ שלם ללא כל סיבה הנראית לעין, צריך להבין שאי אפשר להסתתר מאחורי נשים וילדים. להתנהגות הזו יש תג מחיר"...

יש להודות ביושר כי במהלך 6 חודשי הלחימה ברצועת עזה, בוצעו מעת לעת מבצעי השפעה בשפה הערבית, בעיקר באמצעות כרוזים ועלונים מטעם צה"ל. ללא ספק, מעט מידי, ולא תמיד באופן משכנע, שיש בו כדי לייצר סוג של אמון מצד אוכלוסיית היעד כלפי צה"ל וכוונותיו המבצעיות.

אין להתעלם גם מתשומותיו החיוניות של דובר צה"ל בשפה הערבית, אשר מפליא לעשות בעיקר תוך שימוש ברשתות החברתיות, אולם יש לתהות אם זהו המדיום הנכון לתקשר עם אוכלוסייה, קל וחומר כאשר רובה בחזקת עקורים וללא תקשורת אינטרנטית. כך או אחרת, ברי שאין ביכולות אלה כדי להוות סוג של תמיכה אקטיבית בלחימה.

גם בשל האתגרים הנוספים הניצבים לפתחה של ישראל במערכה ברצועת עזה, ובראש וראשונה משימת ההשתלטות על העיר רפיח וציר פילדלפי לצורך הכרעת ארגון החמאס, ובמקביל גם בכל הנוגע לכינון יישות שלטונית אזרחית במקומו של חמאס, עדיין לא מאוחר לשנות דיסקט בכל הקשור להתייחסות לממד ההסברה בשפה הערבית.

בשל צוק העיתים, אין זה המקום לעיסוק בשינויים ארגוניים מסורבלים, אלא מתבקשת דירקטיבה בלתי מתפשרת ואמיצה, להעמיד ללא שיהוי פתרון מושכל ואפקטיבי שישרת באופן המהיר והיעיל ביותר את מאמצי הלחימה. העובדה שאחת המשימות המהותיות והרגישות לקראת השלב הבא של הלחימה היא שינוע מסודר של מאות אלפי תושבי צפון רצועת עזה שנקבצו במבואות רפיח אל מרחב שאינו במוקד הלחימה, לצורך הבטחת ביטחונם, מציפה כאלף עדים את חיוניות "הדיאלוג" הבלתי אמצעי עם אוכלוסיית העקורים.

האמצעי האולטימטיבי לצורך משימתי זה הוא שידורי רדיו ייעודיים אל תושבי רצועת עזה. נהיר כי מערכת הביטחון לא תוכל לנצל את משאביו של השידור הציבורי לצורך כך, ולכן בנסיבות מיוחדות אלה, שומה על מערכת הביטחון שתשנס מותניים ותיערך להקמת יכולת שידור עוצמתית מהבחינה הטכנית, באופן שתקיים בידיה כלי בעל פוטנציאל השפעה, שתוחלתה ממשית.

נדרשת אפוא מידה של "קיצורי דרך" בהקשר זה, בדגש לשימוש במשדרי FM זמינים של גל"צ, או מקרב עתודות של תאגיד השידור. צו השעה ומצב החירום מחייבים הגמשת נהלים ושינוס מותניים כדי לייצר את "מכפיל הכוח" הנדרש להשלמת מאמצי הלחימה ברצועת עזה. הגוף הייעודי שיוכל לתכלל ביעילות וללא דיחוי את עבודת המטה בהקשר זה הוא המל"ל, שמקיים נגישויות קריטיות לכל גורמי המקצוע הנוגעים בדבר. כאמור, זהו צו השעה, שהוצאתו מן הכוח אל הפועל היא משימה בעלת היתכנות גבוהה, ויפה שעה אחת קודם.

הכותב הוא אל"ם (בדימוס), עמית מחקר בכיר במרכז בגין-סאדאת באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  10/04/2024   |   עודכן:  10/04/2024
רפאל בוכניק
+דיווח: חמאס סבורה שההצעה בעסקה נוטה לטובת ישראל
22:21 10/04/24  |  עידן יוסף
הוול סטריט ג'ורנל: חמאס דחתה את ההצעה האמריקנית במו"מ מפני שזו לטעמה נוטה לטובת ישראל, ואינה כוללת את שחרור האסירים הפלשתינים הכלואים בישראל.

+שר העבודה: נגיע לפני פסח לבתי 1,139 משפחות נרצחי הטבח; מהן ל-46 שכל ילדיהן נרצחו
21:15 10/04/24  |  עידן יוסף
שר העבודה והממונה על הביטוח לאומי, יואב בן צור, אומר כי ״הטבח האכזרי הכניס למעגל השכול מאות משפחות שכולות שעולמן חרב עליהן, מתוכן 46 הורים שכל ילדיהם נרצחו בטבח".

בפגישה שקיים עם נציגי משפחות נרצחי מסיבות הנובה, התחייב לעמוד לימינם. ״אני מבטיח - הברית בין הביטוח לאומי למשפחות השכולות היא לכל החיים ועובדיו ילוו את המשפחות בסיוע ומעטפת כלכלית וסוציאלית", אמר. "עובדי הביטוח הלאומי יעשו ככל יכולתם לעבור בין כל בתי המשפחות עוד לפני חג פסח כדי לתת מענה מקצועי ולפרט על כלל הזכויות הקיימות ל-1,139 משפחות. עובדי אגף השיקום והאיבה עובדים מסביב לשעון כדי לתת מענה לכלל הצרכים האפשריים, ככל שיידרש״.

בפגישה נכחו גם סמנכ״לית משרד רה״מ לירון הנץ, מ״מ מנכ״ל הביטוח הלאומי צביקה כהן ומנהלת אגף שיקום בביטוח הלאומי מאשי סנדרוביץ.
+מחבלי חיזבאללה שהו במבנה צבאי ומטוסי קרב תקפו אותם
20:57 10/04/24  |  עידן יוסף
מטוסי קרב של חיל-האוויר תקפו הערב מבנה צבאי במרחב עייתא א-שעב בו שהו מחבלי חיזבאללה לצד תשתית טרור נוספת במרחב אל-חיאם שבדרום לבנון. מוקדם יותר היום כוח צה"ל ביצע ירי להסרת איום במרחב א-נקורה.
+בארה"ב מעריכים שמתקפת טילים אירנית לא תכוון למתקנים אזרחיים
20:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
מקורות ביטחוניים מסרו לבלומברג כי יעדי התקיפה של אירן ושלוחותיה בישראל יהיו ממשלתיים או צבאיים, וכי השאלה אינה האם אירן תתקוף אלא מתי  ▪  ביידן: "מחויבותנו לביטחון ישראל אל מול האיומים האלה איתנה"
ר"מ יפן קישידה עם נשיא ארה"ב ביידן [צילום: אלכס ברנדון/AP]
+הערכה בצה"ל: חיזבאללה מתכנן פיגועים נגד ישראל משטח סוריה
19:42 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

+החות'ים טוענים שתקפו שתי ספינות ישראליות
19:40 10/04/24  |  עידן יוסף
דובר צבא החות'ים: "פגענו בשתי ספינות ישראליות במפרץ עדן".
+שר האנרגיה: תרחיש העלטה אפסי עד קלוש
19:39 10/04/24  |  עידן יוסף
שר האנרגיה אלי כהן מבקש להרגיע: "השמועות על תרחישים של הפסקת חשמל למשך שבועות או חודשים - חסרות בסיס. הסיכוי לכך אפסי עד לא קיים. יש מערך גיבויים חסר תקדים שמאפשר לנתב חשמל בתוך זמן קצר לכל אזור שנפגע.
+הכניסה לרפיח: ראש הממשלה נמצא בעמדת מיעוט בקבינט המלחמה
19:30 10/04/24  |  עידן יוסף
בקבינט המלחמה נתניהו היה במיעוט, בסוגיית הכניסה לרפיח. הוא רצה כניסה עכשיו, אך שר הביטחון יואב גלנט, שרי המחנה הממלכתי בני גנץ וגדי איזנקוט כמו גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, טענו שיש להעדיף עסקה ולהקשיב לאמריקנים (ישראל היום).
+גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה"
19:28 10/04/24  |  עידן יוסף
גורם בטחוני: "יעדי החיסול היו שלושת בניו של הנייה". לדבריו, מדובר בפעילי חמאס.
+טראמפ: ביידן נטש את ישראל
19:21 10/04/24  |  עידן יוסף
טראמפ נגד ביידן ביחס לתמיכתו בישראל: "ביידן איבד שליטה בכל הקשור לישראל - הוא נטש אותה". עוד הוסיף הנשיא לשעבר: "כל יהודי שמצביע עבור ביידן לא אוהב את ישראל, ולמען האמת צריך לדבר איתו. איך אדם יהודי יכול להצביע לביידן, או לדמוקרטים, הם 100% בצד של הפלשתינים, והוא (ביידן) לא יודע איך לצאת מזה, הוא תקוע".
+שני פעילי שמאל זרים גורשו מישראל
19:20 10/04/24  |  עידן יוסף
שני פעילי שמאל קיצוני זרים גורשו מהארץ לאחר שהתעמתו עם חיילי צה"ל בהר חברון (ישראל היום).
+משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה
19:16 10/04/24  |  עידן יוסף
בעקבות הסערה, משרד הבריאות העביר את העציר הביטחוני מבית החולים הדסה למתקן רפואי בשדה תימן. ממשרד הבריאות נמסר: "לא נאפשר הכנסת מחבלים לבתי חולים. עם זאת, משרד הבריאות לא ימנע טיפול נקודתי כאשר הצבא מעלה צורך מבצעי חיוני, לרבות צרכי חקירה מצילי חיים" (חדשות 12).

+שישה מבני משפחתו של איסמעיל הנייה חוסלו ברצועה
17:29 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
צה"ל תקף מהאוויר כלי רכב במחנה הפליטים א-שאטי ממערב לעזה  ▪  בתקיפה, בהכוונה מודיענית של אמ"ן ושב"כ, נהרגו שלושה מבניו של ראש הלשכה המדינית של חמאס ושלושה מנכדיו
הנייה. שומע את הבשורה מקטר
רגע תקיפת המכונית
+דיווח: חמאס דחה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש
15:21 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי "חמאס דחה במידה רבה את ההצעה האמריקנית להפסקת אש ומתכנן להציג הצעה משלו לסיום הלחימה"  ▪  גלנט במסר מאיים לאירן: "מי שינסה לתקוף אותנו - ייתקל בהגנה חזקה"
הנייה עם ראיסי. מתכנן הצעה משלו [צילום: לשכת הנשיאות באירן/באמצעות AP]
+חצי שנה למלחמה בחזית ההסברה: 1,500 ראיונות, 4,000 ביקורי כתבים זרים
14:51 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
במלאת חצי שנה למלחמה חושף מערך ההסברה הלאומי את פעילותו בזירה הבינלאומית
מאמץ רב מערכתי משולב [צילום: מערך ההסברה הלאומי]
+דיווח: המוסד חיסל חלפן כספים של חיזבאללה בלבנון
14:16 10/04/24  |  מירב ארד
חלפן כספים של חיזבאללה, שהיה אחראי על העברת כסף מאיראן לחמאס, חוסל על ידי המוסד בלבנון - כך דיווח ערוץ אל-חדת' הסעודי. עפ"י הדיווח, החלפן, מוחמד סרור, נמצא ירוי בכפר מצפון לביירות. הוא נחשב למטרה של המוסד מאז שנת 2018.


+תיעוד: חוסל מחבל שששיגר ירי תמ"ס לעבר לוחמי הנח"ל בעזה
13:09 10/04/24  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה
פעילות צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ברצועת עזה: חיסול מחבלים בהיתקלויות, מארבים יזומים וסגירות מעגלים
[צילום: דובר צה"ל]
+מצוות פדיון שבויים זועקת אלינו
12:50 10/04/24  |  איתן קלינסקי   |   לרשימה המלאה
מצער, שכבר מעל לחצי שנה שכחו השרים בממשלת ישראל את המחויבות הגדולה שיש לנו כעם יהודי למימוש המצווה של פדיון שבויים
לא תפקיר [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+כ-800 פצועי מלחמה: מערכת השיקום מתקשה לעמוד בקצב
12:46 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חלק מפצועי המערכה ממתינים חודשים לטיפול  ▪  משרד הבריאות מתכנן להוסיף 186 מיטות אשפוז, אך גורמים מקצועיים טוענים שזה לא מספיק  ▪  יש צורך בתוספת תקציבים מעבר ל-200 מלש"ח, כוח אדם ותשתיות כדי לתת מענה הולם לנפגעי המלחמה
חיילים בבי"ח זיו [צילום אילוסטרציה: דוד כהן/פלאש 90]
+ליל הסדר בשטח האויב: צה"ל הכפיל את כמות החרוסת
12:05 10/04/24  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הרבנות הצבאית נערכת לקיום מצוות הפסח ברקע אתגרי המלחמה  ▪  180 משטחי מצות, 120,000 הגדות, 17,000 קערות סדר ו-7,000 ערכות אישיות לחיילים בפעילות מבצעית  ▪  וגם: היתר מיוחד לאשכנזים לאכול קטניות בשטחי הלחימה
חלק מהבסיסים יהיו בתפוסה של 80% ויותר [צילום: דובר צה''ל]
+ח"כ קלנר: המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו
11:30 10/04/24  |  מירב ארד
ח"כ אריאל קלנר, מהליכוד בראיון לכאן רשת ב': "אין לנו פריבילגיה להפסיק את המלחמה. המחוייבות שלנו היא להכריע את המלחמה הזו. יצאנו ונחזור בעזרת השם. זו מלחמת קוממיות לכל דבר, חמאס רוצה שנכנע. החטופים הם הנשק שלו שמפלג אותנו מבפנים. לא מקבל עסקה שלא מחזירים את כולם - רק הכרעה".
+שר החוץ במסר לאירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״
10:36 10/04/24  |  מירב ארד
שר החוץ ישראל כ"ץ שולח מסר ברור לנשיא אירן: ״אם טהרן תתקוף משטחה - ישראל תגיב באירן״.

+ליברמן על התאריך למבצע ברפיח: "מה צריכים להבין המפקדים בשטח?"
10:01 10/04/24  |  מירב ארד
יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן: ראש הממשלה נתניהו טען בקולו בסרטון שפרסם כי נקבע תאריך למבצע ברפיח, ובהפרש של יום שר הביטחון גלנט סתר אותו, והבהיר בשיחה עם מקבילו האמריקני - שאין. מה צריכים להבין המפקדים בשטח? מה זה מקרין לעם ישראל? ככה לא מנצחים מלחמה.
+לוחמי חטיבת הנח"ל ממשיכים לפעול במרכז הרצועה; מטוסי קרב תקפו אתרי שיגור
09:42 10/04/24  |  מירב ארד
צוות הקרב של חטיבת הנח"ל ממשיך לפעול במרכז הרצועה וחיסל מספר מחבלים ביממה האחרונה. במהלך הפעילות, הלוחמים חיסלו בהיתקלות פנים אל פנים חוליית מחבלים שסיכנה את הכוחות. במהלך היממה האחרונה, מטוסי קרב וכלי טיס של חיל-האוויר תקפו עשרות מטרות במספר מרחבים ברצועת עזה, ביניהם אתרים צבאיים, משגרים, פירי מנהרות ותשתיות טרור נוספות בשטח הרצועה. באחת התקיפות, כלי טיס של חיל-האוויר תקף חוליית מחבלים מארגון הטרור חמאס שאיימו על כוחותינו.
+על החובה להפריט את ההסברה הישראלית
09:19 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
ישראל טרם הפנימה את מלוא הערך של דיפלומטיה דינמית ציבורית ולוחמה פסיכולוגית מתוחכמת  ▪  גופי הסברה המבוזרים בין מסגרות וגופים מיניסטריאליים וביטחוניים שונים אינם מתפקדים כראוי ונראה כי לא יהיה מנוס מקידום נמרץ של רעיון להפרטה של מערך ההסברה
תובנה חד משמעית [צילום: פלאש 90]
+בין תא"ל גולדפוס לגנרל האמריקני מק'קריסטל
09:14 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
במערכות היררכיות דוגמת הצבא, נהוג לייחס משקל עודף לממד פקודות הצבא כאמת מידה ערכית, אף בהינתן צבר של מוניטין שנקשר לדמותו של קצין, בכיר ככל שיהיה
הגנרל סטנלי מק'קריסטלה[צילום: מרק לניהאם/AP]
+משפחות החטופים נחטפו
09:11 10/04/24  |  רפאל בוכניק   |   לרשימה המלאה
קשה להשתחרר מהתחושה כי כאבן האותנטי של המשפחות האומללות הופך יותר ויותר לאבן שואבת לארגוני המחאה מתקופת המאבק ברפורמה המשפטית, אשר משעבדים ומנכסים את מצוקתן למאבקם נגד הממשלה
רווי אמוציות [צילום: חיים גולדברג/פלאש 90]
+פגיעה חמורה
08:10 10/04/24  |  עומר מואב   |   לרשימה המלאה
יש קשר פשוט וברור בין הימנעות מגיוס חרדים לפגיעה קשה בכלכלה  ▪  רבים בציבור שיאלצו להמשיך כל שנה לעשות 40 ימי מילואים יעזבו
הרב דב לנדו. מתנגד [צילום: שלומי כהן/פלאש 90]
+עשר המכות נוסח תשפ"ד
07:22 10/04/24  |  גדי חיטמן   |   לרשימה המלאה
לישראל אין תוכנית מדינית ל"יום שאחרי" המלחמה. לפחות לא תוכנית גלויה  ▪  מצב כזה של דשדוש תמידי בבוץ של עזה (וגם של יהודה ושומרון) מבלי לנהל את הסכסוך מתוך יתרון מחליש את ישראל עוד יותר
עתיד לא ברור [צילום: משה שי/פלאש 90]
+ביידן: מה שנתניהו עושה - טעות, לא מסכים עם הגישה שלו
02:06 10/04/24  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה
נשיא ארצות הברית קורא להכרזה על הפסקת אש של 6 עד 8 שבועות ברצועת עזה  ▪  " דיברתי עם הסעודים, הירדנים והמצרים - כולם מוכנים להכניס אוכל"  ▪  אתמול נכנסו לרצועה 468 משאיות סיוע הומניטרי
ביידן. "מבקש מהישראלים לקרוא להפסקת אש" [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הסברה בשפה הערבית - "מכפיל כוח"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  מלחמת חרבות ברזל
למקרה שפספסתם, מתקיים דיון לגבי ההשלכות של הימנעות מגיוס חרדים על היקף ימי המילואים שיאלצו לעשות המשרתים. משרד האוצר כבר התריע בפני פגיעה קשה בכלכלה בגלל עלייה משמעותית בהיקף ימי המילואים אם החרדים לא יתגייסו.
10/04/2024  |  עומר מואב  |   יומני בלוגרים
ניצחון פירוס הוא ביטוי המשמש לתיאור ניצחון שעלה במחיר כה רב עד שיצא שכרו בהפסדו. 602 חיילים מצאו את מותם במלחמת חרבות ברזל (מספר האזרחים ההרוגים הוא מעל 1,000). אם זה לא מחיר יקר עבור אומה חפצת חיים, אז כנראה שצריך להגדיר מחדש את המונח "מחיר יקר". אזרחי ישראל התבשרו השבוע כי אוגדה 98 יצאה מרצועת עזה ושר הביטחון הסביר כי היציאה היא כדי להיערך לפעולה צבאית ברפיח. אין לי מושג אם תהיה פעולה כזו ומתי, אבל אם היא תצא אל הפועל, מספר הקורבנות בצד הישראלי (והפלשתיני) יעלה עוד יותר.
10/04/2024  |  גדי חיטמן  |   יומני בלוגרים
נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הצהיר כי הוא לא מסכים עם הגישה של ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ביחס למלחמה ברצועת עזה וקרא להפסקת אש של בין חודש וחצי לחודשיים ברצועה.
10/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
חיל האוויר הפציץ (יום ג', 9.4.24) את כלי הטיס הלא מאויש הישראלי שנפל השבוע בדרום לבנון. מדובר צה"ל נמסר כי כלי הטיס הלא מאויש הושמד.
09/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
שר האוצר ויו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', קרא לפעולה צבאית כוחנית ברפיח ולהפסקת הסיוע ההומניטרי לפלשתינים ברצועה באופן שבו הוא נעשה כיום, תוך השתלטות של חמאס על משאיות הסיוע.
09/04/2024  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il