|   15:07:40
  יוסי ברנע  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

רשויות במדינה כממסדים קרימינליים

תחבורת הדו אופן כמשל לקרימינליות של רשויות במדינה הבעיה המרכזית היא שתל אביב המתאימה לרכיבת אופנים מבחינה גאוגרפית טופוגרפית, איננה כלל מתאימה לרכיבה זו מבחינת מדרכותיה וכבישיה
06/04/2015  |   יוסי ברנע   |   מאמרים   |   תגובות
לא מתאים לתל אביב

לפני שנים אחדות, בעקבות היותי עד להתנגשות בין רוכב אופנים (שנסע במהירות על המדרכה) עם נוסעת שירדה מהאוטובוס, והפילה, פניתי דרך האתר של העירייה לראש העירייה רון חולדאי וצינתי בפניו שמעצם המפגשים בין רוכבי אופנים להולכי רגל, זהו ענין של זמן עד שאדם ייהרג.

לפני מספר שבועות נהרג אכן הולך רגל בן 85 (אנטוניו רעיה) על-ידי רוכב אופנים חשמליות ובכך התממש מה שהיה לי ברור, שחייב לקרות בעתיד. המתכון של הולכי רגל במדרכה, שעליה נוסעים, חלקם במהירות מוגזמת, רוכבי אופנים כמו גם קורקינטים, חלקם חשמליים - לא יכול שלא לגרום לנפגעים לא מעטים בקרב הולכי הרגל, כולל גם הרוגים, וסביר שיהיו קשישים או ילדים קטנים.

במרס 2015 פרסמה עיריית ת"א תקנת חדשות האוסרות למעשה את השימוש באופנים שאינן עומדות בתקנים. על-פי נוסח פרסום העירייה: "עקרי ההגבלות החדשות על אופניים החשמליות הנם: 1. ספק של עד 250 וואט. 2. המנוע החשמלי מופעל באמצעות דוושות האופניים (מצערת עד 6 קמ"ש). 3. מהירות מותרת עד 25 קמ"ש. 4. התקנת אביזרי בטיחות: מחזיר אור, פעמון, פנס קדמי ואחורי. 5. אסור לרכוב על אופנים חשמליים מתחת לגיל 14, מגיל ;14 ועד גיל 16 יש לרכב בשביל האופנים בלבד. 6. סימון האופניים החשמליים כ"אופניים עם מנוע עזר".

בסוף הפרסום צוין ש"העירייה ממתינה שהממשלה תאשר סמכויות לפקחים העירוניים במטרה לבצע אכיפה נרחבת". כבר ב-12.3.15 קראתי ב"ישראל-פוסט" שעשרות זוגות אופניים חשמליות שלא עמדו בתקנות התעבורה, הוחרמו במבצע אכיפה שקיימה המשטרה בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה.

איננה מתאימה

אולם במבצע לא פותרים בעיות. ראשית מבצע זה לא יסדיר את התחום. יש צורך באכיפה שיטתית. ראשית יש לחייב את כל רוכבי הדו גלגלי במספר רישיון, כדי שניתן יהיה לזהותם. שנית, יש להסדיר את התחבורה לסוגי הדרכים.

הבעיה המרכזית היא שתל אביב המתאימה לרכיבת אופנים מבחינה גאוגרפית טופוגרפית, איננה כלל מתאימה לרכיבה זו מבחינת מדרכותיה וכבישיה. לא רק זאת, אלא שפרויקט התל-אופן שהפך להצלחה רבתית, למעשה רק מחמיר את המצב.

כדוגמה לביקורתי אני מביא את רחוב אבן גבירול שאני גר בסמוך לו. חלק ניכר מהמדרכה נמצא בשימוש בתי קפה ומסעדות. הדבר מוחמר מעצם העובדה שיש להן אפשרות להשתמש גם במדרכה שבה יש מתחם פתוח או סגור של בית הקפה - מסעדה. בין המסעדה ובית הקפה גופו למתחם, יש מרווח מסוים בו מתנהלים המלצרים והמלצריות ולכן אינו נגיש במיוחד להולכי רגל. אם לא היה מרווח זה, היו בתי הקפה והמסעדות מותרים יותר מרחב למדרכה החופשייה.

אם מתנהלת רכיבת אופניים על המדרכה היא חייבת להיות בפיקוח. מדוע יש מקום למשטרה בכביש ולא במדרכה? כמובן שיכולה לעסוק בכך משטרה עירונית כמו שהוצע לגבי סל"ע = סיירת לביטחון עירוני, כי אם אין אכיפה בהכרח כל חוק הינו אות מתנה.

התקנות לגבי אופנים חשמליות כפי שפורסמו על-ידי עירית ת"א הנן מטופשות לחלוטין. מול התרת מהירות עד 25 קמ"ש, לא עומדת כל אכיפה. גם בנושא גיל רוכבי האופניים אין שום אכיפה. לא רק זאת אלא מהו ההיגיון לציין ש"מגיל 14 עד 16 יש לרכב בשביל אופנים בלבד"? המסקנה היא שניתן לרכוב על אופנים חשמליות מעל גיל 16 - בכל מקום!

המפגש בין הולכי רגל לרוכבי אופניים מצריך הסדרה ואכיפה, מעצם שבילי האופניים החותכים כיום את דרכם של הולכי רגל העולים והיורדים מהאוטובוסים כמו גם החוצים כבישים.

חוץ מאכיפה, רישוי כל דו אופן, יש מקום כמובן לשפר את זמינות התחבורה הציבורית, כדי שפחות רכבים פרטיים ייסעו בכבישים, מה שיקל על הקצאת מסלולי אופנים כחלק מהכבישים עצמם.

הכותב הוא פובליציסט. גר בת"א סמוך לאבן גבירול.
תאריך:  06/04/2015   |   עודכן:  06/04/2015
יוסי ברנע
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רשויות במדינה כממסדים קרימינליים
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
זמנהוף
6/04/15 15:18
 
הניפיי
7/04/15 06:34
2
אהרון שחר
6/04/15 17:04
3
יוסי ברנע
7/04/15 01:06
 
חגית אוריין
7/04/15 17:59
4
עידןסובול
8/04/15 03:31
5
חד אופן
11/04/15 02:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נאמר ישר בתחילת המאמר, שלא קיים שום חוק בינלאומי שה"כובש" חייב לספק חשמל (או מים) חינם ל"נכבש" (ואפילו לא לספק לו חשמל או מים בתשלום..) אלא שאנחנו, עם הרעיונות ה"הומניים" (והאוויליים...) של מנהיגינו בעבר ובהווה, מספקים לפלשתינים ביהודה ושומרון גם חשמל וגם מים ולא גובים פרוטה, (עד לאחרונה). וגרוע מכך! אנו מספקים חשמל ומים לשלטון הטרוריסטי של החמאס ברצועת עזה בתשלום סמלי...הקיזוז הנוכחי של חלק מחשבון החשמל של אבו-מאזן וכנופייתו, כך נאמר בפומבי, קורה לא מתוך הכרה בזכותנו הקניינית לדרוש תשלום עבור שירותים ותוצרת אלא כעונש על כי הפלשתינים פנו לאו"ם ולבית הדין הבינלאומי בהאג... הנה לפניכם שוב מין טימטום שילטוני שלנו שלא מובן לכל ישראלי בר-דעת ואף לא לכל גורם בחו"ל שאני מספר לו על כך.
06/04/2015  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
הנה עבר עלינו ליל הסדר בקדושה ובטהרה, ובוודאי שמרגישים כולנו את השינוי בחיים מהכח של ליל הסדר.
"ביבי לא יכול או לא רוצה. אתה לעולם לא יכול לדעת עד הסוף. בהתנהגות הגלויה שלו יש אלמנט חזק מאוד של פסימיות, של פסיביות, של העדפת ההימנעות מהפעולה והיגררות. אני, לא פעם, אמרתי לנתניהו וליברמן: אתם, יש לכם רטוריקה של עמוד שדרה מנירוסטה ופרקטיקה שהיא כמו הוכחה חיה לאמירה שאפשר להוציא את העם מהגלות, אבל הרבה יותר קשה להוציא את הגלות מהעם. בסוף, כשאנחנו מגיעים לצמתים הכי חשובים וצריך לקבל החלטות, אולי ההחלטות הכי חשובות מאז הקמת המדינה, אתם נוהגים ומתנהגים כאילו אתם מעדיפים להיגרר לשם על-ידי מציאות שתיכפה עליכם" (אהוד ברק).
06/04/2015  |  דביר מור   |   מאמרים
בחג הפסח של 2015 עומדת ישראל מול ארבע בעיות מרכזיות בתחום מדיניות החוץ והביטחון שלה: האחד, הסכם ההבנות בין המעצמות לאירן בנושא הגרעין ; השנייה, מערכת היחסים עם ממשל אובמה, ובמרכזו השאלה: האם ממשיכים ב"מלחמה" נגדו בעניין ההסכם או שמנסים להגיע איתו להבנות; השלישית, התהפוכות באזור והאיומים הנובעים מהם; הרביעית, הסוגיה הפלשתינית. אני רוצה דווקא להתעכב על הסוגיה האחרונה הזאת.
06/04/2015  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
רעיון הסיפוח, שקרולין כה מרבה לעשות לו נפשות, לא במקרה מעסיק את מוחה הקודח. קרולין, שאינה מכאן, לא נטועה כאן, לא טרחה ללמוד כאן, בפרובינציה - מייבאת רעיונות עיוועים, רעיונות מן הקצה הימני / שמרני / רפובליקני, של קאובואים הרואים הכל בשחור ולבן, ויודעים איך להשתלט על האינדיאנים המקומיים.
06/04/2015  |  אבנר צפוני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il