|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

שישה בשישי

וזוהי רק ההתחלה

היכן החלה אלימות השוטרים נגד מתנחלים האוצר שוב פועל בשיטת "מצליח" סעודיה מצטרפת למרוץ החימוש הגרעיני בתי המשפט כבר נדרשים לסוגיית הרכבת הקלה חודשיים ראשוניים בעייתיים לממשלת ה-61 לאן יגיע נער שכבר בגיל 16 הוא עבריין כבד
31/07/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   הגרעין האירני   |   תגובות
לא הפעם הראשונה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


אלימות שוטרים
זה התחיל בעמונה ובכפר מימון

העימות בבית אל השבוע שוב הביא למחזות של אלימות שוטרים, כולל בעיטות במפגינים ששכבו על הארץ ובוודאי שלא היוו שום סיכון לשוטרים ושום הפרה לסדר הציבורי. זו כמובן לא הייתה ההתחלה של תקיפת מתנחלים בידי שוטרים, וכמובן שזה לא הסוף של התופעה הזאת. את ההתחלה יש לחפש בכמה אירועים בולטים מן העבר.

שוטר שהיכה מתנחלים בעמונה קודם לדרגת פקד, ואחרי שמונה שנים נשלח לחצי שנת עבודות שירות. מפקד השוטרים האלימים בכפר מימון, שהורה לפיקודיו לשקר בנוגע לשמותיהם, קודם לדרגת ניצב ולתפקיד מפקד מחוז ירושלים. כאשר זה מה שמתרחש אל מול מצלמות ומיקרופונים, התוצאה היא שכל שוטר מרגיש שיש לו גיבוי להכות מתנחל באשר הוא מתנחל.

לא מעט שוטרים סבורים, שכל מי שמתגורר בשטחים וחובש כיפה, הוא עבריין-בכוח רק בשל מקום מגוריו ואמונתו הדתית. אנחנו לא רחוקים ממצב שבו דמם של המתנחלים יוּתַר בעיני לא מעט שוטרים – ורק בשל זהותם הפוליטית. אם לא תהיה התערבות מיידית של הדרג המדיני, אנו עלולים להגיע למצב בו שוטרים וקצינים יפעלו משיקולים פוליטיים – וזה יהיה סופו של שלטון החוק בישראל.

חוק ההסדרים
אל תטרידו אותו עם הכנסת ובג"ץ

אין דבר יותר קבוע מהזמני. זה ידוע, וזה מקבל מדי שנה הוכחה בדמותו של חוק ההסדרים. מה שנולד ב-1985 כאמצעי חרום להצלת המשק מהאינפלציה המשתוללת, הפך לכלי חביב על משרד האוצר להעברת רפורמות ומהלכים משמעותיים במהירות, ללא דיון ממשי בכנסת. טיוטת החוק שפורסמה השבוע ממשיכה את אותו קו, למרות ביקורת חוזרת ונשנית של בית המשפט העליון. מה שמלמד, שכאשר היועצים המשפטיים רוצים – הם יודעים יפה מאוד לעקוף את בג"ץ (ולצעוק על כל מי שמציע משהו דומה, אבל זה עניין אחר).

ראו כמה מן הנושאים שכוללת הטיוטה הנוכחית: רגולציה בשוק המזון, מעמדם של סוכני הביטוח, תיקון לחוק נתוני אשראי, הקמת רשות אנרגיה, ביטול התכנון בענף הצאן, רפורמה בענף ההטלה, טיפול בביטוחי הבריאות, הקמת ועדות מקומיות במגזר המיעוטים, חיזוק סמכויות שירות התעסוקה, יצירת אשכול רשויות מקומיות, הגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית, שינויים בשוק ההימורים החוקיים והגבלת שכר וכהונה בחברות הממשלתיות.

לכל הנושאים הללו אין שום זיקה לתקציב המדינה, ובוודאי שאין הם מצדיקים חקיקה חפוזה. כמו בכל שנה, הטיוטה הזאת היא רק ההתחלה, וסביר להניח שהכנסת תאלץ את הממשלה לפצל חלקים ממנו ולהעבירם לחקיקה רגילה. אז למה האוצר עושה זאת? ברור: בשיטת "מצליח", ואל תטרידו אותו עם זוטות כמו מעמדה של הכנסת ופסיקותיו של בית המשפט העליון.

סעודיה והגרעין
ארה"ב לא תעז להתערב [צילום: AP]

טירון כותב לאביו: "אני קם בבוקר ומנקה את החדר שלי, בצהריים אני מקלף תפוחי אדמה ומבשל בשר, ובערב אני מכבס גרביים. אתה בטוח שהצבא יעשה ממני גבר?". שאלה דומה לברק אובמה וג'ון קרי: שבועיים אחרי הסכם הגרעין שלכם עם אירן, סעודיה מודיעה שהיא רוצה תוכנית גרעינית משלה, ויש דיבורים על כך שהיא תקנה פצצה גרעינית מפקיסטן. אתם בטוחים שההסכם עליו חתמתם יהפוך את העולם למקום בטוח יותר?

הרי ברור שהמרוץ הסעודי לפצצה – ויש להם מספיק כסף לקנות אותה מהמדף וארה"ב לא תעז להתערב – הוא רק ההתחלה. כל מי שחושש מפצצה אירנית, וזה אומר רובו של המזרח התיכון, ירצה או פצצה משלו או לכל הפחות יכולת התקפית קונבנציונלית, שאולי תרתיע את הרוצחים מטהרן מלאיים עליו בנשק גרעיני.

את פירות הבאושים של הסכם מינכן לקח חצי שנה לגלות. לאלו של הסכם וינה – לא היינו צריכים לחכות אפילו חצי חודש. ונותרנו רק עם השאלה, האם אובמה וקרי משקרים רק לכל העולם או גם לעצמם.

הרכבת הקלה
ההליכים המשפטיים יוסיפו שנה-שנתיים

כתבה מעניינת של אודי עציון בידיעות אחרונות בשבוע שעבר תיארה את המכשולים בדרכו של מטוס האף-35, ובין היתר ציטטה את נוסחת ה"שתיים בחזקת שלוש" של יצחק גת, יו"ר רפאל: כל פרויקט צבאי עולה כפול, נמשך כפול ומשיג חצי מהמתוכנן.

בעצם, זה נכון לכל פרויקט שמנוהל בידי המגזר הציבורי – ותהיו בטוחים שהרכבת הקלה בתל אביב לא תהיה שונה. אם כבר, אז היא תיקח עוד יותר זמן, כי לא יהיה אפילו שלב אחד שלה שלא יצריך הכרעה שיפוטית. עוד בטרם החלו העבודות, כבר הוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירות נגד הזוכה בחלק המערבי של המינהור ונגד הפגיעה בבעלי העסקים באזור העבודות. ואלו רק הראשונות; יהיה שיטפון של עתירות כאלו, ודי בכך שכל אחת מהן תתקע איזשהו חלק מן העבודה לחודש-חודשיים, כדי ליצור איחור מצטבר של שנתיים-שלוש.

בנקודה הזאת, לא מעט תלוי בבתי המשפט – הן המחוזי והן העליון (הרי לא חשבתם לרגע שהדיונים יסתיימו בערכאה הראשונה). אם השופטים ידונו בעתירות במהירות רבה, ימצאו פתרונות יצירתיים היכן שצריך ויטילו הוצאות כבדות במקרים האחרים – אולי יש סיכוי שלפחות הזירה המשפטית לא תתרום את חלקה לאיחורים הצפויים ממילא.

ממשלת 61
חובה להרחיב [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ב-11 החודשים הראשונים לכהונתה של ממשלת בגין השנייה, היא נשענה על קואליציה של 61 חברי כנסת. אני זוכר שדיברו על כך שיש יתרון מסוים במצב הזה, כי חברי הקואליציה יודעים שהרבה מוטל על כפות המאזניים ולכן הם יהיו בכנסת ויעבדו ברצינות. אני לא יודע אם זה עבד אז, אבל בטוח שזה לא עובד בממשלת נתניהו השלישית.

חודשיים בלבד לתוך כהונתה של הממשלה הנוכחית, וכבר ברור שהיא נתונה לגחמות של נעלבים (סילבן שלום), סחטנים (החרדים) ופרחחים (אורן חזן). וזה עוד לפני שהיא הגיעה למבחנים הגדולים באמת שלה: התקציב, ועדת לוקר, מתווה הגז ומי יודע מה עוד צופן העתיד. המצב חמור עוד יותר לנוכח העובדה שבנימין נתניהו הוא אדם לחיץ מצד אחד, ולנוכח הצורך שלו להקדיש את מירב זמנו לסוגיית אירן מצד שני. השילוב של שני אלו מבטיח, שהוא יתן כמעט הכל לכל אחד כדי לקנות עוד יום של שקט. האחריות הלאומית מחייבת להרחיב את הקואליציה.

עבריינים צעירים
אולי צריך לשפוט אותם כמו מבוגרים

נער בן 16 הואשם השבוע בסדרה של מעשי פשע שלא היו מביישים עבריינים בני 36 ו-46: עשרות עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף מסמכים, הונאה בכרטיסי אשראי, סחיטה באיומים, גניבה, פריצה ועוד. הנער, טוענת הפרקליטות, השיג כסף ורכוש במאות אלפי שקלים בתוך פחות מחצי שנה.

תהיו בטוחים, שזו רק תחילתה של קריירת פשע שתימשך עשרות שנים. מי שכבר בגיל 16-15 פועל בכאלו תעוזה ותחכום, לא יירתע גם מכמה וכמה שנים בכלא. חוץ מזה, המחוקק הורה לבתי המשפט להעדיף בעניינם של קטינים את השיקום על פני הענישה, כך שהוא לא צפוי לקבל עונש שיתקרב באמת לחומרת מעשיו.

מה שמעלה את השאלה העקרונית, האם במקרים של עבריינות נוער קיצונית – ודאי בעבירות גוף חמורות ואולי גם בעבירות פיסקליות קשות – אין מקום לפרסם את שמותיהם של העבריינים. האם האינטרס הציבורי של הידיעה ממי להיזהר לא צריך לגבור במקרים הללו על האינטרס של טובת הקטין? האם אין מקום לעשות מה שעושים לעיתים בארה"ב, כאשר קטינים המבצעים עבירות קשות במיוחד נשפטים כבוגרים? שווה מחשבה מעמיקה.

תאריך:  31/07/2015   |   עודכן:  01/08/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי גבאי / Avi  Gabay   אבי דיכטר / Avi Dicter   אגד   אגד תעבורה   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורן חזן / Oren Hazan   אלי כהן / Eli Cohen   אמיר אסרף / Amir Asraf   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ברק אובמה / Barack Obama   ג'ון קרי   גילה אדרעי   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   דוד אזולאי / David Azulai    דוד אמסלם / David Amsalem   דמיטרי מדבדב   דן / Dan   דני בן יוסף דנון / Dani Danon   חיים כץ / Haim Katz   חסן רוחאני   יואב גלנט / Yoav Galant   יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יצחק גת   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל כ"ץ / Yisrael  Katz   ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   מחמוד אחמדינג'אד   מטרופולין /  Metropoline   מיקי לוי / Mickey  Levy   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה כחלון / Moshe Kahlon   משולם נהרי / Meshulam Nahari   משרד התחבורה   מתנחלים   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופה (סופיה) לנדבר / Sofa  Landver   סופרבוס /  Superbus   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עופר עיני   עלי חמנאי   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קווים 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
וזוהי רק ההתחלה
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
31/07/15 15:42
2
יוסי מ
31/07/15 17:27
3
היהודי הניצחי
1/08/15 04:10
 
היהודי הניצחי
1/08/15 11:04
4
ישע
1/08/15 16:44
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הגרעין האירני
מי שרצה להאמין כי אירן תשנה את מדיניות ההתפשטות שלה במזרח התיכון בעקבות החתימה על הסכם הגרעין לא היה צריך להמתין זמן רב כדי להתבדות.
30/07/2015  |  יוני בן-מנחם  |   חדשות
הסכם הגרעין שחתם עם אירן הרחיק עוד יותר את הנשיא אובמה מישראל, שיחסיו עימה דרוכים זה מכבר לא פחות מאשר קפיץ. המתח הגיע עד כדי כך שהנשיא האמריקני אינו מהסס עוד להסתיר בפומבי את זעמו על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שחותר, לדבריו, בגלוי כנגדו בעטיו של ההסכם שנחתם.
30/07/2015  |  ראובן לייב  |   מאמרים
אזרחי ארה"ב ממשיכים להתנגד להסכם עם אירן, בסוריה ממשיכים לנסות לפגוע בישראל, חמאס ממשיך להתקרב לסעודיה וממשיך בהתקדמות טכנולוגית וטורקיה ממשיכה להסתבך בשתי חזיתות
30/07/2015  |  אריאל י. לוין  |   מאמרים
ראש המועצה לביטחון לאומי, יוסי כהן, גילה לחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת כי בניגוד להבטחות שניתנו לה, מדינת ישראל לא קיבלה עד עתה את כל נספחי ההסכם שנחתם בין אירן לבין שש המעצמות לפני מספר שבועות.
29/07/2015  |  איציק וולף  |   חדשות
מעבר למשמעויות הישירות הנוגעות לסוגיית הגרעין, ההסכם שנחתם בין אירן למעצמות בנושא זה מייצר שורה של בעיות ואתגרים משמעותיים ומרחיקי לכת בעבור ישראל, שיבואו לידי ביטוי בעיקר בזירות הפלשתינית והסורית, בזירת הדה-לגיטימציה, ובמישור הקשרים המיוחדים עם ארצות הברית - מעמדה מול הממשל ובקרב הציבור האמריקני.
28/07/2015  |  קובי מיכאל  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ממשלה 34  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תקציב המדינה  /  מי ומי  
קרי יבקר באזור אך יפסח על ישראל  /  עידן יוסף
"אובמה מוביל את ישראל למשרפות"  /  איציק וולף
חברי ועדת החוץ בקונגרס לקרי: "רימו אותך"  /  עופר וולפסון
אירן חוגגת את ניצחונה  /  יוני בן-מנחם
אירן מתכננת ניסוי גרעיני?  /  עמי דור-און
מה יקרה אם הקונגרס לא יאשר ההסכם?  /  אילנה אדם
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il