|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

שישה בשישי

היגיון פשוט

פנייה ליהודה וינשטיין: אתה רוצה לא לומר את האמת – לפחות תעשה את זה בצורה יותר מתוחכמת; אתה רוצה למכור לנו בלופים – לפחות תדאג שהם לא יעמדו בסתירה מוחלטת לכל היגיון פשוט
14/08/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   פרשת רונאל פישר   |   תגובות
וינשטיין, מגוחך [צילום: דודי ועקנין, פלאש 90]


יהודה וינשטיין
השופט לא ידע, נכון? [צילום: UBS]

"ביחס לשופט גלעד החליט היועץ המשפטי לממשלה, כי מתעורר קושי להוכיח ברף ההוכחה הנדרש במשפט פלילי כי השופט גלעד היה מודע לקיום החשבון וכי שהכספים שייכים לו, לבד או ביחד עם אשתו, ולכן החליט היועץ לסגור את התיק נגדו בעילה של 'העדר ראיות מספיקות'". זהו הנימוק של יהודה וינשטיין לסגירת התיק נגד השופט המחוזי משה גלעד, לאחר שהתגלה בבנק UBS בשווייץ חשבון בנק בלתי מדווח על שם רעייתו, אביבה גלעד.

נעזוב את השאלות המשפטיות והתמיהות העובדתיות העולות מהאירוע הזה, ונלך למבחן ההיגיון הפשוט: משה גלעד לא ידע שלרעייתו יש חשבון בשווייץ? זה סביר? זה מתקבל על הדעת כאשר מדובר בשופט מחוזי שהיה עורך דין פלילי מנוסה? זה הגיוני כאשר עסקינן בזוג הנשוי עשרות שנים?

בעצם, זה יכול להיות הגיוני, סביר ומתקבל על הדעת. הרי כבר ראינו שלפעמים הבעל בכלל לא יודע שאשתו מעסיקה בביתם עובד זר בלתי חוקי, הוא בכלל לא יודע מי נכנס לחדר העבודה שלו, הוא בכלל לא יודע מי מנקה את המטבח שלו. נכון, מר וינשטיין?

ועוד יהודה וינשטיין
זיהוי אחרי עשור [צילום: הדס פרוש, פלאש 90]

"בפעם השנייה הצטרף להפלגה אדם נוסף שלא היה מוכר למשיב. אלא שלאחרונה, לאחר הפרסומים בתקשורת על הפרשה, הסתבר למשיב מתמונות המעורבים שפורסמו כי מדובר במר יאיר ביטון שנאשם אף הוא במסגרת הפרשה המדוברת". זוהי גירסתו של יהודה וינשטיין בנוגע להפלגותיו בספינת הדייגים של רונאל פישר, לדבריו – לפני כעשר שנים.

וינשטיין רוצה שנאמין, שהוא יצא לים – ודאי לא לעשר דקות – עם עוד שני בני אדם בלבד, שאחד מהם לא היה מוכר לו, ושפישר לא עשה ביניהם היכרות ושאותו אדם לא הציג את עצמו ושוינשטיין עצמו לא הושיט את ידו ואמר את שמו. וינשטיין רוצה שנאמין, שאחרי עשר שנים הוא זיהה את אותו אדם בתמונות – עשר שנים בהן מן הסתם יאיר ביטון השתנה, עשר שנים בהן וינשטיין פגש מאות אם לא אלפי בני אדם, עשר שנים בהן השתתף במאות פגישות.

אתם רוצים לא לומר את האמת – לפחות תעשו את זה בצורה יותר מתוחכמת. אתם רוצים לעבוד עלינו – לפחות אל תתייחסו אלינו כאל מטומטמים גמורים. אתם רוצים למכור לנו בלופים – לפחות תדאגו שהם לא יעמדו בסתירה מוחלטת ובוטה לכל היגיון אנושי פשוט ובריא.

הרב פינטו
מתי הוא אומר אמת? [צילום: שאול גולן, פלאש 90]

מתי הרב יאשיהו פינטו אמר את האמת? האם כאשר הודה בבית המשפט במתן שוחד לאפרים ברכה? או שמא כאשר בשיחות עם חסידיו, ובמיוחד באחרונה שבהן, למעשה כפר בכך? האם כאשר חתם על הסדר הטיעון כמות שהוא, או כאשר אמר ש"אם אתם אומרים שזה שוחד – אז זה שוחד"?

ההיגיון הפשוט אומר שמתישהו פינטו אמר את האמת, ומכאן – שמתישהו הוא שיקר. משום ששתי הגרסאות הללו אינן עולות בקנה אחד. אי-אפשר להודות לחצאין. אי-אפשר להגיד לבית המשפט: אני חושב שלא עשיתי שום דבר רע, אבל אם אתם אומרים אחרת – אז שיהיה.

יכול להיות שפינטו מדבר אחרת לצורכי פנים ולצורכי חוץ. אנחנו מכירים את זה היטב מהמזרח התיכון, שם לא מעט מנהיגים הפגינו מתינות כלפי ישראל כאשר התראיינו לאמצעי תקשורת מערביים, וקראו להשמיד אותה בנאומים בבית. יכול להיות שפינטו הודה בדברים שלא עשה, כמו שקורה לעיתים בהסדרי טיעון, משום שבכך קנה את הסיכון של עונש חמור יותר או של העמדת רעייתו לדין. יכול להיות. אבל אלו רק השערות. מה שיש לנו כרגע בצורה ברורה, אלו סתירות שלא מתיישבות עם ההיגיון.

מתלוננת שקרנית
זיכוי לחלוטין בבית המשפט בנצרת

יעקב בוזגלו עבר שלוש שנים של גיהנום, כאשר מנוולת חסרת מעצורים העלילה עליו שביצע בה עבירות מין ובראשן אונס. אחרי שנה וחצי של חקירה ועוד שנה של משפט, הוא זוכה לחלוטין. בית המשפט המחוזי בנצרת קבע חד-משמעית: המתלוננת שיקרה ביודעין, ממניעים של נקמנות, ואף הכינה מראש את הקרקע לקראת העלילה נגד בוזגלו.

פסק הדין הזה עלה לכותרות משום שהפרקליטות ביקשה וקיבלה חיסיון מוחלט עליו, והיה צורך בהתערבותו של בית המשפט העליון כדי שהוא יפורסם. מה שאני לא מצליח להבין, זה מדוע לא מתפרסם שמה של המתלוננת. על מי בדיוק רוצים להגן שם? על שקרנית מופקרת? על מישהי שבזבזה מאות אלפי שקלים של המשטרה, הפרקליטות ובתי המשפט? על עבריינית שמסרה תלונה שקרית למשטרה ועדות שקר לבית המשפט?

אל תגידו לי שפרסום השם ירתיע מתלוננות. ממש לא. מדובר במקרה יוצא דופן, בו נמצא ללא כל צל של ספק שמדובר בעלילה זדונית; המדינה אפילו לא ערערה על פסק הדין. ואם הפרסום ירתיע שקרניות דומות – מה טוב; זה האינטרס של כולנו, ובמיוחד של הקורבנות האמיתיים. ההיגיון הפשוט מחייב לפרסם שמות של שקרנים כאלה (משני המינים) ולהוקיע אותם. וזה גם הכי צודק: שהשקרן יסבול ממה שסבל החף מפשע.

האוניברסיטאות
חופש במחקר איננו הפקרות בתקציב

לפעמים צריך שיבוא אדם אחד עם היגיון בריא ויחתוך ויכוח מטופש שנמשך ללא קץ. זה מה שעשתה השבוע מרים נאור בפסק הדין בנוגע לשכר באוניברסיטאות: החופש האקדמי, קבעה בפשטות, אינו אומר שמותר לאוניברסיטאות לעשות ככל העולה על רוחן בכספי ציבור. מי שמקבל כספי ציבור – חייב בפיקוח. כמה פשוט, כמה נכון, כמה מובן מאליו.

נאור דחתה את עתירת האוניברסיטאות נגד הפיקוח גם בשל השיהוי הכבד בו הן פנו לבית המשפט. האמת היא, שלאור התוצאה – אפשר להבין מדוע לקח להן שני עשורים לפנות להכרעה שיפוטית. דומה שאפילו במגדל השן האקדמי הבינו, ששום שופט לא יסכים שחופש במחקר משמעותו הפקרות בתקציב; ששום שופט לא יאשר שזכות הבעת הדעה הולכת יד ביד עם התרת כל רסן; ששום שופט לא יפטור את הפרופסורים מהפיקוח החל על עובדי הניקיון. למרבה המזל של כולנו, האוניברסיטאות עשו טעות ופנו לבג"ץ – וניתן לקוות שכעת הטענה המקוממת הזאת תרד אחת ולתמיד מסדר היום.

רב-קו
מה להיגיון הפשוט ולטובת הצרכן?

תקציר הניסיון שצברתי בשבועות האחרונים בשימוש ברב-קו. בחברות דן, מטרופולין וקווים אפשר להכניס לתוכו כסף, אבל בתנאי שהערך הצבור יהיה 30, 50 או 100 שקל. באגד אפשר לקנות ערך צבור רק בצפון הארץ, וביתר הארץ - רק מספר קבוע של נסיעות. ברכבת ישראל אפשר להטעין רק נסיעות ספציפיות. כדי שהכרטיס של אגד יתאים לדן, צריך ללחוץ על כפתור. הכרטיס של הרכבת הקלה בירושלים לא טוב לרכבת ישראל וליישובי עוטף ירושלים. בחברת דן צריך להניח את הכרטיס על המכונה. בחברת אגד צריך להכניס אותו לתוך חריץ או בכיס הצדדי. בחברת מטרופולין צריך לשים אותו בתא שבצד המכונה. ברכבת ישראל צריך להניח אותו על הצג. ברכבת הקלה צריך להצמיד אותו למכשיר התיקוף.

ההיגיון הפשוט מחייב, שהרב-קו יהיה ארנק אלקטרוני: נטעין כמה שאנחנו רוצים, נשתמש עד שהסכום ייגמר ומערכת המחשב תחלק את הכסף בין החברות – בדיוק כמו בכספומטים. ההיגיון הפשוט מחייב, שלפחות בכל האוטובוסים תהיה אותה מכונה ושהנוסע לא יצטרך לזכור איך מפעילים שלוש מכונות שונות. אבל מה להיגיון הפשוט ולטובת הצרכן הישראלי?

תאריך:  14/08/2015   |   עודכן:  14/08/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביב נחמיאס / Aviv Nahmias   אגד   אגד תעבורה   אורי כרמל / Uri Carmel   אילון מכלוף / Eylon  Machluf   איתן פלג / Eitan Peleg   אלון חסן / Alon  Hassan   אמיר אסרף / Amir Asraf   אסף גולן / Assaf Golan   אפרים ברכה   ברונו שטיין / Bruno Shtein   ג'ויה סקפה-שפירא / Joya SKAPPA-SHAPIRO    גילה אדרעי   דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen   דן / Dan   זוהר בוצ'ן / Zohar Botchen   חגית מאק-קלמנוביץ / Hagit  Mack-Kalmanovich   יאיר ביטון / Yair Biton   יאיר  גולן / Yair Golan   יאשיהו יוסף פינטו   יהודה וינשטיין   יוסף נחמיאס / Yossef Nahmiass   יורם ברק / Yoram Barak   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יצחק רוכברגר / Yitzhak  Rochberger   ירון בארי / Yaron Be'eri   ליאורה נהון / Liora Nahon    ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan   ליזי שובל-בר / lizzy  shoval Bar   מטרופולין /  Metropoline   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרים נאור / Miriam Naor   משה גלעד   משה סובל / Moshe Sobel   משה סעדה / Moshe Saadda   משרד התחבורה   נועם עוזיאל / Noam Uziel   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   נסים מרום / Nissim Marom   נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd   נתיב אקספרס   סופרבוס /  Superbus   ע"י   עדי כרמלי / Adi Carmeli   עופר ברטל / Ofer Bartal   עפר נמרודי / Ofer Nimrodi   ערן מלכה / Eran  Malka   קובי כחלון / kobe kahlon   קווים   קרן אלטמן / Keren Altman   רון שפירא / Ron Shapira   רונאל פישר / Ronel Fiaher   רונן יצחק / Ronen Yitzhak   רועי בר / Roee Bar   רות דוד / Ruth David-Blum   רכבת ישראל   רמי דואני / Rami Douani   שי ברס / Shay Baras   ששון חי / Sasson Hay 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
היגיון פשוט
תגובות  [ 23 ] מוצגות   [ 23 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה
14/08/15 09:08
 
פגיעה מוחית
14/08/15 11:28
2
מתרחש בפועל
14/08/15 09:09
3
יעקב יעקב
14/08/15 10:00
4
חשדנית
14/08/15 10:01
 
אהרון שחר
14/08/15 10:54
5
צורי
14/08/15 10:10
6
מ.אלקרייאף
14/08/15 10:50
7
מושיקו
14/08/15 11:01
 
סתם אחד
14/08/15 11:46
8
טיל אוילנשפיגל
14/08/15 11:07
9
מי יכול?
14/08/15 11:15
10
טיל אוילנשפיגל
14/08/15 11:38
11
טיל אוילנשפיגל
14/08/15 11:57
12
טיל אוילנשפיגל
14/08/15 12:04
13
NBA24353
14/08/15 14:05
14
א123
14/08/15 14:23
15
בנצי 25
14/08/15 15:46
16
כיאה למלכים
14/08/15 17:36
17
המתהפך בקיברו
14/08/15 19:07
 
סתם אחד
14/08/15 19:19
18
יוסי ארגואן
15/08/15 18:38
19
מעורבת
15/08/15 19:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת רונאל פישר
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מאשר שנפגש בעבר בנסיבות חברתיות עם עו"ד רונאל פישר, אך טוען שאין בכך כדי לפסול אותו מעיסוק בפרשת פישר. הדברים נאמרים (יום ד', 12.8.15) בתגובה המקדמית שהגישה הפרקליטות לבג"ץ בעקבות עתירתה של תנועת אומ"ץ, בדרישה שווינשטיין לא יעסוק בפרשה.
12/08/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, תמר בזק-רפפורט, הורתה (יום ב', 10.8.15) לחלט זמנית רכוש של רונאל פישר בסך 8.6 מיליון שקל. בכך קיבלה בזק-רפפורט כמעט במלואה את בקשת המדינה. מדובר בנדל"ן, כלי שיט, כלי רכב, חשבונות בנק ומזומנים.
10/08/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
ערן מלכה יישאר במעצר עד תום ההליכים נגדו - קובע (יום א', 2.8.15) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, בדחותו את ערעורו של מלכה על החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים.
02/08/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרשת סגירת תיק החקירה בעניין הריגתו בתאונת דרכים של הנער, גלעד בק ז"ל, בשנת 2005 בידי פרקליטות מחוז תל אביב והודעתה של שרת המשפטים, איילת שקד, בכנסת בדבר פתיחת חקירה מחדש, מפנה פעם נוספת אור הזרקורים להתנהלותה של פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי), רות דוד-בלום, בתקופה הרלוונטית.
27/07/2015  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הנאשמים בפרשת רונאל פישר ישיבו על כתב האישום בישיבה שתתקיים ב-20.9.15. כך קבע (יום ד', 22.7.15) שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל.
22/07/2015  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   פרשת רונאל פישר  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   תחבורה ציבורית  /  מי ומי  
פישר שיחד גם את ניצב בארי  /  איתמר לוין
פרשת פישר: נסגר תיק החקירה נגד עפר נמרודי  /  עופר וולפסון
ביהמ"ש קובע: ערן מלכה יישאר במעצר  /  איתמר לוין
פרשת רונאל פישר: ניסים מרום  /  איתמר לוין
פרשת רונאל פישר: ירון בארי  /  איתמר לוין
תיחקר פרשת תנ"צ ברכה ז"ל עד תום   /  חיים שטנגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il