בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מאחר שאת ארוחת הערב אכלנו עם מנות קרב בשטח, היינו צריכים לקבל כוס תה ולחם עם ריבה. להפתעתנו גילינו שאין תה וזאת מפני שהטבח עשה טעות ובישל את התה בסיר בשרי
אחד הציווים החשובים של התורה שמבטא רחמנות של האדם כלפי הבהמה שבחצרו, ויותר מכל את הכשרות הנהוגה ביהדות. כמדומני שאין מצווה כזאת בשום דת אחרת וללא ספק זוהי מצווה ראויה. אלא שככל מצוה טובה, כאשר לוקחים אותה לקיצוניות היא הופכת לבלתי נסבלת ובלתי הולמת את הסביבה. המצווה אומרת אל תערבבו חלב עם בשר, ומכאן צמחו חוקי הדת שאין לבשל בשר בסיר שמבשלים בו דברי חלב, ולהפך - אין לבשל חלב בסיר בשרי. המציאו את הפרווה שהוא מוצר שאפשר להשתמש בו הן במאכלי חלב והן במאכלי בשר. ואני רוצה לתת דוגמה לקיצוניות שנובעת מהצווי. כשהייתי צעיר שירתתי בחטיבת גולני גדוד 51. המשימות שלנו היו בעיקרן להיות בשטח - אם באימונים ואם בפעילות מבצעית. באחד האימונים יצאנו בבוקרו של יום למסע ניווט, הסתובבנו יום שלם בשטח, אכלנו מנות קרב ולעת לילה חזרנו לבסיס שלנו בטירה. שם ציפתה לנו ההפתעה - מאחר שאת ארוחת הערב אכלנו עם מנות קרב בשטח, היינו צריכים לקבל כוס תה ולחם עם ריבה. להפתעתנו גילינו שאין תה וזאת מפני שהטבח עשה טעות ובישל את התה בסיר בשרי בעוד שבלילה לארוחת לילה משתמשים בסירים חלביים. תורת צווים מוסמך הכשרות שבא לבחון את המטבח הורה חד וחלק - לשפוך את התה ולא שעה לבקשותיו ולתחינותיו של הטבח.ואני שואל האם זו הייתה כוונת המחוקק? כאשר ציווה לא לבשל גדי בחלב אימו? האם אין לפנים משורת הדין גם במצוות התורה? האם זו תורת חיים או תורת צווים. בימים אלו כאשר אנו נדרשים להיות עם עצמנו לפשפש במעשנו לראות במה חטאנו אני חושב שטוב יעשו פוסקי הדור אם יחשבו שנית לאיזה קיצוניות הובילו אותנו במהלך השנים, יכניסו קצת חמלה לתוך הצווים, ויקרבו את עם ישראל לחוקים והצווים שהתורה ציוותה אותם לנו - אבל במידת הרחמים. אין צורך לעמוד על קוצו של יוד, זה לא תורם דבר לאף אחד רק מזיק ומרחיק בני עמנו מהתורה, הרואים בדתיים ובחרדים, כמי שתפקידם עלי אדמות להקשות על בני הדת היהודית - עד שגיור הוא כמעט בלתי אפשרי וזה מעודד נישואי תערובת. יש מקום להקים צוות תורני שיעבור על מצוות הדת, יראה מה כבר אינו רלוונטי לאור השנים שחלפו והתפתחויות שחלו, כגון לא תדליקו אש במושבותיכם. מצווה זאת נעקפה על-ידי פלטת שבת ושעון השבת, אנשים עובדים בשבת כמו בחברת החשמל ובמקומות שלא ניתן להפסיק את המכונות מפעולה, כי זה בלתי אפשרי. אז יש מה לעשות ויש פתרונות צריך רק רצון טוב ואיחוד של כל גורמי הדת, המחמירים, כמקלים, בית הלל ובית שמאי ובא לציון גואל.
|
תאריך:
|
01/09/2015
|
|
|
עודכן:
|
01/09/2015
|
|
שמעון זיו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
חי ב לילה
|
1/09/15 14:19
|
|
2
|
|
אהרון שחר
|
2/09/15 10:27
|
|
3
|
|
מוקה ה.
|
2/09/15 15:28
|
|
"משרדי פרסום צריכים לעבוד עם ייעוץ משפטי צמוד" זה משפט שאמרתי לא פעם אחת. כל קמפיין "מגניב", היסטרי, מיוחד, או ייחודי, לפעמים גם מאתגר את החוק מהצד הלא נכון. הסיפור הפעם הוא מדהים כיוון שאין סימפטיה לאף אחד בו.
|
|
|
אל הממשלה הקודמת נכנס בנט יד ביד עם "אחיו", יאיר לפיד, בנט קיבל את משרד הכלכלה, הזוטר יחסית, לפיד קיבל את האוצר. מה עשה לפיד באוצר כולנו יודעים, כלום וחצי, לפיד עסק בקידום תוכניות חסרות תוכן, על מה שעשה בנט אנחנו פחות יודעים.
|
|
|
האלימות שהתרחשה ברחבה ההר במהלך ט' באב הייתה כנראה רק קדימון למה שנראה בתקופת החגים הקרובה. עשרות פלשתינים צעירים התבצרו בתוך מסגד אל-אקצה ותקפו את משטרת ישראל באתר הקדוש עם אבנים וחזיזים בכדי למנוע עליית יהודים דתיים אל הר-הבית ביום המציין את חורבן המקדש. משטרת ישראל, תחת השר החדש לביטחון פנים גלעד ארדן, בחרה לא לסגור את האתר ליהודים, כפי שעשתה לעתים בעבר, אלא לאפשר את כניסתם של מאות יהודים דתיים (הדיווחים נעו בין 300 ל-1,200) על-ידי הסתערות אל הרחבה וסגירת דלתות המסגד כך שהמפגינים האלימים יינעלו בתוכו.
|
|
|
במדינת ישראל של שנות האלפיים מצאו את הגורם המרכזי שאחראי לכישלונות ממשלתיים ועסקיים מהדהדים – העובדים. מי אשם במצב הביטחוני המתוח? – אנשי הקבע בצה"ל ולכן צריך לקצץ במספרם. מי אשם ביוקר המחיה השערורייתי? – עובדי הנמלים ולכן צריך להקים נמלים חדשים. מי אשם בהפסדים של 'מגה'? – הקופאיות והמחסנאים ולכן צריך לפטר אותם. מי אשם בגובה תעריפי החשמל הגבוהים? – בוודאי שהעובדים. מי אשם בירידת הרייטינג של ערוץ 1? – הטכנאים, הצלמים והמזכירות, לכן צריך לסגור את רשות השידור ולהקים רשות חדשה, במקום.
|
|
|
"חצאית המנשה", חנות לבגדי נשים. איזה שם מקסים, עמוק וקולע. שבטי ראובן וגד וחצי שבט המנשה זכו בעבר הירדן המזרחי (חצייה השני של נחלת מנשה השתרע מעברו המערבי של הירדן, באזור בקעת הירדן וגב ההר). עם שבט מנשה נמנו חמש נשים מוצלחות, מהפכניות בדרכן, שלא היססו לאתגר את המבנה החברתי הקדום של השבטים הישראלים:
|
|
|
|