|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

אינתיפאדת האנטישמיות

מאחורי גל הטרור הנוכחי עומד מסע אנטישמי פלשתיני-אירופי-ישראלי. כאשר נפנים שזהו שדה הקרב הנוכחי, נוכל לפעול בו בצורה היעילה ביותר - עם כל הכלים, בכל החזיתות וללא היסוס
04/10/2015  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
סירוב למדינה יהודית [צילום: מוחמד אילעין, AP]

משיחי השקר של שוקן
יואב יצחק
עיתונו של עמוס שוקן מסית ומדיח נגד אזרחי ישראל בכלל ונגד המתנחלים בפרט * גדעון לוי משמש כטרוריסט פעיל ובתשלום (שוקן+נבזלין) * בכתבתו הוא מציג את רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה המיועד, כמי שפשע פעמיים נגד העם הפלשתיני - בשל זאת שהתגורר בהתנחלות ובשל זאת ששירת בשב"כ * מדובר בעלילת דם מכוערת ובזויה ובעבריינות על החוק מצד לוי ושוקן
לרשימה המלאה

אירועי הטרור הנוחתים עלינו בקצב מסחרר הולכים והופכים לאינתיפאדה, שכבר עכשיו ראוי לקרוא לה "אינתיפאדת האנטישמיות" – כי זה מה שעומד מאחוריה: אנטישמיות פלשתינית השואבת עידוד מאנטישמיות אירופית ומקבלת גיבוי מאנטישמיות ישראלית.

הערת מבוא לטובת הטוקבקיסטים שיטענו שהפלשתינים יכולים להיות אנטישמיים משום שהם עצמם שמיים: אנטישמיות היא שנאת יהודים באשר הם יהודים. אין לה שום קשר למוצאו של מי שמתנהל לפיה. היא מתייחסת להתנהגות ולמושא ההתנהגות, לא למתנהג. לכן, ערבים בכלל ופלשתינים בפרט יכולים להיות אנטישמיים – והם ועוד איך כאלו.

מדוע אין שלום בין ישראל לפלשתינים? יש לכך הרבה סיבות, אבל העיקרית שבהן היא שהפלשתינים מסרבים מזה 100 שנה לקבל את קיומה של מדינה יהודית אפילו על חלק מארץ ישראל. זה מה שהיה בפרעות תר"פ ותרפ"ט, זה מה שהיה סביב תוכנית החלוקה, זה מה שהיה בקמפ דייוויד, זוהי עמדתו הנוכחית של מכחיש השואה מחמוד עבאס (אבו מאזן). מי שאינו מוכן שליהודים תהיה מדינה – הוא אנטישמי. שלא לדבר על האופי האנטישמי המובהק של התעמולה הפלשתינית הרשמית, ובמיוחד עלילות השווא הנטפלות בימים האחרונים על ישראל בנושא הר-הבית.

מסווה לאנטישמיות הישנה
רק נגד ישראל [צילום: AP]

האנטי-ישראליות והאנטי-ציונות של חוגים באירופה הן רק מסווה, מאוד לא מוצלח, לאנטישמיות הישנה המושרשת בנצרות מיום היווסדה. כאשר מגנים רק את ישראל על מעשים שלגבי מדינות אחרות נתפשים כלגיטימיים; כאשר מעלילים רק על ישראל שהיא רוצחת אזרחים חפים מפשע; כאשר שוללים רק מישראל את הזכות להגנה עצמית; כאשר רוצים לסמן מוצרים רק מישראל – זוהי אנטישמיות. משום שאין לה שום הסבר רציונלי פרט לכך שמדובר ביהודים, שהרי אם אכן רוממות זכויות האדם הייתה בפיהם של אותם מגנים ומחרימים – הם היו צריכים לטפל הרבה קודם בסוריה, בקוריאה הצפונית, בסין, בסודן, בוונצואלה ובעוד מדינות רבות.

וכמובן: יש באירופה יותר ויותר אנטישמיות קלאסית. יותר ויותר התקפות אלימות על יהודים, יותר ויותר חילולים של אתרים קדושים ליהדות, יותר ויותר הסתה פרועה. דווקא העובדה שאותם חוגים פונים באותה צורה גם נגד מוסלמים מלמדת, שמעשיהם כלפי יהודים הם אנטישמיות – משום שהיא מוכיחה את גזענותם ואת שנאת הזרים שלהם. להזכירכם: הנאציזם קבע שגם הסלאבים והשחורים הם גזעים נחותים; היהודים היו הנחותים שבנחותים, אבל ממש לא הנחותים היחידים.

הפלשתינים רואים את המראות, שומעים את הקולות – ומקבלים עידוד. אם בבריטניה, ערש הפרלמנטים, מפגינים נגד ישראל – סימן שהיא באמת מדינה עבריינית. אם בסקנדינביה, פאר הסובלנות, מחרימים את תוצרת ישראל – סימן שהיא באמת מדינה כובשת. אם בצרפת, מולדת השוויון והאחווה, רוצחים יהודים – סימן שהם באמת עם שדמו מותר.

כל אלו מקבלים רוח גבית מקבוצה של בוגדים, סייענים ומסיתים אזרחי ישראל, כולל בכנסת, באקדמיה ובתקשורת. חברי כנסת יכולים לקרוא לטרור נגד ישראל – ובית המשפט העליון קובע שהם יכולים לשוב ולהיבחר. אנשי אקדמיה יכולים לבדות שקרים ולסלף נתונים – ואוי למי שינסה לפגוע במשרותיהם. אנשי תקשורת יכולים להוציא את דיבת המדינה ותושביה, להמציא סיפורי אימה שלא היו ולא נבראו – והם זוכים להגנת חופש הביטוי. רוצים דוגמאות? אני שב ומפנה לספרו של בן-דרור ימיני "תעשיית השקרים".

להפסיק לשתוק
יסמנו? לא נקנה אצלם [צילום: פלאש 90]

הגיע הזמן שהרוב השפוי, הציוני וחפץ-החיים בישראל ובעם היהודי ירים את ראשו ויפסיק את ההשתוללויות הללו. אם באמת הפסקנו לשתוק לנוכח כוונות להשמידנו – כפי שאמר בשבוע שעבר בנימין נתניהו – אז בואו נוכיח שהפסקנו לשתוק. אם באמת אנחנו רוצים ויכולים להגן על עצמנו – כפי שאומרים עשרות שנים כל מנהיגינו – אז בואו ונעשה זאת. הנה כמה צעדים חיוניים.

מסע הסברה תוקפני. קחו סוכנות פרסום בינלאומית מובילה ותנו לה 10, 20, 30 מיליון דולר – כמה שצריך. ההנחיה לאנשיה צריכה להיות פשוטה: תגידו את האמת על ישראל ועל אויביה ומכפישיה. בלי כחל ושרק, בלי צקצוקי לשון, בלי רמיזות, בלי תקינות פוליטית. אתם יודעים, מין דבר משונה כזה: האמת, כל האמת ואך ורק האמת. תציגו את הסרבנות והטרור הפלשתינים הנמשכים מזה 100 שנה, ותגידו לציבור בעולם הנאור: מה שעושים כעת בשמכם הוא אנטישמיות בוטה שמטרתה להכשיר שוב השמדה של יהודים. תתבעו את מי שמכפיש את ישראל והעם היהודי. תלחצו להעביר חוקים נגד אנטישמיות. בקיצור: תעשו רעש בלתי פוסק.

להילחם בטרור ללא פשרות. זה מובן מאליו, אבל יש לכך קשר הדוק לאנטישמיות שמאחורי הטרור הנוכחי. בספורט יש אהדה טבעית לאנדרדוג, אבל בחיים האמיתיים – בדרך כלל הולכים עם המנצחים. ישראל נהנתה משיא האהדה דווקא אחרי מלחמת ששת הימים, ותדמיתה ירדה לשפל אחרי מלחמת יום הכיפורים. כיום העולם רואה את הרפיסות האמריקנית ומחפש משענות אחרות. מתי הגויים יפסיקו לשנוא אותנו? כנראה אף פעם. אבל כאשר נהיה חזקים ובטוחים בעצמנו, השנאה הזאת תפחת או לכל הפחות תהיה הרבה פחות גלויה וקולנית. במילים אחרות: מאבק נחוש בגל הטרור הנוכחי חיוני גם כדי לפגוע בו מן השורש, ולא רק כדי להבטיח את חיינו ושלומנו.

חרם נגדי. ב-1 באפריל 1933 ארגן המשטר הנאצי חרם כלכלי על יהודי גרמניה. הוא נמשך רק יום אחד, כי היטלר וחבר מרעיו חששו מחרם נגדי של יהדות העולם, שלמרבה הצער למעשה לא הגיע. היום אנחנו יכולים לענות למי שמחרים אותנו. ידענו יפה מאוד לעשות את זה לטורקיה אחרי המרמרה, וענף התיירות שלה נפגע בצורה משמעותית.

בשבדיה יסמנו מוצרים מישראל? לא נקנה באיקאה. בהולנד יחרימו את ישראל? לא ניסע לבקר בה. בצרפת יתקפו סטודנטים יהודים? נבטל את חילופי הסטודנטים איתה. והכי חשוב: "אנחנו" כאן פירושו לא רק הישראלים, אלא במידת האפשר גם היהודים. לא יזיק אם נגשים קצת את "הפרוטוקולים של זקני ציון" ונוכיח שאכן יש סולידריות יהודית שמסוגלת להתאחד ולהפעיל את כל כוחה לטובת המדינה היהודית.

התנאי הראשון
לא לפרסם אצלם ולא לקנות אותם

לא הכל מותר להגיד. התקשורת אוהבת לומר לכם, שחופש הביטוי הוא זכות-על חסרת גבולות. לא נכון. גם בדמוקרטיה אין שום זכות שגוברת תמיד על כל האחרות. הזכות לחיים, למשל, נסוגה מפני זכותה של דמוקרטיה לקיים צבא ומפני זכותה לתעדף תרופות בסל הבריאות. חופש הביטוי אף פעם אינו מוחלט, והוא מוגבל למשל על-ידי חוק לשון הרע וחוק הגנת הפרטיות.

הוא חייב להיות מוגבל גם על-ידי צרכי הביטחון של המדינה, ולא רק ברמת הצנזורה. מי שמסית לטרור – צריך ללכת לכלא. מי שתומך בטרור – צריך ללכת לכלא. מי שמתבטא בצורה גזענית כלפי יהודים (וגם כלפי ערבים) – צריך ללכת לכלא. מי שמעליל על המדינה – צריך לשלם את המחיר בתביעת דיבה; יש לתקן את החוק ולאפשר תביעות דיבה קיבוציות במקרים קיצוניים. מי שמסית נגד כוחות הביטחון ששומרים עליו ועל ילדיו – לא צריך לפרסם אצלו ולא צריך לקנות אותו.

להבין שאנחנו במלחמה. זהו בעצם התנאי הראשון. מדינת ישראל נמצאת במלחמה מתמדת על עצם קיומה. ובמצב מלחמה, מתנהגים כמו במצב מלחמה. אם המלחמה היא על התודעה – יורים בכל הכלים. אם המלחמה היא על זכותנו להתקיים – משתמשים בכל נשק אפשרי. אם המלחמה היא על עצם חיינו – סותמים את פיותיהם של מי שמייחלים למותנו. כך יש לנהל את המאבק וכך ננצח בו.

תאריך:  04/10/2015   |   עודכן:  04/10/2015
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדת האנטישמיות
תגובות  [ 19 ] מוצגות   [ 19 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יסודו של דבר
4/10/15 14:58
2
בלונד
4/10/15 15:22
3
יגאל הירושלמי
4/10/15 15:51
4
בבר
4/10/15 15:54
5
אלטע קאקער
4/10/15 16:00
6
ייש כוח
4/10/15 16:38
7
מקס פאואר
4/10/15 17:19
8
דוד ש
4/10/15 17:24
 
שמ
5/10/15 07:44
9
שכג4'
4/10/15 18:14
10
מסעודה משדרות
4/10/15 18:27
11
ביבי??!!!!!
4/10/15 18:55
 
קרא'נ
4/10/15 19:28
 
שדגגר
4/10/15 19:43
12
וינטר הניה
4/10/15 19:57
13
היהודי הניצחי
4/10/15 20:38
 
אפי דגו
5/10/15 11:51
14
פיקולו
4/10/15 21:09
 
חשדגגד
4/10/15 22:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
מה ההבדל בין כתבה עיתונאית מן השטח לבין כרזה? - כרזה היא יצירת סלוגן של צד אחד בתמונת מצב מורכבת. כך - כתבה של גדעון לוי על נפגעי משטרה בכפר עיסאוויה בצפון ירושלים. היא פורסמה בינואר השנה. אני חוזר אליה עתה לאחר חודשים מפני שהסיפור שאני רוצה להביא כאן הוא גם התגובה שלי לכתבה הזאת, שנשלחה ישירות לעורך הארץ עמוס שוקן - ולא פורסמה. שוקן אמר לי אחר כך כי הוא הותיר את הפרסום לשיקול דעתו הבלעדי של עורך מדור הדעות. הבנתי.
04/10/2015  |  חיים שיבי  |   מאמרים
אני מעריך את כתיבתו של איתמר לוין, הוא רציני (מדי לפעמים) אינו נוטה להתלהמות ונמנע מרגשנות יתר. כעו"ד לטעמי לוין נוטה להזדהות יתר עם מערכת המשפט בכל התנגשות שיש לה עם עורכי דין, אבל אפשר להבין-עורכי דין ככלל אינם פופולריים במיוחד. אודה שלעתים מפריעה לי הבעת דעה נחרצת שלו בנושאים משפטים בהם לעולם אסור להיות נחרץ מדי וראוי להכיר את החומר העיוני.
04/10/2015  |  משה גולדבלט   |   מאמרים
ח"כ זחאלקה התפרע בהר-הבית, ויצא בשצף קצף כנגד עליית יהודים להר-הבית וטען, כמו אבו-מאזן, כי ההר הוא רק של המוסלמים וליהודים אין ולא היה מעולם כל חלק בו.
04/10/2015  |  יוסף אליעז  |   מאמרים
אני רוצה לספר לכם קצת על איתם.
04/10/2015  |  יגיל הנקין  |   נאומים
יהודי התפוצות עוקבים בדריכות אחרי ההתפתחויות בהר-הבית, בעיר העתיקה ובכלל בארץ. אצלנו הגולים, קטעי חדשות, רשתות חברתיות, קשר טלפוני, חברא דחברא דאית ליה חברא, בני משפחה וביקורי מולדת, יוצרים מודעות ארצישראלית תמידית. כל אחד וסיפורו הוא, כל אחד ומסכת חייו המורכבת. כל אחד ופסיפס החיים המיוחד לו או להם.
04/10/2015  |  מרדכי צבי   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il