|
אי ודאות [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
|
|
|
|
|
הסודות מאחורי המדפים - מדוע לא לתת הנחה על מזומן ?!
הפרסומות זועקות מכל עבר "דיגיטל זה אני" והאחר עונה לו בבילבורד ענק "לא - אני הוא הדיגיטל האמיתי", או רק אצלי ניתן לשלם להוציא כסף בלי כרטיס אשראי. זה עונה לו במודעה אצלי ב-24 תשלומים ללא ריבית והשלישי מוכר רכב ב-100 תשלומים!
רגע, האם לא התבלבלנו קצת?
מרוב תשלומים, עם ריבית וללא ריבית, אנחנו רק עובדים בשביל מה שקנינו כבר, לשנתיים הבאות!!
נכון, חברות האשראי לוחצות והבנקים נהנים מזה שאנחנו במינוס תמידי ואנחנו במרוץ שלא נגמר, וכמו המסומם הזקוק למנה שלו, רצים לקניות לרכוש עוד מוצר, שבדרך כלל לא נחוץ לנו. אז אולי כדאי לעצור שנייה ולהפסיק את המרוץ הלא הגיוני הזה.
ישנם מספר מכשירים שראוי להקדיש להם כמה מילים.
בלוף תמידי
המכשיר הראשון נקרא כרטיס דביט - הוא למעשה כרטיס ללא אשראי, כלומר הוא לא מאפשר לבעל החשבון להיות במינוס (מאפשר לו לחיות בגובה האמיתי ולא בבלוף תמידי) ובמקביל מוריד לך במעמד החיוב את ההוצאה, מבלי להשאיר אותך באי ודאות עד למועד החיוב בפועל.
הכלי השני הוא להעניק הנחת מזומן ללקוח אשר מעדיף לא לפרוס את ההוצאה למשך מספר שנים, אלא לשלם במזומן.
מובן שעיקר ההתנגדות לכלים אלה, הם הבנקים, בעליהם של חברות האשראי, אשר גורפים לכיסם סכומים בלתי הגיוניים, הרבה מעבר לרווחים של גופים יצרניים!!
נראה שאנו התבלבלנו, שכן בנק, חשוב ככל שיהיה, הוא בסה"כ מקום אשר מנהל כספים, אולם בפועל הפך להיות "גנב עם רישיון".
מעטים הגופים בישראל אשר מפעילים הנחת מזומן, ואם היא ניתנת, אז היא בגובה סמלי ומינימלי, לרוב בגובה עמלת כרטיסי האשראי (העמלה אשר בעל העסק מחויב על-ידי חברת האשראי).
לדוגמה - רשת א.ל.מ - ("אדם חכם קונה באלמ" - האומנם?) מציעה 24 תשלומים ללא ריבית ומנגד מציעה הנחה של רק 5% על מזומן - ולמה כל כך נמוך ולא אטרקטיבי ??!!
למה לא להפוך את הנחת המזומן לכלי ואמצעי שיווקי רב עוצמה? אם הרשת תשנה את גובה הנחת המזומן ל-10% לדוגמה, אין ספק שהיא תראה רצינית יותר ותוכל למנף את זה למכירות ולרווח מוגבר. הכל שאלה של מעוף תוך יציאה מעולם הצר של אחוז יותר או אחוז פחות ובעיקר להבין לנפשו של הלקוח, שהוא הוא האדם החשוב ביותר ברשת.