ברחבי אירופה, ארה"ב והעולם' מכסי בורות הניקוז ומכסי קווי הטלפון מצויים בצידי הכביש, ולא באמצע הכביש.
אצלנו בארץ המכסים הללו מצויים באמצע הכביש. זהו מפגע תחבורתי חמור, מסוכן ביותר, הגורם נזק לרכבים ומסכן את הנוסעים. כאשר יורדים גשמים רבים, חלק ממכסי בורות הניקוז וקווי הטלפון אף יוצאים החוצה, נשארים על הכביש בולטים בחציים, וגורמים לתאונות, חלקן קטלניות, בפרט כאשר הכביש חשוך והראות בו לקויה. רכב או כל כלי תחבורה אחר, כגון: קטנוע או אופנוע אשר חולפים במקום עלולים להיתקע בתוך הבור, והתוצאה יכולה להיות הרת-אסון.
מדובר במכסים רבים לאין ספור. כל כמה מטרים מצוי בכביש מכסה מעין זה, הרכבים הנוסעים עליו נאלצים לעיתים לקפוץ בגללו, או צריכים לסטות פעם לימינו ופעם לשמאלו, דבר המפריע לתנועה ומסכן את הנוסעים.
למען הבטיחות
כל עלייה על בור כזה גם גורמת נזק משמעותי לרכב כגון: למערכת ההגוי שהינה מערכת בטיחותית ביותר, לשלדת הרכב, למשולשים ולבולמים ברכב, לצמיגים וכדומה. לא מעט אנשים מספרים כי כאשר נסעו על מכסי בורות המצויים באמצע הכביש, נגרם נזק לרכבם: בולם נשבר, ציריה נשברה, או תושבות מנוע נשברו וכו... הם שילמו כסף רב בעד התיקון.
בכביש 6 ובכביש 1 תופעה זו של בורות ומכסים באמצע הכביש אינה קיימת.
באירופה, בארה"ב וברחבי העולם, התכנון של בורות אלו לצידי הכביש, הינו בטיחותי, אחראי ויפה יותר, ובכך גם נמנעות תאונות רבות. זהו אחד הגורמים לתאונות בכבישים.
להבא עם סלילת כל כביש חדש וגם בכבישים הקיימים, בפרט אלו המסוכנים, צריך לבצע שינוי, יש לתכנן את בורות הניקוז וקווי הטלפון כך שיהיו בצידי הכביש, גם אם זה כרוך בעלויות נוספות, וזאת כדי שלא יפריעו לתנועה, לא יסכנו חיי-אדם, למען בטיחות הנוסעים ונסיעה נעימה יותר. בנוסף, צריך לסמן את המכסים הללו, בצבע זוהר כדי שיבלטו בפרט בחושך, ולא יהוו מכשול.
יש להתחיל בביצוע במסגרת התוכנית להקטנת מספר תאונות הדרכים בכבישים.
בתקווה שהנוגעים בדבר, אכן ישנו את המצב הקיים.