|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

חיבור נקודות

חברו הטוב והקרוב, תומכו המילארדר, שועה עולם, אומר שתנועת החרם נחלשת ואו-טו-טו נעלמת. היתכן שלא כך פני הדברים? ודאי שזה המצב, כך שניתן להופיע בפומבי ולהצהיר קבל עם ועדה שאלו פני הדברים. ועל כך נאמר, ״סמוך על סמוך.״ כל אחד שומע ומעביר הלאה, ותמונת המצב האחרונה אינה דומה ולו בקצת לתמונה הראשונה
28/07/2016  |   ארי בוסל   |   מאמרים   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

ברצוני לקשר בין שלושת המקרים הבאים, כמו צירוף נקודה לנקודה עד שמתקבלת תמונה שלמה.

נקודה ראשונה: ראש הממשלה הופיע בפני הוועדה לביקורת המדינה של הכנסת והצהיר שתנועת החרם על מדינת ישראל נחלשת (כך לפי חדשות השעה ברדיו ישראל, 25 ביוני, 2016).

תנועת החרם, הידועה בראשי התבות שלה ״BDS״ עלתה לכותרות בעיקר בגלל פעילויותה בקמפוסים ברחבי ארה״ב. האשם הראשי, כך אנו מתבשרים חדשים לבקרים, הוא ארגון ״סטודנטים למען צדק בפלשתין״ בעל תקציב בלתי נדלה.

נקודה שניה: ארגון "יוזמת עמך" שנוסד בקליפורניה יצא, ללא קשר לדברי ראש הממשלה יום קודם לכן, בהודעה על מחקר חדש שהסתיים זה עתה ומתפרסם המצביע על כך שבמשך המחצית הראשונה של 2016 נראתה עליה חדה מאוד באנטישמיות בקמפוסים (בהשוואה למחצית הראשונה של 2015 לדוגמא).

המחקר מציין חמש נקודות עיקריות, בהן: ״קריאות לשנות השקעות מישראל לאפיקים אחרים משמשות כדלק לאנטישמיות״ ו-"אנטי-ציונות, ביחוד פעילויות BDS, קבוצות סטודנטליות אנטי-ציוניות וחברי הסגל האקדמי התומכים בחרם ממשיכים להיות הסממנים החזקים ביותר לצפי של ארועים אנטישמיים בקמפוסים."

נקודה שלישית: בית המשפט המחוזי בירושלים קבע ששיחות ראש הממשלה עם עשיר-העולם שלדון אדלסון לא יחשפו, לא בשל חיסיון עתונאי זה או אחר כי אם בשל העובדה שאלו "שיחותיו של אדם עם חבריו ... כחלק ממסגרת חייו האישיים והפרטיים."

מסתבר שראש הממשלה מקבל מידע מחברו שלדון אדלסון, לפיו יד הלוחמים בתנועת החרם על העליונה, והם מצליחים במעשיהם מאוד מאד.

מניעים ורקע
קברה של יונה אידלסון

אין ספק שאדלסון מעולם לא נכח באחד מארועי החרם (אדלסון מובא לכל מקום על כסא גלגלים, עם עוזר ושומר ראש צמודים), ושכנראה הוציא (או הבטיח לממן) 50 דולר מיליון מכספו למלחמה בתנועת החרם. לפני מספר חודשים הוא ארח עשרות ארגונים הנלחמים בתנועת החרם לסוף שבוע ״סודי״ אך מאוד מתוקשר. (האם אדלסון, אזרח אמריקני שלא שרת בצה״ל, אינו יודע שנלחמים במעשים, ללא דיבורים? הדבר מפליא שכן כאחד מעשירי העולם הוא מעסיק כל כך הרבה עורכי דין ויודע בודאות שבחזית המשפטית לא מאיימים כי אם תובעים).

זוהי בדיוק הבעיה. כוונותיו של אידלסון טהורות. למרות שהוא לא נולד, גדל או חי בארץ, הוא רוצה בכל מאודו להגן על מדינת היהודים. מהעיירה בליטא משם הגיע אביו מבית אידלסון נספו רוב היהודים. ממשפחת אידלסון עצמה נותרו מתי מעט לאחר ה״מלחמה״ (השואה), מהם יונה אידלסון שגרה בת״א ברחוב אבן גבירול ועבדה כאחות ביפו. (יונה אידלסון ז״ל קבורה בבית הקברות הענק בחולון, לא רחוק ממש מחלקת בית העלמין הצבאי בפאתי עיר הקברים; עיר של ממש, רק עיר של מתים במנוחתם האחרונה).

משפחת אידלסון הייתה מאוד ציונית. מהקצת שהיה, הם תרמו באופן קבוע לקרן הקיימת לגאולת אדמות בארץ ישראל. תרומה למטרה קדושה. רבקה לבית אידלסון הייתה מורה ולימדה עברית. בני משפחה נוספים האמינו בכל לבם וחלמו על שיבה לארץ האבות - לארץ ישראל. חלק מהמשפחה הוגלה למחנה עבודה בסיביר (רבקה ובעלה לדוגמה. הוא נפטר שם, והיא הצליחה לשרוד ולהציל את שני ילדיהם הקטנים ולהגיע לאחר המלחמה בדרך-לא-דרך לפלשתין, שם המשיכה במקצוע ההוראה עד פרישתה). מרבית המשפחה, כמו גם שאר אנשי העיירה, נרצחה או הושמדה במחנות ההשמדה.

עם שרידי המשפחה ובני משפחותיהם לאידלסון אין קשר, אך החנוך שהוטבע בו - כמו גם בהם - תובע, דורש ללא מנוח: "חייבים לתמוך במדינת ישראל, חייבים לעמוד לצידה ולעשות כל האפשר למענה.״ זה הוא ה-דנ"א שבדם, ה"יהודי" וה״ציוני" שבנו - בכולנו - כמו גם הנאמנות-ללא-סייגים לרעיון הציוני של שיבה למדינה ותחייה מחודשת שנצרבה בתודעתם של בני משפחת אידלסון (וקרוביהם משפחת גורדון וכו׳ - בהם כאלו שאכן היגרו לפלשתין טרם המלחמה ואחרים שהיגרו לארה"ב והיום הם כבר דור רביעי פה).

מה עושה אותו אדם שלא נולד, לא גדל, לא שרת ולא גר בארץ? כיון שהוא האיש ה-15 בעושרו בעולם, הוא משתמש בכספו ובקשריו לעזור למדינת ישראל ולעשות כל הניתן להגן עליה. (במידה שווה, הוא עושה את אותו הדבר לגבי ארה"ב, אותה הוא אוהב ומכבד בכל מאודו).

יועצי שקר

שלדון אדלסון שוכנע שיש להלחם בתנועת החרם ולכאורה באותו ארגון סטודנטלי (SJP) המשומן היטב והשוחה בכספים (הייתי מערער על הערכה זו, אך למי שחושב שהצלחת הצד השני היא נגזרת של כספים נזילים שיבושם; למרות שהוא שוגה בהגיגים). דבר זה ברי מהנפשות הפועלות המכרכרות סביב אדלסון. אותן נפשות גם היו מעורבות באותו סוף-שבוע-מאד-מתוקשר ("סוף שבוע סודי בהחלט" למעט לחברות היחצ״נות וההדלפות שלהן לתקשורת).

הנה, ארגונים רבים שהתקבצו והגיעו ללאס וגאס, בירת החטא (״מה שקורה בוגאס, נשאר בוגאס״ טוענת הפרסומת). חדרי מלון מפוארים. אוכל כיד המלך. הימורים בין לבין. שתיה חריפה חופשית למכביר. הנה מה טוב ומה נעים, שבת אחים גם יחד. לאחר אותו סופשבוע, יחזרו כולם לארגוניהם ויבשרו עד כמה הם הצליחו (בגיוס כספים והתחייבויות כספיות) ועד כמה הם מצליחים ויוצאים כשידם על העליונה במלחמה נגד תנועת החרם! הם ולא אחרים! הנה, במחי יד נעלמת הבעיה כלא הייתה (רק חבל שהכל דיבורים).

הם חוגגים, ואנו נשארים עם בעיה קטנה אך מהותית: "ההוא אמר ולא יעשה, ודיבר ולא יקימנה." (במדבר כ״ג:19)

אלו בדיוק הארגונים שבהשגחתם התנועה צמחה, התפתחה והתרחבה עד שהגיעה לממדים שהיא היום. הם לא ידעו לזהות את התופעה או להלחם בה כשהייתה בחיתוליה, כך שאיך ניתן יהיה לצפות שהם ידעו להלחם בה כעת?

יתרה מזאת, מספר מאותם ארגונים, פעילים ופילנתרופים היו אלו שבעצם מעשיהם עזרו לתנועה לשגשג. בכספם, בקשריהם, בעמדותיהם ובסרובם לפעול כשעוד ניתן היה לעצור ולהאט את קצב ההתפשטות, הם תרמו לעצם המצב הקריטי היום, הדומה בדיוק לסרטן מתקדם שגרורותיו נמצאות בריאות, במוח ובכבד.

כך יוצא שמי שהתבקש להלחם בתנועת החרם (ומי שהיום כנראה נהנה מכספי אדלסון), הוא כמו מכשפי-וודו בשבט אפריקני או דרום אמריקני נידח. אלא שדווקא למרפאים-אלילים אלו הייתי משייך אמינות גבוהה יותר מאשר ל"לוחמים האמיצים" שמעולם לא התנסו בפעילות התנועה בשטח, והנה יוצאים בהכרזות שידם על העליונה ומעשיהם נושאים פרי!

הנביא ירמיהו מטיב לתאר יועצים אלו, "נביאי השקר" מאתם "יצאה חנופה לכל הארץ", "חזון לבם ידברו", "את אשר אמרו הנביאים … לאמר: חלמתי חלמתי״ ו-"ניבאי השקר ונביאי תרמית לבם." (התאורים לקוחים מפרק כ״ג)

נחזור לאדלסון, השומע ורואה את שאנשיו מבשרים לו: ״השקעתך מצוינת. הנה, או-טו-טו, ואנו ממגרים לחלוטין את התופעה (תנועת החרם) מעל פני האדמה. לא עוד - לא תהיה שנאה. אחווה ושלום וקומביה - כאמור שבת אחים גם יחד. כל פרוטה שווה! אולי נזדקק לעוד כמה עשרות מיליונים בזמן הקרוב, אך גם אלו למטרה נעלה, ואתה כה עשיר שבשבילך זו אפילו לא טיפה בים. חמישים פה, חמישים נוספים, מה הם מאה מיליון דולר מול תהילת עולם? תזכר כאדם שהביס לבדו את כל תופעת החרם! אותך יזכרו, ואנחנו הלא היינו לצידך כל הזמן, כיוונו, הדרכנו, הצענו, החזקנו את ידיך למעלה. לא נשכח!״

״מברכיך ברוך ואורריך ארור״

אדלסון לא הגיע לאן שהגיע בגלל אמונה עוורת בבני אדם, וודאי שאינו טיפש. כוונותיו טובות, רצונו לראות את הארץ משגשגת עז ולוהט. הוא מוקף באנשים ובגופים שאומרים לו ״תמוך!״ והוא עושה זאת בדיוק. אולי לא הטוב ביותר אליו ניתן לשאוף, אך זה המצוי. גם זו לטובה, נאנח הוא ואומר לעצמו, ורושם צ׳ק נוסף. עוד עשרה מיליוני דולרים. טיפה בים. רק לטובה - רק למען מדינת ישראל. זה המעט שאני יכול לעשות. אומר ובוכה. אומר ועוזר אומץ. אומר ומחייך, וכבר מרגיש טוב יותר, שכן הכל למען מטרה מקודשת.

אדלסון זוכר את שלוש ברכות בלעם (במדבר כ״ג-כ״ד) ואת דבריו לגבי אחרית הימים (״וישראל עושה חיל״): הן עם לבדד ישכון, ובגויים לא יתחשב, תמות נפשי מות ישרים, ותהי אחריתי כמוהו;

ה׳ אלוהיו עמו, ותרועת מלך בו - הן עם כלביא יקום, וכארי יתנשא, לא ישכב עד יאכל טרף ודם חללים ישתה;

מה טובו אוהליך יעקב, משכנותיך ישראל!

מרים אדלסון את הטלפון ומדבר הוא עם חברו הקרוב, ביבי נתניהו, ומספר הוא על כל ההשגים, על כל מה שהוא מאפשר בכספו לעשות - סוף שבוע, משרדי יחסי ציבור, ארגון הא וארגון דא, טיסה לפה, פגישה לשם, עשרות רבות של עורכי דין שכולם משקיעים את זמנם "פרו-בונו" למטרה הנעלה. הוא המושך בחוטים, ואנשיו - אלו בקהל, שם באולם, כל אלו שפיהם פעור וריר נוזל ממנו בתאווה כה רבה ("כסף, כסף, עוד ועוד כסף!") - לא מפסיקים למחוא כפיים. תמשיך, שלדון, תמשיך, איזו הופעה מרהיבה (כל זמן שכספך ממשיך לזרום לכיווננו), תמשיך. מחיאות כפיים סוערות.

נתניהו שומע ומתרשם. חברו הטוב והקרוב, תומכו המילארדר, שועה עולם, אומר שתנועת החרם נחלשת ואו-טו-טו נעלמת. היתכן שלא כך פני הדברים? ודאי שזה המצב, כך שניתן להופיע בפומבי ולהצהיר קבל עם ועדה שאלו פני הדברים. ועל כך נאמר, "סמוך על סמוך." כל אחד שומע ומעביר הלאה, ותמונת המצב האחרונה אינה דומה ולו בקצת לתמונה הראשונה. ממש כמו במשחק הילדים, רק שכאן משחקים בגורל האומה והיהודים כולם.

כך נתניהו, שאינו טיפש לדעתו של אף אחד, וגם לא הגיע לאן שהגיע בגלל אמונה עוורת בבני אדם, שמע כל כך הרבה פעמים על העבודה הרבה וההצלחות הכבירות, שגם הוא מרגיש בנוח לחזור על דברי חברו הטוב, שודאי לא מנסה להכשילו ועל אחת כמה וכמה לא יעשה אף פעם משהו נגד מדינת ישראל, שכן מדינת היהודים אצלו בדם ובנשמה.

יוצא שהוועדה לביקורת המדינה של הכנסת שומעת עד כמה הכל מוצלח, התקשורת מדווחת וכולם נושמים לרווחה - עברה הסערה, אפשר לחזור לשגרה! רק שביום המחרת מופיע מחקר הנוגד לחלוטין את אותה עדות. המחקר, לפחות, משקף את המציאות שם למטה, בשטח (כאן בארה"ב), ברמה התאית.

הסרטן שיהרוג בסופו של דבר את הגוף לא מתענין באקמול מאותם רופאים-אלילים, גם לא מרופאים אחרים שאבחנו לא נכון או התעלמו בכלל מהתפתחותו. הוא שולח גרורותיו מרקמה לרקמה, לראות, למח, לכבד, לכליות. הסרטן עובד ברמה התאית ומצליח להשתלט על הגוף כולו ולהשמידו, בעוד אותם רופאים חוגגים בכנס מאוד מתוקשר, עומדים ומתמוגגים מעצמם וממלאכת ידיהם, כמו גם מהכסף הזורם לכיוונם, מהצלחתם הכבירה.

מנגד עוד נעמוד אובדי עצות, ולא נדע - הכיצד הגענו הלום?

תאריך:  28/07/2016   |   עודכן:  28/07/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
חיבור נקודות
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
'הלום'
28/07/16 13:15
2
'הלום'
28/07/16 13:22
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השאלה האם צה"ל צריך להתנהל ככנופיה, היא דמגוגית. היא נשאלת מנקודת מבט של מי שנמצא כבר בראש הר של מוסר (חירייה למשל), ומשם משקיף מטה. אבל אני החוצפן שואל: למה? סליחה אדוני הרמטכ"ל, למה בכלל אנחנו צריכים את המוסר הזה?
28/07/2016  |  אהרון שחר  |   מאמרים
הגענו הביתה, מותשים, הלשון בחוץ. עוד יום עבודה מתיש ומעייף. אנחנו נזרקים על הספה, מהנהנים בחיבה לאחד מהילדים שבקושי הצלחנו לזהות, ונרדמים.
28/07/2016  |  הראלה ישי  |   מאמרים
הר החרמון מזוהה בדרך כלל עם השלג והחורף אבל ביקור בחודשי הקיץ במקום מגלה שבאתר הבינו את הייחודיות של ההר הכי גבוה בארץ - מעל 2000 מטר- תוך התאמת הטופוגרפיה של המקום.
28/07/2016  |  משה ניסנבוים   |   מאמרים
אינתיפאדת היחידים האיסלאמיסטית, הפוקדת חדשים לבקרים את ישראל, מתרחבת ומתפשטת באחרונה גם על פני יבשת-אירופה. פיגועי הטרור שבוצעו בבלגיה, צרפת וגרמניה, אינם אלא עדות מאיימת למה שעוד צפוי להתחולל במדינות היבשת, אחרי שזו קלטה אל קירבה גל גדול של פליטים, בהנחייתה ובעידודה הבולט של גרמניה. .
28/07/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
כינוס "חוק השבת" בכנסת (יום ג', 26.7.16), שקיימו ארבעת יוזמי הצעת החוק, מנואל טרכטנברג, מיקי זוהר, אלעזר שטרן ורחל עזריה, יותר מאשר עסק בשבת, שימש בימה לניגוח שלוש הסיעות הדתיות בכנסת.
27/07/2016  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דן מרגלית
דן מרגלית
אנשי ושוטרי איתמר בן-גביר שורפים את חווארה, עוקרים מטעי זיתים ומביאים על ישראל את האסון שכל הקהילה הבינלאומית, ובוודאי בית הדין הבינלאומי בהאג, נגדנו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il