|   15:07:40
  רועי גולדשלגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

העתיד שלאחר "הסוף" <br>

23/10/2005  |   רועי גולדשלגר   |   מאמרים   |   תגובות

זהו זה, ידידנו היקר, קאנצלר גרמניה שעומד להיות לשעבר, גרהארד שרודר, יפרוש סופית מהחיים הפוליטיים וזאת מכה קשה לבכירי הפרשנים הגרמניים שניבאו להפך ומכה קשה נוספת להנהגת ה-SPD שנפצעה קשה, כמו שאומרים, מהמהלך שכביכול הוא לטובת העם הגרמני והמולדת הגרמנית.

קאנצלר גרמניה היוצא, גרהארד שרודר, יפרוש סופית מהחיים הפוליטיים מייד לאחר כינוס מליאת הבונדסטאג שתתכנס לקראת אמצע נובמבר לאשר את ממשלת מרקל החדשה.

מר שרודר נכנס אלינו בסערה עצומה כאשר זכה להיות מנהיג ה-SPD הראשון שהפיל וסיים תקופה של למעלה מ-17 שנה של שלטון שמרני בראשות ה-CDU, והדיח מנהיג שמעמדו בגרמניה לא היה מסוגל לזוז ימינה או שמאלה, כגון ד"ר הלמוט קוהל. ד"ר קוהל היה כל כך חזק בשלטונו שהתחיל לצבור עוצמה מייד לאחר שאיחד את ה-DDR עם ה-Bundesrpublik (גרמניה המערבית) לגרמניה מאוחדת (בתרגום לעברית: גנץ דויטשלנד) ששום דבר עקב כך לא היה אפשרי כדי לגרום לו ליפול ומה גם שהחוקה הגרמנית כול כך חזקה בעמדתה לשמר ממשלות לכול תקופת כהונתם שמה שלמשל מה עשה שרודר בנפילתו העצמאית בקיץ האחרון זה חרג מכול נורמה גרמנית אפשרית ב-30 שנה האחרונות.

הקנצלר היוצא שרודר התחיל את דרכו במערכת הפוליטית הגרמנית עוד ב-1963 כאשר נכנס למפלגתו שהייתה בזמן זה מפלגה חלשה, אופוזיציונית לכול דבר בגרמניה המערבית החדשה שלאחר הרייך הנאצי עד לכניסתו של הקאנצלר, וילי ברנדט, לתפקידו שגרם למפלגה של שרודר הצעיר לפרוח ממה שלא ידעו במפלגה הזו עוד מלפני תקופתו של הצורר הנאצי, אדולף היטלר שהצליחה ברפובליקת ווימאר לשלוט במדינה.

ב-1978 התקדם שרודר לתפקיד יו"ר פדראלי של המשמרת הצעירה של ה-SPD וכיהן בתפקיד עד 1980 שאז נבחר להיות חבר בונדסטאג והיה הצעיר ביותר בפרלמנט הגרמני (הבונדסטאג) בתקופה ההיא, הוא גם הראשון שהלביש על עצמו את הנורמה לבוא עם סוודר "פשוט" ולא חליפות רשמיות כמו חברי הפרלמנט הוותיקים עוד מתקופת הסבל הגרמני בסוף המלחמה העולמית השנייה שבאו בצורה מתורבתת ביותר לפרלמנט.

באותו זמן זכה לאמון מצד בוחרי ה-SPD ובנוסף עבר לכהן כיו"ר מחוזי של ה-SPD בהאנובר (העיר שלו).

כעבור כמעט 5 וחצי שנים בבונדסטאג התפטר מתפקידו כחבר פרלמנט והתמנה להיות ב-1986 יו"ר ה-SPD במדינתו המחוזית Niedersachsen (סקסוניה תחתית) ומאחר ונבחר לכהן כיו"ר המפלגה במדינת המחוז הכללית, נבחר כמשוריין מתוקף תפקידו לרשימה הארצית שוב של ה-SPD לבונדסטאג. שרודר ראה בכך דבר טוב מאחר והבין כי לא היה באפשרותו לבוא מעמדת כוח בזמן כהונתו הראשונה בבונדסטאג ב-1980 כאשר זה היה זמן הידרדרות ה-SPD בראשותו של הלמוט שמידט, שגרמה לנפילת השלטון מידי ה-SPD לתקופה זמן ארוכה ביותר בראשות השמרנים ולכן מתוקף תפקידו, היחסית חזק במפלגה, היה יכול לבוא ולעשות שינויים ולומר במפורש אני קובע! אני מחליט! מה שלא היה באפשרותו לעשות לפני כן.

בשנת 1990 - שנת "המהפך וההסתגלות" לגבי האיחוד של הגרמניות לגרמניה אחת, הצליח שרודר להתברג במקומות הראשונים של מפלגתו ולכן גם נבחר ברוב קולות מחוץ מול מועמד השמרנים מה-CDU לראשות ממשלת מדינת Niedersachsen (סקסוניה תחתית) שבו ישב עד 1998. הוא ניצח בזמן הזה של ה-8 שנים שתי מערכות בחירות רצופות, בתקופה שכינו אותה הטובה ביותר למדינה המחוז בין הגדולות ביותר בגרמניה. ב-1998 פרש מתפקידו לטובת השלטון הארצי.

שרודר זכה לכהן ב-1998 כראש ה-SPD הארצי ולהיבחר בבחירות כלליות לקנצלר גרמניה הראשון מטעם ה-SPD שמצליח להפיל כמעט את 18 שנות השלטון השמרני בגרמניה ולחזק את עצמו בכך שהביס את הקנצלר שאפשר לכנותו "קאנצלר הברזל", ד"ר הלמוט קוהל.

שרודר נכנס ב-1998 למשרדו החדש ב-Platz der rpublik במרכזה של העיר ברלין והתחיל בפעילות שמתורגמת היום כפעילות שהיא התחילה בצורה חביבה וטובה והסתיימה בעין מאוד צורמת וכואבת. שרודר בתחילת דרכו הבין ואמר לכל אחד ואחת, שאין זכות למפלגה להיות בשלטון כאשר אחוזי האבטלה יעמדו מעל 4%-5% וטען כי גרמניה תתחיל דרך חדשה דרך של כוח ועוצמה באירופה שדאז עמד אחוז האבטלה על 1.5%.

תקופת השלטון הראשונה שלו עד לבחירות ב-2002 היו מאוד שקטות וללא תגובות מיותרות לעולם הרחב ובלי דעות רבות לכול כיוון במערכה הפנים פוליטית. ב-2002 התמודד מול מנהיג ה-CSU, האחות השמרנית של ה-CDU במדינת "בוואריה" וראש ממשלת מדינת המחוז הגדולה ביותר בגרמניה, אדמונד שטוייבר. לפי הציפיות מעמדו של שרודר כבר אז לא היה בשמיים ולפי הסקרים ציפו לתוצאה מסקרנת אך לא הכריזו בחוצות העיר כי שרודר יסיים את כהונתו מה שכמעט קרה במידה ולא היה לשרודר את יושקה פישר ומפלגתו, שהיו אז בשיא עצומתם וזכו בדיוק למס' המנדטים הדרוש להמשך כהונתו של שרודר במשרדו.

מייד לאחר שהצליח לשמר את כהונתו התחיל שרודר בירידה שלו מפסגת ההר למטה ולמטה:

1) עקב המלחמה שפתחה ארה"ב באפגניסטן עקב פיגועי ה-11 בספטמבר, החליט שרודר לשבור מוסכמות בברית נאט"ו ועשה מה שלא עשה ולא חשב שום קאנצלר גרמני לעשות בחיים וזה לשלוח חיילים גרמניים לאפגניסטן, מה שלא היה מאז המלחמה העולמית השנייה.

2) לאחר שראה שהמלחמה באפגניסטן פשוט לא מפסיקה החליט לרדת מהחיבה שניסה לתת לנשיא בוש ולמדיניותו עקב ה-11 בספטמבר והחזיר בניגוד מוחלט לרצון הבית הלבן את כול חייליו בחזרה לאדמת גרמניה בכך הסתכסך עם ראשי נאט"ו ששבר מוסכמות, הסתכסך עם הממשל האמריקני ובנוסף היה צריך לרצות את עמו שלא היה מרוצה מכול צעד שעשה בנושא.

3) עקב המצב שנוצר והחלטת הבית הלבן לצאת למלחמה בעירק, שבר סופית שרודר את ברית ברלין-וושינגטון-לונדון וחבר לברית פריס-ברלין ששלטה באיחוד האירופי והפגינה מדיניות "אנטי בריטית-אמריקנית" לכל נושא שלא יהיה, ובנתה מדיניות שהיא פרו ערבית ואנטי אמריקנית שהתבטאה גם באנטי ישראליות בין השאר.

4) שרודר עקב הברית עם פריס הסתכסך בתוך האיחוד עם מדינות כגון אוסטריה צ'כיה וספרד שעמדו מנגד למדיניות הגרמנית-צרפתית.

5) שרודר עמד מבית מול לא מעט אנשים שהתנגדו ומתנגדים לכניסת טורקיה לאיחוד האירופי וטען כי יש להכניסם למרות ההתנגדות האירופאית הגדולה לעניין.

6) שרודר בענייני המזרח התיכון לא התייחס הרבה בין השאר הוא רק היה מגנה את פעולות ישראל נגד העם הפלשתיני, נגד המחבלים וחיסולי מנהיגי הטרור, שרודר היה יחסו אפס לישראל לא חם ולא קר ושלח את נציגו "ידיד ישראל" קראו לו שר החוץ היוצא, יושקה פישר לעמוד בקשר ולראות מה המצב שקורה ב"מזבלה" של המזרח התיכון הם כינו זאת באירופה בכלל בתקופה ההיא של האינתיפאדה השנייה.

שרודר, בנוסף לבעיות החוץ שיצר, גרם לבעיות פנים לא מעטות הוא בנה את אג'נדה 2010, התוכנית הכלכלית הידועה שלו, וטען כי היא תגרום לסוף המשבר הכלכלי הקיים בגרמניה אך גם תוכניתו וגם פועלו וגם מצבו הפוליטי גרמו לעלייה חדה במספר המובטלים בגרמניה מזה עשרות שנים ובכך בתקופתו לקראת 2003-2004 עלה מס' המובטלים מ-4%-5% כמעט בעוד 6% ועמד על 10%-11% אבטלה, שרודר התוקף מבית מכול עבר בבונדסטאג, מנהיגת האופוזיציה בזמנו, הגב' מרקל, טענה והשמיצה את שרודר, מדיניותו וממשלתו בכול עבר ומקום שלא היה בתקשורת הגרמנית.

שרודר ניסה לחלוף על ההתקפות מבית ומחוץ ולהמשיך לחיות ולתפקד אך לבסוף הבין שרודר כי אין לו חמצן לנשימה והמצב שנוצר גרם לו כמעט לחוסר אוויר והוא היה חייב לעשות מעשה. שרודר החליט כמו שאמרו פרשנים רבים בגרמניה להרוס את "החוקה הגרמנית" הנוקשה ולשבור אותה כדי לאפשר לו אוויר, הוא עקף את החוקה והכריז על הצבעת אי אמון שלא הייתה מזה 20 שנה ויותר בבונדסטאג ככה סתם על ממשלתו וביקש אישית מחברי מפלגתו לשכנע חברים נוספים להפיל את ממשלתו שלו ושלהם מה שרבים ביטאו ב"שערורייה" שלא הייתה כדוגמתה בשלטון נקי כפיים בגרמניה.

הממשלה האדומה של שרודר נפלה בהצבעת האי אמון המרתקת והמעניינת ביותר בגרמניה ובתולדות הבונדסטאג לפי רצון שרודר, ועקב כך היו טענות רבות מצד גורמים במפלגת הירוקים ובמפלגת הליברלים כי זה היה זיוף אחד גדול, ועתרו נגד ההצבעה וההליכה לבחירות בבית המשפט לחוקה בברלין, לאחר לא מעט פגישות של שרודר עם הנשיא פרופ' קוהלר עד ששכנע אותו כי צריך ללכת לבחירות וכך כמו שעבר את הנשיא עבר גם את בית המשפט לחוקה שהסיר מסדר היום את העתירה והלכו לבחירות.

שרודר הפסיד בבחירות הללו והבין וכולם הבינו שהמדיניות שלו הייתה כושלת ביותר מכול קאנצלר בגרמניה שהיה בין אם במערב גרמניה ובין אם זה הלמוט קוהל בתקופת גרמניה המאוחדת.

שרודר, למרות ההפסד בבחירות, המשיך לטעון כי הוא הקנצלר הבא והמשיך לומר כי השמרנים ב-CDU הפסידו מ-18 לספטמבר עד אמצע אוקטובר, הוא היה נוקשה בדעתו כי הוא הקנצלר אך הבין כי העם לא משוכנע כי הוא רוצה אותו עוד 4 שנים במשרד הקנצלר והבין, כי בשביל להוציא את גרמניה ואת עמו מהבוץ שהוא עצמו תקע אותם הוא צריך לעשות משהו. לכן הוא החליט להטיל את הפצצה הקשה הזו במים העמוקים של הפוליטיקה הגרמנית ובזאת חתם קאנצלר גרמניה היוצא ועוד מעט לשעבר, גרהארד שרודר כ-42 שנה במפלגתו שלו ה-SPD וכמעט למעלה מ-18 שנה בתפקידי פקידות בכירה בשלטון הגרמני.

גרהארד שרודר גרם בתפקודו לנפילה בהכרה של העם הגרמני לכוחה של המפלגה הסוציאל דמוקרטית ה-SPD שבנו כל כך הרבה שנים ראשי המפלגה המיתולוגיים, וילי ברנדט ומעט גם הלמוט שמידט בצורה כל כך קשה ובצורה שאנשים ביטאו אותה כ"אנטי" אחד גדול למפלגתם והכל נפל. עכשיו, מישהו צריך לבוא ולבנות מההריסות של שרודר את הכול מחדש כדי שהבניין יתייצב שוב.

שרודר עוזב את השלטון הגרמני כאשר הוא משאיר מאחור כלכלה הרוסה שעומדת על 11% אבטלה ויותר מהקשות באיחוד האירופי, מהגרים מפה עד להודעה חדשה שבין השאר הטורקים עומדים בראש הפירמידה, גרמניה חבולה ופצועה עקב יחסי החוץ והפנים שלה שצריכה להתאושש ולחזור לשלוט בחוטי הניהול של האיחוד האירופי, איחוד אירופי משותק שצריך לחזור לחיים בגלל השיתוק והאפרוריות שהייתה בגרמניה בזמן האחרון ועוד ועוד והכול ייפול על ממשלת אחדות לאומית בראשותה של הקאנצלרית אנגלה מרקל.

הנהלת הסיעה של ה-SPD החליטה לשחרר אוויר ולהיכנס לממשלתה של מרקל לפי הטיעונים הרבים בשביל ולמען העם הגרמני ובשביל להמשיך וליישם את הרפורמות שה-SPD לא סיים ואפילו לא התחיל, בטענה שמרקל לא תעמוד נגדם להמשיך את הרפורמות ומה שהיא הבטיחה לבחוריה יעלם מן העולם. עקב הצלחתה לשבת בכס הקנצלר
ה-SPD עומד היום בצד וטוען כי הוא יכול לחזור ולהיות אלטרנטיבה חדשה/ישנה לשמרנים של ה-CDU, תוך שנה שנתיים במידה ויפעלו בכוח ובהיגיון. ראשי ה-SPD, לאחר שרודר, מבינים כי לשבת באופוזיציה יגרום להם להיעלם מהמפה הפוליטית למשך עוד 19-20 שנה בכוח היום של השמרנים ובזה הם לא רוצים ובטח לא להיות כפי שהם ראו את האיש החזק של ה-8 שנים האחרונות יושקה פישר שעקב הבחירות וההחלטה לשבת באופוזיציה נעלם מן המפה הפוליטית כמו עמיתו שרודר. כך גם מפלגתו שלו הירוקים שהופכת לחלשה וחלשה יותר ויותר. הטענה של הסוציאל דמוקרטים זה לשבת ולהתחזק מהקואליציה לשם נפילתה והחזרת הקואליציה ה"אדומה" לשלטון.

היום עומדים רבים וטוענים כי מזכ"ל המפלגה, פרנץ מונטפרינג, שעומד לכהן כמ"מ הקאנצלרית ושר העבודה והרווחה הוא המועמד הראשי להחליף את שרודר בכיסא ראשות המפלגה הסוציאל דמוקרטית.
בין השאר יש טוענים כי יש עוד מועמדים שר החוץ הבא של גרמניה, ד"ר פרנק וולטר שטיינמאייר, ראש עיריית ברלין, קלאוס וובריט, שר הפנים היוצא, אוטו שילי ועוד מועמד אנונימי חבר ועידת המפלגה שכיהן כחבר פרלמנט במדינת המבורג.

ואתם שואלים מה יהיה על שרודר? כלום! המון אנשים יחפצו בו להרצאות באוניברסיטאות בגרמניה, באירופה ובעולם בפרט בין השאר ארה"ב קנדה ואוסטרליה ובכלל ובהחלט כבר כמה חברות הוצאה לאור גרמניות רוצות ממנו שיכתוב להם בלעדית את הביוגרפיה שלו וגם הוא צפוי אולי לעבור עם רעייתו לניו-יורק כדי לרצות את חלומה רב השנים אך זה לא בטוח... מה שכן אדון שרודר מסודר בהחלט.

היום נשאלת השאלה מה העתיד של ה-SPD? העבר בהחלט ידוע לנו! אך האם עתידה של ה-SPD צפוי אולי להיות עתידה של מפלגת העבודה כאן בישראל במשך כמה השנים האחרונות? האם שרודר בעצם הוא מר אהוד ברק שחיסל את מפלגתו כמו מקבילו בגרמניה ופשוט ברח ? אני חושב שכן אבל אנחנו עדיין צריכים לשבת בסבלנות ולחכות לראות מה יהיה כי זאת אנחנו עוד לא יודעים...!

תאריך:  23/10/2005   |   עודכן:  23/10/2005
רועי גולדשלגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על-פי הסטטיסטיקה בכל עשרה ימים נפרד חייל צה"ל מחייו באופן יזום. ההתאבדות בצה"ל מחזיקה במקום הראשון בטבלת גורמי המוות, לפני נפילה בעת מילוי תפקיד ולפני מוות במסגרת אימונים. רק מתחילת השנה התרחשו כבר 30 התאבדויות.
23/10/2005  |  טל ימפולסקי  |   מאמרים
יותר ויותר עובדות תמוהות מצטברות לפתחנו על מה שאיתרע בספטמבר-אוקטובר 1973 – כלומר, בארבעת השבועות, שקדמו למלחמת יום הכיפורים. הסברן הפשוט יכול ללמד על תיאום בין שלושה שחקנים בזירה הבינלאומית – מצרים, ארצות-הברית וישראל – שבמסגרתו הייתה ישראל אמורה לספוג מהלומה מצרית (נקרא לה, לצורך הדיון "מחטף מילאנו", על-שמו של המעוז הישראלי בירכתי העיר קנטרה). מהלומה כזו אמורה ליישר את גבו של הצבא המצרי, ולסלול את הדרך לשני מהלכים משולבים: מעבר מצרים למחנה המערב והסכם שלום במזרח התיכון. ישראל אמורה בשלב שני לבלום את המצרים, ולהודפם; ובשלב שלישי ארצות-הברית אמורה להציל את המצרים מידי ישראל.
23/10/2005  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
אקדים ואומר: אינני מכיר את האלוף אלעזר שטרן, ראש אכ"א. יתר על כן, אשמח לבואו של כל חייל בצה"ל, טוראי כאלוף, אל רחבת הכותל המערבי, וחבל שישראלים רבים נמנעים מלבוא לשם מחמת חששם מפגיעת הערבים. ועוד אוסיף, כי אני סולד מכל הפרת החוק והסדר, במיוחד במקומות קדושים.
22/10/2005  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
אך לפני מספר ימים קיבל בית המשפט העליון, בשבתו כבג"צ, החלטה מאד שלילית ומקוממת, החלטה הנותנת את חותמת ה"דין" וה"צדק" לאפליה קיצונית של חלק מתושביה החרדים של בית"ר, (אלא שאינם קשורים למפד"ל, לש"ס וליהדות התורה) – תוך מניעת מזון ממלכתי מילדיהם של אותם חרדים, על-אף השעות המרובות בהם הם שוהים בבתי הספר, ועל אף שמעבר לכביש, במוסדות של המפד"ל ש"ס ויהדות התורה, היד הממלכתית פתוחה, וארוחה יומית (מפוקחת ומבוקרת ע"י המדינה) מוגשת על-פי חוק לכל תלמיד ותלמידה.
22/10/2005  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
לקראת יום הכיפורים, כמעשה שכמעט אי-אפשר בלעדיו מדי שנה, יצא לאור ספרם "שיגיון ללא כיפורים" של שני פורשים ("בכירים") מהמוסד, דוד ארבל ואורי נאמן. בעת מלחמת יום הכיפורים לא היו הללו עדיין "בכירים" במוסד, אך עצם השתייכותם הארגונית לזרוע חשאית זו מקנה לספרם מעמד של "סודות מן החדר".
21/10/2005  |  עו"ד משה מכנס  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
ציפי לידר
ציפי לידר
מי אמר שחומש ויקרא הוא טכני בלבד? שיקום! החומש עשיר במסרים מרתקים, מפתיעים, מעניינים ומרעננים    הידעתם ששמירה בתורה היא גם ציפייה? ומה הקשר לפרשתנו?    על כל אלה ועוד במאמר שלפניכם
איתמר לוין
איתמר לוין
בקיאות מרשימה, תשומת לב לכל פרט, אנושיות שופעת ומחשבה רחבה - כל אלו מאפיינים את טיפולה של אורלי מור-אל בתיקי חדלות פרעון. לצד זאת, שוב ניכרת הבעיה של ניהול מו"מ כאן ועכשיו
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אמנת החמאס מצטטת את מוחמד: "לא תגיע עת הגאולה עד אשר יילחמו המוסלמים ביהודים ויהרגו אותם המוסלמים, עד אשר יסתתר היהודי מאחורי האבנים והעצים, ויאמרו האבנים והעצים: הוי מוסלמי! הוי ע...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il