|   15:07:40
  דרור אידר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תאורה מסנוורת

ממתי מפכ"ל משטרה מפקיר את עצמו בידי עיתונאית במשך "יותר משנה", לפי עדותה? הוא הרי עובד ציבור, ותפקידו לנהל גוף גדול שאמון על ביטחוננו - אז כיצד הוא יושב ומפטפט על נושאים כה רגישים, העומדים בליבה של מחלוקת ציבורית עזה ומדממת, כל זה ערב פרסום המלצות של הגוף שבראשו הוא עומד, ביחס לנושא העיקרי שעליו נסב המשדר?
11/02/2018  |   דרור אידר   |   מאמרים   |   משטרה במוקד   |   תגובות
רוני אלשיך [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


באמת שתכננתי לכתוב על נושא אחר לגמרי, אבל אז ביקש ממני חבר, בעל עבר משטרתי מפואר, לצפות בראיון שהעניק מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, לאילנה דיין ב"עובדה". ראיתי והתפלצתי. אומר מראש: האובססיה של חלקים בתקשורת ובשמאל הישראלי כלפי נתניהו, הביאה לקהות חושים ומידה אפילו ביחס למה שהורגלנו אליו עד-כה ביחסי עיתונאים ושוטרים.

לפני התוכן, אני מבקש לכפור בעיקר ולתהות על המסגרת. מה זה?! לכל הרוחות והשדים האדומים, ממתי מפכ"ל משטרה מפקיר את עצמו בידי עיתונאית במשך "יותר משנה", לפי עדותה? הוא הרי עובד ציבור, ותפקידו לנהל גוף גדול שאמון על ביטחוננו - אז כיצד הוא יושב ומפטפט על נושאים כה רגישים, העומדים בליבה של מחלוקת ציבורית עזה ומדממת, ושכרוכים בפגיעה אפשרית בשלטון נבחר - כל זה ערב פרסום המלצות של הגוף שבראשו הוא עומד, ביחס לנושא העיקרי שעליו נסב המשדר?

הוסיפו לכם את שערוריית הקצין שעמד בראש הגוף החוקר - רוני ריטמן - שרמז לכך שראש הממשלה נתניהו "תפר לו תיק", ואלשיך גיבה אותו ואמר דברים דומים - והשיגעון יחריף! האם אפשר לסמוך על דברי אלשיך, לאחר שגיבה את רוני ריטמן, לנוכח הביקורת החמורה שהמחלקה לחקירות שוטרים ובג"ץ מתחו על-כך?

השתגענו לגמרי. המפכ"ל הפך דוגמן. שנה שלמה הוא מסתובב עם מצלמה ועיתונאית. וכך הוא מחייך, מספר על ילדותו ומעלליו בשב"כ, כשכולם יודעים מדוע הכלה נכנסה לחופתה, ושהפרטים האלה מעניינים את הצופים (ואת אילנה דיין) כקליפות פיסטוקים בערב שבת, בזמן שהפיל הגדול שנכח לאורך המשדר היה חקירות נתניהו. כיצד מדבר המפכ"ל על מי שהמשטרה חוקרת, ועוד ערב פרסום המלצות בעניינו? זה לא ישר, לא הוגן ובעיקר זה מדאיג.

חכו, הפצצה חיכתה באחד המקומות האגביים במשדר. חכמינו אמרו ששלושה דברים מגיעים לאדם בהיסח הדעת: משיח, מציאה ועקרב. שלושתם התקיימו באחד הדיאלוגים המשניים לכאורה.

דיין לחצה על אלשיך: "אתה מבטיח הבטחה... בענייני ראש הממשלה, ואפילו להביא אותו לתת עדות בפרשת הצוללות אתה לא מצליח?" אלשיך צחק ותהה: "למה את חושבת שאני לא מצליח?" ודיין השיבה: "כי אנחנו ישבנו לפני חודש, אמרת לי מול המצלמה הזאת שראש הממשלה צריך לבוא לתת עדות, יוזמן לתת עדות בפרשת הצוללות". ואז אלשיך, בלי להתבלבל הגיב: "בוודאי. רק כמו שאת מבינה, יש שיקולים מתי נכון לעשות מה".

חיזרו וקיראו את הדברים המדהימים. לראשונה, מודה המפקח הכללי של המשטרה שעבר עבירה חמורה: הוא הדליף חומרי חקירה רגישה - אולי הרגישה ביותר - לעיתונאית. אתם מבינים, מאיזו באר גם אמנון אברמוביץ' שותה? יש הבדל בין להדליף בסתר, לבין להודות בזה בגלוי, לעיני המצלמה. והארץ לא רעדה.

לצורך העניין המטלטל, לא משנה זהות הנחקר, אם זה ראש ממשלה או אזרח פשוט. אסור לאיש משטרה לחשוף בפני גורמים שאינם מצויים בשורש החקירה מה המהלכים הבאים. שחוקר, הנמצא בעיצומה של חקירה, יספר למישהו מבחוץ - עיתונאי, עו"ד או מוכר בקיוסק - את מי הוא עומד להזמין לחקירה? הרי זה עלול להביא לשיבוש עדויות; אם דבר ההזמנה יגיע לידיעת הנחקר, הוא עשוי לתאם גרסאות. אך במקרה של נתניהו, הכל מותר. טירוף מערכות כללי.

הינה תחילת סעיף 117 לחוק העונשין: "עובד הציבור שמסר, ללא סמכות כדין, ידיעה שהגיעה אליו בתוקף תפקידו, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, וכן מי שהגיעה אליו ידיעה בתוקף תפקידו כעובד הציבור, ולאחר שחדל מהיות עובד הציבור מסרה, ללא סמכות כדין, לאדם שלא היה מוסמך לקבלה, דינו - מאסר שלוש שנים".

אז מה, אם זה נתניהו, מותר לעבור על החוק בריש גלי? אם תוגש עכשיו תלונה למח"ש נגד אלשיך, האם הוא ייחקר על-כך? אמר לי קצין משטרה בכיר בדימוס: על הדבר הזה, כל קצין משטרה היה מועף מתפקידו. ועוד אמר: היה יושב בבית הסוהר. ואז אני קורא שוטי מקלדת המשבחים את המפכ"ל על עמידתו בלחצים, ועל סירובו לקבל מינוי עתידי לראשות השב"כ בתמורה להפסקת החקירה. כמה שוטה צריך להיות כדי לכתוב דברים כאלה? אם הדברים נכונים, הרי מדובר בשוחד! אדרבה, שאלשיך ימסור עדות נגד נתניהו בנושא. אנחנו מבינים שמדובר בסברות כרס שאין להן גיבוי והוכחה, אבל די בהן כדי להשביע את רעבונה של מפלגת רק-לא-ביבי.

הינה שאלה שאילנה דיין לא שאלה את הגיבור: עד-כה נחשפנו להמון הדלפות מחקירות נתניהו במשטרה, אבל לא שמענו על מה שאירע בחקירתו של נוני מוזס. כיצד הוא מסביר זאת? ועוד שאלה: אם, לטענת אלשיך המרומזת, נתניהו שלח חוקרים פרטיים נגד קציני המשטרה המעורבים בחקירה, מדוע לא נפתחה חקירה על זה? האם ייתכן שבמקרה זה היו מגלים ההפך, כלומר האם יש לשוטרים מסוימים מה להסתיר?

והערה פסיכו-ביוגרפית ביחס לטראגי-קומדיה הזאת. רוני אלשיך הורגל לחיות רוב חייו הבוגרים בחושך. הוא פעל מאחורי הקלעים של הציבוריות הישראלית, ואז מונה למפכ"ל המשטרה. באחת נחשף לאור המסמא של מצלמות העיתונות. מכיוון שהיה מינוי של אויב התקשורת, הוא סומן, ממש כמו אביחי מנדלבליט שגם הלחצים עליו הם שערורייתיים. התקופה הראשונה לכהונתו לוותה בדמוניזציה של אישיותו. אחרי הכל, הוא חובש כיפה, שב"כניק שבעברו גם קריית ארבע ושלל תדמיות ידועות המבטיחות להפוך אותך למפלצת במערכות החדשות הידועות.

אולם שלא כמו מנדלבליט, אלשיך הבין די מהר שכדי להשיג שקט, הוא זקוק למטריית הגנה. לשם כך נשכר יועץ התקשורת ליאור חורב, שכל הרוצה לעמוד על טיבו, מוזמן להיכנס לחשבון הטוויטר שלו ולהתרשם מלשונו הרעה. והינה השבוע שמענו שאלשיך סידר לעצמו כליווי קבוע יותר משנה שומרת ראש בדמות אילנה דיין ותוכניתה היוקרתית. וראו זה (לא) פלא: בעוד מנדלבליט הפך למושא השנאה של שונאי נתניהו, הלך וצמח לנגד עינינו אלשיך בדמות מלאך, מרטיר, גיבור הצופן באמתחתו את ההבטחה הגדולה מכל: המלצה להעמיד לדין את בנימין נתניהו באשמה כלשהי. די בכך כדי לחולל מהומת אלוהים בתקשורת ובמחוזות השמאל בדרישה מנתניהו להתפטר.

החרפה נגד נתניהו אינה פוגעת בו לבד, אלא בהמון בוחריו ותומכיו, רבים מהם שייכים ל"ישראל השנייה", שעכשיו מסתכלים על השיגעון הזה ואינם מאמינים.

לפארסה הזאת שותפים רבים - רובם משתייכים ל"ישראל הראשונה" - שאיבדו את השלטון בדרך דמוקרטית, אבל מבקשים לפגוע בבחירה הזאת באמצעות שליטתם (הזמנית, עדיין) במוקדי כוח אחרים. האם נתעשת?

פורסם במקור: ישראל היום (8.2.18)
תאריך:  11/02/2018   |   עודכן:  11/02/2018
דרור אידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תאורה מסנוורת
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יעקב יעקב
11/02/18 22:58
2
אלימינטור
12/02/18 00:58
3
ע"ע
12/02/18 03:57
4
שמרון קופון
12/02/18 05:37
5
קורןנאוה טבריה
12/02/18 07:55
6
הבוס בפאניקה
12/02/18 11:38
 
המשמר האזרחי
12/02/18 13:21
 
ידידי, התבלבלת.
12/02/18 16:37
7
5 קטעים
12/02/18 21:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משטרה במוקד
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כתב בפוסט בפייסבוק לפני כניסת השבת (יום ו', 9.2.18): "כשחוקרי המשטרה מאמינים בטענות כל כך הזויות ושקריות שראש הממשלה פעל נגדם באופן אישי ושלח חוקרים נגדם, איך הם יכולים לחקור אותו ולהגיש המלצות נגדו באופן אוביקטיבי? אנו נדהמים לגלות שזה בדיוק מה שקרה בחקירות ראש הממשלה. ראשית נחשפנו למכתב מטעמו של ראש היחידה החוקרת ריטמן ליועמ״ש וינשטיין, שבו רמזו עורכי דינו של ריטמן שראש הממשלה שלח את הקצינה שהתלוננה נגדו על הטרדה מינית. באותו רגע ריטמן היה צריך להשעות את עצמו מחקירות ראש הממשלה. כעת אנו מגלים שהחוקרים עצמם האמינו גם בתיאוריית קונספירציה נוספת ולא פחות הזויה - שראש הממשלה הפעיל נגדם חוקרים פרטיים. תחליטו אתם: מה זה אומר על טוהר החקירה ומה זה אומר על טיב ההמלצות".
09/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
בכתבה ובדבריהם של מגיבים לה באתר "מידה", עולים נושאים רבים שבחלקם קשורים כרפלקס מותנה למושג "חוגי השמאל" או "השמאל הקיצוני". נכון הדבר שחוגים רחבים בשמאל הפכו למדמנה אנטי-ישראלית במסווה של חוגים "שומרי כשרות" דמוקרטית-חילונית. איש לא ביקש זאת מידם ואיש לא הסמיך אותם ללמדנו בינה, הם עושים זאת ב"התנדבות", בשירות של גורמים עוינים לא מעטים ובמימונם.
09/02/2018  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב שוב (יום ה', 8.2.18) לטענות טענות מפכ"ל המשטרה, רוני אלשיך, בתוכנית הטלוויזיה עובדה, כי חוקרים פרטיים אספו חומר על חוקרי המשטרה שעוסקים בחקירות תיקי נתניהו.
08/02/2018  |  עומר כרמון  |   חדשות
בית המשפט העליון שב ומזהיר את המשטרה (יום ה', 8.2.18) מפני הינעלות על כיוון חקירה אחד - במיוחד בתיקים חמורים. לצד זאת מדגיש השופט יצחק עמית, כי במקרה שבפניו לא מדובר במחדל חקירה שפגע בצורה חמורה בהגנתו של הנאשם.
08/02/2018  |  איתמר לוין  |   חדשות
רוני אלשיך משקר ביודעין כאשר הוא רומז לקשר כלשהו בין פרשות בנימין נתניהו לבין פרשת רוני ריטמן. החקירה נגד ריטמן נפתחה בנובמבר 2015 - דהיינו 13 חודשים לפני פתיחת החקירה בתיק המתנות, כך שלא יכול להיות שום קשר בין הדברים. יתרה מזאת: ריטמן ואלשיך טענו לקנוניה מצידו של תת-ניצב גיא ניר, שהיה אז ראש חטיבת המודיעין. בשום שלב בהליכים הממושכים בעניינו של ריטמן לא עלה, ולו ברמז, איזשהו קשר בינה לבין ראש הממשלה ומקורביו.
08/02/2018  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משטרה במוקד  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשות נתניהו  /  מי ומי  
נתניהו מאשים את אלשיך ברמיזות הזויות ושקריות  /  עידן יוסף
מתקפות בוטות ומשוללות יסוד של פיקוד המשטרה על מח"ש  /  איתמר לוין
מח"ש נגד פסקי דין  /  איתמר לוין
השכל הישר  /  איתמר לוין
היום בו התחולל כמעט פוטש  /  איתמר לוין
לקרוא ולא להאמין  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il