|
צבע כתום משדר מחיר זול [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
האם גם אתם שמתם לב לריבוי השימוש בצבע הכתום ברשתות הזולות או לחלופין העדר צבע זה בחנויות היוקרה, כמו למשל חנויות תכשיטים ממותגות?!
השימוש בצבע הכתום אינו מקרי והוא נועד להעמיק את תודעת המחיר הזול של רשתות אלה, משום שצבע כתום משדר מחיר זול, כמו שצבע ירוק מסמן טריות, צבע שחור מקרין יוקרה ושילוב של צבעים אפור/שחור או שחור/צהוב משדר מקצועיות.
רוצים דוגמאות? בבקשה!
רשתות שמנסות להעביר מסר זול - שימוש נרחב בצבע הכתום (זה לא אומר שהן זולות בפועל) - שופרסל דיל, ויקטורי, הום דיפו. רשתות שמנסות להעביר טריות - שימוש נרחב בצבע הירוק - מגה בעיר, מגה, טיב טעם.
מותגים שמנסים לתת למוצרים שלהם ערך של שמירה על הסביבה - שימוש בצבע ירוק - לדוגמה דור אלון.
מותגים שמנסים להעביר מקצועיות - שימוש נרחב בצבע שחור/צהוב - כלי עבודה ידניים סטנלי, ארגזי כלים כתר, מכשירי שטיפה בלחץ קארשר/לאבור.
מותגי יוקרה רבים נוהגים להשתמש בצבע השחור על-מנת להשוות לעסק מראה של מכובדות ויוקרה - משקפי אירוקה, ניופאן, פדאני. שימוש במגוון צבעים בלוגו - מותגים הפונים לצעירים - הפנינג, טויס אר אס.
ישנן חברות לא מעטות, בעיקר חברות ותיקות ומוכרות, אשר קבעו בעבר לוגו ו/או צבעי חברה, אשר אינם תואמים את האסטרטגיה הנוכחית שלהם, אולם עובדת היותם מוכרים ומזוהים, עולה לפעמים אלפי מונים, על המשאבים הנחוצים על-מנת לצאת ולערוך מיתוג מחדש.
השימוש בצבע הרשת בלוגו או באמצעי השילוט בחנות והחשיפה התקשורתית, אינו מקרי ונועד להעביר מסר סמוי לצרכן, אשר משרת את אסטרטגיית השיווק והמכירות של הפרמה.