|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע
כתיבת המומחים
הקשר בין טסט שנתי לרכב ותקלות ברכבים ישנים

10 הדיברות ללקוח יחסי ציבור

לפעמים ישנה נטייה לחשוב, שמרגע שנשכר משרד היח"צ עליו לשאת בכל ולנהל את הכל, ובכן לא כך הדבר
20/02/2006  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

כל חברה צריכה יחסי ציבור! כל חברה שהוקמה, רוצה שיידעו עליה ורוצה לקוחות. חברה לא צריכה בהכרח מחלקת שיווק שלמה, היא צריכה משרד טוב שילווה וידריך לגבי התנהלות החברה מול המדיה ומול קהל היעד.

המשפט הידוע אומר "צריך שניים לטנגו", והוא נכון גם לגבי חברה ששוכרת משרד יחסי ציבור. לפעמים ישנה נטייה לחשוב, שמרגע שנשכר משרד היח"צ עליו לשאת בכל ולנהל את הכל, ובכן לא כך הדבר, ואפרט זאת במספר שלבים שאני קוראת להם:

עשרת הדיברות ללקוח יחסי הציבור:

1) אל תנוח על זרי הדפנה - משרד היח"צ עובד בשבילך אך בראש ובראשונה איתך! סיוע במחקר יעזור למשרד לתכנן תוכנית אסטרטגית המותאמת במיוחד לצרכיה הספציפיים של החברה.

2) הבן את חשיבות יחסי הציבור - מנכ"ל החברה צריך להיות מחובר לנושא היח"צ על בסיס יומיומי, ולאשר ידיעות בזמן המהיר ביותר.
א. על-מנת שיהיה בשליטה מלאה, שכן אלו יחסי הציבור של החברה.
ב. מהירות אישור החומרים נדרשת מכיוון שבסופו של דבר המדיה עובדת לפי לוח זמנים משלה, ובמערכות העיתון קיים ה"דד ליין" הנודע, אשר מגביל בזמנים ויש צורך להספיק להכניס כתבות או ידיעות בזמן הרלוונטי להם.

3) חומר שיווקי - למשרד יחסי הציבור המייצג את החברה צריכים להיות בהישג יד חומרים זמינים ליח"צ. הכוונה לתמונות עדכניות של הבכירים, תמונות מפרויקטים או אירועים של החברה, תמונות של מוצרי החברה ועוד. לא מומלץ להסתפק בחומר תיאורטי, שכן ידוע שתמונה אחת שווה אלף מילים.

4) מסרים ברורים ורהוטים - לעיתים השפה המקצועית כל כך שגורה בפי הלקוח עד שהוא שוכח שקהל היעד חייב להבין מה הוא מוכר. מילה לא מובנת היא המחסום העיקרי בתקשורת, ומכירה שלמה יכולה להתפספס בגלל העברת המסר בצורה מסובכת. כמו כן, אם למדיה מועבר חומר לא ברור, המסרים כלל לא עברו וכל המטרה מתפספסת. על משרד יחסי הציבור, יחד עם אנשי החברה, לתרגם את החומר המקצועי למסרים ברורים, אשר יגיעו אל קהל היעד.

5) מנה למשרד יחסי הציבור איש קשר - מאחר וברור וידוע שמנכ"ל החברה לא אמור לקפוץ בכל פעם שאיש היח"צ מטלפן על-מנת לברר משהו, יש למנות איש קשר מטעמו, אשר ידאג להעברת המסרים, החומרים, תיאום הפגישות ולעניינים האדמיניסרטיבים אשר נדרשים לעיתים.

6) כמו בכל מקום לפעמים ישנם גם שינויים - הצרכים היחצניים משתנים לעיתים. גם בחברה לפעמים נדמה כי יש צורך רק בתוכנית עבודה, ולאחר מספר חודשי פעילות מתבקש ניוזלייטר, אירוע, או פרויקט, אשר לא דובר עליו קודם. על החברה לדעת שהשוק הוא המכתיב את הביקוש ומאחר ויש צורך בחידוש תמידי, גם שינויים צריכים להילקח בחשבון.

7) יחסי הציבור מתחילים בבית - החל ממראה המשרד אשר משדר טעם טוב או לחילופין חוסר טעם... מקום נקי ומעוצב משרה אוירה של איכות, מקום מוזנח או לא נקי משקף חוסר רצינות או מקצועיות. לבוש העובדים וחזותם החיצונית חשובה מאוד לתדמיתה של חברה, אם וכאשר מוחלט על קונספט מסוים, בין אם זה הסגנון הצעיר (הג'ינס והטישרט) ובין אם זה הסגנון הסולידי יותר ואפילו מחויט, אזי כל העובדים בחברה צריכים להיות לבושים באותו קו. הרי יהיה זה מצחיק לראות עובד אחד מחויט ומעונב ואילו העובד השני בג'ינס וכפכפים... אלו הם פרטים קטנים המרכיבים תמונה גדולה לגבי חברה, ואין להקל בהם ראש. גם בנושא זה מייעץ משרד יחסי הציבור.

8) מי אמר אמת ולא קיבל? - יחסי ציבור בהגדרתם הם הבאת דברים טובים לידיעת הציבור, ולכך אוסיף אך ורק דברים אמיתיים. תחום היח"צ מושפע מקיבעון האומר שיחסי ציבור הם סוג של "לדחוף משהו שלא הולך", טעות מחשבתית יסודית היא הנחת יסוד זו. יחסי הציבור, מתוקף היותם המתווכים בין החברה לציבור, חייבים להעביר מסרים נכונים ואמיתיים, אם המשרד מוציא הודעה לעיתונות על שירות לקוחות מצוין שהחברה מעניקה אז על החברה להיות אכן מוכנה לספק את השירות המפורסם, שכן אם לא כל תוכנית יחסי הציבור יורדת לטמיון.

9) שותפים לאורך כל הדרך - על הלקוח להבין שמדובר בשותפות וכל הצלחה היא הדדית. אין כזה דבר "אני עשיתי את זה" ו"אתם עשיתם את זה", את הכל עושים יחד, והתוצאה המתקבלת היא שילוב של שני הגורמים. אם קורים דברים טובים בעסק, סימן ששיתוף הפעולה הוא מפרה וחיובי. איש יחסי הציבור שלך הוא חבר וחלק מהצוות, שתף אותו בכל שינוי, דילמה, רצון או גחמה, על-מנת לשמור אותו מעודכן ומעורה באופן תמידי בכל המתרחש בעסק.

10) תתכונן לחשיבה יצירתית - תצפה מאיש היח"צ שלך לדברים שלא חשבת עליהם, קוראים לזה חשיבה יצירתית, והיא הדבר הנדרש כדי לקדם עסק. הרי לשם כך שכרת אותו, כדי שיחדש וימציא כיוונים חדשים ואופציות חדשות לקידום. לפעמים קבעונות לגבי "איך צריך להיות ולהיראות" מעכבים ומשבשים את עבודת היח"צ שמטרתה העיקרית היא לגדול ולפרוץ קדימה!

נכון, לכאורה, הכל ברור וידוע, אך תמיד צריך לזכור שיחסי ציבור נבנים מתוך מחשבה עמוקה ומקצועית לטווח הארוך, והשפעתם היא לאורך תקופה, לכן יש צורך בשיתוף פעולה מלא, תוך "שחרור החבל" למשרד יחסי הציבור ונתינת אמון במקצועיותו.

הרי בתור מנכ"ל לא תוכל להיות איש יח"צ ואיש היח"צ לא יוכל להיות מנכ"ל. כאשר כל אחד מבצע את תפקידו התוצאה המתקבלת היא הצלחה מסחררת!

הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות.
תאריך:  20/02/2006   |   עודכן:  20/02/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבים במדינת ישראל, לרבות מנהיגיה, אינם יכולים לעכל את עליית החמאס לשלטון הפלשתיני. התירוצים שונים והסיבות מגוונות, אלא שהכל מתעלמים מהסיבה האמיתית הפשוטה - עיוורון!
20/02/2006  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
תנובה הוקמה בשנת 1926 כזרוע השיווקית של התוצרת החקלאית. היא הוקמה כאגודה שיתופית של אגודות אשר מונה כ-625 חברים (קיבוצים ומושבים).
20/02/2006  |  יוגב שריד  |   מאמרים

20/02/2006  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
גם כאשר התברר לישראל כי הרשות הפלשתינית, בראשותו של מנהיג הפת"ח יאסר ערפאת, היא רפה ומושחתת, אין-אונית ועוינת, היא לא קיצרה לה את החבל. האשראי שהעניקה לערפאת היה ארוך, בלתי מוגבל בזמן, בלתי מותנה ובלתי קצוב בו. אשראי נדיב להפתיע.
20/02/2006  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בבחירות 2006 זכתה קדימה במפתיע ברוב מוחלט. אולמרט הראה גדלות נפש והרכיב ממשלת "אחדות" עם העבודה, הליכוד, ושרידי המפד"ל, אשר פרשו לצורך זה מהאיחוד הלאומי כדי להשפיע מבפנים.
20/02/2006  |  מוזי פינקל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל חקק
הרצל חקק
ככל שאנו נסחפים אחר העלילה הקסומה בספרה של רבקה רז אנו מפליגים אל ים נעלם, מבינים שלפנינו דרמה של חיים ושירה, חיים ושפה, חיים והשראה. דף אחר דף נקרעים מסכים, והסודות משמעם - הבנת נ...
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
ביום הזיכרון לחללי צה"ל ונפגעי פעולות האיבה, אני תפילה שהילדים שלנו יחוו צה"ל אחר ממה שחוויתי    שתדע כל אם עבריה כי הפקידה את חיי בנה וביתה בידי מפקדים הראויים לכך
דן מרגלית
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il