|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

איסוזו צ'לנג' 2002 - <br>בעקבות תרבות המאיה האינדיאנית

השנה בסימן המאבק למניעת כריתת יערות הגשם; בשיתוף גורמים בינלאומיים לשמירת הטבע ואיכות הסביבה
24/09/2002  |     |   מאמרים   |   תגובות
   רשימות קודמות
  בסוכות יערך בישראל מסע ראשון בסגנון הטור דה-פרנס
  יש תקווה לשנה החדשה: 'באחה' - טנדר סובארו רב-שימושי
  האוצר לייבואני הרכב: הוזילו מחירי המכוניות
  עד 120: כביש חוצה ישראל סופג אש
  דייהו - מותג שמיני מצטרף ל-UMI

מאות הציעו את מועמדותם, 55 מתמודדים שעברו את השלב הראשון למסע איסוזו צ'לנג', הגיעו למיון הסופי שנערך במנזר הנוצרי העתיק שליד קריית טבעון.

במשך יומיים נבחנו נשים וגברים בגילאי 25-70, בתחנות משימה הכוללות אומגת חילוץ, מילוט משיטפון, מעבר חילוץ רכב מבדקי פסיכולוג ויתר סיגופי גוף ונפש מרצון, המוכרים מגיבוש כמו צבאי.

הם התחרו במשיכה חבל, דחפו כלי רכב מושבתים עלו וירדו על הגבעות, והכל על-מנת להיבחר בצוות של 15 האנשים אשר יצטרפו למסע מוטורי-תרבותי.

ב-28 לחודש נובמבר 2002 יצא לדרכו זו השנה החמישית ברציפות מסע רכבי השטח האתגרי איסוז'ו צ'לנג', אשר ישוטט הפעם בדרום אמריקה ממקסיקו לגואטמלה, ונקרא בדרך המאיה.

תרבות המאיה פרחה ושלטה ברחבי מרכז אמריקה באלף הראשון לספירה. לקראת סוף האלף נעלמה מעל פני האדמה, תוך שהיא משאירה אחריה אתרים המעוררים השתאות ומסתורין מדעי בלתי פתור. תרבות המאיה הותירה סימני שאלה רבים שלא לכולם נמצא מענה הגיוני, ובעקבותיה נקרא המסע.

המסלול יחל בחבל צ'יאפאס שבתחומי מקסיקו, בסן קריסטובל שבהרי סיירה מדרה, משם ינוע דרומה לכיוון אגן הנהר הגדול אוסומצ'ינטה, דרך יערות הגשם, תוך מפגש ראשוני עם אתרי מאיה בולטים. בהמשך יעבורו המשוטטים לגואטמלה דרך אגמי מונטבלו, ויטפסו על הרכס ההררי הגבוה של קוצ'ומטנס, שיפגיש את הצוות עם אוכלוסיה כפרית צבעונית ומגוונת המאפיינת את גואטמלה.

המסע יחלוף בדרכים הרריות מפותלות חרוצות בעמקי נהרות ומדרונות תלולים. בהמשך תעבור המשלחת באזור אגם אטיטלן ורצועת הרי הגעש. המסע יבקר בשווקים כפריים נידחים באזורים מרכזיים של גואטמלה.

חלקו האחרון של המסע יעבור בצפון מזרח גואטמלה תוך התמקדות מיוחדת בג'ונגל הגדול של מחוז פטן - המאופיין בצמחיה סבוכה, דרכי ג'ונגל נידחות ואתרי מאיה אוטנטיים, אשר נשתמרו כמעט בשלמותם ואשר התגלו במאה השנים האחרונות, כשהיער סוגר עליהם מכל עבר ומחייב מאמץ שימור והגנה מתמשך. פרק הסיום הוא באתר המאיה הגדול, היפה והחשוב מכולם - טיקאל.

איסוז'ו צ'לנג' הוא מסע של משלחת בינלאומית בעלת גרעין ישראלי, הפועלת יחד עם גורמים אוניברסליים, לשמירת האיזון העדין של איכות הסביבה והטבע ולהעלאת המודעות לבעיות אקולוגיות.

המסע מתקיים ביוזמת החברה הגיאוגרפית ויבואנית הרכב יוניברסל מוטורס ישראל, בשיתוף גורמים בינלאומיים לשמירת הטבע. זהו מסע אתגרי, שיימשך כ 18 יום, ומשלב תרומה לשמירת הטבע בארץ ובעולם יחד עם אתגרי נהיגת שטח, היכרות, לימוד ומעקב אחר אחת התרבויות החשובות, המרתקות והמסתוריות של אמריקה.

בכל שנה בוחר האיסוזו צ'לנג' בבעיה אקולוגית ייחודית המאפיינת את אזור המסע, ומציב את הטיפול בה כמטרתו המרכזית. מסע איסוזו צ'לנג' 2002 יתקיים השנה באזור גיאוגרפי מרתק, המוכר בעולם הודות לייחודו האקולוגי והתרבותי. האזור מאופיין ביער גשם רחב ממדים, המשתרע על כל המרחב של צפון גואטמלה ודרום מקסיקו. יער זה מצוי בסכנת הכחדה אשר עלולה להפר את האיזון האקולוגי באזור ובכדור הארץ כולו.

המטרה הירוקה במקסיקו וגואטמלה היא מאבק למניעת כריתת יערות הגשם.

במרחב פזורים מאות אתרים ארכאולוגיים של תרבות המאיה, אשר רובם טרם נחפר או נלמד. חלק ניכר מאתרים אלה 'לפות' בסבך הג'ונגל וכמעט שאינו נגיש. כמו-כן, מתגוררים באזור שבטים ואוכלוסיות המשמרים מסורות ומנהגים מן העבר, מתקופת המאיה.

איסוזו צ'לנג' 2002 בחר להשתלב בנושא שימור יער הגשם על-ידי הרתמות למאבק בינלאומי למניעת כריתת היערות הבלתי חוקית וגניבת העצים הנדירים ויקרי הערך המתבצעת בנקל במרחבי יערות הגשם העצומים.

צוות המסע יתרום מערכות תקשורת סלולריות ולוויניות, אשר ישמשו את רשויות הפיקוח ושומרי היערות לאיתור, ומניעה של גניבת עצים ופגיעה בלתי הפיכה ביערות הגשם.

המסע שיערך השנה בתנאי דרך ואקלים קשים במיוחד יתבצע בעזרת כלי רכב רבי מינוע (4X4) מדגמי איסוזו טרופר וטנדר טורבו דיזל, המובילים את מסע איסוזו צ'לנג' בכל שנות קיומו.

כלי הרכב צבועים במראה הרשמי של המסע (דמוי חברבורות טיגריס בציבעי חאקי-חרדל) מצוידים במיגוני גחון, כננות, פגוש קדמי מחוזק, צמיגי שטח של יוקוהמה, ארגזי מטען וקשתות ספורט של ALFA וזרקורי הלוגן.

השנה ישתתף לראשונה במסע גם רכב הפנאי החדש של איסוזו, הרודיאו, אשר יותאם במיוחד לתנאי השטח הצפויים במסע.

צוות המשלחת ימנה כ-50 משתתפים, ביניהם מומחי אקולוגיה ואנתרופולוגיה, מדריכי נהיגת שטח, מכונאים, מדריכי החברה הגאוגרפית, נציגים ממדינות שונות, אנשי תקשורת, צלמים וצוות סיוע רפואי.

חברי המשלחת יצוידו באמצעי קשר אלחוטיים ולוויניים, רכבי שירות, ביגוד מתאים וציוד קמפינג מלא. אספקת המזון, המים והדלק נערך בנקודות קבועות מראש.

מארגני המשלחת מאפשרים למספר מצומצם של משתתפים להצטרף למסע. לצוות המקצועי של המשלחת יצורפו כ-15 משתתפים נוספים, שיבחרו לאחר תהליך המיון הקפדני שצויין.

המועמדים שימצאו מתאימים יעברו הכשרה בתחומי נהיגה בתנאים קשים, ניווט והתמצאות, עזרא ראשונה, חילוץ והיכרות עם אזור המסע המתוכנן ומטרות המשלחת. כל משתתף ידרש לשלם לא פחות מחצי תריסר אלפי דולרים למימון הוצאות השתתפותו. מסתברר שיש משוגעים לדבר המוכנים לשלם סכום זה.

במשך שנים של מסעות אתגריים ברחבי הגלובס, בתוואי שטח מגוון ובתנאי אקלים קיצוניים, נצברו אף הידע והניסיון להתאמת הציוד והביגוד המתאימים לפעילות בשטח ולנהיגה ממושכת. כלים אלו הובילו לפיתוח קו מוצרי קונפקציה בו הושם דגש על עמידות בתנאי שדה.

קו מוצרים אלה מציע מגוון רחב של פריטים המיוצרים מחומרים שעברו בדיקות קפדניות, והם כוללים מעילים, תרמילים ושלל אביזרי שדה וציוד קמפינג. חלק מהרווחים ממכירת הפריטים מופנה לתמיכה בקהילה ולשימור הטבע.

כל פרויקט אקולוגי באשר הוא זקוק לתמיכה כספית לעצם קיומו. איסוזו צ'לנג' פונה בכל שנה למספר מצומצם של גופים כלכליים נבחרים לקבלת חסות. חלק מכספי החסות מופנה באופן ישיר לתמיכה בפרויקט הירוק, וחלקם האחר משמש יחד עם משאבי הגוף המארגן למימון הפעילויות, להגברת המודעות לבעיות האקולוגיות באזור ולסיוע במתן פתרונות לשימור הטבע ואיכות הסביבה.

מספר נותני החסות למסע גודל מדי שנה, והפעם מתתפים הגופים הבאים: חברת הצמיגים היפנית מהגדולות בעולם - יוקוהמה, תצייד את רכבי המסע בצמיגים מהסוג אשר עוד משנת 2000 מצוידים בהם כל רכבי איסוזו טרופר ואיפון המיובאים לישראל. חברת איתוראן לאבטחת רכב, מתפעלת מערכות תקשורת ואיתור כלי רכב ובקרה ושליטה על כלי רכב.

חברת האינטרנט מעריב אינטרנט הקימה את אתר האינטרנט אשר ילווה את המסע. באתר ניתן למצוא פרטים אודות המסלול, יעדי המסע ומטרותיו המרכזיות. במהלך המסע ילווה האתר את הצוות ויעביר עדכונים ותמונות מהמסע, מהלכו ותרומתו לשמירת הטבע והסביבה.

יזם המסע, אביהו בן-נון, סיפר ל-Nfc, כי הרעיון למסע החל להתגלגל עת קיבל לפני כ-10 שנים את הזכיון לייבוא מכוניות איסוזו לישראל. באותה תקופה בדיוק הפסיקה החברה ביפן לייצר מכוניות פרטיות, ועברה להתמקדות ברכב מסחרי בלבד. מכוניותיה מעולם לא הגיעו קודם לכן ארצה, שכן שנים ארוכות נכנעה איסוזו לאיומי החרם הערבי.

חברת הגי'פים הבריטית המפורסמת - לנד רובר, עורכת מדי שנה מסע סיבולת משעשע ומתוקשר היטיב, הקרוי קמל טרופי. בישראל, לעומת זאת, בלא מימון של חברות סגריות המזיקות לבריאות, הוחלט ליזום מסע יבשתי דומה מיפן לירושלים.

יום אחד, כך מקווים הכל, אכן נתן יהיה לצאת מישראל ולערוך מסע יבשתי חוצה גבולות בלא מחסומים פוליטיים.

תאריך:  24/09/2002   |   עודכן:  24/09/2002
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות

24/09/2002  |  לימור זר-גוטמן  |   מאמרים
הממשל הבריטי מפרסם במסמך כי על-פי ממצאי תחקירו, עירק:
24/09/2002  |  גיל איל  |   מאמרים
מיהו ישראלי? שאלה זו צצה ועולה מפעם לפעם, מזכירה בניסוחה את שאלת, מיהו יהודי? כאשר רוצה רשות ממשלתית כלשהי להציג מיסמך חדש, או נתון סטאטיסטי ממוצע, למשל כאשר מנפיקים תעודה חדשה לאזרח, משתמשים בהמחשה או בהודעה לעיתונות בשמו של הישראלי ה"ממוצע" או האופייני: ישראל ישראלי.
24/09/2002  |  יוסי אחימאיר  |   מאמרים
פעולת צה"ל ברצועת עזה בליל שני-שלישי (23-24 לספטמבר) מאותתת לפלשתינים ובעיקר לחמאס ולגי'האד האיסלמי שמבצעים את עיקר פיגועי ההתאבדות בערים, שישראל לא תשב בחיבוק ידיים, וגם למפקדות שלהם בעזה אין חסינות.
בראיון מיוחד ל"עורך הדין" מפרט ארווין קוטלר, כיום חבר הפרלמנט הקנדי מטעם המפלגה הליבראלית והעוזר הבכיר של שר החוץ הקנדי, לנושא בית הדין הפלילי הבינלאומי, את השקפת עולמו בנושא.
24/09/2002  |  עו"ד אתי לבני  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
אין מנוס מלשמור על ערנות, איסוף מודיעין ומלאי מספיק של חימוש, לרבות מטוסים, טילים ותחמושת אחרת כמו גם אמצעים לגיוס מהיר של כוחות מילואים, רפואה וכל שחיוני להגנה
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il