|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

אסטרטגיה אינה מילה גסה!

ענף יחסי הציבור עבר שינוי משמעותי עם התפתחות עידן התקשורת והתרבות ערוצי המדיה. היום ברור שיחסי הציבור הם חלק מרכזי בתמהיל השיווק של כל עסק
31/05/2006  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

אסטרטגיה הינה מושג חדש בתחום יחסי הציבור. עד היום עסקו אנשי יחסי ציבור בביצוע שוטף של העברת מידע מהלקוח אל המדיה וקהלי המטרה ובניהול משברים תקשורתיים, זאת מבלי לשקול צרכים עתידיים של הלקוח, מיצובו בקהל המטרה ובלי ראיה עתידית של בניית המוניטין הציבורי שלו.

ענף יחסי הציבור עבר שינוי משמעותי עם התפתחות עידן התקשורת והתרבות ערוצי המדיה. היום ברור שיחסי הציבור הם חלק מרכזי בתמהיל השיווק של כל עסק. למעשה יחסי הציבור הם אלה המובילים את החזון, הם אלה שאמונים ליצור הסכמה וצפייה של קהל המטרה של הלקוח.

מהי משמעות המילה אסטרטגיה?

ובכן, משמעותה: "תוכנית פעולה מחושבת ומפורטת לטווח ארוך שמטרתה להשיג יעד כלשהו, בעיקר בעסקים ובפוליטיקה" (מתוך מילון רב מילים יעקב שוויקה). המילה אסטרטגיה באה מהמילה הלטינית stratagus שמשמעותה מפקד. קיימים מספר סוגי אסטרטגיות (פירוט בהמשך) והם מכוונים לקידום הלקוח ושגשוגו.

הגדרה של אסטרטגיה ביחסי ציבור: תכנון מערך יעדים וצעדים של פעולות יחסי ציבור לטווח קצר וארוך המותאמות לחזון ולמטרות הלקוח.

לכל לקוח נבנית אסטרטגיה המותאמת לצרכיו. נקודת המוצא היא שהצרכים של כל לקוח שונים ולכן מותאמת לו אסטרטגיה ייחודית. האסטרטגיה נקבעת על-ידי איש יחסי צבור בכיר. בניית האסטרטגיה תתבסס על המחקר שערך איש יחסי הצבור. במקרים מסוימים ישתתף האסטרטג גם במחקר, בהתאם לשיקול דעתו.

בעידן מהפכת התקשורת הבלבול אצל הציבור גדל. חברות יחסי הציבור מתקשות "ללכוד" את תשומת הלב של קהלי המטרה בשביל ליצור הסכמה, לבנות דעת קהל וליצור רעיונות חדשים בתודעה הציבורית.

היום אין שלב טרום-שיווקי בסיסי ללא יחסי ציבור, ואין יחסי ציבור ראויים ללא תפיסה מקפת של המוצר. חברת יחסי ציבור מעודכנת מובילה את המסר ובונה את התוכן באמצעות מחקר והתוויית אסטרטגיה. לצורך זה היא מעסיקה מנהלי-תיקים וקריאייטיב ומלמדת את יועציה לתת מענה ללקוח - החל מהאריזה וכלה במהות התוכן של המותג. כל אלו בלי לרכוש מדיה, אינצ'ים או זמן אויר בכסף רב. כאשר הלקוח מגיע אל בין כתלי משרד יחסי הציבור, הוא מקבל מטריית שירותים שלמה הכוללת אסטרטגיה שיווקית, תדמיתית ותקשורתית וכמובן את יישומן.

חברות יחסי ציבור גדלות בקצב מסחרר. המקצוע תופס יותר ויותר את מקומו הטבעי בראש הפירמידה השיווקית. אנשי יחסי ציבור היום הם אסטרטגים תדמיתיים, מומחים בתקשורת בינאישית ובמדיה לסוגיה, מיומנים בכתיבה עיתונאית, מפיקים אירועי תקשורת יצירתיים ויודעים לערוך מחקר וסקרים.

קריאייטיב ביחסי הציבור

הקריאייטיב הוא החלק העיקרי והבסיס של כל מסע יחסי ציבור. הקריאייטיב צריך להיות חדשני, מעניין ופורץ גבולות. כדי ליצור עניין במדיה ובקרב קהלי המטרה עליך ליצור היבט חדש אשר ימשוך את תשומת לבו של הלקוח אליך ולא אל מישהו אחר...

ישנן מטרות שונות לאסטרטגיה

ישנן סיבות שונות לבנות אסטרטגיה וישנן אסטרטגיות שונות המותאמות למטרות אלה. כך למשל ברוב הארגונים העסקיים נבנית אסטרטגיה שיווקית במטרה לכוון במדויק את יעדי המכירות, לעומתם ישנם ארגונים הנוקטים ביעדים אחרים. חברת חשמל לדוגמא נוקטת באסטרטגיה שיווקית המכוונת ליעדי תדמית, אין היא זקוקה לאסטרטגיית מכירות.

מטרות האסטרטגיה:

1. בניית / ביסוס חזון העסק בהתאם למטרות הלקוח.
2. מיצוב תדמיתי וציבורי של הלקוח
3. בנייה / ביסוס המותג
4. מיצוב תקשורתי של הלקוח.
5. גדילה ושגשוג של הלקוח.

ארגונים או אנשים שונים יבחרו באסטרטגיות שונות:

במקרה ומדובר בחברה חדשה יש לבחור לה תדמית ולבנות לה אסטרטגיה שתעזור לה לפרוץ לשוק ולמצב את עצמה בתוך השוק בהתאם לתדמית ולקהלי היעד הנבחרים.

ארגונים גדולים, כמו חברת עלית, בבואם להשיק מוצר חדש יבנו אסטרטגיה שמטרתה היא גם שיווקית (הגדלת המכירות של המוצרים) וגם תדמיתית (תשמור על תדמית החברה וערכיה). פוליטיקאים, אמנים או אנשים פרטיים יתמקדו באסטרטגיה תדמיתית שתמצב אותם בצורה החיובית ביותר מול קהלי היעד שלהם.

סוגי אסטרטגיה וההבדלים ביניהם:

1. אסטרטגיה שיווקית: מדגישה נושאים של מחקר ואיסוף מידע לבחינת העסק מבחינה ארגונית, פיננסית, שיווקית. המטרות מתמקדות בעליה במכירות, טקטיקות של קידום מכירות ושיטות מכירה.

2. אסטרטגיה תדמיתית: מדגישה מחקר הבוחן את העסק מבחינת תדמית / מותג ומיצוב הלקוח. האסטרטגיה מתמקדת בפעילות יצירתית - קריאייטיב - המכוונות למיצוב וביסוס התדמית / מותג.

3. אסטרטגיה תקשורתית: מדגישה מחקר הבוחן את קשרי המדיה של הלקוח. המטרות מתמקדות בבנייה וביסוס של קשרי מדיה איתנים בהתאם למטרות הלקוח.

על-מנת להגיע לתוצאה הטובה ביותר ולשגשוג של הלקוח יש לשלב בין שלוש האסטרטגיות בהתאם לצרכים ולמטרות הלקוח.

זה הבסיס לכל מערך יחסי ציבור של חברה. לפני מחקר על חברה ובניית אסטרטגיה הייחודית לאופי החברה ולחזונה, כל פעילות תהיה לא אפקטיבית ולא יעילה, מכיוון שללא תוכנית מסודרת נוצר מצב של יריות באפילה שלפעמים גם מכוונות למקומות הלא נכונים...

הפורטל לאחריות חברתית.
הכותבת היא מנכ"ל לוטן תדמיות בע"מ.
תאריך:  31/05/2006   |   עודכן:  01/06/2006
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כל יום וגילויי השחיתות שלו. עכשיו ברור שמדובר בתופעה בהיקף מחריד. והמסקנה העולה היא כי פני המנהיגים כפני הדור. אנחנו בוחרים בהם, אנחנו מסכימים בשתיקה לכל מעשיהם, אנחנו מחיים את הנורמה לפיה "כולם מושחתים והדרך להנהגה עוברת דרך מקפצת השחיתות", כאילו מדובר "בגזרה משמיים", אנחנו סופגים את גזירותיהם וממשיכים להרכין ראש ולשחק במשחק חסר הסיכוי הזה בניסיון לשרוד.
31/05/2006  |  דניאל (דני) כהן   |   מאמרים
כנשים וכנשות מקצוע, איכות חיים ותפקוד מיטבי הוא תנאי הכרחי עבורינו. כל חודש אנו מוזכרות בחובות הנשיים שלנו. תזונה ופעילות גופנית מתאימה יכולים להקל על חלק מהתסמינים של התסמונת הקדם וויסתית שרבות מאיתנו סובלות ממנה.
31/05/2006  |  לימור ב. ח  |   מאמרים
ראש הממשלה אהוד אולמרט מיהר לוושינגטון עוד בטרם מלאו שלושה שבועות לממשלתו. לנסיעה היו ככל הנראה ארבע מטרות עיקריות: לקיים את טקס המשיחה בבית הלבן, אשר נתפס כחשוב למיצוב מעמדו של ראש ממשלה חדש; ליצור קשר אישי עם נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש; לקבל את ברכתו של הנשיא לכרטיס הביקור הפוליטי של אולמרט - תוכנית ההתכנסות; ולדון באיום הגרעין האירני.
31/05/2006  |  רוני ברט  |   מאמרים
לפני תריסר שנים עמד נשיא ארצות הברית לפני קהל בוחריו והניף לפניהם את הכרטיס. הכרטיס החדש, הכריז הנשיא, יבטיח כיסוי רפואי נאות לכל אזרח אמריקני, וקץ לחרפה של 40 מיליון אמריקנים עובדים אשר אינם יכולים להרשות לעצמם ביטוח רפואי נאות. בכך ניסה הנשיא לקיים את הבטחות מערכת הבחירות שבה זכה ברוב גדול.
31/05/2006  |  יובל ברנדשטטר MD  |   מאמרים
ביום ג', 30.5.06 ישבו באולפן פוליטיקה בערוץ 1 כמה עיתונאי ספורט, פרשנים ואפילו שחקן כדורסל, וניתחו את הצפוי להתרגש עלינו עם פרוץ המונדיאל. מהון להון, התגלגלה השאלה הבלתי נמנעת שכולם שוברים עליה את הראש מזה שנים, כיצד יתכן שמדינתנו הקטנטונת היא מעצמה כה מפותחת בענייני כדורסל ואילו בענייני כדורגל... המממ...
31/05/2006  |  שבתאי עזריאל  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il