|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מתחברים לצד האומנותי: מסלולי לימוד יצירתיים שמשלבים בין אמנות וטכנולוגיה
קבוצת ירדן
תוכן לאינסטגרם - המנוע הדיגיטלי להגדלת העסק שלך

8 צעדים להתאוששות עסקית

רובם של העסקים בארץ סבלו בזמן המלחמה מירידה משמעותית בפעילות העסקית וחלקם צברו הוצאות וחובות. כעת, עם סיומה של המלחמה, בעלי העסקים ובעלי המקצועות החופשיים עומדים בפני האתגר הקשה של שיקום עסקיהם. ד"ר שי סולן מציע 8 פעולות עיקריות להתאוששות ושיקום העסקים אחרי המלחמה
23/08/2006  |     |   מאמרים   |   מלחמה בשתי חזיתות   |   תגובות
   רשימות קודמות
  77 טיפים של זהב בשיווק ומכירות

סיומה של המלחמה מעמיד את בעלי העסקים ובעלי המקצועות החופשיים בפני הצורך לשקם את עסקיהם. רוב העסקים סבלו מירידה במכירות, מי פחות ומי יותר, וחלקם אף צברו במקביל הוצאות וחובות, אך לפני שנציע דרכים להתמודדות יש להבחין בין שני סוגים של ירידה במכירות.

הסוג הראשון הוא עסקים שהמכירות שלהם קטנו מכיוון שלקוחותיהם רכשו פחות. כאשר הלקוחות יתאוששו ויחזרו לפעול בהיקף הפעילות הרגיל, סביר להניח שגם עסקים אלה יחזרו לנפח הפעילות הישן. עם קבוצה זו נמנים עסקים ובעלי מקצועות חופשיים שמוכרים לשוק הצרכני, ולשוק המוסדי באזור הצפון. הצעדים שיוצגו בהמשך יסייעו גם לעסקים במצב הזה, אך בעיקר חשוב לשים דגש על ייצור תזרים הכנסות חיובי במהירות, למשל באמצעות מבצעי קידום מכירות. כמו כן, ניתן לנסות ולנצל הזדמנויות עסקיות הנובעות מעסקים מתחרים שנפגעו מהמלחמה קשה יותר ולכן לא מצליחים לחזור במהירות לפעילות. הלקוחות שלהם הם קהל יעד מתאים לתקיפה.

הסוג השני של "עסקים נפגעי מלחמה" מורכב מארגונים שיכולת היצור שלהם נפגעה וכתוצאה מכך לקוחותיהם החליפו אותם בספק אחר. למשל יצרנים המוכרים את מוצריהם בחו"ל או בכל רחבי הארץ. ברור שהמקרה של העסקים מהסוג השני קשה יותר ומחייב מאמץ שיקומי גדול בהרבה. להלן מספר צעדים שיגדילו את סיכויי ההצלחה:

1. אל תחפש סימפטיה. לצערך, השיקולים של לקוחותיך עסקיים לחלוטין. למרות שהם עשויים לגלות אמפטיה וסימפטיה למצבך, השיקולים שלהם לא יושפעו מכך. עליך לבנות תוכנית פעולה עסקית ושיווקית שתגרום להם לרצות לחזור לעבוד אתך.

2. אל תקבל החלטות נמהרות. בתקופה שבה אנו מנסים להציל את העסק שלנו האינסטינקט מכוון אותנו להקטנת עלויות. באופן עקרוני פעולה זו נכונה, אך חייבים לשים לב איזה מהעלויות כדאי וניתן לקצץ ואיזה חיוניות להתאוששות העסק ולצמיחתו. למשל, הקטנת מצבת אנשי המכירות עשויה להיות רעיון רע (שלמרבה הצער עסקים רבים מוציאים לפועל) מכיוון שללא אנשי המכירות יהיה קשה יותר להגדיל את המכירות.

3. בנה תוכנית עסקית מסודרת. ככל שהבור בו העסק שלך שקוע עמוק יותר, כך חשיבותה של התוכנית העסקית גדולה יותר. היא צרכיה לכלול התייחסות לא רק לצד השיווקי, אלא גם לצד הפיננסי והתפעולי. במקרים קשים רצוי להיוועץ במומחים מכיוון שביכולתם להציג בפניך מגוון אפשרויות שאינן מוכרות לך, ולסייע לך בתהליכי קבלת ההחלטות.

4. שים לב לתזרים המזומנים. זהו צוואר הבקבוק העיקרי של עסקים במשבר, והגורם מספר אחת לפשיטות רגל. בדוק עם מנהל הכספים, רואה החשבון או יועץ כלכלי את תזרים המזומנים, שב עם הבנקאי שלך והצג לו את תוכנית העבודה שלך במונחי תזרים מזומנים, ותכנן את מהליך באופן כזה שתוכל להמשיך לפעול. פעמים רבות עדיף רווח קטן המביא לתזרים מזומנים מיידי, על-פני רווח גדול יותר הכרוך במכירה באשראי נדיב.

אם יש צורך בהוצאות כספיות נוספות, עדיף להגדיל את העלויות המשתנות ולא הקבועות. באופן כזה הסיכון העסקי קטן מכיוון שהעלויות יגדלו רק אם ההכנסות יגדלו. למשל, ניתן לשקול להגדיל את התגמול לאנשי המכירות או למשווקים שלך - כתלות בביצועיהם.

5. בנה אסטרטגיה שיווקית כאילו החדרת את המוצר או השירות שלך מחדש. מבחינות רבות, בהתייחס ללקוחות שעבדו אתך ועברו לעבוד עם ספק אחר, אתה צריך לגשת למצב כמו עסק חדש המנסה לחדור לשוק. אומנם קיימת מודעות למוצריך ולשירותך, וזה יתרון משמעותי ביחס לעסק חדש לחלוטין, אך הנאמנות של הלקוחות עברה למישהו אחר. כדי לחזור למשחק אתה חייב לנתק את הנאמנות הזו. מחירים נמוכים במיוחד (כאמור, תמורת תשלום במזומן או באשראי קצר מאוד), שירותים נלווים המגדילים את התועלת ללקוח, מכירה אגרסיבית, תמריצים קצרי-טווח לעידוד רכישה מיידית, כל אלה עשויים לסייע לך לשבור את ההרגל החדש של לקוחותיך הישנים, ואף לגרום ללקוחות חדשים לרכוש ממך.

6. העדף אסטרטגיית דחיפה על-פני אסטרטגיית משיכה. באסטרטגיית משיכה אתה מנסה להגדיל את המכירות על-ידי פניה ללקוח הסופי ועידודו לרכוש את המוצר או השירות, ואילו באסטרטגיית דחיפה אתה מנסה להגדיל את המכירות על-ידי עידוד המשווקים לרכוש ממך כמויות גדולות יותר. לכל אסטרטגיה יתרונות וחסרונות יחסיים, אך אסטרטגיית דחיפה זולה יותר ליישום ורוב העלויות שלה הן עלויות משתנות (פחות מסוכנות). אסטרטגיית דחיפה ישימה רק אם העסק שלך משווק את המוצרים והשירותים באמצעות גורמים מתווכים כגון סיטונאים או קמעונאים, ולשם ביצועה את עשוי להציע להם מרווח גדול יותר מהמתחרים, הנחות משמעותיות על רכישת כמות גדולה, הנחות משמעותיות על קניה מצטברת וכדומה.

7. חפש שיתופי פעולה שיווקיים. עסקים נוספים בסביבתך סובלים מהמשבר ומחפשים כמוך דרכים זולות והמריות לייצר תזרים מזומנים. שיתופי פעולה - גם כאלה שימשכו זמן מוגבל בלבד - הם דרך זולה ויעילה להגדיל את ההכנסות במהירות ובהשקעה קטנה יחסית. שוב, במצב הנוכחי יתכן שעדיף רווח קטן יותר אך מיידי וללא הוצאות שיווק, על-פני ניסיון ליצור רווחים גבוהים יותר, אך בהשקעות ניכרות בשיווק.

8. הפעל את רשת הקשרים העסקיים שלך. הפניות עסקיות איכותיות הן הבסיס לצמיחת העסק בכל עת בהשקעות מינימאליות בשיווק. אם בזמנים רגילים אתה מבסס את השיווק על פרסום, טלמרקטינג יזום, או דיוור ישיר - שהן כולן שיטות יקרות יחסית, בעתות משבר פרסום מפה לאוזן שהוא כלי זול ואם הוא נעשה נכון גם מאוד אפקטיבי עשוי להפתיע לטובה. אם הוא נעשה תוך תכנון נכון, פרסום מפה לאוזן עשוי להניב במהירות הכנסות כמעט ללא עלויות שיווק. אל תהסס לפנות למכרים, לקוחות, ספקים ושותפים עסקיים ולבקש מהם שיפנו אליך לקוחות מתאימים. כדי לסייע להם אתה חייב להגדיר בצורה מדויקת וברורה מיהם קהלי היעד שלך. אתה יכול לשקול גם לפתח תוכנית לתגמול המפנים, או להיעזר בקבוצות רישות עסקיות הפועלות באופן קבוע בכל רחבי הארץ.

היכולת לצאת ממשבר עסקי היא תנאי הכרחי לכל בעל עסק ובעל מקצוע חופשי המעוניין שעסקו יעריך ימים. עם כל התחושות השליליות, תחושת חוסר האונים, והציפיות לסיועה של המדינה, האחריות לגורל העסק נופלת על המנהל או על הנהלת הארגון, ומנהל בעל שיעור קומה ייקח אחריות ויפעל באופן אקטיבי להבראת העסק. שמונה הפעולות שהוצגו במאמר זה יסייעו באתגר חשוב זה. בהצלחה!

הכותב הוא מומחה לשיווק ומכירות, העובד כמרצה ומאמן אישי עם מנכ"לים ובכירים בחברות וארגונים מובילים כמו מייקרוסופט, AMDOCS, והסתדרות העובדים הלאומית .
תאריך:  23/08/2006   |   עודכן:  23/08/2006
ד"ר שי סולן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד אולמרט, ראש הממשלה בישראל, ממשיך בתפקידו כתמול שלשום. מישהו ראה אותו מניח את המפתחות על השולחן לאחר הטרגדיה שקרתה לנו בהנהגתו את מלחמת לבנון 2?!
23/08/2006  |  נסים גבאי  |   מאמרים
לחייל, לקצין הזוטר, ולך אם או אב, שבניהם נהרגו, נפצעו או חזרו בשלום הפעם, המתכוונים להפגין, במטרה לגרום לפיטוריהם של אולמרט, פרץ וחלוץ שלום!
23/08/2006  |  אורי נטע  |   מאמרים
החלטת האוצר בדבר קיצוץ של כ- 6 מיליארד שקל בתקציבי המשרדים למימון המלחמה בלבנון הינה שערורייה. נשאלת השאלה האם פקידי האוצר עדיין חיים על אותו כוכב ובאותה מדינה, או שפשוט איבדו מזמן את הקשר עם המציאות שבה שרוי רוב העם בישראל, או שאיבדו אולי את עצמם באופן סופי לדעת.
23/08/2006  |  יואב לוין  |   מאמרים
הכותרת הפרובוקטיבית של רון בן ישי (למה באמת ניצחו אותנו, (Ynet 22.8.06) עושה לו כנראה שרות רב ערך אבל אין היא בהכרח נכונה. הוא קובע שניצחו אותנו, מבלי שהסביר מהו ניצחון בלחימה שהיתה בלבנון. בעצם העובדה שהוא נחרץ בדבריו, הוא מציב את עצמו מעל לכל הערב-רב של פרשנים, דוברים ומתלבטים לגבי מהות הסיטואציה הצבאית שבה נמצאנו, כיצד יצאנו ממנה ומה המשמעויות לעתיד; הוא כבר יודע! ואנו הרווחנו ממלחמה זו את "לידל הארט השלישי" לפחות. אולם עיון מדוקדק בעובדות שאותן מנסה לפרשן בן-ישי מעלה שורה ארוכה שלח טעויות שהופכות על פיהן את הפרשנות השטחית.
22/08/2006  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בני האדם התברכו בחמישה חושים מוכחים ובחוש שישי, בלתי מוכח, אותו אנו מפרשים כאינטואיציה. טיפול בחמשת החושים המוכחים, מביא הן להתחזקות החוש השישי והן לבריאות טובה יותר.
22/08/2006  |  פרופ' משה שטרנפלד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
התמונות שהעולם, מלבדנו, קיבל ומקבל מעזה מראות שעזה ברובה היא עי חרבות ואין כמעט רובע שלם שעומד על תילו כפי שהיה    המצלמה מראה רחובות ריקים וכבישים שנהרסו או קבורים בערמות של בנייני...
איתמר לוין
איתמר לוין
שתי תביעות קטנות נגד חברות תעופה מגיעות לרשם הבכיר שרון קרן, אשר עם הכנה מצוינת, התמקדות בפרטים החשובים וסבלנות רבה מצליח להוביל לפשרות בתוך רבע שעה
חיים רמון
חיים רמון
במחאה נגד הרפורמה, קמה קבוצה מאורגנת של קצינים מיל' שאמרו "אנחנו משתמשים בכוחנו הצבאי ונסרב לשרת אם לא ייענו לתביעותינו"    דבר כזה לא היה בתולדות מדינת ישראל. וכל ראשי המחאה, בהם ר...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il