|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

המלחמה על הפרסומת

על הפרסומאי שחיפש יותר זמן פרסום ומצא בומרנג.
18/10/2006  |     |   מאמרים   |   תגובות

המלחמה האחרונה בלבנון פתחה שיח מעניין על זמן הפרסומות בעיקר בטלוויזיה: הווליום שלהן ואולי התרת פרסומות בערוצים נוספים.

במשפט פתיחה זה מסתתר שורש הבעיה: ריבוי הערוצים הוא נהדר לפילוח והגעה לקהלים ממוקדים יותר. האם בפועל זה נותן למפרסם יותר זמן פרסום? לא בטוח שצריך יותר ממה שיש היום, והווליום? תמיד אפשר להנמיך.

עומס שילוט החוצות הוא תהליך שאולי יתפתח גם בטלוויזיה. על השלטים בחוצות העיר ובתוכה כל היום "צועקים", גם אם אנחנו ממש לא שומעים. המסר הפרסומי לא פעם מסתתר מאחורי זעקת "הארד סייל" הנשלחת לשמיים ולא פעם מגיעה לשם לפני שפגשה במי שהיתה אמורה לשכנע.

יותר זה לא בהכרח יותר. בהרבה מקרים זה פחות.

יותר זמן פרסומות בטלוויזיה יוצר לקהל יותר זמן ללכת לשירותים או להביא פחית בירה מהמקרר. האם אנחנו באמת צריכים יותר זמן כדי לשכנע? האם העומס על הצופה כבר יהיה ממש בלתי נסבל והוא יתור אחר אלטרנטיבות אחרות? זמן פרסום נוסף יתן תוצאה הפוכה מכיוון שאז בדיוק הצופה מתפנה ממה שריתק אותו למסך, ברגע זה הוא גם יהיה עשוי לקבל החלטה לעבור לערוץ אחר, לקחת תקליטור DVD או פשוט לצאת לשתות קפה בחוץ.

גם הערוצים ישמחו ליותר זמן פרסום שכן הממון יזרום חלק יותר אך האם בטווח הרחוק הוא יהיה חיובי, התשובה היא לא.

כיום אני צופה בפרסומות בטלוויזיה כי זה המקצוע שלי. כשאני בקבוצות חברתיות או משפחתיות אני עוקב אחר האנשים במשך זמן הפרסומות. זהו המבחן האנושי הפשוט והטוב ביותר שניתן לבצע ובמהלכו עולה כי זמן הפרסומות הוא זמן נפלא לעשות הכל חוץ מלצפות בפרסומות, זמן בו הווליום בטלוויזיה יורד, כדי להעלות את ווליום השיחה. מצב אופטימלי בו איכות גבוהה של פרסומת מרתקת את הקהל למסך הוא עדיין רחוק ולכן בדיוק שם המפרסם מפספס את הלקוח בגדול ובטח הערוצים אם יבחרו בדרך של "מנת יתר" פרסומית לצופים.

התהליך הוא רחב יותר מאשר השגת יותר זמן או יותר ממון. המטרה היא להשיג יותר קשב והוא לא יושג בכמות אלא באיכות בלבד! לא פעם אנו בענף הפרסום עוסקים בשאלה מדוע פרסומות חו"ליות חוצות את תיבות המייל של כל תושבי ישראל תוך שעות. שם בבית או במשרד במשרד כולם מתמוגגים סביב מסך המחשב, הווליום עולה מרצון! הקשב מושג מרצון! המסר עובר חלק ובכיף גדול, זה החלום שלי כפרסומאי, זה החלום של כל העוסק בתחום - לקבל את מלוא תשומת הלב מרצון.

כדי לקבל צריך גם לתת. נתחיל מערוצי הטלוויזיה, כולנו למדנו לחיות בסדר עם גל הריאליטי והפרומואים שגזלו המון זמן פרסום יקר ועשו המון רעש בסלון. דינמיקה של פרסום בקולנוע עובדת יותר שם הלקוח מקבל את מנת הפרסום שלו ולאחר מכן הוא שוקע במה שחפץ לראות. מישהו ניסה פעם לראות סרט בערוץ מסחרי בארץ? המשימה קשה על גבול הבלתי אפשרי. מוטב לו יתנו ערוצי הטלוויזיה יותר זמן ומחשבה לשיפור התוכן ויצירת בסיס של זמן איכות מול הטלוויזיה לבודד או למשפחות. בינתיים בשקלול של עלות מול תועלת כל צרכני הטלוויזיה בארץ מפסידים, הכסף שהגיע מפרסום היה אמור לשדרג את איכות התכנים ולא להפוך חומר למחשבה כיצד יוצרים יותר זמן אוויר למכירה.

מה שיש לצופה בבית זה המון מודעות והמון אפשרויות בחירה. יותר זמן פרסום, יותר ווליום, יותר חוסר ריכוז יגרמו לו לפספס את המסרים ובשלב השני לפנות לערוצים ללא פרסומות או לספריית הדי.וי.די.השכונתית.

פרסומאים צריכים להתמקד באיכויות התוכן שלהם ולא באורך שלו, מי שירצה להרוויח זמן יאלץ לבלות אותו לבד בלי הפרטנר הכי חשוב שלו - הצופה.

הכותב, צחי צימט, הוא בעלים של משרד הפרסום ואינטרנט "צימט תקשורת שיווקית" www.zimet-creative.com
תאריך:  18/10/2006   |   עודכן:  18/10/2006
צחי צימט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המלחמה על הפרסומת
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
איתן ג
18/10/06 14:38
2
מודאגת
19/10/06 18:49
3
מיכאל המפרסם
22/10/06 14:41
4
אביטל יוגב
22/10/06 14:53
5
א י ל ה
24/10/06 10:48
6
אמנון כהנוב
25/10/06 07:58
7
מיכל
25/10/06 19:13
8
ערן ראובני
30/10/06 13:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיל ההתבגרות מאופיין בשינויים הורמוניים, גופניים, רגשיים וכמובן גם התנהגותיים. המתבגרים נדרשים להסתגל לסימנים ראשונים של ההתפתחות המינית; להתמודד עם עולם של יצרים ודחפים, לצד הצורך בבחירה ובשליטה.
18/10/2006  |  ד"ר מוריה גולן  |   מאמרים
לקונסטנטין פטרוביץ' פוביידונוסצב, מדינאי ומשפטן רוסי, מאבות החקיקה האנטי יהודית תחת שלטון הצאר, מיוחסת האימרה: "שליש מן היהודים ימותו, שליש יהגרו, שליש ייטמעו".
18/10/2006  |  אליקים העצני   |   מאמרים
תרופה למחלה, לא מזור לנפש
18/10/2006  |  בועז מושקוביץ  |   מאמרים
"טעיתי, חשבתי שמקדימה תצא הישועה אך מסתבר שטעיתי", כך אמר לי אדם יקר, שהצביע בבחירות האחרונות למפלגת קדימה. נראה שבזמן האחרון רבים חולקים בדיעה זו. המגמה מתפשטת וחולשת על ימין ושמאל. הידיעה שאם ההתנהלות הקיימת לא תשתנה אנו נלך למחוזות לא רצויים כובשת רבים, מה שנכון נכון.
18/10/2006  |  מאיר גז  |   מאמרים
באמריקה הלטינית מתחולל גל מאבקים עממיים. בלחץ ההמונים בבוליביה וונצואלה קמו ממשלות שהעבירו רפורמות משמעותיות. המיסים על תאגידים בינלאומיים עלו וההשקעה ברווחה ובחינוך גדלה. במערכות הבחירות בשנה הנוכחית רוב ממשלות ההון ביבשת נחלו תבוסה אחר תבוסה. הקרב האחרון (בינתיים) במערכה זו מתרחש במקסיקו.
18/10/2006  |  ליאת טמנג   |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il