מגרש יועד במקור למבנה ציבורי. לימים שונה ייעודו לאזור מיוחד שישמש לדיור מוגן לקשישים, לרבות מחלקות סיעודיות ושימושים נלווים. במסגרת האישור הפכה הוועדה המחוזית את דרישת החובה למחלקה סיעודית, לרשות, ובלבד שיובטח שהבניין ישמש לדיור מוגן לאוכלוסיה מבוגרת. לאחר אישור התוכנית הוציאה הוועדה המקומית היתר בנייה לדיור מוגן לאוכלוסיה בוגרת. העותרת מצדה בנתה ושיווקה את המבנה כבניין למגורים, וזאת בניגוד לתוכנית.
בפברואר 2000 הופקדה תוכנית, החלה על המתחם שכלול בו גם המגרש האמור, המבקשת להפכו למגרש מגורים מיוחד. לתוכנית הוגשו התנגדויות ובדיון בהן נגרע שטח המגרש מאותה תוכנית. בנובמבר 2003 הוגש כתב אישום נגד העותרת בגין שימוש במקרקעין בסטייה מהיתר ומתוכנית. לפני כן, הוגשה לוועדה המחוזית תוכנית נוספת, נקודתית, המבקשת לשנות את שטח המגרש לייעוד מגורים ג' מיוחד.
הוועדה המחוזית דחתה את התוכנית. בין היתר נימקה הוועדה המחוזית את החלטתה בעובדה כי מטרתה של התוכנית להכשיר עבירות שבוצעו, לכאורה, בפרויקט הן בנוגע להקמת מבנה למגורים שייעודו אינו תואם את הייעוד שנקבע לו בתוכנית התקפה, הן בנוגע לשיווק היחידות במבנה והן בנוגע להקמת קומות נוספות בחריגה מהתוכנית התקפה.
על החלטה זו הגישה יוזמת התוכנית עתירה מנהלית. טענתה המהותית העיקרית היא כי ההחלטה אינה מבוססת על שיקולים תכנוניים.
בית המשפט (כבוד השופט ד"ר מודריק) דחה את העתירה ברובה וקבע כדלקמן: 'גישת הוועדה המחוזית האומרת שהפרה בוטה של דיני התכנון תוך קביעת עובדות בשטח וניסיון לכוף באמצעותן על מוסדות התכנון החלטה לאשר תוכנית המכשירה פעולות שנעשו שלא כדין, צריכה לבוא בגדר שיקולי התכנון של מוסדות התכנון.
אין לדידי מקום לגישת העותרת האומרת ששיקולי התכנון לחוד ושאלת העבריינות הפלילית על חוקי התכנון לחוד. אכן, מקום שנעברה עבירה על דיני התכנון והבניה, העבירה תתברר בבית משפט מוסמך. אולם, עובדת קיומו או אי קיומו של הליך פלילי אינה שוללת משיקול הדעת הרחב של מוסדות התכנון את הצורך להתייחס גם למשמעותה של העבירה הפלילית בהקשר לאישורה של תוכנית ספציפית.
אם לא תאמר כן, יצא אבסורד שמכוחו החוטא והפושע נשכר. יזם הפועל כחוק ומבקש את אישורה של תוכנית המיועדת לפרויקט בניה גדול מימדים שתכליתו, נניח, הקמת דירות מגורים ובקשתו מתאשרת בשינוי הייעוד לדיור מוגן, עשוי, בציות לחוק ולהחלטות מוסדות התכנון, לגרוע משמעותית מן התמורה שהוא עשוי לקבל מן הפרויקט.
לעומתו, יזם הפועל שלא כחוק, בונה על אפם וחמתם של מוסדות התכנון פרויקט למגורים למרות שהייעוד המאושר הוא דיור מוגן, יזכה לא רק בתמורה הכספית הגדולה לאין ערוך, אלא גם באפשרות להכשיר את פעולתו הבלתי חוקית באמצעות "תוכנית מתקנת" שאותה יאלצו מוסדות התכנון לשקול על-פי המציאות מצד אחד ועל-פי שיקולי תכנון במשמעותם המצומצמת שלעולם כמעט לא יהיה להם כח להסיג את המציאות אחור. לפיכך נדחתה העתירה בכללה.