בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
להכיר בישראל ולשלול קיומה
|
רבים ייחסו חשיבות עליונה לעצם ההכרה של ערפאת בישראל בחליפת מכתבי ההכרה ההדדית ב- 8 בספטמבר 1993 ● בחלוף 13 שנה, ואינתיפאדה שאיננה נפסקת מאז ספטמבר 2000, חלה שחיקה כמעט מוחלטת בסוגית ההכרה בישראל גם בקרב שורות ה'פתח', שהוביל את הפלשתינים להסכמי אוסלו ● מתגבשת נוסחה חדשה, המבחינה בין הכרה במציאות של קיומה (הזמני) של ישראל לבין זכות קיומה של ישראל להתקיים כמדינה
תהליך אוסלו נבנה על הנחת היסוד לפיה הסדרי ביניים יובילו להתקרבות הדרגתית בין העמים ויניחו את הבסיס להסדר קבע שישים קץ לסכסוך הישראלי פלשתיני. רבים ייחסו חשיבות עליונה לעצם ההכרה של ערפאת בישראל בחליפת מכתבי ההכרה ההדדית ב- 8 בספטמבר 1993. בחלוף 13 שנה, ואינתיפאדה שאיננה נפסקת מאז ספטמבר 2000, חלה שחיקה כמעט מוחלטת בסוגית ההכרה בישראל גם בקרב שורות ה'פתח', שהוביל את הפלשתינים להסכמי אוסלו, ומתגבשת נוסחה חדשה, המבחינה בין הכרה במציאות של קיומה (הזמני) של ישראל לבין זכות קיומה של ישראל להתקיים כמדינה. נביל שעת', חבר הפרלמנט הפלשתיני, שר החוץ לשעבר, מאדריכלי הסכם אוסלו המסמל את "המתינות הפלשתינית", אינו מוצא כיום כל סיבה להכיר בישראל, גם לא מתוקף ההסכמים שנחתמו איתה בעבר. בראיון לסוכנות הידיעות הפלשתינית "מעאן" (26 באוקטובר 2006) קורא שעת' לממשלת החמאס לאמץ תוכנית מדינית שתהיה מקובלת בינלאומית, אך באותה נשימה הוא מצדד בעמדה הרוסית שאינה דורשת מהחמאס להכיר בישראל. ובלשונו: "אני תומך בכך שהחמאס אינה נדרשת להכיר בישראל משום שישראל אינה מכירה בנו, בזכויותינו או באדמותינו הכבושות. לכן, אין כל הצדקה שגורם פלשתיני כלשהו יכיר בעיתוי הנוכחי בישראל". במילים אחרות - ההסכמים שחתם אש"ף עם ישראל אפשרו לתנועה הלאומית הפלשתינית לחלץ הישגים מדיניים מישראל, לקבל טריטוריה להקמת ישות פלשתינית מדינית ו...לחזור לנקודת האפס של העימות על "פלשתין ההיסטורית". אף המו"מ בין הנשיא הפלשתיני, אבו לבין החמאס, להקמת ממשלת אחדות לאומית התבסס על עיקרון הערפול הקונסטרוקטיבי בשאלת ההכרה בישראל. הווה אומר: אימוץ נוסחה, שהפרשנות לה ע"י אבו מאזן תאפשר לו לטעון, כי החמאס עמדה בדרישות הקוורטט. מנהיגי החמאס קלקלו לאבו מאזן את התמרון המדיני כאשר חזרו והדגישו, כי נוסח ההסכם אינו מבטא כל שינוי בעמדות החמאס שלא תכיר לעולם בזכות קיומה של מדינת ישראל ותחתור בצו האל לשחרר בכוח את כל שטחה של פלשתין והקים בה שלטון איסלאמי. אבו מאזן לא אמר נואש ושוב אנו מוצאים את היצירתיות הפלשתינית מתמקדת בניסיון "לאכול את העוגה ולהותירה שלמה" בשאלת ההכרה בישראל. בראיון מרתק לערוץ "אל-ערביה" (7 באוקטובר 2006) מתווה אבו מאזן נוסחה מדינית חדשה: "אנו אומרים, כי אין זה נדרש מהחמאס, ה'פתח' או החזית העממית להכיר בישראל... אש"ף בשנת 1993 הכיר בישראל כפי שישראל הכירה באש"ף. כל אדם יכול לומר שהוא לא הכיר (בישראל) וזו זכותו של הפרט וזכותו של כל ארגון. אבל בעניין הממשלה, שהוקמה ומקיימת קשרי גומלין יומיומיים עם הישראלים, חובה שנבהיר כי בעייתנו שונה לחלוטין מעניינן של כל המדינות שהכירו בישראל. מצרים וירדן הכירו בישראל, אבל אין להן קשרי גומלין יומיומיים עם ישראל... אינני דורש שהחמאס או ארגון אחר יכיר (בישראל). אני דורש שהממשלה המקיימת קשרים עם הישראלים ועוסקת בחיי היומיום של הפלשתינים, תכיר בישראל". גם לתפיסתו של אבו מאזן אין מדובר בהכרה בישראל "לשמה", אלא הכרה "התלויה בדבר", קרי - להבטיח את האינטרסים הפלשתינים הקשורים בקיום היומיומי. הטמעת ההכרה ההדדית כערך בפני עצמו, כחלק מהחינוך לשלום, אינו מוצא לו מקום בשיח הפלשתיני. במקומו מתחרה ההנהגה הפלשתינית, על זרמיה השונים, על עוצמת הדבקות ב"שלום הצודק" (להבדיל משלום של פשרה), שמשמעותו אחת - חורבנה של מדינת ישראל באמצעות מימוש תביעת השיבה הפלשתינית.
|
תאריך:
|
29/10/2006
|
|
|
עודכן:
|
29/10/2006
|
|
יהונתן דחוח-הלוי
|
להכיר בישראל ולשלול קיומה
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מומחה לשמאלנים
|
29/10/06 09:00
|
|
2
|
|
זוכה פרס הרמטכ"ל
|
29/10/06 09:05
|
|
3
|
|
מעריצה
|
29/10/06 10:27
|
|
4
|
|
בראשות הליכוד
|
29/10/06 18:00
|
|
סעיף 27 (א) בפרק ב' לחוק הערבות, התשכ"ז - 1967 מורה במדוייק כי: "לא תוגש תובענה נגד ערב מוגן אלא לאחר שנתקיימו שניים אלה: ... (2) יושב-ראש ההוצאה לפועל אישר שעל-מנת להיפרע מהחייב, ננקטו כל הליכי ההוצאה לפועל, לרבות הליכים למימוש משכנתא על דירת מגורים או למימוש מישכון על זכויותיו בדירת מגורים והכל כשהם סבירים בנסיבות העניין".
|
|
|
הנה אמת משפטית מצערת: המחיר שמשלמים המוסדות הרפואיים במדינת ישראל, על טיפולים רשלניים בחסרי ישע, הוא נמוך עד כדי גיחוך. לקופות החולים ולבתי החולים לא כדאי להשקיע ברופאים מוכשרים, בתרופות מועילות, במחשוב למניעת טעויות ובאמצעים אחרים, כדי לתת את הטיפול הטוב ביותר שניתן לתת לקשישים, לילדים ולחולים סופניים.
|
|
|
בחודש ספטמבר יצא פואד בן-אליעזר, שר התשתיות של מדינת ישראל, בהצהרה כי "כבר באוקטובר השנה אנחנו נחתום על הסכם לייבוא גז טבעי מטורקיה של גז פרום הרוסית ועד שנת 2010 נקבל מהם גז". ציטוט מדויק מדבריו של השר.
|
|
|
בפראפרזה על אימרתו של אלברט איינשטיין אפשר לומר כי בעולם ישנם רק שני דברים אינסופיים: היקום, והציניות של משרד האוצר - ואני לא בטוח לגבי השני...
|
|
|
"מַרְאה לְנָסִיךְ" הוא רומן על קורותיו של איש צעיר בשם יוסף, שחי במזרח התיכון במאה העשירית לספה"נ. יוסף, נכד ליהודי שהתנצר, נולד בבירה הביזנטית, גדל כנוצרי, נפל בשבי המוסלמים והפך לסוחר ושותף לעסקים של שוביו לשעבר. בהמשך, בהשפעת הקהילה היהודית של דמשק, אליה הגיע לרגל עסקים, חזר לשורשיו היהודיים. מכאן ממשיכה העלילה של מסחר, מסעות וסאגה משפחתית כרוכה בתעלומה בלשית.
|
|
|
|
|
|
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937 הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
|
|
|
יוסף אליעז
השנה יום הזיכרון כואב יותר מכאב ימי זיכרון אחרים - מספרם העצום של הנופלים והנרצחים בשביעי לאוקטובר האחרון, כאשר כה רבים חוו גם אישית את כאב האובדן,
|
|
|
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|