|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
לפתוח את הפה ופשוט לדבר: להרגיש בנוח עם השפה האנגלית
קבוצת ירדן
לא צריך לקנות דירה חדשה: כך תוסיפו ממ"ד ומרפסת לדירה קיימת

שיווק ויראלי

שיווק ויראלי לא מצריך כוח אדם, השקעת מאות אלפי שקלים בפרסומות או עלויות תפעול גבוהות העלויות היחידות, בדרך כלל, הן יצור המוצר באופן ויראלי וכדאי להעברה
12/01/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות

שיווק ויראלי היא טכניקת שיווק המשתמשת בדרכי הפצה קיימות על-מנת להגדיל את הפרסום והמודעות של המוצר/שרות. בדרך כלל ההפצה מתרחשת מפה לאוזן. באינטרנט, כמובן, הרבה יותר קל ומהיר להפיץ משהו מפה לאוזן וכתוצאה מכך, השיווק הויראלי עלה לכותרות בשנים האחרונות, לאחר שקיבלנו יותר כלים להפצה. סוג של שיווק מפה לאוזן.

העלות של שיווק ויראלי היא נמוכה מאוד. לא צריך לשכור אנשים, לא צריך לשלם מאות אלפי שקלים לפרסומת בטלוויזיה ואין עלויות תפעול. בדרך כלל העלויות היחידות הן יצור המוצר כך שהוא יהיה ויראלי וכדאי לגולשים להעבירו. יוצר הוירוס רק יצר אותו והאנשים הם אלה שהעבירו אותו, המשתמשים בעצם עשו ליוצר הוירוס את כל העבודה.

דוגמא לשיווק ויראלי: רשת חברתית לאירועים אשר באתרה אפשר לראות איזה אירועים מתקימים ומי מגיע אליהם, יוצרת תוסף אשר אפשר להוסיפו לבלוג. התוסף (ווידג’ט) מראה לאיזה אירועים הבלוגר הולך ובנוסף מי מחבריו הולך לאירועים האלה. הבלוגרים מאוד אוהבים ליצור קהילה דרך הבלוג שלהם ולהראות שיש להם קוראים, ולכן עשרות אלפי בלוגרים מוסיפים את התוסף לבלוג וכך הם יודעים איפה כל אחד הולך לבלות. הבלוגרים נהנים והאתר הרוויח פרסום אדיר מבלי שהוא היה צריך לעשות כלום. האתר רק יצר את התוסף והבלוגרים פרסמו אותו.

שיטות לשיווק ויראלי

1) פרסום שיוצר באז ודיון כתוצאה מאירוע מיוחד. לדוגמא: סופר שנעצר על עבירת ביטחון בדיוק לפני יציאת ספרו שמספר את עלילותם של סוכני המוסד. אנשים ידברו על המקרה וכתוצאה מכך ירצו מאוד לקנות את ספרו.

2) מוצרים ושירותים שאפשר להשתמש בהם רק אם המשתמשים יעבירו את המידע על המוצר הלאה. למשל icq. כל מי שהוריד את התוכנה רצה לדבר עם כמה שיותר חברים וכך הוא עשה לחברה את העבודה ושכנע את כל חבריו להצטרף גם.

3) מיילים - שליחת מיילים אשר בגלל צורת כתיבתם המשתמש ירצה להעבירם. אתם בטח מכירים את כל הפורורדים (forword). החבר'ה האלה שמעבירים לך עשרות איימליים ביום. זה יכול להגיע בצורת מכתב שרשת וזה יכול להגיע בצורה סרט וידאו מצחיק. יש גם את אפשרות הספאם כמובן.

4) סנוביזם - גוגל מצטיינים בזה ואת שירות האיימייל שלהם (ג’ימייל) הם נתנו רק לאנשים בודדים. על-מנת לקבל גישה לשירות היית צריך לקבל הזמנה ממישהו שאתה מכיר. כולם התלהבו ורצו גם להיות ברי המזל שיש להם את הג’מייל, רק בגלל שזה היה קשה להשגה (תמיד אמרו לנו לשחק אותה קשה להשגה, לא?).

5) שלח לחבר - אתרים רבים מוסיפים אפליקציה פשוטה שבה הגולש ממלא את כתובת האיימייל של חברו ושולח לו המלצה על האתר. או את הכתבה במקרה של אתרי תוכן. לא כזה יעיל לדעתי, מי זוכר את כתובת האיימייל של חברים שלו.

6) תשלום - אתרים רבים התחילו לאחרונה לשלם לגולשים על-מנת שיעבירו מידע עליהם. הדוגמא הכי טובה היא בלוגרים שמקבלים כסף על-מנת לכתוב על מוצרים או שירותים מסוימים. אין לי בעיה עם זה, אבל רק בתנאי שיגידו שהם מקבלים תשלום על מכירת המוצר לגולש.

7) בלוגים - עולם הבלוגספריה היום מרושת למדי. אם יש איזה נושא מעניין, אז רוב הבלוגרים יודעים עליו ונותנים את דעתם בנושא. דוגמא: לאחרונה התפרסמו הרבה מאוד רשומות על האתר שמה שהגזים בתנאי השימוש שלו.

עוד דוגמא: יש בחור שיוצר סרטי פרסומות באינטרנט והוא רוצה להעביר אותם לכמה שיותר אנשים, מכוון שהוא מקבל כסף מהמפרסמים לפי צפיות בסרט. מכוון שהבחור יוצר סרטי וידאו, האתר הראשון שהוא ילך אליו יהיה פליקס, ולאחר מכן הייפ. באתרים אלו, אם הוא יודע לשווק את הסרט שלו בצורה טובה, הוא יכול בתוך כמה שבועות לזכות במאות אלפי צפיות!

לדעתי הוא ייצטרך לגבות את הקמפיין שלו בעוד שיטות של שיווק ויראלי. אני הייתי ממליץ לנסות להפיץ את הסרטים ברשימת תפוצה איכותית של אנשים מובילי דעה, עיתונאים,יחצנים, מפיקים וכו’( רק בתור גיבוי לא בתור השיטה המרכזית לקמפיין). בנוסף הייתי ממליץ לו להשתמש בחוכמה בכלי שכבר דיברנו עליו פה בעבר ושהוא יעיל מאוד לשיווק ויראלי (אם יודעים איך להשתמש בו). הכלי הזה נקרא כמובן בלוגים. אם הבחור יצליח להכניס את הסרט שלו לאחד הבלוגים המרכזיים שהקהל שלהם הם מובילי דעה (עיתונאים, עורכים, מפיקים, יוצרים וכו’). תארו לכם שאחד הקוראים של הבלוג שבו התפרסם סרט הפרסומת שלו הוא עיתונאי אינטרנט במעריב. העיתונאי אהב את הסרט והעלה אותו למעריב. הסרט זוכה בקלות ובחינם בעשרות אלפי צפיות ואחלה של יחסי ציבור. כל כך פשוט. אולי אפילו היית ממליץ לו לפתוח בלוג משלו ולעלות בו את סרטי הפרסומות שלו יחד עם תיאור מילולי על כל אחד מהם וסיפורים מאחורי הקלעים, אנשים אוהבים את זה וככל הנראה הוא יקבל הרבה קישורים לבלוג שלו.

להלן שתי דוגמאות לסרטי פרסומות שהצליחו במסע השיווק הויראלי שלהם: פרסומת ויראלית של פורד ; פרסומת ויראלי ישראלית לחברה להגנת הטבע.

לסיכום זכרו כמה דברים חשובים:

1) המוצר הוא הקמפיין- על-מנת להצליח בשיווק ויראלי המוצר או השרות שלכם צריך להיות שווה להפצה והכי חשוב - ניתן להפצה בצורה קלה.

2) כמה שיותר אנשים מכירים את המוצר/שרות כך ערכו עולה - אם תצליחו ליצור מוצר אשר המידע שהלקוח קיבל ממנו הוא בעל ערך מוסף, תצליחו בגדול בשיווק ויראלי. ראה מקרה ג’יימייל.

3) מטרה אחת עומדת לנגד עינכם - ליצור ערך! זכרו ליצור ערך כלשהו, לא חשוב מה במוצר/שרות שאתם מעוניינים לשווק בצורה ויראלית.

תאריך:  12/01/2007   |   עודכן:  12/01/2007
ליאור לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שעה וחצי טיסה מפלורידה ואתם בגן-עדן ספרדי בנוסח החלום האמריקני. אקלים של קיץ בכל השנה, חופים מקסימים עם חולות של זהב ומים צלולים כבדולח. נופים משכרים, אתרים היסטוריים מרתקים ומחירים אטרקטיביים.
12/01/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
זה מול זה, ניצבים שני פובליציסטים. הראשון, ידוע מפורסם ורב השפעה: טומי לפיד, והשני כחגב ייחשב: נרי אבנרי. האחד נחשב ל"רוטוויילר אימתני", והשני "פקינז כיס". הראשון מוטרד בעיקר ממצבם העגום של חבריו הפוליטיקאים, והשני מוטרד ממצבה העגום של המדינה. הראשון רואה באזרחים כמי שתפקידם לדאוג (באמצעות הפתק) לידידיו, והשני רואה בנבחרי הציבור משרתים שראויים לאמון מוגבל. הראשון יפיץ את דעותיו הנחרצות בערוצי התקשורת הראשיים, והשני עושה זאת באתר אינטרנט נטול פניות. הראשון יפיץ מסרים נגועים בצביעות, והשני אל מול הצביעות יזוע בכיסאו באי נוחות. שניהם, באמצעות המאמרים, מסגירים את ההיגיון, הערכים והעקרונות, שמהווים את התשתית המוסרית של דעתם המשוגרת.
12/01/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
שר הביטחון, עמיר פרץ, פרסם השבוע תוכנית לקידום הסדר מדיני בין ישראל לפלשתינים. תוכנית פרץ כוללת שלושה שלבים. בשלב הראשון, שיימשך שישה חודשים, תתמקד הפעילות המדינית בעיצוב מציאות ביטחונית וכלכלית חדשה: החזרת החייל החטוף רב"ט גלעד שליט, הורדת מאחזים בלתי חוקיים וייצוב הפסקת אש. בשלב השני, שאף הוא יארך שישה חודשים, יתקיים מו"מ על עקרונות הסדר הקבע והרחבת הריבונות הפלשתינית. בשלב האחרון, שיתבצע בתוך 18 חודשים, יחל מו"מ פרטני על הסדר הקבע.
12/01/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
אחת השאלות הבוערות ביותר במערכת הפוליטית בימים אלה, היא האם פרץ יפרוש ממשרד הביטחון לפני הפריימריז בחודש מאי. בין אם זה יהיה ראש הממשלה שיראה לו את הדרך החוצה, ובין אם יהיה זה מרצונו. בשתי הלשכות הכחישו השבוע כוונה כזאת. עם זאת, הולכת וגוברת ההערכה בקרב בכירי מפלגת העבודה שהתרחיש בו פרץ עובר משרד, עומד להתממש.
12/01/2007  |  מתי טוכפלד  |   מאמרים
לפני מספר ימים הגיע אליי דף מידע מקו לעובד, שנכתב ע"י דן קופר מהעמותה, הנוגע לעובדים הזרים הנפאלים בישראל. קראתי את הדף פעם ופעמיים ופשוט לא הצלחתי להאמין למקרא עיניי.
11/01/2007  |  יעל לוי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
המשוחררים בשלב הראשון (כמה חיים וכמה מתים?) הם כסות להקרבת החיילים לשבי אינסופי (גורל רון ארד?) בידי החמאס    חובה קדושה היא לדרוש את כל החטופים והשבויים בו-זמנית ולא בשלבים, שלבים ...
אלי אלון
אלי אלון
שלט רחוב צד את עיני ועורר סקרנותי    מלבד שמה של דנה ותאריך הולדתה ומותה אין בו מידע ולו ברמז מי הייתה ובמה זכתה לכבוד שרחוב יקרא על שמה
חיים רמון
חיים רמון
האם הצבא הפסיק לגייס חיילים עם פרופיל נמוך ליחידות תומכות לחימה, למודיעין, להדרכה, למחשבים ולפיקוד העורף?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il