|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת

צרכנות בעידן החדש

הצרכן הישראלי התפתח מאוד בשנים האחרונות לפיכך, כאשר מעוניינים לתכנן קמפיין יחסי ציבור, נדרשת מקצוענות בתכנון חשיפת המוצרים אסטרטגיה וקריאטיב אלו הם שמות המשחק
21/03/2007  |   יעל לוטן   |   מאמרים   |   תגובות

מגמה מעניינת מאפיינת לאחרונה את הצרכן הישראלי. כולם אוהבים לבדוק ולהשוות מחירים בטרם הם מבצעים רכישה, ובצדק. מאחר והעידן החדש הוא אינטרנטי ומהיר, קל לבדוק ולהשוות בלחיצת כפתור ולכן התחרות הולכת וגדלה, למוצרים גדולים וקטנים כאחד. נגישות המידע מחייבת את היצרנים או את היבואנים להתחרות על לב הצרכן מכל הבחינות, הן מבחינת מחירים, הן מבחינת איכות ובעיקר מבחינת איכות וכמות החשיפה.

התפתחותו של הצרכן מחייבת את היצרנים להיות סופר קריאייטיבים באופן "הגשת המוצר". הצורך ההכרחי בבידול תופס את מקומו ולכן יחסי ציבור היום יותר מפעם חיוניים עבור מוצרי הצריכה. לעומת שנים קודמות, בהן הטלוויזיה הייתה המדיום המשפיע העיקרי בתחום הצרכנות, היום הצרכנים יותר סקפטיים וניתן לשמוע לא פעם את המשפט "נו באמת, אתה מאמין לפרסומות?".

כן, כל אחד יכול לפרסם, אם יש לו כסף, זה לא אומר שהוא טוב. הצרכן מבין זאת ומחפש נתונים נוספים לגבי המוצר מעבר לפרסומת צבעונית בפריים טיים. וכשהתחרות גוברת מתבקש סיעור מוחות מבריק אשר מקצוענות היא אבן הדרך ליצירתו וכשמשולבים מקצוענות ויצירתיות ההצלחה מובטחת.

לכל מוצר יש את קהל המטרה שלו ולכל קהל מטרה ישנה המדיה המתקשרת איתו. מאחר ומוצרי צריכה אינם אנשים היכולים "למכור" את עצמם נדרשת מקצוענות בתכנון החשיפה.

כשרוצים לעשות קמפיין יחסי ציבור למוצר צריכה יש להתייחס למס' פרמטרים הכרחיים, המספקים "מפה" להתווית תוכנית העבודה. להלן יפורטו הפרמטרים:

  • אופי המוצר - למוצרי צריכה יש אופי המאפיין אותם, בדרך כלל הוא נגזר מהעיצוב, מקהל המטרה שלו ומהמסרים אותם הוא משדר. (לדוגמא: על טלפון סלולארי צבעוני מיוחד לחיילים ניתן לומר שהוא בעל "אופי צעיר".)

  • הענף אליו משתייך המוצר - ישנה התנהלות ספציפית ו"קודים" המיוחדים לענף ספציפי ולכן איכות בניית המסרים צריכה להיות בהתאם. לדוגמא: ענף האומנות מדבר ב"קודים" מסוימים אשר תנאי בסיסי לעבודה עם תחום זה הוא היכרות עימם על-מנת להשתלב בו.

  • עונתיות - ישנם מוצרים ייחודיים לתקופה מסוימת ונכונים רק לה ולכן תכנון החשיפה צריך להיות בהתאם לעונה בה הוא הכי נדרש. לדוגמא: חשיפה לתנור חימום לחורף תתחיל כחודש לפני תחילת העונה, בסביבות ספטמבר, ותגיעה לשיאה בחורף עצמו. התזמון הנכון במוצרים עונתיים הוא שקובע את מידת הצלחת הקמפיין.

  • חד קהלי או רב קהלי - ישנם מוצרי צריכה המיועדים לקהל מטרה ספציפי (לדוגמא: מוצרים לחולי סכרת) וישנם מוצרים אשר מתאימים למס' קהלים (לדוגמא: קפה נמס שמתאים לצעירים, מבוגרים, אנשי עסקים ועוד). הגדרת הקהלים מבעוד מועד מאפשרת פנייה נכונה וממוקדת החוסכת זמן ואנרגיה, המתבזבזים במצב של "יריות באפילה".

  • עיצוב - נכונה האמרה שטוענת שה"עין קונה קודם". לכן, גם בתחום הזה השכילו היצרנים להשקיע מחשבה בעיצוב המוצר אשר מייחד ומבדל אותו ממוצרים אחרים מצד אחד, ומצד שני מספק זווית נוספת לחשיפה במדורי עיצוב.

  • אופי החשיפה - לכל מוצר צריכך להיות אופי החשיפה הנכון עבורו. לעיתים נדרשת חשיפה מסיבית על-מנת להחדיר מוצר חדש אל השוק ולעיתים מדובר במותג יציב שהחשיפה שלו נועדה לבסס את הנראות שלו בשוק ולכן תהיה מדודה וקבועה פחות או יותר ( כלומר בין שניים לשלושה פרסומים בחודש).

תהליך המחקר ביחסי ציבור מחויב לבחון את כל הפרמטרים שציינתי לעיל ומכאן לצאת לדרך של חשיפה נכונה ומקצועית. תוכנית עבודה תכיל אירוע השקה או לחלופין קמפיין אינטרנטי בהתאם למסרים אותם משדר המוצר ובהתאם לחזונו של היצרן. התוכנית, בהיותה נגזרת משלב המחקר, בדרך כלל מסונכרנת עם ערכי המותג ולא נגזרת מהגיגיו של היועץ ולכן כאשר המחקר מקיף ומספק את כל הנתונים הנדרשים הצלחת הקמפיין מובטחת!

תאריך:  21/03/2007   |   עודכן:  21/03/2007
יעל לוטן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צרכנות בעידן החדש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הניה.מ
21/05/08 21:05
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"השניה האחרונה של הבן שלי מגיעה ביום רביעי 9 באוגוסט 2006, בדיוק לאחר שבוע מיום גיוסו בצו שמונה. טיל פוגע בטנק המרכבה שלו. רשף המטען החלול גורם לפיצוץ התחמושת ונהרגים ארבעת אנשי הצוות. רק כעבור יותר משעה ניתן לחלץ חלקים מהגופות. האירוע מתרחש כ-1 ק"מ מגבול ישראל לבנון, וליד נקודה 105 בה התרחשה התקפה וחטיפת חיילים ישראלים ע"י לוחמי חיזבללה ביום 12 ביולי.
21/03/2007  |  רונית ליברמנש  |   מאמרים
בראשית המאה ה-20 החל תהליך של תמורות במאזן הכוחות העולמי. עידן ההגמוניה של מעצמות אירופה עמד לפנות מקומו לעלייתה של מערכת עולמית דו-קוטבית בהנהגתן של ארצות הברית ורוסיה. מלחמות העולם, הראשונה והשנייה, שהיו מבחינה מסוימת פרי ניסיון, למצער מצד גרמניה, לעכב תהליך זה, אך החישו אותו.
21/03/2007  |  ד"ר שלמה פרלה  |   מאמרים
מצאתם סקרי דעת קהל על רמת התמיכה הציבורית באולמרט מאז הסקר האחרון של ערוץ 10, שזכה לציטוט נרחב באתרי אינטרנט? ערוץ 10 - עורך סקר דעת הקהל - הפיץ ידיעה, שאילו היו נערכות הבחירות כעת (8.3), אולמרט היה זוכה לתמיכה של 3% מכלל הציבור בישראל!
21/03/2007  |  ד"ר תרצה הכטר  |   מאמרים
כשהר הבית כבר כמעט לחלוטין אינו בידינו - בחסות "חוכמתן" היתירה של ממשלות ישראל בארבעים השנים האחרונות - אני נזכר בגעגועים במשה סגל.
21/03/2007  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
המחירים מרקיעי השחקים של המלונות באירופה בעונת החגים הקרובה והתפוסה הגבוהה, מייאשים ישראלים לא מעטים, במיוחד אלה שנזכרו להירשם ברגע האחרון והושבו ריקם. אבל לאלה, שנאלצים בשל כך לוותר על חופשתם הנכספת, יש עצה: במקום השהייה במלון מהודר, אפשר, בהחלט, לבחור ב"צימר", שהיצעיו ומחיריו נמוכים הרבה יותר.
21/03/2007  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il