|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?

המפכ"ל קראדי מסכם תקופה

בראיון פרישה שהעניק ל-Nfc אומר המפכ"ל היוצא, רב-ניצב (בדימ.) משה קראדי: "ביום שקיבלתי את ההחלטה להתפטר, קיבלתי החלטה נוספת וזה להיות מאושר"
10/05/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
קראדי, בגלל זיילר

   רשימות קודמות
  מי אחראי לביזיון בטדי?
  השם החם: יוסי סדבון
  יועץ הסתרים של השר דיכטר
  האטימות של מערכת המשפט
  שלום לך, חבר!

המפכ"ל היוצא, רנ"צ (בדימ.) משה קראדי, נולד בבת-ים בשנת 1960. תלמיד בית הספר היסודי ממלכתי-דתי "תחכמוני" ובוגר בית הספר התיכון שז"ר בבת-ים. מזה 9 שנים מתגוררת משפחת קראדי, משה, דורית והילדים אסיף, ניר ועומר, בראשון לציון.

ברזומה הביטחוני שלו, רושם משה קראדי מספר ציוני דרך שמתחילים בחמש שנות התנדבות לצנחנים ושיחרור בדרגת רב סרן. בשנת 1984 התגייס למשטרה, היישר למקום שבו שירת אביו יוסף קראדי ז"ל: משמר הגבול. האב, שהשתחרר מהמשטרה בדרגת רב פקד, זכה בחייו לראות את בנו הצעיר עוקף אותו בדרגה וזוכה לקבל את דרגת הסגן ניצב. קראדי בוגר מספר קורסים צבאיים ומשטרתיים, קורס מ"פ, קורס פיקוד ומטה לקצינים בכירים במשטרת ישראל.
במשטרה הכחולה מילא משה קראדי שורה של תפקידי פיקוד, בין השאר כראש המחלקה המבצעית במשטרה, מפקד מרחב לכיש, ראש אגף משאבי אנוש, מפקד המחוז הדרומי והמפכ"ל ה-15 של משטרת ישראל.
קראדי יצא לגמלאות כשהוא בוגר תואר ראשון בקרימינולוגיה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר-אילן, ותואר שני במינהל ציבורי [אולי איתות רשמי לעתיד?! - מ.א.] מאוניברסיטת חיפה.

ש: איך אתה מסכם את תקופת כהונתך כמפכ"ל המשטרה?

ת: "מדובר בתקופה מאד מורכבת, לא שקטה, במידה מסוימת אף תקופה סוערת. תקופה שמתאפיינת באירועים בעלי סדר גודל לאומי ואירועים בתוך המשטרה. שבוע לאחר שנכנסתי לתפקידי כמפכ"ל המשטרה, קיבלה המשטרה על עצמה את התפקיד אולי הכי קשה שאיתה היא התמודדה אי פעם, ואני מתכוון לתוכנית פינוי האזרחים במסגרת תוכנית ההינתקות. זה נראה למשטרה אירוע קשה ומסובך. אזרחי המדינה צפו באירועים במשך שישה ימים, אנחנו כמשטרה, עבדנו שנה שלמה כדי להגיע לתוצאות כפי שהגענו. משימת ביצוע תוכנית ההינתקות הקנתה למשטרת ישראל, מקום מכובד בעולם, כמו גם לממשלת ישראל שהבינה כי ניתן לתת למשטרה משימות לאומיות מעין אלה. מלחמת לבנון השנייה הוכיחה שהמשטרה תופסת מקום נכבד במשימות לאומיות".

"עם כניסתי לתפקיד התמודדתי עם גרעון תקציבי עמוק. הבנתי מיד כי אי טיפול בנושא הזה, באופן מיידי, יביא את המשטרה להתמודדות ביכולות קשות, תחת קשיי תקציב בלתי הגיוניים.
התחייבתי לאזן את התקציב בתוך שלוש שנים. בשנת התקציב 2006- 2007, משטרת ישראל ניהלה את התקציב ולא התקציב ניהל את משטרת ישראל, כפי שהיה בשנים עברו. היום אנו מתנהלים ללא משבר תקציבי".

המלחמה אל מול משפחות הפשיעה

"היו גם כישלונות, את חלקן קנינו ביושר וחלקן כתוצאה מפער שבין הדברים שבוצעו בפועל, לבין איך שחלקן נתפסו בעיני הציבור. לא הצלחנו לצמצם את תחושת הביטחון בציבור. ירי טילים, שימוש בכלי נשק במסגרת המלחמות בין אירגוני הפשיעה, מלחמות שפגעו לא אחת גם באזרחים חפים מפשע. לא הצלחנו לשמור על בני סלע, אך בעניין הזה, בעיניי לא הייתה זו תקלה אסטרטגית, זו הייתה תקלה שגרמה לנזק תדמיתי קשה למשטרת ישראל. מתסכל מאד שלא הצלחנו לצמצם את התפיסה בציבור, על מה שבאמת המשטרה עושה והפער איך שהיא נתפשת בציבור".

אחת הבעיות שמשה קראדי נאלץ היה להתמודד איתה, היא בעיית המלחמה הבלתי מתפשרת אל מול משפחות הפשיעה. ממשלת ישראל והשרים לביטחון הפנים נתנו לא אחת את דעתם על הבעיה הקשה הזו. קראדי הבין כי אי מתן פתרונות יצירתיים וכלים מתאימים למלחמה בפשיעה הקשה, עשויה להזמין אש חיצונית אל מול המערכת המשטרתית כולה.

"איחוד אגפי המודיעין והחקירות פתרה הרבה מאד בעיות בתוכניותינו למלחמה בפשיעה, ידענו כי איחוד שכזה יביא לתוצאות במלחמה בפשיעה. הפיתוח הטכנולוגי והעמדת השירות לציבור כיעד הוא בעיניי אחד הגורמים החשובים בהתנהלות המשטרה מול גורמי הפשיעה. שירות לציבור, צריך להיות דומה כשירות שניתן לאזרח על-ידי גוף עסקי", אמר.

ש: אם הכול בסדר היכן לדעתך היו הכישלונות?

ת: "היו גם כישלונות, את חלקן קנינו ביושר וחלקן כתוצאה מפער שבין הדברים שבוצעו בפועל, לבין איך שחלקן נתפסו בעיני הציבור. לא הצלחנו לצמצם את תחושת הביטחון בציבור. ירי טילים, שימוש בכלי נשק במסגרת המלחמות בין אירגוני הפשיעה, מלחמות שפגעו לא אחת גם באזרחים חפים מפשע. לא הצלחנו לשמור על בני סלע, אך בעניין הזה, בעיניי לא הייתה זו תקלה אסטרטגית, זו הייתה תקלה שגרמה לנזק תדמיתי קשה למשטרת ישראל. מתסכל מאד שלא הצלחנו לצמצם את התפיסה בציבור, על מה שבאמת המשטרה עושה והפער איך שהיא נתפשת בציבור".

למשה קראדי נותרו עוד כשלושה חודשים עד לסיום כהונתו הרשמית כפי שקבע זאת, הוא עצמו, עם כניסתו לתפקידו - שלוש שנות שירות כמפכ"ל. אך המציאות הייתה קצת שונה. קראדי החליט לקצר טווחים ולו רק כדי להראות כי מנהיג, במיוחד של ארגון כמו המשטרה, מנהיג כזה טוב יעשה אם ישמש דוגמא ומופת אישיים ויקבל על עצמו הכרעות קשות, שלא תמיד עובדות לטובתו.

"כשמדברים על תחושה של החמצה?! קבעתי לעצמי שלא אמשיך, אך מהצד השני עמדו לנגד עיניי נושאים חשובים שהיה עלי לסיים לטובת משטרת ישראל. החלטה מסוג זה, הייתה החלטה מורכבת וקשה. בדרך כלל מעט אנשים מקבלים אותה, בתפקיד הרם שבו ישבתי. יש לקחת מכלול רחב של שיקולים. השיקול שהכריע, היה טובתה של משטרת ישראל שעמד לנגד עיניי. המסקנה שהגעתי אליה במציאות שנוצרה, היא העובדה שהמשטרה צריכה יציבות ושקט ורק החלטה שאני קיבלתי תביא את השקט והיציבות הראויה לארגון שבראשו עמדתי ברגע קבלת ההחלטה".

לרב-ניצב (בדימ.) משה קראדי היו את כל הסיבות לכעוס על כל העולם. הרבה גורמים מתוך הארגון שבראשו עמד, כמו גם גורמים פוליטיים אינטרסנטיים, ניסו בכל דרך להכפיש, ולשדר כישלון פיקודי, ארגוני שעליו כביכול אחראי אדם אחד, השוטר מספר אחת. רק שעל-פי מקורביו של המפכ"ל היוצא, על כל המעשים הללו קראדי ידע, הקשיב ונצר עמוק בליבו פנימה. מטרה אחת עמדה לו לנגד עיניו, המטרה שהציב לעצמו עם כניסתו לתפקיד המפכ"ל.

ש: יש בך כעס על כל אלה שגרמו לך ללכת שלושה חודשים לפני המועד המקורי?

"אני יכול להודות לבורא עולם, שנטע בי את התכונה שגם אם יש בי כעס, אני שומר בתוכי ומתאדה מהר מאד. כעס היא לא תוכנית עבודה. יש אנשים שקמים בכל בוקר כשהם מרי נפש וכעוסים. ראיתי במשך כל חיי לאן האנשים הללו הגיעו. כשאני בוחן את הקריירה שלי במשטרה, אני רואה את 23 שנותיי כמפקד ברמות השונות. גם האירוע הזה, ואני מתכוון לאירוע הוועדה, אין בו כדי להעיד על התחושה הטובה שבה אני מסיים את תפקידי כמפכ"ל. כעס הוא דבר חולף וקיבלתי החלטה להסתכל קדימה עם אנרגיות חיוביות".

ש: אתה רוצה לומר שגם על השר הממונה, אבי דיכטר, זה שהצהיר מעל לכל בימה כי הוא חבר שלך ומוקיר מאד את פועלך, גם עליו אין בך כעס?

ת: "אני מאמין בממלכתיות. אין סיכוי לשמוע ממני מילת ביקורת אחת על השר הממונה עלי. המציאות שבה כולם חובטים בכולם, איננה נחלתי. לכן אני מניח שבהתנהגות הזו, אני נתפס כאדם חריג בדו שיח הציבורי המתנהל בישראל. ביני לבין השר הייתה מערכת יחסים שהתנהלה בארבע עיניים. נאמרו בפגישות אלה משני הצדדים, דברי שבח וביקורת, אבל זה היה במקום שבו הדברים היו צריכים להיאמר. גם דיסקרטיות מבחינתי זה ערך והוא יישאר כזה".

"רעידת אדמה קלה"

"בכל מה שנוגע לי בעניין וועדת זיילר, לא היה דופי. אני מוכן לקבל את העובדה שבחוכמת בדיעבד, היה אולי מקום לשיקול דעת אחר. בתפקידי הרבים, קיבלתי אלפי החלטות ומאות מינויים. הייתה לי בדיעבד יותר מטעות אחת. כנראה שכל מה שאעשה בעתיד, גם אז אעשה טעויות. זה ההבדל בין מי שעושה ולפעמים טועה, לבין מי שלא עושה ולכן אין סיכוי שיטעה. השאלה האמיתית היא, האם הטעות סבירה ונכונה להחלטה בעת שהתקבלה ולא במרחק של שנים, עם אינפורמציה מתאימה?".

וועדת השופט (בדימ.) ורדי זיילר אכן גרמה ל"רעידת אדמה קלה" במשטרת ישראל. עם שוך ענני התקשורת ואבק המתפטרים והמפוטרים, קיבל מי שרצה לקבל, את תאוות הנקם והדם. במדינה שבה אליבא דקראדי כולם חובטים בכולם, וועדת זיילר ומי שעמד בראשה, תרם תרומה נכבדה לאווירה הכללית. עם כל הכבוד לשופט (בדימ.) זיילר, גם הוא נגרר לתוך יצר הנקם הלאומי, לראות ולהראות דם ומודחים, אחרי מסקנות של כל וועדת חקירה שמוקמת במדינה "משופעת" המנהיגים כמו בישראל.

"אני עושה הבחנה בין שתי הדמויות של זיילר. יש את זיילר כראש וועדה ואני מכבד אותו, למרות שחלקתי על חלק מהמסקנות שלו. כזכור למרות שבמסקנות הוועדה קבעו כי אוכל לסיים את תפקידי, קיבלתי את מסקנות הדוח, אימצתי את מסקנותיו והחמרתי עם עצמי. החלטתי לא לערער על המסקנות ועל הנושאים שחלקתי עליהם. לצערי לזיילר הייתה דמות נוספת, הדמות שרצה לתקשורת עם פרסום הדוח. השופט זיילר התראיין בתקשורת ואמר דברים קשים וחמורים, דברים שהוציאו את דיבתה של המשטרה והמדינה כולה. הדברים שאמר אז זיילר על המשטרה, פגעו בין היתר באמון הציבור בדוח הוועדה שהוא, זיילר, עמד בראשה, ובמערכת המשפט כולה. הביטוי הטוב ביותר בעניין זה, הביע עמיתו של זיילר, השופט (בדימ.) מישאל חשין שאמר, שאם היו לזיילר דברים חשובים לומר, הוא היה צריך לכתוב אותם במסקנות דוח הוועדה ואם הוא לא כתב את הדברים הללו, אזי שאין להם מקום להביע את אותם הדברים בתקשורת".

ש: לאור מסקנות דוח וועדת זיילר, בדיעבד היית עושה היום את הדברים אחרת?

ת: "בכל מה שנוגע לי בעניין וועדת זיילר, לא היה דופי. אני מוכן לקבל את העובדה שבחוכמת בדיעבד, היה אולי מקום לשיקול דעת אחר. בתפקידי הרבים, קיבלתי אלפי החלטות ומאות מינויים. הייתה לי בדיעבד יותר מטעות אחת. כנראה שכל מה שאעשה בעתיד, גם אז אעשה טעויות. זה ההבדל בין מי שעושה ולפעמים טועה, לבין מי שלא עושה ולכן אין סיכוי שיטעה. השאלה האמיתית היא, האם הטעות סבירה ונכונה להחלטה בעת שהתקבלה ולא במרחק של שנים, עם אינפורמציה מתאימה?".

ש: היכן הייתה הטעות?

ת: "אני חושב שהתהליך שאותו ביצעתי במסגרת מינויו של יורם לוי כראש הימ"ר הדרומי, היה תהליך שלא נעשה במשטרה קודם לכן. לא הסתרתי, שיתפתי את כל הגורמים כולל מח"ש ומודיעין שדה של המטה הארצי. ולאחר שקיבלתי את כל הנתונים, המלצתי עליו כמפקד הימ"ר. לא טעיתי בתהליך, יכול להיות שבמבחן בדיעבד, התנהלותו של יורם לוי במישור המשמעתי ולא הפלילי, הייתה צריכה להיבחן לעומק. העובדה ששיתפתי הרבה אנשים במשטרה ומחוצה לה, תוך חשיפת כל החומר שהובא לידיעתי, מוכיחה שעשיתי הכול".

ש: אחרי הכול, איזו משטרה אתה משאיר לבא אחריך, רנ"צ דודי כהן?

ת: "המשטרה היא גוף כמו אוניה ענקית שהיכולת להסיט אותה במעלה אחת, היא משימה קשה ומורכבת, דרושים לכך מספר שנים.
טוב עשה השר שהחליט כי קדנציה של מפכ"ל, צריכה להיות לפחות ארבע שנים. זהו פרק זמן קצר כדי להתחיל ולסיים שינויים אסטרטגיים. אני חושב שיכולת של מפכ"ל לנתח, מבשילה רק בחלוף מספר שנים, מרגע שדברים שנזרעים בתקופה מסוימת, עד הרגע שהדברים מגיעים להבשלה מאוחר יותר. משטרה לא יכולה לנצח בספרינטים למרחקים קצרים, אלא בריצה למרחקים ארוכים. ההחלטה לבצע את מהפכת השירות התחילה בתקופתי בהשקעה תקציבית, בתוכנית מקיפה למהפך במספר שנים, זו היא המהפכה האמיתית שאליה יגיעו בעוד מספר שנים".

"מניסיוני ומניסיונם של קודמיי, במסגרת המשאבים ותקופת הזמן בכהונת מפכ"ל, ניתן לעשות שינויים, כך עשו גם קודמיי. יחד עם זאת, כדי לעשות מהפכה, בעיקר בתחושת הביטחון של הציבור, בנוכחות מסיבית של שוטרים, דרושה מהפכה שלא ניתן יהיה לבצע אותה ללא תוספת משאבים, ניתן לעשות זאת על-ידי החלטה של הקצאת משאבים לאומיים", אמר.

מצעד ארוך של נחקרים

"התקופה התאפיינה בריכוז חקירות רגישות של אישי ציבור, נשיא, ראש ממשלה, שרים ובהם שר האוצר, השר צחי הנגבי שמינה אותי ואחרים. אני חושב שיכולתה של המשטרה לחקור ללא משוא פנים, היא ההוכחה לחוסנה של המשטרה ושל החברה בישראל. זו הדוגמא ההפוכה לאלה שניסו להשוות את משטרת ישראל לסיציליה [הכוונה לדבריו של השופט ורדי זיילר - מ.א.] כי בסיציליה, המשטרה לא חוקרת את אותם אישים שהזכרתי. לצד המחויבות שלנו לחקור כל אזרח ובדגש על אישי ציבור, אנחנו חייבים לגלות את הרגישות כדי שלא יעשו בנו שימוש לשם ניגוח פוליטי וחיסול חשבונות על-רקע שאינו קשור לתחום הפלילי".

תקופת כהונתו של קראדי התאפיינה במצעד ארוך של נחקרים, רובם ככולם אישי ציבור. החל מהאזרח מספר אחת, נשיא המדינה, דרך ראש הממשלה, שרים, חברי כנסת, פוליטיקאים ומקורבים, רשויות המס וראשי מועצות מקומיות ואזוריות, אנשי עסקים בכירים וזוטרים, סלבריטאים ושאר מיני ירקות. כל אלה עשו את צעדיהם הראשונים לחדרי החקירות וחלקם אף הרחיקו לכת עד לבית המעצר אבו כביר וחברות מפוקפקת בשירות בתי הסוהר.

"התקופה התאפיינה בריכוז חקירות רגישות של אישי ציבור, נשיא, ראש ממשלה, שרים ובהם שר האוצר, השר צחי הנגבי שמינה אותי ואחרים. אני חושב שיכולתה של המשטרה לחקור ללא משוא פנים, היא ההוכחה לחוסנה של המשטרה ושל החברה בישראל. זו הדוגמא ההפוכה לאלה שניסו להשוות את משטרת ישראל לסיציליה [הכוונה לדבריו של השופט ורדי זיילר - מ.א.] כי בסיציליה, המשטרה לא חוקרת את אותם אישים שהזכרתי. לצד המחויבות שלנו לחקור כל אזרח ובדגש על אישי ציבור, אנחנו חייבים לגלות את הרגישות כדי שלא יעשו בנו שימוש לשם ניגוח פוליטי וחיסול חשבונות על-רקע שאינו קשור לתחום הפלילי".

"לצערי נתקלתי בלא מעט מקרים שנעשה ניסיון לעשות שימוש במשטרה, כדי להפיל אנשים תוך כדי מאבק פוליטי, בעיקר נכונים הדברים בשלטון המקומי. אני שמח שהמשטרה גילתה את היכולת להגיע לחקר האמת במרבית המקרים. צריך לזכור שחקירה היא חוויה לא נעימה. חשיפתם של הנחקרים, פוגעת בהם ובמשפחותיהם. לכן ראוי שהחקירות יתבצעו בחדרי החקירות ולא במקום אחר. יש למשטרה אגף חקירות מצוין עם אינטגריטי מקצועי ולנוכח הבעיות המורכבות בחברה הישראלית, למרות איכות אנשיו, הוא ראוי לתגבור בכוח אדם כדי להתמודד עם החקירות הרבות".

ש: מבלי להיכנס לפרטי החקירות, עד כמה גדולות הם החשדות והראיות בחקירות אישי הציבור השונים?

ת: "אני חושב שתפקידה של המשטרה, הוא להגיע לחקר האמת ולא להגדיר יעד של הגשת כתבי אישום. לא תמיד אם נעברה עבירה, יש למשטרה יכולת לבנות תשתית ראייתי להגשת כתב אישום. גם אם יש למשטרה תשתית מספקת להכנת כתב אישום, הפוסק האחרון היא הפרקליטות. הפרקליטות רואה ראיה רחבה ובסופו של דבר, הם אלה שמקבלים את ההחלטה. זו השיטה במדינת ישראל עם היתרונות ועם החסרונות. בגלל שמדובר בחקירות רגישות, באופן טבעי, צריך להניח שמתוקף תפקידי הקודם, אזי שלא נכון יהיה לנדב אינפורמציה שעלולה לפגוע בחקירה כזו או אחרת".

שחקן נוער במכבי תל אביב

"אחרי 28 שנים במדים, זו בהחלט צומת שבה חשוב לקבל החלטה על הקריירה הבאה, לנוכח גילי הצעיר, אני יכול להרשות לעצמי ליהנות מהמשמעות של גמלאי בחברה הישראלית ולכן אכנס למעגל העשייה בחודשים הקרובים. לקחתי פסק זמן כדי להיפגש, להתייעץ ולקבל החלטה אסטרטגית, מה הכיוון הנכון לקריירה השנייה".

בצעירותו היה קראדי שחקן נוער בקבוצת הכדורגל של מכבי תל אביב, זו גם קבוצתו האהודה. קראדי החזיק בצעירותו תמונות של שחקנים כמו מיקו בלו, צבי רוזן, גיורא שפיגל ואחרים. תמונות האלילים בצהוב אליהם רץ קראדי וביקש חתימות. לימים הסתובב לו הגלגל ושחקני נבחרת מכסיקו 70 ובהם האלילים של מכבי תל אביב משנות ה-70, הגיעו לשחק מול נבחרת ניצבי משטרת ישראל. בשער הנבחרת בכחול, עמד לא אחר מאשר המפכ"ל משה קראדי.

"הם היו אלילי ילדותי, הייתי רץ בכל פעם למגרש עם תמונותיהם כדי שיחתמו לי. במשחק הראווה שארגנת, הייתי בהלם כשכולם הגיעו, אותם האלילים שלי מהילדות, הם ביקשו ממני להצטלם איתם, עבורי זו היתה סגירת מעגל-הייתי המום!", סיפר.

ש: מה התוכניות שלך לעתיד לבוא?

ת: "אחרי 28 שנים במדים, זו בהחלט צומת שבה חשוב לקבל החלטה על הקריירה הבאה, לנוכח גילי הצעיר, אני יכול להרשות לעצמי ליהנות מהמשמעות של גמלאי בחברה הישראלית ולכן אכנס למעגל העשייה בחודשים הקרובים. לקחתי פסק זמן כדי להיפגש, להתייעץ ולקבל החלטה אסטרטגית, מה הכיוון הנכון לקריירה השנייה. באופן טבעי אני שואף לעשות משהו אחר. לנסות להיכנס לתפקיד בכיר במגזר העסקי. מהניסיון של אחרים ושלי, לא נכון לפסול כל אפשרות אחרת, בכל תחום אחר. השירות הציבורי הוא חיידק ולכן הוא אופציה עבורי, גם בהמשך הדרך. רק לאחר שאבחן את ההצעות ואהיה בשל לקבל החלטה, אני מקווה שאקבל את ההחלטה הנכונה, כזו שגם תהיה מעניינת".

פוליטיקה מקומית או ארצית?

"מתוך ההיכרות של אנשים אשר מכירים אותי, כנראה שלא אוכל להיגמל מהתחום הזה. אני לא פוסל שום אפשרות. במציאות הנוכחית, אני לא מגלה התלהבות יתרה להיכנס לתחום הזה, אבל אמרתי שטרם גיבשתי החלטה, אבל אני לא פוסל שום תחום ובלבד שאהיה בטוח שתהיה לי בו תרומה מסוימת לחברה בישראל".

ש: אתה רץ לפוליטיקה המקומית או הארצית?

ת: "מתוך ההיכרות של אנשים אשר מכירים אותי, כנראה שלא אוכל להיגמל מהתחום הזה. אני לא פוסל שום אפשרות. במציאות הנוכחית, אני לא מגלה התלהבות יתרה להיכנס לתחום הזה, אבל אמרתי שטרם גיבשתי החלטה, אבל אני לא פוסל שום תחום ובלבד שאהיה בטוח שתהיה לי בו תרומה מסוימת לחברה בישראל".

לסיום ראיון הפרידה, מספר המפכ"ל (בדימ.) משה קראדי, סיפור שכל כולו תפיסת עולמו הקראדית לחיים טובים, שמחים ומחייכים יותר.

"כשהחלטתי לסיים את תפקידי כמפכ"ל, עמדתי אובד עצות ולא ידעתי פתאום מה לעשות. בתפקידי כראש אגף משאבי אנוש וכמפכ"ל סיכמתי את תנאי פרישתם של שוטרים וקצינים. כאן, במצב הזה, מצאתי את עצמי פתאום, כשהדבר נוגע אלי, אין לי למי לפנות. הרגשתי כמו תינוק שמתחיל ללכת".

"פניתי לראש מחלקת פרישה באגף משאבי אנוש ושאלתי אותה מה עושים? היא הסבירה לי ואמרה כי בין היתר, היא מזמינה אותי לסדנת פרישה שמקיים אגף משאבי אנוש. שאלתי אותה מה לומדים בסדנא? אמרה לי, בין היתר לומדים לכתוב צוואה. אמרתי לה, כי אין לי כוונה בגיל הזה ללמוד לכתוב צוואה, אבל מהניסיון שצברתי, יש לי צוואה אחרת לשוטרים. אמרתי, כי ביום שקיבלתי את ההחלטה להתפטר, קיבלתי החלטה נוספת וזו ההחלטה להיות מאושר ולא לתת יותר לבשר ודם, לגרום לי לצער או לכאב. אני יכול להודות כשאני מסתכל לאחור, על 47 שנות חיי, אני חושב שזה בזכות הורי, אשתי, משפחתי, ילדיי וחבריי. החיים חייכו אלי ומי שמכיר אותי, יודע שאני לא נשאר חייב ולכן החלטתי לחייך אליהם חזרה".

תאריך:  10/05/2007   |   עודכן:  11/05/2007
מוטי אקסמיט
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפכ"ל קראדי מסכם תקופה
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יודע דבר
11/05/07 09:48
2
יייי
11/05/07 11:47
3
נאור מנחם,סביון
11/05/07 12:41
4
ינון בן זרח,טבריה
11/05/07 14:44
5
אותליה
11/05/07 15:06
6
קצין משטרה
11/05/07 15:21
7
חץ
11/05/07 15:26
8
קצין משטרה
11/05/07 15:44
9
מיכל מירושלים
11/05/07 15:52
 
מיכל את 10
11/05/07 18:01
10
קצין משטרה
11/05/07 16:23
11
חוזה המדינרע
11/05/07 18:13
12
הפרקליטים
11/05/07 18:38
 
בקוף -מיכל את 10
12/05/07 04:26
13
מלאיו
24/10/07 17:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עם פרסום העדויות של אולמרט, פרץ וחלוץ, הוכו כמה גורמים במערכת הפוליטית בתדהמה. ההפתעה באה לא בשל הטחת האשמות בין שני הפוליטיקאים על הגנרל. גם לא מהסתירות הפנימיות שנרשמו בעדותם של פרץ וחלוץ. ההלם נבע מהפרגון ההדדי בין אולמרט לפרץ.
10/05/2007  |  מתי טוכפלד  |   מאמרים
ושוב חוזר הניגון. ישראל והרשות הפלשתינית מקיימות מגעים לתיאום ושיתוף פעולה ביטחוני. סוגיות אלה ניצבו במוקד הפגישה האחרונה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט ליו"ר הרש"פ (15 באפריל 2007), אבו מאזן ובפגישת גורמים ישראלים ופלשתינים בסוף השבוע ביריחו. בפגישת אולמרט ואבו-מאזן הציגו הפלשתינים תוכנית ביטחונית על פיה יפרסמו כוחות של משמר הנשיאות הפלשתיני לאורך ציר פילדלפי כדי למנוע את הברחות אמצעי לחימה, וכן התחייבו להכין תוכנית להפסקת שיגור רקטות הקסאם לעבר ישובים ישראלים.
10/05/2007  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
בסיפור היהודי ערבי ישנם שני חלומות. החלום היהודי מפתח רעיונות נשגבים של פיתוח אזורי משותף, הפרחת השממה, השכלה גבוהה ברמה עולמית, תיירות אל הארץ היפה והמעניינת והמגוונת ביותר בעולם. בחלום היהודי משתפים האחים יצחק וישמעאל פעולה, נותנים כבוד אהבה והערכה זה לזה, מוקירים את אברהם אבינו במשותף, ומציגים לעולם את האור היוצא מציון, העיר האהובה כנדגלות.
10/05/2007  |  ד"ר יובל ברנדשטטר  |   מאמרים
בשנים האחרונות הולכים ומתרבים מקרים בהם - ע"פ הטענה - אישה מותקפת ע"י בן-זוגה; לאחרונה פורסם אף חשד לפיו שופט "רחמן" התערב - שלא כדין - לטובת אישה, אגב הרעדת אמות הסיפים תוך ביצוע עבירה פלילית, מהחמורות שבספר החוקים, בהיותה עבירה החותרת תחת אושיות הרשות השופטת: שיבוש מהלכי משפט.
10/05/2007  |  יורם יהודה  |   מאמרים
לפני שאנחנו מנתחים את שובו של התחמן אהוד ברק, צריך לחזור 8 שנים אחורה, לימים בהם "אהוד לא המריא". כאז כן עתה: מול נתניהו, כל צפרדע נסיך. התקשורת שראתה בהפלת ביבי משימה לאומית, נתנה שירותי יחצנות לפירומן מהליכוד - איציק מרדכי- ואחרי ששרף את הבית, שמע אותם מלחשים מאחורי גבו: הכורדי עשה את שלו, שלנו- הכורדי יכול ללכת...
10/05/2007  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
צבי גיל
צבי גיל
במערכה ההיברידית בין ישראל לבין אירן זאת כבר הצליחה בהיבט הפסיכולוגי והכניסה את הציבור הישראלי, שנמצא חצי שנה במתחים, ללחץ נפשי ללא תקדים    הפטפטת המדינית הבלתי אחראית שמהדהדת בתקש...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il