בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
היכולת של האגודה להטיל מיסי קהילה בשמות שונים ובסכומים שונים, ככל העולה על דעתה וללא כל ההגבלות וההנחות הקבועות בחוק עבור ארנונה. היא שערוריה מסריחה שהגיעה העת שהמדינה תפסיק אותה
מס הארנונה הוא המס העיקרי, ממנו מממנות הרשויות המקומיות בארץ את פעולתן. בעיקרו, הוא מס חצי פרוגרסיבי. עלותו על היחיד, הינה לפי גודל דירתו. כלומר, יחיד עשיר בדירה קטנה משלם מס נמוך. לגבי מס זה, נקבעו הנחות שונות לקבוצות אוכלוסיה שונות. וזאת, על-פי חוקי המדינה. למשל, נכי צה"ל, מקבלים הנחה של 67% במס לדירה של עד 70 מ"ר. ויש עוד הנחות. ככל הידוע לי, משרד הפנים קובע סכומי מקסימום ומינימום לרשויות המקומיות להטלת מס זה. בקיבוצים המופרטים, יש בשנים האחרונות שימוש מופרז במס זה ובדומיו ותחליפיו, מיסי קהילה שונים. דבר העושה את החיים בקיבוץ המופרט, קשים באופן מיוחד עבור האוכלוסיות החלשות והנתמכות. וזאת, תוך עקיפה של חוקי המדינה וניצול פרצות בחוק, המאפשרות לאגודה להטיל מיסים ללא כל הגבלה על אוכלוסייתה. בקיבוצי, היתה תקופה שמיסי הארנונה והקהילה שהוטלו על יחיד בחודש, היו למעלה מאלף ש"ח. זהו סכום גבוה מאד, עבור השכבות החלשות בקיבוץ. עו"ד אחד אמר לי, שאין כל הגבלה חוקית לאגודה להגדיל מיסים אלו אפילו ל-2,000 ש"ח לחודש. זה תלוי ברצונה הבלעדי. מס הארנונה, שהוא מס חצי פרוגרסיבי ומיסי הקהילה השונים שהם רגרסיביים לחלוטין, כלומר מוטלים כמס גולגולת על כל יחיד בקיבוץ באופן שווה. הינם מיסים נוחים מאד למנהלי הקיבוצים המופרטים, הנהנים ממשכורות גבוהות המממונות ממיסים אלו. ושעבורם, סכום המס בהכנסה הכוללת אינו משמעותי. וקשים במיוחד עבור האוכלוסיות מעוטות ההכנסה. לכן, יש נטייה בקרב הקיבוצים המופרטים להרבות בהם. כן צריך לזכור, שמיסי הקהילה השונים, שהם כאמור מס גולגולת לכל דבר. הינם תחליף נוח להתגברות על המגבלות החוקיות של מס הארנונה. שהן, הגבלות על גודלו המקסימלי והנחות לקבוצות אוכלוסיה שונות. בקיבוצי, ואני מניח שכך הדבר גם בשאר הקיבוצים המופרטים, משלם כל יחיד מס ארנונה למועצה האיזורית וכן מס ועד מקומי לישוב. שני מיסי ארנונה שגובהם שווה, נגזרים מגודל דירתו ועליהם ניתנות ההנחות הקבועות בחוק לקבוצות שונות באוכלוסיה. לעומת זאת, מיסי הקהילה השונים שהם למעשה מיסים מוניציפליים ונועדו לממן את משכורות עובדי הקהילה והוצאותיה ולהרחבת השרותים אותם נותנת הקהילה, ולמעשה, ייעודם כייעוד מיסי הארנונה, הם הרחבה חופשית וללא כל פיקוח חוקי מטעם המדינה של מיסי הארנונה וכן, אינם נותנים את ההנחות המתחייבות מהחוק לאוכלוסיות הזכאיות לכך. היכולת של האגודה להטיל מיסי קהילה בשמות שונים ובסכומים שונים, ככל העולה על דעתה וללא כל ההגבלות וההנחות הקבועות בחוק עבור ארנונה. היא שערוריה מסריחה שהגיעה העת שהמדינה תפסיק אותה. הסובלים העיקריים מתופעה זו הן האוכלוסיות החלשות בקיבוצים המופרטים וכן הזכאים מביניהם להנחות בארנונה.
|
תאריך:
|
22/05/2007
|
|
|
עודכן:
|
22/05/2007
|
|
גדי גולן
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
ועל החוצפה
|
22/05/07 17:03
|
|
2
|
|
רשי
|
22/05/07 23:14
|
|
3
|
|
מתמיד
|
23/05/07 06:41
|
|
4
|
|
רשי
|
23/05/07 08:39
|
|
5
|
|
לרום
|
23/05/07 08:40
|
|
6
|
|
ג.ל.
|
23/05/07 09:43
|
|
1. כאשר הסופר האנגלי, סר וולטר סקוט, שכב על ערש דווי, הוא הרים לפתע את ראשו מהכרית, ולחש לבני משפחתו: "קראו לי מן הספר". אחד מהם העז לשאול: "מאיזה ספר?". סקוט נעץ בו עיניים חודרות: "יש רק ספר אחד!". וולטר סקוט נפטר בעודו מאזין לפרק מספר הספרים. כמעט מאתיים שנה אחרי מותו של סקוט, הסיפור הזה נשמע לנו יומרני ומוזר. בעידן הפוסט-מודרני, התביעה לבלעדיות היא החטא המושמץ ביותר. ועם זאת, חג מתן תורה מייצג בדיוק את התפישה הזו: התורה היא מעל לכל טקסט אחר. ובניגוד לסקוט, אני לא מתכוון רק לתנ"ך, אלא גם למשנה, לתלמוד, לכל התורה שבכתב ושבעל פה, על כל היקפה. חג השבועות מגדיר היררכיה של טקסטים, עמדות והשקפות עולם. בקודקוד הפירמידה נמצאת התורה. והרי היררכיה היא המילה הגסה של הפוסט-מודרניסטים.
|
|
|
דיני המס השונים מאפשרים לפקידי השומה, לרבות כל פקיד ממשלתי, "שיקול דעת" במידה רחבה מאוד. לאחרונה, לאור הפרשות השונות ברשות המיסים, עלתה שאלת הגבלה או צמצום היקף "שיקול הדעת" שיש לפקידי המס. שאלה זו אינה מעשית, שכן מעצם תפקידם, "שיקול דעת" רחב הינו "כורח המציאות".
|
|
|
השכם והערב מובילים אותנו "המומחים" באפסר ההטעיה כאילו הקסאם ומיגורו הם הבעיה. רק נשליך סטטיסטית כך וכך רקטות ופצצות על המשגרים, רק נחסל כך וכך מנהיגי חמאס, רק נתמיד בכך ופתרנו את בעיית הקסאם על יישובי הנגב המערבי, ובא לציון גואל. הישרים מעט יותר מבין המומחים מוכנים להודות בפנינו בפומבי (בחצי פה), כי אומנם אמצעים אלו הינם יעילים אך לא יחסלו את בעית הטילים באופן מוחלט ועלינו "לחיות" עמם באורח כלשהו (כאילו שהם היו מוכנים אישית לכך). אלו גם אלו טועים ומטעים.
|
|
|
בתאריך 18 ליוני 2006, לפני כשנה, פרסמתי במאמרי שהופיע ביומון "הצופה" קריאה מקדימה לאירועים - לפנות את שדרות. אז, על אף הטילים ששוגרו לעבר העיר שדרות וגרמו לנזקי גוף ובעיקר לנזקי רכוש, הקריאה לפנות את שדרות נראתה הזויה, כמעין גימיק, אלא מה שהיה אז בגדר רעיון בלתי מתקבל על הדעת - מתבצע כיום הלכה למעשה, ואם מדינת ישראל תמשיך להתנהל תחת אותה ההנהגה, באותה התפישה המדינית פחות או יותר - צריך כבר לחשוב על פינוי יעיל של העיר אשקלון, שאל פאתיה הדרומיים הגיעו טילי החמאס מעזה, ולהתארגן לכך.
|
|
|
לאחרונה התבשרנו על הסכם חדש בין הרט"ג (רשות הטבע והגנים) והמפעל לבקבוק מים בבעלותם של קיבוץ עין גדי וחברת יפאורה-תבורי, הסכם שיהפוך את את עין גדי מנוה מדבר שוקק חיים לחלק מהמדבר שסביבו תוך פגיעה אנושה בצומח ובחי.
|
|
|
|
|
|
דן מרגלית
בקצה הדרך, במוצא הנהר היהודי אל הים האנושי, נמצא צידוק לדרכנו ונראה את אחינו באים אל הארץ המובטחת מי בלהט ההכרה ומי במנוסת אימה
|
|
|
יוסי אחימאיר
כאמור, ישראל נמצאת עתה במלחמה רב חזיתית. חיזבאללה בדרום לבנון - אומנם באיחור מבחינת תקוות חמאס - פתח את החזית הצפונית סוריה הפכה קרש קפיצה לסוכנים אירניים חתרניים, ביו"ש ובבקעת ה...
|
|
|
דרור אידר
מנהיג התנועה הציונית חיים ויצמן דרש את הארץ מכוח התנ"ך בוועידת פריז וכך גם דוד בן-גוריון מול ועדת פיל ב-1937 הם המשיכו מסורת ארוכה מאוד בת אלפי שנים
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|