|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

המרוץ: בוקר בא לעבודה

אחרי ההכרזות, ההשמצות וההערכויות, בשבוע הבא הפריימריז לראשות העבודה והמועמדים מרכזים מאמצים אחרונים הרבה עבודה לפניהם, ותכף זה נגמר. גם למוביל, וגם למדשדש יש שרוצה אחוז הצבעה גבוה ויש שמעדיף שהמתפקדים ישכחו לבוא לקלפי אגם הברבורים
25/05/2007  |     |   מאמרים   |   בחירות בעבודה (2007)   |   תגובות
חיוכים בעבודה. באופן זמני [צילום ארכיון: פלאש 90]

מתי טוכפלד
"ננצח גם בבחירות הכלליות"

   רשימות קודמות
  קולות שדרות מזכירים את חיפה
  הפרוטוקולים של זקני ציון
  שלושה ימים במאי
  ידידי אולמרט: הוא יפרוש מהפוליטיקה
  פולין כמשל

פצצת המצרר CBU-97 היא פצצה חכמה שהצבא האמריקני הכניס לשירות מבצעי במלחמה הנוכחית בעירק. הפצצה מזהה את המטרה ומכוונת את עצמה באופן אוטומטי לעברה. אולם אם הפצצה מגיעה למסקנה, שמסיבה זו או אחרת, היא עומדת להחטיא את המטרה, היא אינה ממתינה לפגיעה בקרקע. היא משמידה את עצמה מייד בעודה באוויר. מנגנון ההשמדה העצמית הוא בשורה טובה למי שאמור היה אמור לחטוף את הטיל התועה. אבל לפצצה, ההשמדה העצמית היא בשורה רעה מאוד.

בעוד כמה ימים ייכנס מנגנון ההשמדה העצמית של מפלגת העבודה לפעילות. כמו הפצצה, כך המפלגה, החטיאה את המטרה. עכשיו נטרפים הקלפים והולכים להתמודדות חדשה. הימים הבאים הם הישורת האחרונה. זה הזמן, עבור המועמדים ותומכיהם, לחדד מסרים, "לקרוע" את השטח, לשכנע, להילחם על כל קול.

כדי לנצח בסיבוב הראשון, צריך כל מועמד להביא פחות או יותר 26,000 איש שישימו פתק עם שמו בקלפי. זאת בהנחה שהבחירות הקרובות יהיו עם שיעור הצבעה דומה למה שבדרך כלל מקובל במפלגת העבודה. כלומר, בין שישים לשישים וחמישה אחוזים. כדי להשיג את המספר הזה, גיבש כל מטה אסטרטגיה, על-פיה יפעל בשלושת הימים שנותרו.

ברק. כל קול קובע

אהוד ברק אומנם קיים בסוף השבוע את כנס הפעילים האחרון, אבל כמה אירועים פוסט-אחרונים עדיין מתוכננים להתקיים בימים הבאים. ברק מתכוון להיפגש עם נציגים רבים מהמגזרים השונים במפלגה, ובפיו מסר אחד ויחיד: חייבים לסיים את זה בסיבוב הראשון. הסקרים בהם אוחזים אנשיו של ברק, מטיבים מאוד עם ראש הממשלה לשעבר, כאשר בוחנים את סיכוייו להיבחר בסיבוב הראשון. גם ברק וגם אילון מתקרבים מאוד לרף ארבעים האחוזים, כך שהמשפט השחוק, כל קול קובע, מקבל משנה תוקף בקרב תומכיו של ברק.

אלא שהתמונה הרבה פחות אופטימית עבור ברק אם יתקיים סיבוב שני. בוחריהם של פרץ ופינס נוטים הרבה יותר לתמוך באילון מאשר באהוד ברק. אנשיו של ברק יודעים שזה או סיבוב ראשון, או כלום. בימים הבאים "יחרשו" שרי העבודה התומכים בו את כל הארץ ויביאו את המצביעים לקלפיות. ככל שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים יותר, סיכוייו של ברק גוברים. דגש מיוחד יהיה על המגזרים שתומכים בברק, אותם לא צריך לשכנע, רק לשנע. אם יגיעו לקלפיות אנשי המושבים בהמוניהם, מצבו של ברק משתפר, כך מעריכים אנשיו.

אילון. חזק בקיבוצים

גם עמי אילון רוצה אחוזי הצבעה גבוהים. הוא גם היה רוצה לגמור הכול בסיבוב הראשון, אבל אם לא, הוא יודע שהסיבוב השני כנראה אצלו בכיס.

בימים הקרובים מתכוון אילון לסייר עם אנשיו בשטח ולתדרך את אנשי המטה בכל הקשור לארגון יום הבחירות. דגש מיוחד ייתן אילון למגזרים בהם הוא נחשב יחסית לחלש, בייחוד בקרב הערבים והדרוזים. מקורביו של אילון חוששים שהפרסומים האחרונים, בהם התנגדותו לישיבה בממשלה בראשות אולמרט, הסבו לו נזק. לכן הודיעו באופן חד-משמעי שאילון עדיין מתכוון להוציא את העבודה מחוץ לממשלה לאחר בחירתו, כל עוד אולמרט הוא ראש הממשלה. אנשיו של אילון מקווים שהסקרים, מהם עולה כי בקרב הציבור הרחב התמיכה בו עולה על זאת של ברק, תעשה את העבודה. בסופו של דבר, הם אומרים, העבודה צריכה לחשוב גם על ההתמודדות מול נתניהו, ושם מצבו של אילון טובים בהרבה. בסביבתו של אילון גם מעריכים כי אנשים לא שכחו את תקופת כהונתו של ברק כראש ממשלה ושעדיין לא סלחו לו על מחדליו.

אילון חזק בקיבוצים, אבל חלש במושבים. במטהו משוכנעים כי נטייתם של תומכיהם של המועמדים האחרים, פרץ ופינס, לתמוך באילון בסיבוב השני, תביא אותם לתמוך בו כבר בסיבוב הראשון.

פינס. מתקשר בעצמו
[צילום: באובאו]

אופיר פינס לא מתכוון לתת לתוכניותיו של אילון להתממש. מבחינתו, עדיין יש אפשרות שיעלה לסיבוב השני, ומשם הכל פתוח. למרות שבסקרים יורדים פינס, פרץ ויתום, בעוד שני המובילים מתחזקים, אנשיו מרוצים מכך שפינס "מתברג" למקום השלישי, תוך שהוא עוקף את פרץ היו"ר הנוכחי.

במטהו של פינס נערכים להתמודדות, ומתכוונים לנצל את הימים הספורים שנותרו כדי להיפגש עם כמה שיותר אנשי שטח ופעילים. האירוע המשמעותי ביותר צפוי להתקיים היום בבית המפלגה בתל אביב. אחריו, מתכוון פינס לשבת ליד הטלפון ולהתקשר בעצמו לפעילים ולבקש מהם לבוא להצביע עבורו. המסר שאותו הוא מתכוון להעביר למתפקדי המפלגה, הוא, תצביעו עבור מי שאתם מאמינים בו, ואל תתחשבו בסיכויים שלו לנצח. בסביבתו של פינס מעריכים, כי אם כל מי שאכן רוצה לראות אותו מנצח, יבוא לקלפי, יהיה סיבוב שני.

במטה פינס יודעים כי בניגוד למועמדים אחרים, לאופיר אין חמולות. גם אין ועדי עובדים שאפשר לארגן אותם. מי שכן תומך בו, הם אומרים, עושה זאת כי הוא מאמין בהנהגה שהוא מביא איתו.

לפינס אין מגזר בולט שתומך בו, אבל הוא נהנה מתמיכה רבה של צעירי המפלגה. במקביל לחיזוק הקשר עם הצעירים, מנסה פינס להתחבב גם על המבוגרים. לאחרונה התפאר מטהו של פינס בהצטרפותו של לובה אליאב, אחד מזקני המפלגה, למחנהו של פינס. בבחירות הקודמות היה אליאב אחד מהאנשים הבולטים ביותר של פרץ. גם אורה נמיר הודיעה כי היא תומכת בפינס.

פרץ. רוצה להפתיע

עמיר פרץ, היו"ר המכהן שעשוי למצוא את עצמו בעוד כמה ימים מודח הן מתפקידו כראש המפלגה והן ממשרד הביטחון, ואולי בכלל מהממשלה, לא מבין בשביל מה בכלל צריך את ההתמודדות הזאת. מבחינתו, אם רק היו נותנים לו לעבוד, הוא היה מביא את העבודה להשגים כאלה שלא היו לפניו. רק תנו לי להיות שר האוצר, הוא אומר, ואני אראה לכם מה אני מסוגל. אלא שמבחינת יריביו, את תפקיד שר האוצר עליו היה לקחת מזמן, עכשיו זה כבר מאוחר מדי.

פרץ קיים אתמול כינוס פעילים גדול בגלבוע, והיום יקיים כנס נוסף באור יהודה. פרץ הוא איש ארגון שהוכיח את עצמו מעל ומעבר למצופה בפעם הקודמת. אנשיו משוכנעים כי את ההצלחה יקצור גם הפעם. הדגש בימים הבאים יהיה על הארגון, על עבודת המטות ועל לוגיסטיקה. אם המועמדים האחרים יביאו את הפעילים במכוניות, פרץ יביא אוטובוסים. התקווה הגדולה ביותר בקרב אנשיו של פרץ, הם אחוזי הצבעה נמוכים. בפרץ תומכים אנשים מסוימים, לא הציבור הרחב. אם הציבור הרחב ייעדר, מי שיפסיד מכך יהיו בעיקר ברק ואילון. פרץ ירוויח.

בסביבתו של שר הביטחון, מדווחים על תחושה אופטימית הנובעת מהתעוררות השטח. הם רוצים להפתיע, כמו בפעם הקודמת. הם אומרים שישנה אווירה הדומה לזאת שהייתה במהלך ההתמודדות עם שמעון פרס. הם רוצים שהסוקרים יאכלו את הכובע פעם נוספת.

פרץ משוכנע כי הבטחתו לדרוש את תיק האוצר במידה שינצח, מביאה אליו בוחרים שנטשו אותו במרוצת השנה וארבעה חודשים שחלפו. אנשיו מקווים שתומכיו יזכרו את מה שמייצג עמיר בעיני רבים, ויתנו לו להמשיך להוביל את המהפכה החברתית שהבטיח. הם רואים בבחירות הפנימיות כסוג של הפרעה. כמטרד. כמהלך שבא לשתק את העשייה, הן בתחום הביטחוני והן בתחום החברתי.

יתום. תומכיו יעברו לברק
[צילום: בוצ'צ'ו]

גם במטהו של דני יתום מבקשים לשמור על אופטימיות. בעוד שאר המועמדים ואנשיהם לא מצליחים להבין מה הוא עוד עושה במרוץ, מסרב יתום בתוקף אפילו להתייחס לתרחיש בו הוא מפסיד. אנשיו מדגישים לאורך כל הקמפיין כי יתום ריאלי והוא רואה את מצבו בסקרים, אך באותה נשימה מבהירים כי מבחינתם מדובר רק בסקרים. בשטח הדברים נראים אחרת לחלוטין, הם מבטיחים.

במחנה יתום זקוקים לנס. אחוזי הצבעה נמוכים יכולים לשרת אותו, לא ברור עד כמה. המגזר הערבי והדרוזי תומכים ביתום, כך אומרים אנשיו, למרות שהדבר לא נראה בסקרים.

יתום מדגיש כאשר הוא נפגש עם פעילים, כי צריך ניסיון ביטחוני, ויש לו, וגם מישהו שהיה ונשאר נאמן למפלגה. ההערכה היא כי מרבית תומכיו של יתום יעברו לאהוד ברק בסיבוב השני.

תאריך:  25/05/2007   |   עודכן:  25/05/2007
מתי טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המרוץ: בוקר בא לעבודה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושי
25/05/07 12:18
2
מיכל מירושלים
25/05/07 14:10
3
אלי סתוי
26/05/07 13:30
 
חבר "העבודה"
26/05/07 14:34
פורום: בחירות בעבודה (2007) כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אולי הכותרת הנכונה למה שרוצים להגיד היא 'מודעות' אבל 'תודעה' נראה לנו יותר. הכוונה היא למציאות חיינו המסובכת להפליא, ואף הולכת ומסתבכת, בעוד מה שרואים באופק זה רק תסבוכות גדולות יותר, ובו בזמן, התחושה ואף הידיעה הברורה היא שאין שום ניסיון למצוא פתרון כולל. אינני יודע אם מישהו כבר ניסח כך את הדברים, אבל דומני שלא ארחק מן האמת אם אומר שזוהי התחושה הכללית בקרב הציבור בארץ, שעל כן אבד אמון הציבור באלה המתיימרים להנהיגו.
25/05/2007  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
ארגון זכויות האדם הבינלאומי 'אמנסטי אינטרנשיונל' פרסם השבוע את הדוח השנתי, והאשים את ישראל בביצוע פשעי מלחמה, הן כלפי אזרחי לבנון והן כלפי התושבים הפלשתינים. בדוח המסכם לשנת 2006 (יום ד', 23.05.07) נכתב, כי צה"ל פעל בשטחים ללא שהבדיל בין חמושים לבין האוכלוסיה הפלשתינית. לטענתם, "צה"ל גרם להרג מיותר של אזרחים, בהם נשים וילדים". כמו-כן, נטען כי צה"ל פעל בלבנון באופן בלתי מידתי, ופעל בדרך של ענישה קולקטיבית תוך הפרת החוק הבינלאומי.
24/05/2007  |  יוסי עבדי  |   מאמרים
שישה מועמדים מתמודדים על הזכות להיבחר ולהיות ראש לשכת עורכי הדין ואף אחד מהם לא יעשה את מה שצריך לעשות - לבטל את משוב השופטים. שישה מועמדים מבטיחים ש'כדאי לך לבחור בי, כי מי, אם לא אני, ידאג לפרנסתך ולעתידך ומי ישמור על כבוד המקצוע. כמו שדאגו לך אלו שלפני ואלו שקדמו לאלו שלפני וכמו אלו שיבואו אחרי ואלו שיכנסו בנעליהם. יתר הנושאים בהם אני אטפל, אם אבחר, יפורסמו בהמשך. בינתיים הינך מוזמן לחגוג יחד איתנו אירוע קיץ חגיגי, היכונו ליום הפרקליט שיתקיים גם השנה בפארק המים בשפיים. לעזאזל המצב בבתי המשפט, לעזאזל הכל. תודה שהגעת להצביע, להתראות בעוד ארבע שנים'.
24/05/2007  |  יגאל קרט  |   מאמרים
החלטתו של שר המשפטים פרידמן לקדם מינויים של עורכי דין בכירים מהמגזר הפרטי לשופטים בבית המשפט העליון, הינה החלטה מבורכת. אין ספק שחסרונם של עורכי דין שחוו מכלי ראשון עשרות שנות הופעה בבית משפט, חקירות עדים, הליכים פליליים וביצוע עסקות, הורגש מאוד בבית המשפט העליון.
24/05/2007  |  עו"ד איתן ארז  |   מאמרים
מדי יום ו' בצהריים סועד ברק במסעדת רפאל בתל אביב ביחד עם החברים הבאים: סמי עופר (שהוא גם שכן של ברק), רפי גינת, מוזי ורטהיים, דב לאוטמן, בייגה שוחט ושלום קיטל.
24/05/2007  |  איתמר כהן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
בצל מלחמת 'חרבות ברזל', אזרחי ישראל יחגגו את יום העצמאות ה-76. קרן קימת לישראל והמוס"ל מציגים: אלו הם הפארקים המומלצים ביותר לעל האש בחיק הטבע ואלו הם הנחיות הבטיחות שכל הורה חייב ...
יצחק בריק
יצחק בריק
הרצי הלוי הוא אחד מהרמטכ"לים המאכזבים ביותר מאז קום המדינה. כישלונו של כרמטכ"ל ניכר הן בהכנת הצבא למלחמה, הן בניהול המלחמה והן בפגיעה אנושה בערכיות ובמוסר ובקוד האתי של הצבא שעליו ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אני מציע כי תשעה רופאות ורופאים, בהם גם פסיכולוגים, יתכנסו כצוות אנונימי לבדוק אם בכוחו של נתניהו לשאת בעול הכבד של ראשות הממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il