|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

תוספי תזונה מסוכנים

מחקרים מוכיחים כי תוספות תזונה וויטמינים תורמים לבריאות המשתמשים, אך שטף המידע, שפע הפרסומות ושיווק אגרסיבי של תוספי תזונה, מעודד שימוש מופרז העלול לגרום לנזקים בריאותיים עד כדי סכנת מוות כיצד לצלוח את ג'ונגל תוספי המזון ולהישאר בחיים? מדריך למשתמש
05/11/2007  |     |   מאמרים   |   תגובות
ד"ר שמיר

   רשימות קודמות
  טיפול טבעי לסובלים מפיגמנטציה

בעולם של קרינה סלולרית, חור באוזון, תזונה לקויה, זיהום אוויר ושאר מרעין בישין, כולנו רוצים לחיות טוב יותר ובריא יותר. אחת הדרכים שהפכו לפופולריות בעשורים האחרונים היא נטילת ויטמינים, מינרלים ותוספי תזונה טבעיים, מתוך מחשבה שכל מוצר שמופיע עליו המשפט "מרכיבים טבעיים בלבד" יעשה עם גופנו חסד.

תפיסה זו נשענת על מידע חלקי, אשר מגיע אלינו באופן מבולבל מהתקשורת, מעולם הפרסום, ובסיוע דיילים חייכנים ברשתות הפארם ובחנויות הטבע.

אנטי-אוקסדינטים טבעיים נפוצים

בטא קרוטן (ויטמין A), ויטמין C וויטמין E, הינם האנטי-אוקסידנטים החזקים ביותר בטבע. קיימים גם אנטי-אוקסידנטים כימיים, אולם המגמה הרווחת כיום, היא להעזר בחומרים ממקור טבעי.

גם אומגה 3 עלולה להוות סיכון

תוספים טבעיים, ובעיקר אנטי-אוקסידנטים, עשויים להיות חיוניים לגופנו, שכן אדם ממוצע לא מקבל בתזונתו את מכלול החומרים החיוניים לו בהתמודדות עם הסביבה המתועשת של ימינו.

אולם, נטילת תוספי תזונה על-דעת עצמנו, זהה לעיתים לנטילת תרופות ללא מרשם רופא. תוספי תזונה יעילים מכילים בתוכם חומר פעיל. שילוב לא נכון של תוספי תזונה עם תרופות אחרות, או נטילת כמות מופרזת של תוספים, עלולה לגרום לנזקים בריאותיים חמורים ובמקרים קשים, אף למוות.

התפיסה כי אין צורך להתייעץ עם רופא לפני נטילת תוספים, הינה משוללת כל הייסוד, שכן 80% מהתרופות הקונבנציונליות מבוססות אף הן על חומרים טבעיים, ולכן ההתנגשות שבין החומרים הפעילים בתוסף, לבין אלו שבתרופות המרשם - עלולים להיות מזיקים ביותר.

לדוגמא, אומגה 3 במינונים גבוהים מהמומלץ, עלולה לגרום לדימום מוגבר כאשר היא נלקחת בשילוב עם תרופות לדילול הדם. ג'ינסנג גורם לשיבוש תרופות רבות, להורדת לחץ הדם, והרשימה ארוכה.

ויטמין C

ויטמין זה נמצא לרוב בפירות, בעיקר בהדרים, ובירקות. הפעילות הביוכימית של ויטמין C מיוחסת ליכולתו רבת העוצמה להאט ולעכב תהליכי התחמצנות, ובכך הופכת אותו לאנטי האוקסידנט החזק ביותר. ויטמין C מחזק את המערכת החיסונית ומומלץ כגורם המעכב ומונע מחלות.

מחקרים אפידמיולוגים רבים, מראים כי ויטמין C חשוב ביותר כמונע התפתחות מחלות קרדיו-רסקולריות וסוגים שונים של סרטן כמו סרטן השד, הפרוסטטה, הבלוטות והקיבה.

מחקר נוסף מראה, כי חוסר בוויטמין C יעלה את רמת הסיכון לפעילות לא סדירה באירוע של אוטם שריר הלב. כמו-כן, מחסור בוויטמין C יכול לגרום למחלת הצפדינה, מחלה שהיתה נפוצה במשך מאות שנים, בעיקר בקרב מלחים שלא אכלו פירות וירקות טריים במשך חודשים ארוכים.

ויטמין E

ויטמין E (טוקופרול) הוא תבנית כללית לטוקופרולים שונים (אלפא, בטא, גמא, דלתא). הטוקופרול המצוי ביותר בגוף האדם הוא האלפא, אשר מהווה אנטי-אוקסידנט מסיס שמן עיקרי להגנת ה-L.D.L (הכולסטרול הטוב) מפני סכנת ההתחמצנות על-ידי רדיקלים חופשיים.

ויטמין E מגן בעיקר על הממברנה של התא עקב היותו מסיס שמן. מחקר חדש מראה, כי טוקוטריאנולים משמן עץ הדקל, עכבו בהצלחה התפתחות של סרטן השד. (טוקוטריאנולים הם רכיבים ממשפחת ויטמין E בעלי השפעה נוגדת חמצון חזקה במיוחד).

ישראל - ספקית עולמית של ויטמין A

רוב המקורות של קרוטונואידים (פחמימן בלתי רווי המשמש כמקור להתהוות ויטמין A) הם צמחים ופירות. עד היום, היה ידוע כי הגזר הוא הירק המכיל את הכמות הגדולה ביותר של בטא קרוטן (ויטמין A).

לאחרונה, נמצא כי לאצת הדונליאלה הגדילה בים המלח, כמות גדולה פי 900 מזו של הגזר. הדונליאלה היא האורגניזם היחיד שיכול לגדול ולהתפתח בסביבה עויינת כמו ים המלח. הסתגלותה של האצה לתנאי ים המלח הביאה לכך שהיא מכילה ריכוז גבוה של חומרים נוספים בריכוזים גבוהים כגון מינראלים ואוליגו.

אבקה של אצת הדונליאלה ניתנת כיום כתרופה, והיא הוכיחה יעילות רבה בעיכוב ועצירה של תהליכים הרסניים עקב חשיפה לקרינה רדיואקטיבית. בנוסף, האצה יעילה ביותר לטיפולי עור שונים הודות לכושר חדירתה ופעילות האנטי-אוקסידנטית רבת העוצמה אותה היא מבצעת.

מחקרים מוכיחים: תוספי התזונה חיוניים

הראיות המדעיות אודות יעילותם הטיפולית של האנטי אוקסידנטים הולכות ונערמות מדי שנה. דוח מעודכן של המכונים הלאומיים לבריאות בארה"ב (H.I.N), מראה היקף חסר תקדים של מעל 45,250 עבודות ומחקרים שנעשו אודות השימושים הטיפוליים באנטי-אוקסידנטים.

בין היתר נבדק הקשר בין השימוש באנטי-אוקסידנטיים טבעיים לטיפול ישיר, מניעה והקלה על מחלות כגון: סרטן, הזדקנות התא, מחלות לב וכלי דם, סוכרת, דלקות, מחלות של מערכת החיסון, פרקינסון, אלצהיימר, דלקות פרקים, מחלות עיניים, גנטיקה, מחלות עור ועוד.

לא רק בעולם המדע גוברת התודעה לתפקידם החיוני של האנטי-אוקסידנטים לשיפור הבריאות ואיכות החיים, גם התעשיות הנוטרספטיות נחשפות ליתרונות הבריאותיים והשיווקיים העצומים הטמונים בגופיפים זעירים הללו. כראייה לכך, כ-22,000 פטנטים שהוצאו לאחרונה, קשורים ישירות לאנטי-אוקסידנטים טבעיים.

צריכת אנטי-אוקסידנטים

שימוש באנטי אוקסידנטים, תוך התייעצות עם איש מקצוע, יכולים להועיל ולהיטיב עם הגוף באופן משמעותי. על-אף שמדובר באנטי-אוקסידנטים טבעיים, צריך להתייחס למרכיבים הללו באופן מקצועי.

אין ליטול באופן עצמאי תוספים ללא התייעצות בגורם מוסמך כגון רופא או תזונאי. ברוב המקרים, הצרכן הסופי אינו מודע כלל למנגנוני הפעולה של האנטי-אוקסידנטים והוויטמינים, ואיננו יודע להתאים תכשירים למצב הבריאותי שלו. אנשי מקצוע יכולים למנוע תופעות לוואי או חלילה הרעלה כתוצאה מסתירת חומרים או ממינון יתר.

שילוב בין טיפול טבעי להיסטוריה בריאותית

יש לזכור כי שימוש בוויטמינים ובאנטי-אוקסידנטים נועד לחזק את המערכת החיסונית ולשפר את הבריאות לטווח ארוך ולא לרפא או לשפר מצב בריאותי באופן מיידי. שימוש נכון ויעיל בתוספות מזון טוב אם יתבסס על היסטוריה הרפואית.

כאשר מגיעים לאיש מקצוע, הוא מאבחן את המטופל על-פי מספר קריטריונים רלוונטיים. ההיסטוריה הבריאותית של המטופל, ההיסטוריה הרפואית והבריאותית של משפחת המטופל, איתור מקצועי של הבעיה או המחלה, הגדרת המצב הבריאותי באופן מקצועי על-סמך בדיקות רפואיות והתאמת הטיפול הנדרש.

כמו-כן, חשוב מאוד לקבוע תוכנית תזונתית נכונה, העשויה למנוע ולהקל על מצבים בריאותיים שונים. תוכנית תזונתית הבנויה על כמות שומנים נמוכה (כ-40 גרם ביום), כמות סיבים גבוהה (כ-25-30 גרם ביום) וזו אשר תהיה מועשרת באנטי-אוקסידנטים, תספק את הבסיס שעליו ניתן יהיה להוסיף ולשלב על-מנת לטפל בבעיות נקודתיות.

שילוב נכון בין תזונה לתוספי תזונה, מאפשר הימנעות משימוש בתרופות כימיות קונבנציונליות, ובכך תורם באופן ניכר לשיפור באיכות ותוחלת החיים.

שימוש מושכל מציל חיים

לעומת זאת, שימוש מושכל בתוספי מזון עשוי לשפר את איכות חיינו לאין ערוך, ואף לשמש כרפואה מונעת מאריכת חיים. כך למשל ויטמינים אנטי-אוקסידנטים, שהינם למעשה תרכובת המסייעת לנקות את תוצרי הלוואי המזיקים הנוצרים בהליכי החימצון בגוף, וזאת באמצעות נטרול מולקולות הנקראות רדיקאלים חופשיים.

על-מנת להבין את תרומתם הגדולה של האנטי אוקסידנטים, יש להבין קודם-לכן את המשמעות הפיזיולוגית של הליכי החימצון המתרחשים באמצעות תהליך הנשימה היומיומי. תהליך הנשימה, מחדיר לגופנו חמצן יחד עם גורמי זיהום נוספים, המייצרים רדיקלים חופשיים מחמצנים. הרדיקלים החופשיים הינן מולקולות של חמצן בעלי מספר אי-זוגי של אלקטרונים, השואפות "לגנוב" אלקטרונים ממולקולות ותאים חיוניים בתהליך בניית הרקמות השונות בגוף ובכך, יוצרות הרס במערכות הביולוגיות. הרס זה מביא לחוסר איזון בגוף, לחשיפת תאים לפגיעה, להזדקנות מואצת ולירידה ביכולתם התפקודית של התאים.

למרות שרדיקלים חופשיים מהווים לעיתים הגנה של הגוף מפני זיהומים ויראליים, חוסר איזון בהמצאותם בגוף מזיק וגורם להתחמצנות יתר של ה-DNA, החלבונים, חומצות האמינו והשומנים, ובכך נחשף הגוף למחלות רבות כגון: סרטן, דלקות פרקים, טרשת עורקים, מחלות כלי דם, מחלות לב, סכרת ועוד.

האנטי-אוקסידנטים באים להגן על הגוף מפני הרדיקלים החופשיים, באמצעות "תרומה" של אלקטרונים חסרים. חומרים אלה תורמים את מולקולת המימן האבודה החסרה לרדיקלים החופשיים, משביעים את רעבונם, ומונעים את הפגיעה בתאים וברקמות הגוף.

מחבר המאמר הינו ד"ר לרפואה סינית ונטורופתיה, המשמש כטכנולוג הראשי במעבדות תפוח טכנולוגיות טבעיות
תאריך:  05/11/2007   |   עודכן:  05/11/2007
ד"ר קובי שמיר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעת כתיבתן של שורות אלה ננעלים האירועים לציון 12 שנה לרצח ראש הממשלה רבין. דומה שהכל נאמר עד עתה, אך שום תפיסה לא השתנתה. חילוקי הדעות, כביכול, בין השמאל לבין הימין לגבי ניכוס העצרת על-ידי השמאל היא רק כיסוי לתהום הפעורה בתוך החברה הישראלית, לגבי עצם הרצח, ודאי לגבי מדיניותו של מר רבין ז"ל. אי-לכך, שומה עלינו לומר את האמת, קשה ככל שתהיה.
05/11/2007  |  ד"ר צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
זה כבר חודשים רבים מאז החל בחיפה תהליך "כסח" של "שדרוג העיר" במסגרת פרויקט "מנהרות הכרמל". פרויקט עטור תקציב זה, נועד לקשר בין רכס הכרמל, לבין רצועת החוף המערבית ומפרץ חיפה באמצעות רכבת תחתית (מטרופולין) אשר תעבור עמוק באדמה בקרקעות המופקעות של תושבי העיר (מרחק כמה עשרות מטרים) מתחת לביתם.
05/11/2007  |  טל רבינוביץ'  |   מאמרים
מאז קום המדינה היה דבר אחד קבוע וידוע לעיתונות ולצרכני החדשות - השבוע הפוליטי נפתח בישיבת הממשלה ביום ראשון בבוקר. כך היה מאז הקמת המדינה ועד כה. 12 ראשי ממשלה מבן-גוריון ועד אולמרט, 32 ממשלות בהרכבים קואליציוניים שונים - לכולם היה דבר אחד משותף: הישיבה השבועית של הממשלה ביום ראשון בבוקר. רק במקרים מיוחדים - חגים, ימי אבל וזיכרון - נדחה המועד ליום אחר בשבוע.
05/11/2007  |  דניאל בלוך  |   מאמרים
זוכרים את ההגדרה הקלאסית להבדל שבין פיקח לחכם? פיקח יודע לצאת מצרה שהחכם אינו נכנס לתוכה. לפי ההגדרה הזו, מני מזוז הוא גם לא חכם וגם לא פיקח.
05/11/2007  |  איתמר לוין  |   מאמרים
ארגון החמאס מתכונן במרץ לחבל ב"ועידת אנאפוליס" שמכנסת ארצות הברית ובמקביל ל"ועידת דמשק" שהוא מארגן בחסות אירן וסוריה מתוכננת גם פעילות אינטנסיבית של הארגון ברצועת עזה הנתונה לשליטתו המלאה. אחת הפעולות המתוכננות היא כינוס "ועידת עזה", זמן קצר לפני כינוסה של "ועידת אנאפוליס".
05/11/2007  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il