|   15:07:40
  אליקים העצני  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

להקים את ההתנחלויות מחדש

למה מועצת יש"ע, שאמורה לייצג את היישובים, אינה דורשת לשוב ולהקים את היישובים במקומות שאותם אמורים חיילינו לשוב ולכבוש בדמם?
12/03/2008  |   אליקים העצני   |   מאמרים   |   תגובות

השמאל הקיצוני מצא לו ריגוש חדש, יותר רדיקלי, אם אפשר, מכל קודמיו: מו"מ עם החמאס - הודנא, הימנעות ישראלית מכל פעולה צבאית, כולל ביהודה, שומרון וירושלים. ישראל תיאלץ להפסיק, למשל, את המעצרים הליליים של טרוריסטים וגם - להסיר את ההגנה החמושה שהיא מעניקה לאבו מאזן ולחבורת עסקניו. התוצאה תהיה נפילת משטר אבו מאזן. אין סיכוי שאולמרט יקבל על כך אישור מקונדוליזה.

אבל אפילו הודנא מוסכמת שתחול על הרצועה בלבד - גם היא מעלה קושי אדיר מול האמריקנים. מפני שכל הסכם עם החמאס מטביע בו חותמת כשרות ומנציח את חלוקת פלשתין לשתי יחידות נפרדות, וגם בכך משטר אבו מאזן לא יוכל לעמוד. חלוקת "פלשתין" תהפוך את כל הסכמי אנאפוליס לבלתי ישימים. הודנא רשמית בין אולמרט להנייה תהיה טכס האשכבה של אש"ף ופת"ח - הפלשתינים של אוסלו. קונדוליזה וציפורה תצטרכנה למצוא לחתן הישראלי כלה פלשתינית חדשה - וכזאת אין.

אבל יש בשמאל הקיצוני גם האסכולה של חיים רמון, הדורשת את החרפת הלחימה ע"י "השבת אש אל מקורות הירי". שר הביטחון ביקש בעניין זה חוות דעת משפטית. הוא היה יכול לפנות לפוטין, האיש שיישם את השיטה הזאת בצ'צ'ניה: הרג 200,000 מתוך מיליון בני אדם והחריב את הבירה, גרוזני, עד היסוד. ולמה לא? הלא גרוזני היתה "מקור ירי"! בערוץ הראשון מסרו שצה"ל מתנגד לרעיון. מי רוצה להיקרא "הקצב מג'בליה"? הלא די בכך, שטרוריסט יירה טיל ר.פ.ג'. מתוך חלון אחד, כדי להפוך עשר משפחות ל"מקורות ירי" ולהרוג את כולן. אנחנו כמדינה וכעם לא נעשה דבר כזה, וגם העולם לא ייתן לנו.

נותרה לכאורה רק עוד דרך אחת, אותה מציעים נתניהו והאלוף עמידרור- מה שקרוי "הפעולה הקרקעית": לכבוש את הרצועה, למנוע פיסית את ירי הטילים ולחסל את החמאס. אבל מה הלאה? על כך משיבים כל כותבי התסריטים שהשטח יימסר לכוח בינלאומי, והוא יחזיר לרצועה את שלטון אבו מאזן. בכך, תועלה אנאפוליס מחדש על הפסים ויהיה אפשר לחלק את ירושלים ולהקים מדינה פלשתינית בגבולות הקו הירוק. ההסכם יתבצע בחסות כוחות בינלאומיים שיוצבו גם ביו"ש - כביכול כדי להבטיח את ביטחונה של ישראל, ובפועל יכבלו את ידיה וייטלו ממנה את ריבונותה.

זהו חלומו הרטוב של "מחנה השלום" עם אולמרט בראשו, אולם הפיכתו למציאות תעלה בחייהם של מאות מחיילי צה"ל. הממסד כבר למד, שמלחמה שתחילתה בפרחים עלולה להסתיים בוועדת חקירה, ולכן ראש הממשלה, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וכנראה גם שר הביטחון אינם מתלהבים מ"פעולה קרקעית".

אם כן, מה עושים?

ראוי לציין, שגם חוגי הימין לא הביאו כל הצעה משלהם. מגורשי הרצועה לא תבעו את מה שכביכול מובן מאליו: עכשיו, שאתם רואים מה קורה לכם כתוצאה מן הגירוש שלנו, מה קורה כשמרוקנים חבל ארץ מיהודים, עכשיו שברור כשמש שרק אנחנו שמרנו על הנגב והדרום, שגוש קטיף גיבה את צה"ל שחסם את ציר פילדלפי ומנע כניסת אמל"ח וטרוריסטים לרצועה ויציאת אמל"ח וטרוריסטים לסיני ומשם לנגב, עכשיו שאתם רואים שגוש קטיף שמר גם על אילת ובאר שבע - מדוע אינכם מחזירים אותנו לשם?!

למה מועצת יש"ע, שאמורה לייצג את היישובים, אינה דורשת לשוב ולהקים את היישובים במקומות שאותם אמורים חיילינו לשוב ולכבוש בדמם? אם לא המתנחלים יעלו את הדרישה הזאת, מי יעלה? מדוע כל מחנה הימין שכח את תורת ההתנחלות ברגע כל כך מכריע, דווקא כשהוכח לעיני כל, כמה נחוצות ההתנחלויות וכמה הן חסרות היום ברצועה?

נחום ברנע, בידיעות אחרונות מן ה-2.3, כותב: "בצה"ל היו רוצים להעתיק את ההצלחה של מבצע חומת מגן בגדה. בחומת מגן השתלט צה"ל על הגדה המערבית בלי לשאת באחריות לחיי היום יום של התושבים... המצב בעזה שונה."

למה? בגלל "בעיית השליטה בשטח ביום שאחרי הכיבוש". ברנע מתעלם או מעלים עין מהבדל יסודי אחד בין הרצועה ליו"ש שאותו יצרנו במו ידינו - אין ברצועה יישובים יהודים. צה"ל היה יכול לכבוש את ג'נין, לצאת אותה ובכ"ז להמשיך ולשלוט עליה, בגלל היישובים היהודים שהיו בשטח ונשארו שם. אפילו משטר אבו מאזן מתקיים היום אך ורק על כידוני צה"ל, וצה"ל קיים בשטח על השטיח שפרשו לו היישובים היהודיים.

אולי ברנע אינו זוכר, אבל היו פעם יישובים יהודיים גם ברצועה והם תוכננו מלכתחילה, ע"י לא אחרים מאשר רבין ושרון, בצורת "אצבעות" שיצרו בתוך הרצועה פרוזדורים של התיישבות יהודית ואיפשרו לבתר אותה בשעת מהומות ומלחמה, ולנהל מתוכם כל ימות השנה את המלחמה הזעירה שלא פסקה זה 120 שנה, מאז התחילה שיבת ציון של ימינו. משם מנע צה"ל הזרמת האמל"ח והמדריכים שהפכו את הרצועה למדינת טרור. משם השיג את המודיעין ההכרחי, החסר עכשיו. משם החזיק את הטרור והקסאמים על אש קטנה.

בגלל פשע ההינתקות צה"ל לחם בסג'עייה-ג'בלייה, השאיר שני הרוגים וכמה פצועים וחזר כלעומת שבא, כדי שלא להוות מטרה נייחת בשטח אוייב. ההינתקות גזלה ממנו כל בית אחיזה בתוך השטח. החמאס רשם ניצחון.

אני אציע כאן תסריט אחר. צה"ל נסוג מאזור הלחימה במחנה הפליטים, אבל ישראל נשארת בתוחמת הצפונית הריקה מאדם ומודיעה על הקמה מחדש של ניסנית, אלי סיני ודוגית. לעולם היא תאמר, שאיש לא ביקש משרון לבצע את ההינתקות, ועכשיו שנתברר שזו היתה טעות, ומתוך היישובים החרבים משוגרים הטילים, יש לנו מלוא הזכות לתקן אותה.

לו כך פעלה ישראל, לא היו מצהלות ניצחון עולות ממחנה החמאס, כי אם זעקות שבר, ומתנגדי החמאס היו מטיחים בו: רואים אתם, מה עשיתם בטילים שלכם? החזרתם את המתנחלים הציונים!

כבר מלחמת לבנון האחרונה הייתה צריכה ללמד את חכמי חלם שלנו, שאין מלחמה ללא ניצחון, ואין ניצחון מבלי שהאויב יאבד שטח, ואיבוד שטח במלחמות הפלשתינים פירושו התנחלות יהודית. כי ההתנחלות מסמלת את קידום המטרה הלאומית היהודית-ציונית, וממילא נסיגה לשאיפה הערבית למחוק את "היישות הציונית". עוד הם מבקשים לעקור את היהודים מן השורש, וההתנחלות מכה שורשים חדשים! ולכן, יותר ממפלה צבאית, יותר מאבידות בנפש, ההתנחלות יש בה כדי להרתיע ולייאש את האויב.

ההתנחלות היא מה שהיתה תמיד - קיום יהודי אזרחי וצבאי כאחד, חומה ומגדל, יישוב ומישלט. ויחד עם מהותה הקונסטרוקטיבית, בעצם מהותה היא גם מנחיתה מכה לאויב הפלשתיני - עונש, סמל ניצחון והרתעה מפני המשך ההתגרות הטרוריסטית. מפני שלפי התסריט שלי, מייד אחרי נפילת הטיל הבא צה"ל נכנס לציר פילדלפי ולשטח שבעורפו - חורבות גוש קטיף - ולאחר שייסוג מן השטח הבנוי של רפיח ו/או חאן יונס הוא יישאר בפילדלפי ובגוש קטיף, שם יתהילו להקים את היישובים מחדש. חלוצים יתחילו מן ההתחלה, כפי שרק יהודים יודעים לעשות, וזו תהיה שעתנו היפה.
ואחר כך יירו הערבים עוד קטיושה, שבעקבותיה יתמקם צה"ל בפרוזדור נצרים והיישוב יקום מחדש.

לאחר שובו של צה"ל לכל "אצבעותיו" ברצועה, הוא ינהל משם לחימה בנוסח שיגרת המעצרים והגיחות ביו"ש בתקופה שלאחר חומת מגן. לא "כיבוש עזה", לא כניסה ויציאה, כ"א שליטה מתמדת מתוך רצועות ההתיישבות היהודית.

מי אומר, נחום ברנע, שחומת מגן לא תיתכן ברצועה? אתה לא רוצה אותה, כי כואב לך לראות שם יישובים יהודים!

מתי נלמד סוף סוף, שצוללת חדשה, הישג שיא בהיי-טק, עוד גורד שחקים בתל אביב - כל אלה אינם עושים על המחבלים רושם, ורק יישוב יהודי חדש מפחיד אותם עד מוות?

היהודים אוהבים להפחיד את עצמם בסיסמת "הזמן פועל נגדנו". והנה, יש לנו פטנט שהזמן פועל דווקא לטובתו: ההתיישבות היהודית בא"י. מפני שיישוב הוא אורגניזם חי, גדל וצומח. הזמן מעצים אותו, ולכן אויביו נזקקים לגזירות הקפאה. הערבים מנסים לנחם את עצמם זה 120 שנים שגורלנו יהיה כגורל הצלבנים. אבל הצלבנים לא הקימו התנחלויות חדשות בשטח. הם סגרו את עצמם במבצרים צפופים. מאחז יהודי חדש פועל כנעיצת סיכה בבלון פנטזיית ההשמדה הערבית.

לאמריקנים בעירק אין הלוקסוס של התנחלויות. סופם, שייסוגו אחרי שהקיזו דם ומאות מיליארדי דולרים, ומי יודע, אם יציאתם לא תפתח את השער בפני אירן. לנו זימן הגורל בארץ ישראל תביעת זכות אמיתית, מעוגנת היסטורית ומאובטחת משפטית. זו ארץ ישראל שנמסרה ע"י האומות לבריטים כדי להקים בה בית לאומי לעם היהודי, וזה כולל את גוש קטיף. וגם נתברכנו בנוער חלומי, שבעוד המגדפים מדברים על "עזה הארורה", "שתשקע באדמה", הללו רואים בה מולדת וכבר עשו פעם מן "הבוץ העזתי" שכביכול אסור לשקוע בו גן עדן, ומוכנים לעשות זאת שוב.

היה זה טירוף דעת קליני, פסיכו-פאתולוגי, להחריב את הבסיס ההתיישבותי הזה, שגם ביטא את פיסגת התגשמות הציונות וגם איפשר שליטה צבאית ישראלית.

אינני מתעלם מן הקשיים. בנייתה מחדש של התנחלות תיתקל בהתנגדות בינלאומית. קונדוליזה וג'ורג'-דבליו יכעסו, מפני שזה נוגד את "חזון" המדינה הפלשתינית הנקייה מיהודים. מן הצד השני, זה יהיה מבחן העצמאות הישראלית, מפני שהחלופה האמריקנית פירושה כוחות בינלאומיים במקום צה"ל ומוקד מדיני זר, הקוורטט, לקבלת ההכרעות החשובות בענייני החוץ והביטחון של מדינת ישראל. במילים אחרות, אובדן הריבונות.

לא תאמינו: ההבדל בין מדינה יהודית בת חורין לבין מדינה גרורה וממשלת בובות - כולה: כמה קרוונים!

תאריך:  12/03/2008   |   עודכן:  12/03/2008
אליקים העצני
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
להקים את ההתנחלויות מחדש
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ע.ג1
12/03/08 17:07
2
ימני שפוי.
12/03/08 18:16
3
יליד הארץ בן 70
12/03/08 18:31
4
הניה
12/03/08 19:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שונאי נתניהו בבעיה. כל אתרוג שהם מכרו לנו בהשקעה שיווקית חסרת פרופורציות, התגלה כלימון חמוץ, שעיוות את פרצופם של כל אזרחי המדינה שטעמו ממנו. האחרון והגרוע שבהם הוא אהוד אולמרט, שלא שוכח לקחת איתו את קופסת הווזלין, למקרה שהשר אלי ישי יפתיע, ויבקר אותו.
12/03/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים

12/03/2008  |  שלמה אידן  |   מאמרים
בתום מבצע צה"ל ברצועת עזה שנקרא "חורף חם" הופיע מנהיג החמאס ברצועה, מחמוד א-זהאר, ובירך את תחנת הטלוויזיה של החמאס, תחנת "אל-אקצה" ואת רשת אל-ג'זירה על שידוריהן והאופן שבו סיקרו את האירועים ברצועת עזה. אין מה להתפלא על שידורי רשת הטלוויזיה "אל-אקצה" הפועלת בשירות התעמולה של החמאס ומשדרת ללא הרף תעמולה ארסית נגד ישראל, אבל רשת אל-ג'זירה שאמורה לסקר את האירועים, כפי שטוענים דובריה, באופן מקצועי, הבליטה בסיקור של האירועים ברצועת עזה את סבלם של תושבי הרצועה באופן חד-צדדי מבלי להראות את סבלותיהם של תושבי שדרות ואשקלון.
12/03/2008  |  יוני בן מנחם  |   מאמרים
מי שעקב אחר הצבעת העולים בבחירות לתפקיד נשיא רוסיה, לבטח שם לב כי הנשיא הנבחר, דמיטרי מדבדב, זכה לפופולריות עצומה בקרב יוצאי מדינתו בישראל. 87% מן הבוחרים שהצביעו ב-11 קלפיות הפרוסות בכל הארץ, שלשלו לתוכן פתק ועליו שמו של מדבדב, חברו הקרוב וממשיך מורשתו של פוטין. הנשיא החדש אומנם זכה ברוב קולות העולים, אחוז התומכים בו בישראל אף מתעלה על זה שקיבל בארצו (70.2%), אך בהבדל אחד משמעותי- 94% מן העולים, בעלי זכות הצבעה משכו את ידם מן ההכרעה ונותרו בבית. למה?
12/03/2008  |  איתן צפריר  |   מאמרים
שר הביטחון אהוד ברק החליט השבוע לגייס בחורי ישיבות חרדים הלומדים ב-64 ישיבות חדשות שאינן מוכרות. צווי הגיוס שנשלחו לתלמידי הישיבות הפתיעו את כולם וגרמו לתסיסה גדולה בקרבם.
12/03/2008  |  עליזה גרשון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il