|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

הפיתה והזהות היהודית

מה אוכלת ח"כ זהבה גלאון בפסח? מדוע השתולל ח"כ יורם מרציאנו במליאת הכנסת בדיון על חוק החמץ? מה היה לנו שם השבוע - סיכום חגיגי לקראת חג הפסח
18/04/2008  |   News1 News1   |   מאמרים   |   תגובות
מאת: חגי סרי לוי  |    |  תגובות

ח"כ מרציאנו כמעט השתולל במליאה ותינה בצעקות את אבדן הערך של מדינה יהודית ופגיעה ברגשות של אנשים דתיים ושאינם דתיים

   רשימות קודמות
  סיכום מושב החורף של ועדת פנים בכנסת ה-17
  זאת לא מלחמת דת חבוב, זאת מלחמה בדת!
  להיסטוריה של הדת, או היסטוריה של אלימות
  שביתתו של השכל הישר
  משפט ההיסטוריה

החלטתה של השופטת תמר בר-אשר צבן בעניין חוק החמץ הביאה לכינוס מיוחד של הכנסת במהלך הפגרה. כצפוי הכינוס היה סוער. מה אמרו נציגי המפלגות הדתיות היה ברור, אולם מה שיותר מעניין הוא דווקא יחסם של חברי הכנסת שאינם דתיים. "תגידו לי", זעקה ח"כ זהבה גלאון, "כל הזהות היהודית עומדת על פיתות בפסח?" "כן!" נשמעה זעקה אחידה, "אז ככה אתם נראים", ענתה להם ח"כ גלאון והוסיפה: "אין לי בעיה עם אנשים שהחליטו לאכול כשר בפסח, וכך אני עושה!" - מעניין ח"כ גלאון אוכלת כשר בפסח? רק בשביל זה היה שווה לכנס את הדיון.

גם ח"כ אופיר פינס, ממתנגדיו הידועים של "חוק החמץ", אמר בנחת: "אני לא אוכל חמץ, אני גאה על כך, וכך אני מחנך את ילדי". לסיום פנה אל המליאה ואמר: "הגיע הזמן שנקיים דיון רציני איך שומרים על המסורת מתוך רצון ולא מתוך כפיה". חברו לסיעה ח"כ מרציאנו כמעט השתולל במליאה ותינה בצעקות את אבדן הערך של מדינה יהודית ופגיעה ברגשות של אנשים דתיים ושאינם דתיים. אח"כ פנה לח"כ ביילין: "בוא נבטל את המדינה היהודית - תנהלו אותה אתם, אבל על איזה בסיס?".

ח"כ גדעון סער פרץ בצעקות כלפי ביילין: "אתם מוכרים את המדינה", וח"כ שטייניץ הגדיל לעשות בהתיחסו לעובדה שהשופטת צבן היא דתייה: "גם דתיים טועים". יו"ר הכנסת דליה איציק הבהירה כי "תחושתי היא שהענין שייך לבית הזה, לא בית המשפט הוא שצריך לקבוע בנושאים הללו", ואיך אפשר בלי השרה רוחמה אברהם בלילא, שנתנה נאום שלא היה מבייש אף רב בית ספר, רק לא הבהירה מה תעשה הממשלה בנידון. רק בסוף הדיון עלתה בשנית והודיעה כי היא תצטרף להצעת יו"ר ש"ס בעניין וציינה כי "הממשלה לא תתנגד לתכלית הראויה של החוק".

אז מה היה לנו

הכנסת סיימה את מושב החורף ונמצאת כעת בפגרה, זו ההזדמנות להיזכר בשלשה אירועים קטנים ומעניינים, הראשון מפחיד, השני מוזר ומגוחך והשלישי לא מצחיק בכלל.

  • בכנס שארגן מנכ"ל הכנסת אבי בלשניקוב הייתה הרצאה וסדנה מיוחדת על הגנה עצמית מדי תוקפים. אולם עובדי הכנסת לא זרמו בהמוניהן לסדנה. בלשניקוב נפגע אישית מהנוכחות המאד מצומצמת ומיד הודיע כי מי שלא ישתתף בסדנת ההתגוננות נגד תקיפה לא יזכה להעלאה בשכרם ואף לא יקודמו. איזה עיתוי מופלא! הפעלת סחיטה באיומים של מעביד באמצע שיעור התגוננות. פשוט מהלך מבריק. אולם העובדים הוכיחו כי בדקות הקצרות עד שבלשניקוב פתח באיומיו, הם ככל הנראה הספיקו ללמוד משהו, כי מיד הן רצו לחברי הכנסת ואלה הפעילו את אמצעי התקשורת שחבטו במנכ"ל הכנסת ללא רחמים. בלשניקוב עוד ניסה להאבק עד שהתמוטט ונכנע בשעות הערב.

  • כמה חברי הכנסת קיבלו הזמנה לכינוס בארה"ב מטעם קרן אלמונית בשם "קרן ג'ורדאן- ברארד". הכינוס אמור היה להיות כנס של ראשי שבטים אינדיאניים. גולת הכותרת של הביקור היתה אמורה להיות סיור בשמורה האינדיאנית בשם "סונקואלמו" במדינת וויאומינג. ההזמנה הראשונה הגיעה בשיחת טלפון מאדם שהציג את עצמו כנשיא הקרן אלן ג'ורדן, אחר כך התקבל אי - מייל בלשכות חברי הכנסת מנשיאות הקרן ובו תוכנית הכנס, שהוא מעין סמינר אקולוגי סוציולוגי שהיה נראה רציני ומכובד. הוא כלל מפגש עם ראשי שבטים אינדיאניים, אקדמאים מכובדים ונציגי עמותות הפועלות למענם, ואפילו מפגש עם חברי קונגרס אמריקניים. הפניות הללו חזרו ונשנו, אלא ששמותיהם של חברי הקונגרס לא צויינו, ענין שהיה נראה מוזר. בנקודה הזו התעורר חשד בקרב חברי הכנסת. מהר מאד נפתרה התעלומה: קרן כזו איננה בנמצא בכלל. כמו כן התגלה חוסר סבירות קיצוני במרחקים בין המקומות שניתנו. הענין הועבר לבדיקה ביטחונית שלא העלתה דבר. היום סבורים כי מדובר במתיחה מוצלחת במיוחד שנועדה לחשוף את הקלות שבה חברי כנסת מתפתים לנסוע לכל מיני "כנסים" מפוקפקים שתועלתם הציבורית והפרלמנטרית שווה לאפס, ובלבד שיהיו בחו"ל.

  • אחד הרגעים המביכים והמשפילים ביותר במושב הנוכחי, אם לא בתולדות הכנסת כולה, אירע בעת ביקורה של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בכנסת. יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו עלה לדוכן והחל בנאומו. בעוד הוא מדבר שלף שר האוצר רוני בר - און את הטלפון הסלולארי שלו כשהוא מחייך חיוך רחב והראה אותו לשר הביטחון אהוד ברק היושב לצידו, וזה הגיב מיד בצחוק.

"צלקות העבר עמוקות ואינן מתרפאות בשנות דור אם בכלל", המשיך נתניהו כאשר כל השרים שהיו בסביבה רפי איתן, ציפי לבני, בנימין בן-אליעזר ואפילו ראש הממשלה התכופפו אל הטלפון שהועבר מיד ליד בליווי צחקוקים, גיחוכים לחשושים ותנועות בוז. "יש בינינו אנשים המהלכים עם מספרים על זרועותיהם", אמר נתניהו מול צחקוקיהם של ראש הממשלה והשרים, שחל מהם הטיחו את גופם לאחור מעוצמת הצחוק הכבוש. את מבטה הנדהם של קאנצלרית גרמניה שישבה חמורת סבר מול פרצופי חברי הממשלה הגועים מצחוק מתנועעים אנה ואנה בכסאותיהם אי אפשר היה להחמיץ. אבל מה עבר בראשה, לעולם לא נדע.

אז מה באמת כל כך הצחיק את השרים?. מסתבר שהיתה זו הודעה ששלח אלמוני אל שר האוצר רוני בר - און ובה נכתב "ביבי בטח יגיד שהוא זוכר את חילי האס. אס. ברחובות ירושלים". הבדיחה הזו היא בעצם פראפראזה על אמרה שיוחסה לנתניהו, שלפיה אמר בראיון עיתונאי כי הוא "זוכר את החיילים הבריטיים ברחובות ירושלים", וזה למרות שהוא נולד כמה שנים לאחר קום המדינה ולא יכול היה לראותם.

במדינה מתוקנת, שר שמתנהג בצורה שהנכד שלו אינו מעז להתנהג בזמן הריכוז בגן, היה צריך להתפטר. במדינה מתוקנת העיתונות היתה צריכה לדרוש את פיטוריו - אבל אז חלילה האיש שעל הדוכן, שבגללו מתפקעים מצחוק ועל חשבונו מריצים בדיחות בכינוס מליאה יחיד במינו, עוד עלול חס וחלילה לתפוס את מקומו של ראש הממשלה הנוכחי שעכשיו מתפקע מצחוק. זה כנראה בכלל לא מצחיק.

עיקרון השיטור הווירטואלי

לפני כחודשיים הודיע השר לביטחון פנים אבי דיכטר על גיוסם של עוד 1,000 שוטרים חדשים למערך המשטרה, "בקרוב". השבוע בוועדת הפנים התבררה התמונה הבאה מפיו של מנכ"ל המשרד רני פלק. מתוך 1,000 מתוכנן כרגע גיוסם של 200 שוטרים, אבל! שימו לב! התקציב מאפשר גיוס של 60 שוטרים בלבד. והנה בא עוד אבל. יש תקציב, אבל עד כה גויסו 31 שוטרים בלבד. הנה ככה עובדים דברים במדינה: מבטיחים 1,000, ש-800 מתוכם זה בכלל סתם בשביל שיהיה מספר יפה עגול כזה כמו 1,000 - כי זה נשמע מרשים מאד. אח"כ המשרד לביטחון פנים "מתכנן" גיוס של 200. נו יופי אז תכנן, האם המשרד לביטחון פנים אינו יודע מה תקציב המשטרה? ודאי שהוא יודע, כי הוא ממונה עליו והוא יודע מצוין שאפשר בתקציב לגייס רק 60, שכאמור רק חצי מהם גויסו.

ח"כ פינס המופתע אמר כי "זה נראה כמו מסע יחסי ציבור - בקצב הזה יעברו הרבה מאד שנים עד שיגויסו 1,000 שוטרים". לכן הודיע כי יתמוך בהצעת החוק של ח"כ שי חרמש לגיוסם של 10,000 שוטרים. דבריו של ח"כ פינס היו נשמעים בהתחלה תמוהים ביותר, שכן אם לדבריו גיוס של 1,000 שוטרים זה ענין של "הרבה מאד שנים" כהגדרתו, מה יועיל לו לתמוך בהצעת חוק הקוראת לגיוס 10,000 שוטרים? שינסה קודם 200. אבל פתאם הבנתי את חוכמתו הרבה של ח"כ פינס, שככל הנראה הבין שאם המתמטיקה של המשרד לביטחון פנים קובעת ש-1,000 שווה ל-31 שוטרים, הרי שעיקרון הגמישות המתימטי יכול לקבוע בקלות ש-10,000 הם 1,000 ונפתרה הבעיה. פשוט גאוני! בנוסף, עיקרון השיטור הווירטואלי שזה עתה נקבע עומד על רף של 940 שוטרים וירטואליים לשנת 2008 וכולנו יודעים שזה לא מספיק, אז למה לא לגייס 10,000 שוטרים וירטואליים? זה הרי הרבה יותר רציני! ואיך אני יודע שהשיטור הווירטואלי הוא עיקרון חדש במשרד לביטחון פנים? כי אחרי שמנכ"ל המשרד גמר להסביר כמה שגיוס 1,000 שוטרים זה לא הגיוני ושיש תקציב רק ל-60, הוא עוד הבהיר בלי להתבלבל ש-820 שוטרים ישלחו "לשטח" דהיינו - לתחנות המשטרה. וכי איזה שוטרים ישלחו? אלה שלא גויסו? ודאי שלא! הכוונה היא למגויסים הווירטואליים. לסיכום אמר מי שהיה סגן המפכ"ל במשטרה ח"כ יצחק אהרונוביץ:' "אני לא יודע אם לצחוק או לבכות".

פורסם במקור בשבועון "יום ליום"
תאריך:  18/04/2008   |   עודכן:  18/04/2008
חגי סרי לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הפיתה והזהות היהודית
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א .פובליציסט
18/04/08 18:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
טרנד חדש-ישן פוקד את ישראל. פוליטיקאים ועיתונאים מאיצים בממשלה לדבר עם חמאס כדרך להגעה להסדר של הפסקת אש שיביא, כך הם מקווים, להתמתנותה של התנועה האיסלאמית.
17/04/2008  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   מאמרים
אין אזרח ישראלי המעלה על דעתו שהמצב הביטחוני בגזרת עזה יכול להימשך כך. קשה לומר כל אשר על הלב, כל עוד המשפחות השכולות מן האירוע האחרון דואבות וכואבות. השאלה היא עד מתי יוקז הדם ללא כל אופק צבאי ומדיני?
17/04/2008  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
החלטתו של מני מזוז שלא לערער על פסיקת בית המשפט לעניינים מקומיים בעניין החמץ לא מפתיעה. הנה עוד זירה שבה השפה המשפטית משתלטת על חיינו. על פניו, היועץ המשפטי צודק. יש חוק, יש פסיקה של בית משפט המפרשת את החוק על-פי כללי הצדק והמוסר, יהיו שרירותיים שיהיו.
17/04/2008  |  מוני מרדכי  |   מאמרים
אין ספק: אהרן ברק מבוהל. השר פרידמן נראה לו כמשוגע אחוז אמוק, שקודח חורים בקרקעית הספינה המשפטית שבה השקיע את כול כולו, ואותה ניווט במשך עשרות שנים. כדי להניאו, מר ברק משתמש בטרמינולוגיה מסיתה, שתכליתה, גיוס כולנו כדי להציל את הספינה, מהמשוגע הזה עם המקדחה. חוץ מצרחות "הצילו"!- קראנו הכול.
17/04/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
אז מי אמר שהיהדות לא מוצאת לפעמים דרך לעקוף את ההלכה, ולעשות לנו חיים קלים יותר? השנה, שנת שמיטה, ובחג הפסח יש הרבה 'טריקים'. זה מתחיל עם 'היתר המכירה', ממשיך בביטול 'תענית 'בכורות, ולאחר מכן מגיע 'מכירת חמץ', ולבסוף ה'פרוזבול', שתיקן הלל. כל אלו מעידים שמישהו ניסה להערים על ההלכה ודיני התורה בדרכים חוקיות, והצליח. הם נהפכו לדבר מקובל, ולשימוש בכל קהילות ישראל.
17/04/2008  |  משה ניסנבוים  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
יהיה אשר יהיה לא נברח ולא נסתגר ולא נתחבא    בוודאי לא בארצות הברית שנקראה בפי מהגריה היהודיים המזרח אירופים "א-געלדענע מדינה", מדינת הזהב
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il