|   15:07:40
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

בצלם הולך ומסתבך בגרסאות

מוזרות דרכיו של ארגון בצלם הארגון, בהסתמכו על תחקיר מופרך שביצע, ממשיך לתבוע מצה"ל לערוך פלילית בפרשת הריגת בני משפחה פלשתינית במקביל, בצלם עודנו דבק באדיקות בגרסאות סותרות
10/05/2008  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   פרשת בצלם   |   תגובות
כתב אל-ג'זירה עומד ליד מכתש הפגיעה של הטיל הראשון ומצביע לעבר הבתים הסמוכים.

מקום נפילת הטיל השני בדרך העפר ביחס לבתי המגורים.

בצלם דבק בגרסה המופרכת
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם ביצע תחקיר מופרך ובו שתי גרסאות סותרות זו את זו בפרשת הריגת בני משפחת אבו מעתק * למרות מופרכות טיעוניו מסרב בצלם לתקן את ההודעה שפרסם באתר האינטרנט של הארגון * שוב מוטל צל כבד מהימנות התחקירים של בצלם
לרשימה המלאה

התחקיר השיקרי של בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגון בצלם מציג שתי גרסאות סותרות באשר למקום פגיעת טיל צה"ל באירוע בו נהרגו בני משפחה פלשתינית בבית חאנון * יתר על כן, התמונה המתעדת את מכתש הפגיעה עליה נסמך בצלם אינה מעידה כלל על פגיעה של טיל * עוד תחקיר בלתי מהימן של ארגון בצלם
לרשימה המלאה

האם תחקיר בצלם מהימן?
יהונתן דחוח-הלוי
פעם נוספת ממהר ארגון בצלם להפיץ תחקיר, אשר פרטיו ומסקנותיו מעלים שאלות נוקבות על מהימנותו * תחקיר על התחקיר של בצלם בפרשת הריגת בני משפחת אבו מעתק בבית חאנון
לרשימה המלאה

המאבק בטרור לפי בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני זכויות האדם, וארגון בצלם בכללם, מטילים כבלים רבים על ישראל והדמוקרטיות המערביות הנלחמות נגד הטרור המסתתר באוכלוסיה אזרחית * מנגד, הם נמנעים בשיטתיות מלהציע דפוסי פעולה חלופיים ואפקטיביים למלחמה בטרור * אי נכונותם לעשות כן עשויה ללמד על כוונותיהם האמיתיות
לרשימה המלאה

בצלם מחפה על הג'יהאד
יהונתן דחוח-הלוי
כך משתמע מהודעות גינוי שפרסם ארגון בצלם לפיגועים באזרחים ישראלים, אשר בהן נמנע הארגון מלציין את שמות ארגוני הטרור (בהם הג'יהאד) האחראים לרצח ישראלים, על אף שניטלה אחריות רשמית בריש גלי * ארגון בצלם מסרב בתוקף לספק הסברים לעמדתו בנושא זה
לרשימה המלאה

בצלם נגד מנכ"ל בצלם
יהונתן דחוח-הלוי
מנכ"ל ארגון בצלם קובעת, כי מעצר תושבים בשטחי A עלול לסכן חיי תושבים ואילו ראש מחלקת המחקר של בצלם גורס, כי לא נשקפת סכנה כזו במעצר טרוריסטים חמושים בלב ערים פלשתיניות * המשך לתחקיר המלמד על חוסר העקביות של בצלם והמטיל צל כבד על מהימנות הדוחות של הארגון
לרשימה המלאה

ארגון בצלם ממשיך להסתבך בגרסאות סותרות ב"תחקיר" שערך בפרשת הריגת בני משפחת אבו מעתק (28.4.08). הודעה נוספת שהפיץ ארגון בצלם לתקשורת (9.5.08) תחת הכותרת: "ממצאי הקצין הבודק אינם פוטרים את ישראל מאחריות להרג בני משפחת אבו מעתק בעזה", מציגה סימני שאלה קשים על האמינות של הארגון. להלן נוסח הודעת ארגון בצלם וניתוחה תוך השוואה לעובדות:

  • בצלם מציג טענות בלתי מבוססות

נוסח הודעת ארגון בצלם: "בצלם אומר במכתבו, כי סרטון המזל"ט המתעד חלק מן האירועים, מחזק את החשד כי האמצעים הקטלניים שבהם עשה הצבא שימוש באירוע זה, לא עמדו במבחן המידתיות של דיני הלחימה".

הערות: בצלם טוען בביטחון עצמי רב "סרטון המזל"ט... מחזק את החשד", ואולם הארגון לא טורח להסביר על מה הוא מבסס את טענתו, אלו ממצאים הוא למד מהסרטון ולאלו מסקנות ניתן להגיע מניתוחו את הסרטון. יתירה מכך: ארגון בצלם אינו מציין מי הגורם המקצועי עליו נמסך בקביעתו זו והאם הוא מומחה בניתוח צילומי חוזי ובכללם של מזל"ט.

ארגון בצלם הוכיח על כמה הוא רשלני וחסר אתיקה מקצועית בסיסית כאשר הציג ב"תחקיר" שערך, "ניתוח" חובבני ביותר (בלשון המעטה) של הזירה בה פגע הטיל השני. הוא הגדיל לעשות ופרסם מאוחר יותר גרסה סותרת למקום פגיעת הטיל השני.

באותה הודעה עצמה אחת טען ארגון בצלם, כי הטיל פגע "כמטר לפני שער הכניסה", ובהפרש של פסקה אחת טען, כי הפגיעה הייתה במפתן שער הכניסה ממש. ארגון בצלם המשיך לגחך עצמו לדעת, בכך שדבק בגרסאות הסותרות, על-אף שהועמד על טעותו, ובחר במודע שלא לתקן את הודעתו באתר האינטרנט הרשמי של הארגון.

לא זו אף זו. בחינת מכתש הפגיעה הטיל השני אותו הציג בצלם על מפתן דלת הכניסה מלמדת, כי לא מדובר במכתש של טיל אלא בחור סתמי באדמה. גם במקרה זה, כשל ארגון בצלם בניתוח זירת הפגיעה של הטיל, והוא סרב לומר על איזו חוות דעת מקצועית הוא נסמך בטענה שהבור הסתמי הוא הוא מכתש הפגיעה של הטיל השני.

  • בצלם מרמז על שינוי גרסה

נוסח הודעת ארגון בצלם: "בצלם חזר ואמר, כי האחריות לפיצוץ שהרג את בני המשפחה נופלת על מי שירה את הטיל המקורי, לעבר חמוש שהיה בפתח שער הכניסה למתחם מגורים מאוכלס בצפיפות, תוך ידיעה שהוא נושא עליו אמצעי לחימה".

הערות: מדוע נצרך ארגון בצלם לומר, כי "האחריות לפיצוץ שהרג את בני המשפחה נופלת על מי שירה את הטיל המקורי"? מדוע בחר בצלם בניסוח "הטיל המקורי"? ארגון בצלם מודה במשתמע לראשונה, כי בהחלט יתכן שהריגת בני משפחת מעתק נגרמה בשל פיצוץ משני שנגרם ע"י "הטיל המקורי" באומרו, כי "הטיל המקורי" שוגר לעבר חמוש בסמוך לבית, "תוך "ידיעה שהוא נושא עליו אמצעי לחימה". במילים אחרות על-פי בצלם, הטעות של מפעילי המזל"ט החמוש הייתה בעצם שיגור טיל לעבר אדם נושא נשק, בגלל האפקט של פיצוץ משני העלול להיגרם סמוך לבית מגורים.

ב"תחקיר" המקורי של ארגון בצלם (שהופץ יום אחד בלבד לאחר האירוע) הביע ארגון בצלם ביטחון בטענתו, כי לא היה כלל פיצוץ משני כתוצאה משיגור הטיל השני וכי בני המשפחה נהרגו כתוצאה ישירה מפיצוץ הטיל. על-מנת לרענן את זיכרון בצלם אציג להלן את גרסת הארגון כפי שהובאה ב"תחקיר המקורי":

"צילומים אלו מטילים ספק בגרסת דובר צה"ל בדבר "פיצוץ משנה חזק" ב"מקום סמוך... גופות הילדים נותרו שלמות, ללא סימני פיח או כוויות, כפי שאכן ניתן היה לצפות אם אכן אירע במקום פיצוץ משני "חזק", כטענת דובר צה"ל... הירי השני בוצע לעבר חמוש שעמד בסמוך לפתח בית מגורים... ותוך כדי סבירות גבוהה שאמצעי הירי שנבחר יפגע גם באזרחים המצויים בביתם בשעת הבוקר, כפי שקרה".

  • בצלם שותק מול פשעי המלחמה הפלשתינים

נוסח הודעת ארגון בצלם: בצלם מוסיף, כי הוא מודע למציאות ברצועת עזה, שבה חמושים פלשתינים פועלים בלב אוכלוסיה פלשתינית, ומכוונים התקפות נגד אוכלוסיה אזרחית ישראלית, בניגוד לדיני הלחימה".

הערות: לפני שניגע בנקודה העיקרית נתמקד בטרמינולוגיה של ארגון בצלם. "חמושים פלשתינים", כך מכנה ארגון בצלם את הטרוריסטים, פעילי הג'יהאד האיסלאמי שהיו יעד לתקיפת צה"ל. ארגון בצלם באדיקות נמנע מלכנות את פעילי חמאס, הג'יהאד האיסלאמי, שלוחות אל-קאעידה ושאר ארגוני הטרור כ"טרוריסטים" ומעדיף את הכינוי "חמושים", שאין בו כדי להעיד את האופי הטרוריסטי של הארגונים עליהם נמנים.

בהודעתו דורש ארגון בצלם מצה"ל לקיים חקירה פלילית שתבדוק את האחריות לפעולה החל ממפעילי המזל"ט ועד לקצה שרשרת הפיקוד. ומה הוא דורש מהפלשתינים? כלום! פשוט כלום! ארגון בצלם, על אף שהוא מודה בכך שהם פועלים "בניגוד לדיני המלחמה", אינו רואה לנכון לדרוש מהפלשתינים לפתוח בחקיקה פלילית נגד האחראים, ואינו מוצא לנכון לקרוא להעמדתם לדין של מנהיגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי האחראים (בין היתר) לפעילות הטרור שסיכנה (גם לשיטתו של בצלם) אוכלוסיה אזרחית פלשתינית.

ושוב חוזרת ונשנית השאלה: מדוע בצלם, המכנה עצמו ארגון זכויות אדם, מחפה על ארגוני הטרור הפלשתינים, מגונן עליהם ואינו דורש לחקור את ראשיהם (ח'אלד משעל, איסמאעיל הניה, אחמד ג'עברי, מוחמד דיף ועוד רבים אחרים) או להעמידם לדין?

  • מדוע ארגון בצלם מגונן על ארגוני הטרור?

נוסח הודעת ארגון בצלם: "בצלם חזר ואמר, כי האחריות לפיצוץ שהרג את בני המשפחה נופלת על מי שירה את הטיל המקורי, לעבר חמוש שהיה בפתח שער הכניסה למתחם מגורים מאוכלס בצפיפות, תוך ידיעה שהוא נושא עליו אמצעי לחימה. עם זאת, אין בכך כדי להצדיק התנערות של כוחות הביטחון הישראלים מחובותיהם להבחין בין לוחמים לאזרחים, ולעשות ככל שלאל ידם להימנע מפגיעה לא פרופורציונאלית באזרחים".

הערות: בפסקה זו נכללות שתי טענות של ארגון בצלם כלפי צה"ל:

טענה א' - על צה"ל חלה "החובה להבחין בין לוחמים לאזרחים" - טענה מוזרה, שהרי לפי הודעת בצלם עצמה צה"ל עשה הבחנה ברורה בין לוחמים לאזרחים וכיוון את הטיל לעברו של אדם חמוש ולא לעבר אזרחים. אם כך, על מה מלין ארגון בצלם?

טענה ב' - על צה"ל "לעשות ככל שלאל ידו להימנע מפגיעה לא פרופורציונאלית באזרחים" - שוב טענה מוזרה. צה"ל השתמש במזל"ט חמוש בעל דיוק רב בפגיעה במטרות נקודה ובחימוש הגורם לנזק נקודתי ביעד ואשר לו נזק סביבתי מועט. לא קיים כלי נשק "סטרילי" יותר בארסנל של הצבאות הנלחמים באתגרי טרור דומים.

לו היו בודקים חוקרי בצלם בצורה מקצועית את צילומי המזל"ט הם היו מבחינים באדם הרץ במהירות מתוך ענן העשן שעלה בפיצוץ. הטיל שפגע במקום סמוך לא הרג אותו, אלא את היעד אליו כוון. משמעות הדברים: שיטת התקיפה והאמצעים שנבחרו מלמדים כי צה"ל עשה במקרה דנן "ככל שלאל ידו להימנע מפגיעה לא פרופורציונאלית באזרחים". הפגיעה במשפחת אבו מעתק נגרמה ככל הנראה מפיצוץ משני, אפשר של מטען חבלה שהיה סמוך לבית. כתב אל-ג'זירה טען, כי לחמוש שנהרג מהטיל השני היה קלצ'ניקוב והוא לא נשא טילי נ"ט. אם טענה זו נכונה (בצלם אינו מציג גרסה אחרת) אזי הפגיעה בטרוריסט הפלשתיני לא הייתה אמורה ליזום כל פיצוץ משני.

האם כוונת ארגון בצלם בניסוח "ככל שלאל ידו" הינה שצה"ל צריך להימנע באופן מוחלט מפעילות של סיכול טרור באזורים מיושבים ברצועת עזה?

במאמר קודם "המאבק בטרור על-פי בצלם" סקרתי את כל רשימת האיסורים הארוכה שמטיל ארגון בצלם על צה"ל בהתאם לפרשנותו את החוק הבינלאומי. מניתוח עמדות בצלם משתמע, כי צה"ל צריך לשבת בחיבוק ידיים אחרת גם נוכח המשך התקיפה היומיומית של הישובים הישראלים, שמקורה באזורים המאוכלסים הפלשתינים.

בכך, למעשה, מעניק ארגון בצלם חסינות לארגוני הטרור הפועלים בלב האוכלוסיה הפלשתינית, משגרים טילים לעבר ישראל משכונות צפופות אוכלוסין, מקימים מאגרי נשק ותחמושת בבניינים אזרחיים, נוסעים ברחובות רצועת עזה בדרכם לבצע פיגועי טרור, מתכננים את הפיגועים וכיוצא באלה. בצלם, המכנה עצמו ארגון זכויות אדם, כובל את ידי צה"ל במלחמה בטרור, אך אינו מציג מענה מבצעי חלופי להגנה על זכותם הבסיסית של האזרחים הישראלים לחיות.

  • בצלם אינו עקבי אפילו בטענותיו כלפי צה"ל

ועוד נקודה מעניינת ב"תחקיר" של בצלם ובהודעות שפורסם הארגון לאחר מכן. בצלם, כאמור, נמנע מלהציג את תמונת המכתש שגרם הטיל השני בסמוך לבית אבו מעתק. מכלל הנתונים, כולל התמונה שפרסם ארגון בצלם, לא ניתן להבחין במכתש פגיעה של טיל ברחבה מול הבית במרחק מוערך של מטר עד מטר וחצי. העדות האמינה ביותר על מיקום פגיעת הטיל הינה צילומי המזל"ט, ומהם ניתן להסיק כי מרחק הפגיעה משער הכניסה גדול יותר מזה שטוען ארגון בצלם. פגיעת הטיל הראשון הייתה במרחק מוערך של כשניים עד שלושה מטרים מהבתים הסמוכים.

נסיבות שיגור שני הטילים דומות. ארגון בצלם מודה, כי שיגור הטיל הראשון היה לעבר קבוצת "חמושים" שנשאו טילי נ"ט ואזרח והשיגור השני לעבר "חמוש" אחד. מרחק הפגיעה של הטילים מהבתים היה דומה.

על-פי ההיגיון של ארגון בצלם, כפי שחזר ועלה בהודעה האחרונה, גם הטיל הראשון יכול היה באותה מידה לגרום פגיעה בתושבים פלשתינים משום הקרבה לבתי המגורים ונוכח העובדה שהטרוריסטים הפלשתינים נשאו חימוש. בשני המקרים מודה ארגון בצלם, כי מפעילי המזל"ט ידעו בעת שיגור הטילים כי הטרוריסטים, יעדי התקיפה, חמושים. ועם זאת, משום מה ארגון בצלם קורא לפרקליט הצבאי הראשי לפתוח בחקירה פלילית רק בנוגע לשיגור הטיל השני. אפילו בעניין זה אין ארגון בצלם מגלה עקביות.

בסיכומו של דבר, ה"תחקיר" בו מתפאר ארגון בצלם, הינו מופרך מיסודו ומבוסס על עדי שקר פלשתינים כפי שהוכחתי במאמר קודם. ארגון ממשיך לדבוק באדיקות תמוהה ביותר בגרסתו הכפולה והבלתי מהימנה בעליל (עדיין מופיעה באתר בצלם ב-10.5.08!). ברוב חוצפתו ובעזות מצח ממשיך בצלם, הנשען כאמור על "תחקיר" בלתי מהימן, לתבוע מצה"ל "חקירה פלילית". את ארגון בצלם יש להעמיד למשפט הציבור על הפצת האשמות שווא חמורות בצה"ל, פרסום כזבים וניסיון להשפיע על דעת הקהל באמצעות "תחקיר" מסולף. על כן, הנני מביא את העובדות לידיעת הציבור והוא ישפוט על פיהן את מהימנות בצלם.

  • ארגון בצלם ממשיך להתחמק מתגובה

ב-9 במאי 2008 שלחתי לדוברת בצלם, שרית מיכאלי, את השאילתה הבאה:

  • על סמך מה קובע ארגון בצלם כי סרטון המזל"ט "מחזק את החשד" שתקיפת צה"ל לא עמדה במבחן המידתיות של דיני הלחימה?

  • אלו ממצאים ומסקנות לומד ארגון בצלם מסרטון המזל"ט? מדוע ארגון בצלם אינו מפרסמם ומסתפק באמירה כללית ולא מבוססת?

  • האם ארגון בצלם הסתמך בקביעתו זו על חוות דעת של מומחה בפענוח תיעוד חוזי, וקונקרטית של צילומי מזל"ט?

  • מדוע ארגון בצלם ממשיך לדבוק בגרסה המופרכת מיסודה והסותרת את עצמה מניה וביה לגבי מקום פגיעת הטיל השני?

  • מדוע סימן ארגון בצלם את המכתש השני על מפתן הדלת, בעוד שברור לחלוטין שאין מדובר במכתש של פגיעת טיל?

  • מדוע ארגון בצלם נמנע בשיטתיות מלהציג את תיעוד המכתש שיצר הטיל השני?

  • מדוע ארגון בצלם נמנע מלקרוא לפצ"ר לפתוח בחקירה פלילית בתקיפה הראשונה שאף היא בוצעה בסביבה אזרחית צפופה לגרסת בצלם ואף בה זוהו טרוריסטים חמושים?

ארגון בצלם בחר שלא להגיב לשאילתה זו וטעמיו עימו. זכות התגובה שמורה ותישמר לארגון בצלם.

תאריך:  10/05/2008   |   עודכן:  10/05/2008
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בצלם הולך ומסתבך בגרסאות
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מלח הארץ
10/05/08 09:12
2
יגאל מחיפה
10/05/08 09:33
3
אוריהו
10/05/08 14:30
4
מספיק
10/05/08 16:42
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בדיחה ישנה מספרת כי שוטרים הולכים רק בזוגות - הראשון יודע לקרוא והשני - לכתוב.
09/05/2008  |  ניב עמית  |   מאמרים
חג לאיד
09/05/2008  |  אברהם (פריצי) פריד  |   מאמרים
מפלגת קדימה ניצבת היום בפני הדילמה: להיות או לחדול? בדיוק כמו במחזה השייקספירי המפורסם. הנזק התדמיתי של ראש הממשלה אולמרט, דבק גם בקדימה. היא חייבת להחליט אם היא נפרדת ממר אולמרט ומשנה תדמית, או שאינה עושה כן ומסיימת את תפקידה ההיסטורי, כמי שניפצה את המערכת הפוליטית בישראל.
09/05/2008  |  ד"ר דויד שוורץ  |   מאמרים
כל אדם בריא בנפשו רוצה לחיות בשלום. שלום עם עצמו, שלום עם משפחתו, שלום עם הבוס, שלום עם שכניו, שלום עם חבריו, שלום עם מדינתו ושלום עם מדינות שכנות. המלחמה היא האנרגיה הכי רעה והכי שלילית בתולדות האנושות. השלום הוא הביטחון, השלום הוא החופש, השלום הוא היצירה האלוהית האולטימטיבית. אז למה יש מלחמות?
09/05/2008  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
1. אל תצפו מציפי לבני, אהוד ברק, אלי ישי או כל פוליטיקאי אחר לקבל החלטה על בסיס טובת המדינה או עקרונות מוסריים. ההחלטה על גורל הממשלה תושפע ממניעים פוליטיים, מפלגתיים ואישיים בלבד.
09/05/2008  |  איתמר לוין  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   פרשת בצלם  
בצלם: הסרטון מוכיח - צה"ל חרג מהמידתיות  /  עידן יוסף
בצלם: פגז פלאשט ברצועה - מנוגד לחוק  /  איציק וולף
עצומה: להוציא את בצלם מחוץ לחוק  /  מחלקה ראשונה
עדות מפוקפקת של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
השתיקה הרועמת של בצלם  /  יהונתן דחוח-הלוי
בצלם והמצלמה שאינה משקרת  /  יהונתן דחוח-הלוי
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
התעלומה האופפת את היעלמותו של יחיא סינואר מהספקטרום התקשורתי ומהפגנת נוכחות פיזית בשטח, שומה שתעלה סימני שאלה באשר למידת תפקודו, או אף גורלו    התהיות בסוגיה זו עשויות לגלם משמעויות...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il