|   15:07:40
  אברהם פריד  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עו"ד גיל קראוס דורג ב-DUNS100 כאחד המשרדים הבולטים בביטוח לאומי
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

הטור של פריצי

על העתיד של תוכנית ויסקונסין ועל ספסרי קרקעות בירושלים בין חוברות קיץ למורים לחתני נובל יהודיים הטעות של אחמד טיבי והנסיון של אהוד ברק ועוד
04/07/2008  |   אברהם פריד   |   מאמרים   |   תגובות
ברק, אולמרט. הילכו שניים...

נסיון אישי

הדברים הנוקבים שאמר ברק על אולמרט, לאחר שנשמעה עדות טלנסקי, היו מרשימים מאד. בסופו של דבר, רק מי שקיבל שקים וארגזים יודע להסביר למה אסור לקחת מעטפות.

Vox populi

על החוק שדורש קיום משאל העם קודם לויתור על שטח, הגיב אחמד טיבי כי "כשכבשו את רמת הגולן לא שאלו את העם". הביטוי נחמד, אך לא אמיתי. מכיוון שח"כ טיבי מייצג בכישרון רב את המסר הערבי והפלשתיני לציבור הישראלי, ראוי שייצג נכון גם את המסר הישראלי לעולם הערבי:

בניגוד לטענתו, ממשלת ישראל לא רצתה לכבוש את רמת הגולן ודווקא העם הוא שרצה. הקיבוצניקים מהחולה והכינרת הם שעלו בשנת 1967 לירושלים ונכנסו ללשכת ראש הממשלה לוי אשכול ללחוץ (ויש אומרים אף לאיים) עליו, עד שהוא נכנע והתיר לצה"ל לעלות לרמה. אחרי 30 שנה בהם הגולן שימש כעמדת מרגמות וארטילריה סורית לכתישת קיבוצי החולה והעמק, הילדה מגדות אולי לא רצתה לכבוש את הגולן, אבל היא בהחלט רצתה לצאת מהמקלט.

אחמד טיבי הוא אדם אינטליגנטי, ולמרות זאת אנו רואים שגם הוא מכחיש ומתכחש למציאות הנוראה בה אנו נמצאים: יש מי שרוצים להרוג אותנו. לכן, בלי שום קשר לרצונה של ממשלה כזו או אחרת, אין לנו ברירה אלא לחזור לפעמים ליסודות הפשוטים והטבעיים של הגנה עצמית ושל תגובה נכונה והולמת. וכשאנו במצבים של אין ברירה, אז למרות כל השטויות שלנו פתאום העסק עובד, ובסופו של דבר הצד הערבי הוא שצריך להקים לעצמו ועדות חקירה מדוע עוד אלפי משפחות ערביות הפכו לחסרות בית ולפליטות. מוצע כמחשבה לח"כ אחמד טיבי, בכל הנוגע לרצון העם.

אחרי הספירה

מישהו זוכר אולי כמה טילי קאסם וכמה פצצות מרגמה נורו על ישובי הדרום מאז הסכם ההפוגה- או שעכשו לא סופרים?

איזונים

פרופ' אייל וינטר, ראש המחלקה לכלכלה באוניברסיטה העברית, מספר כי כיום חיים בעולם 80 חתני פרס נובל ממוצא יהודי, אבל רק 3 מהם בישראל, למרות שמחצית מכל העם היהודי בימינו מצויה בישראל. התוצאה הזו, לדבריו, מעידה על השפל הקשה במעמד האקדמיה בישראל.

זה נכון, אבל זה לא ההסבר המלא. פרופ' וינטר שכח שלמרות שרק מחצית מהעם היהודי חיה כאן, אנו התעקשנו להביא לכאן ולקלוט במערכת הציבורית שלנו את כל יוצאי חלם.

בנין ירושלים

עירית ירושלים פרסמה "מבחנים" (קריטריונים) למתן כספי עיריה לעמותות שפועלות למען סטודנטים שלומדים הנדסה בירושלים, בתיקווה שהם ישארו בעיר גם אחרי לימודיהם. הניסוח מראה כי מדובר בתפירת קריטריונים לגוף שסומן מראש, ואם יש ספק, בא תנאי מס' 6 בפרסום וקובע שהתמיכה תינתן רק לגוף שנותן מלגות בסך 4,500 ש"ח למלגה. מאיפה בא להם הסכום המדוייק הזה, אם לא מאותה עמותה ספציפית?

מצד שני, מאחר ובגלל שזה כסף עירוני אז לפי החוק אסור להפלות בחלוקתו בין תושבי העיר על בסיס דת גזע או מוצא, מעניין כמה זמן ייקח לסטונדטים הערבים ממזרח העיר שלומדים הנדסה בירושלים להבין שגם הם יכולים להקים גוף שיחלק להם 4,500 ש"ח מלגה לסטודנט, ולקחת את הכסף מהעיריה. ובניגוד לסטודנטים היהודים, הם באמת מתכננים להישאר בעיר.

הנגן

מידע חדש ועדכני מאשר כי פרקליטות המדינה מציעה לשופט המחוזי לשעבר דן כהן עיסקת טיעון, לפיה הוא יחזור לארץ וישב 4 שנים בלבד (ברוטו, לפני ניכוי השליש), אבל לא יתבקש לספר מי עוד בצמרת המדינה היו שותפים עימו לקבלת השוחד.

דן כהן, שהציע והסכים להעיד נגד השותפים, מבין למה הפרקליטות מעדיפה שהוא ישתוק, ולכן הודיע שהוא מוכן להחזיר למדינה רק מחצית מכל כספי השוחד שנתקבל, כי מחצית זה של השותפים האחרים, והמדינה מוותרת עליהם. פרקליטות המדינה מסכימה לכך ובוחרת בזכות השתיקה.

גם דובר משרד המשפטים, אליו פניתי בנדון, לא הכחיש מידע זה, סירב לענות לשאלות וסירב להסביר מדוע מדינת ישראל לא דורשת מחברת "סימנס" גילוי מלא ומפורט על כל עסקות השוחד שלה בישראל וקבלת פיצויים, כפי שדרשו (וקיבלו) כל ממשלות אירופה. נראה שבמשרד המשפטים מעדיפים שחברת "סימנס" תמשיך לזכות במכרזי המדינה (וזה קורה ממש בימים אלה), בלי לשאול באיזה שיטות בדיוק היא זוכה בהם.

זה נהייה מאד רלוונטי, כיוון שהשבוע הורשע אשר כהן, מנהל אגף האחסנה בחברת חשמל, בקבלת שוחד בהיקף של 1.3 מיליון ש"ח וחברת חשמל מייד הודיעה שהיא תתבע אותו בגין הנזקים שגרם לה. לעומתו, דן כהן, שהיה יו"ר ועדת המכרזים של החברה כולה קיבל שוחד הנאמד בכ-50 מיליון ש"ח (מ"סימנס") ועוד כמה (הרבה) מליוני שקלים מרוגוזין (עבור רכישת קרקעות באשדוד), ואיש לא תובע אותו. יוזכר שתביעה אזרחית ניתן להגיש כאן נגדו גם אם הוא יושב בפרו, אבל כמו שהם לא בדיוק רוצים שהוא יחזור לכאן וידבר חופשי, הם גם נזהרים שלא לתבוע אותו באזרחית. תארו לכם שהם יתבעו והוא יחליט להגיש כתב הגנה עם שמות של הבכירים המעורבים?

וזה הכל רק סיפתח ועוד לפני שקיבלנו ממנו מידע מי בפרקליטות המדינה אישר לו, באמצע החקירות, להפליג ביאכטה של העו"ד שלו לטורקיה, ומשם לטוס לניו-יורק "ללמוד מוזיקה". דבר אחד כבר ברור: הוא למד שם לנגן לא רע. תראו איך הוא מחלל איתם כבקנה סוף נבוב ואיך הוא פורט באומנות על המיתרים הכי רגישים של פרקליטות המדינה, או ליתר דיוק: על המיתרים החשאיים.

חשבון למתחילים

למרות שהוזהרו כאן בעבר והוצג בפניהם החשבון המדוייק, המורים של הסתדרות המורים לא הבינו כלום ורק עכשו הם מתחילים לקלוט שאם הגדילו להם את מספר שעות העבודה ב-50% ואת השכר ב-26%, אז המשמעות היא שהורידו להם את השכר, ולא שהעלו אותו.

מאחר והחופש הגדול התחיל, אולי צריך לתת להם, כמו לתלמידיהם, חוברות לקיץ, כדי שיתרגלו חשבון ומתמטיקה למתחילים. כמה דברים בסיסיים כמו פעולות חיבור וחילוק. מצד שני , אם הם לא מבינים זאת וזו רמת הידע שלהם, אולי זה היה צודק ונכון שהורידו להם את השכר.

פחד שווא

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פרסמה מודעה בה הודיעה על רצונה להקים ספריה מקצועית בתחום בטיחות הדרכים, והיא ביקשה הצעות לתיכנון קטלוג ולביצוע סקירה מקצועית איזה ספרים לקנות (ריהוט וציוד היא תיקנה לבד).

הרשות היא גוף בירוקרטי עייף וזולל תקציבים ציבוריים לתיאבון, שטרם סלל לנו בתמורה אפילו לא מטר אחד של אספלט או כביש בטוח ותמהתי לשם מה גוף מיותר צריך גם ספריה. אם משעמם להם, אז שיעשו מנוי על קומיקס לכל העובדים והמנהלים. לבטיחות זה בטח יעזור אותו דבר ויש סיכוי שזה הם יקראו.

עד שנזכרתי שהמשרה הכי טובה בבנק ישראל הייתה במשך שנים רבות משרת הספרן (70,000 ש"ח לחודש) ונרגעתי. איזה ספריה ואיזה בטיח: פשוט מסדרים שם למישהו מהחברה עוד ג'וב.

תוכנית תעסוקתית

יוסי פרחי, מנכ"ל שירות התעסוקה ולשעבר עוזרו של השר אלי ישי, מתנגד להרחבת תוכנית ויסקונסין וטוען כי המדינה השקיעה בתוכנית הזו 430 מיליון ש"ח וכל מה שהתוכנית נתנה למדינה בחזרה זה 98% עובדי ניקיון. לטענתו, מתוכנית ויסקונסין לא יצא עוד אף בעל מקצוע והתוכנית הזו מדרדרת אנשים לשכר מינימום ולעוני.

יתכן שהדברים נכונים, אבל קיימת תוכנית נוספת שיוסי פרחי והשר שלו דווקא מעודדים מאד, שהמדינה משקיעה בה כל שנה הרבה יותר מ-430 מיליון ש"ח, והיא תניב בסוף את אותה תוצאה: גם בוגריה, אם הם ילכו בכלל לעבוד, יתאימו להיות לאור ההכשרה וההשכלה שקיבלו בה, מכסימום עובדי נקיון,. קוראים לה "מעיין החינוך החרדי".

תאריך:  04/07/2008   |   עודכן:  04/07/2008
אברהם (פריצי) פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושפרי
4/07/08 15:55
2
נחום שחף
4/07/08 17:30
 
סטודנט מאונ' ת"א
5/07/08 09:27
3
לא שוש ולא פרי
4/07/08 18:43
 
בדיחמין לשבת
5/07/08 12:35
4
רונית פ
4/07/08 19:45
5
ע. סובול
4/07/08 21:05
 
מומחה למומחים
5/07/08 12:27
6
כנופיית אולמרט
4/07/08 21:29
 
יאמר לזכותו
5/07/08 12:39
 
אמיתי
5/07/08 14:17
7
4525434
5/07/08 13:16
8
Krief benjamin
5/07/08 15:42
9
Prof. Michael Sta
5/07/08 18:26
10
מורה
5/07/08 18:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שבוע די עמוס היה לנו. לא כל כך בגלל רצף האירועים וקצבם - לזה אנחנו כבר רגילים לצערנו - אלא בגלל האירוע הקשה, שבוצע בשיטה חדשה, בירושלים. לא מזמן קמה צעקה, ודומני שאף היו קריאות לחקירה פלילית בחשד להסתה גזענית, נגד אנשים - רבנים בעיקר, שקבעו כי עקב המצב הביטחוני - אסור להעסיק ערבים, כי כל אחד מהם חשוד כמחבל. ואכן בשטח, ממשיכים להעסיק אותם. חלק מעסיקים אותם משיקולים כלכליים של חיסכון בעלויות, חלק עושים זאת בגלל שקשה למצוא להם מחליפים, וחלק חושבים שאם רק יספקו להם פרנסה מכובדת - יגרמו להם להתרחק מהטרוריזם. כאילו המצוקה הכלכלית היא המניעה את הטרור ואת הטרוריסטים.
04/07/2008  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
חלם (Chelm) – עיר נחמדה במזרח פולין (לא הייתי שם), אשר לא מזמן חייתה בה קהילה יהודית גדולה. על החלמאים סופר לא מעט סיפורים שונים ומשונים. עכשיו, כנראה, אנו ירשנו את התכונות שלהם וסיפורים על החלמאים נהפכו למציאות בארצנו.
04/07/2008  |  יעקב אסתרליס   |   מאמרים
הומלץ על הקמת ועדת חקירה ממשלתית בעניין האזנות הסתר בפרשת רמון ואז התפרסמה רשימת החברים בוועדת הנ"ל. מסתבר שכל השלושה הם אנשים הנחשבים עצמאיים, אנשים הנחשבים מקצועיים, כל אחד בתחום עיסוקו, ואז צצות להן ועולות כמה קושיות.
04/07/2008  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
תופעה נפוצה אצל מיליונרים היא שהם משקיעים בנדל"ן באמצעות ההון שמייצרים עסקיהם.
03/07/2008  |  רו"ח שי באטון  |   מאמרים
לפני כחצי שנה, בטקס השבעת שופטים, נשאה נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש בין היתר את הדברים הבאים:
03/07/2008  |  עו"ד יוסי דר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
חרפת השירותים הציבוריים בתחנות האוטובוסים המרכזיות נמשכת שנים    בעלי התחנות המרכזיות הם בעלי ממון הנהנים מקניות של אלפים הפוקדים את התחנות ומצופה מהם לדאוג לניקיונם ולאספקת נירות ט...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
מיהו גולן, מה דעותיו - לכל ידוע, לא כן אבי שקד    לפי מודעות הענק שפירסם בעיתונות סוף השבוע, הסוציאליסט הזה כנראה אינו חסר ממון בכיסיו    כגודל המודעות - כך גודל האבסורד הפוליטי
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
על המשוררת טניה הדר, מחווה לזכרה    בשיריה של טניה הדר אנו נסחפים כבמטה קסם אחר המסע הפנימי, הולכים לאן שהולכת הנפש
דרור גרין
דרור גרין
הזרות והבדידות נבעו מתפישת-העולם הלאומנית הקיצונית שלו, עליה לא היה מוכן לוותר בשום מחיר, והיה מוכן לשאת בכל ביקורת או השפלה
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
השורשים ההיסטוריים של נושא הגיוס יוצרים ציפייה אצל קהל נרחב שלא חלה עליו חובת גיוס    מאחורי הציפייה הזו עומדת הבטחה שלטונית    עקרונות הציפייה, ההסתמכות וחובת השלטון לקיים את הבטחות...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il