לפני שנתיים רעש עולם הפרסום כשהחל הממונה לשעבר על ההגבלים העסקיים לחקור מטעם הרשות השנייה את 'עמלות היתר'. עו"ד שטרום מצא שמשרדי הפרסום גובים עמלות והנחות מכלי התקשורת, מעבר לעלויות והעמלה שהם גובים מהמפרסמים. עמלות אלה אינן מדווחות בדר"כ למפרסמים ומגיעות באינטרנט עד ל-50% מתקציב הרכש של המפרסם כהחזר סמוי לפרסומאי. בטלוויזיה 15%-30%, תלוי בגודל הפרסומאי (לעתים מוחזרים כ-5% למפרסם).
כלומר, הפרסומאי הגדול עומד בעמדת מיקוח נוחה מול כלי התקשורת. הוא יכול לבחור בין ערוץ 2 ל-10, או להטיל את הכובד דווקא על שילוט או ספינות אוויר - תלוי ב'עמלת היתר', החזר, הנחה, 'קיקבק', 'סופר קומישן', תבחרו.
פתאום הכל ברור:
א. משרד הפרסום אדלר-חומסקי הוא מהמובילים בתחום.
ב. ראובן אדלר ושותפו אייל חומסקי מנתבים מאות מיליונים בין כלי התקשורת.
ג. אדלר מעוניין שציפי תהיה ר"מ.
ד. מאוד מאוד.
ה. גם הפרסומאי נפתלי שפיצר.