בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מלחמה בתאונות דרכים? לא אצלנו
|
משרד התחבורה מזניח את כבישי היישוב הדרוזי עוספייה, ועם זאת את ביטחון תושביו. כבר שנים שאין יום שעובר ואין במקום תאונה
|
הזנחה פושעת בכביש [צילום אילוסטרציה: ישראל פלאוט - מד"צ זק"א]
|
|
|
|
|
משרד התחבורה והמועצה למניעת תאונות בדרכים משקיעים סכומי עתק על פרסומות בכלי התקשורת ובכל אמצעי אפשרי. הכסף הוא כספי ציבור. כסף שלי, של תושבי הכפר עוספיה "הלא מוכר במשרד התחבורה" וכספכם. כולנו מממנים את עלות הפרסומות. אף אחד לא יאמין לי אם אגלה שבשנת 2008, במדינתנו הנאורה, קיימים שני ישובים שבעבר היו עיר "עיר הכרמל" שחוצה אותם כביש 672 - מצומת אליקים עד אוניברסיטת חיפה לאורך כ-25 ק"מ בכביש זה אין מעבר חצייה להולכי רגל ואין תמרור אחד שמורה על קיום מעבר חצייה להולכי רגל. ואם במידה והיה במקום כלשהו מעבר חצייה - צבעו הפך לצבע האספלט שמתחתיו. זעקנו וזעקנו וקולנו לא נשמע קטע הכביש בין עוספיה לדלית-אל-כרמל מאז ומתמיד נקרא כביש הדמים, אין יום עובר ואין במקום תאונה, אתמול נדרס ילד הולך רגל, שלשום הייתה תאונה קשה ביותר. הכביש בעצמו מהווה סכנה ומפגע תחבורתי גבוה מאוד. בכביש זה אין תאורה. אין מדרכות להולכי רגל, וכמו שציינתי קודם אין מעברי חצייה. לא לטעות, הכביש חוצה רצף של שכונות מאוכלסות ביותר. התלוננו בפני כל מי ומי, בפני כל שרי התחבורה במשך 15 השנים האחרונות, בפני מנכ"לים, מע"צ, משטרה, אך לצערנו כל תלונותינו נפלו על אוזניים אטומות. פשוט "לא מכירים בנו" אנחנו כנראה מחוץ לתחום אחריותם. אולי אנחנו שייכים לאיזה מחנה פליטים ללא ידיעתנו? לא רק זאת, שר התחבורה הנוכחי, רב אלוף ורמטכ"ל לשעבר, במשך 5 השנים האחרונות ביקר בעיר הכרמל לפחות 30 פעמים, ורק בשלושת החודשים האחרונים ביקר כ-15 פעמים לצורכי פריימריז ובחירות. הוא נמצא במקום יותר ממני שאני תושב המקום, הנהג שלו מכיר כל בור בכבישי שני היישובים, רק עיוור לא רואה את המצב העגום בכבישי עיר הכרמל, אני בטוח שהשר לא עיוור, אולי הוא שכח לפתוח את וילונות הרכב בו הוא נוסע בכדי לא לראות את מחדלי משרדו. נכון שהבחירות מעניינות אותו ומטרידות אותו יותר מחיינו. אך עד מתי? חיינו בסכנה אדוני השר, תתעורר, תפתח את הווילונות ברכבך, עברו 5 שנים ולא עשית כלום בנושא כאוב זה. אולי דובר השר ודובר משרד התחבורה וכל האחראים על הפרסום במשרד התחבורה, יחסכו שתי פרסומות בכלי התקשורת ובעלותן ישקיעו בשיפור המצב אצלנו בכדי להציל חיי אדם. נמאס לנו להצהיר בכל בוקר ובכל ערב שאנחנו מקופחים. מגיע לנו לנסוע בכביש בטוח, מגיע לילדינו לחצות את הכביש בבטחה כמו ילדי קיבוץ דליה, יקנעם וילדי נשר השכנים. נכון, יקומו עכשיו אנשים שקראו את דבריי ויאמרו - מה אתה מדבר? יש לכם מקום נהדר, כביש יפה. לאותם אנשים אני אומר אתם מגיעים אלינו כאורחים או כעוברי אורח ואינכם יודעים את האמת. הידעתם למשל שבעוספיה אין הסדרי תנועה, אין תמרורים ואין כלום? הידעתם שמשרד התחבורה מממן הקמת כביש טבעת בעוספיה באורך 300 מ' מזה 8 שנים ואין עדיין רואים את סוף העבודה בו? תתארו לעצמכם איזה משרד איכותי ויעיל משרד זה במיוחד בכפרי הכרמל. מבחינה תחבורתית אנחנו לא קיימים, אנחנו שני כפרים לא מוכרים.
|
|
הכותב הינו יו"ר עמותת אל סדק להגנה על זכויות הדרוזים בישראל
|
|
תאריך:
|
02/12/2008
|
|
|
עודכן:
|
02/12/2008
|
|
אמין זאהר
|
מלחמה בתאונות דרכים? לא אצלנו
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מאיר הרפז
|
3/12/08 05:40
|
|
2
|
|
כמאל מעוספיה
|
3/12/08 17:08
|
|
3
|
|
גדעון אמיר
|
3/12/08 19:15
|
|
4
|
|
צבי גלברד
|
3/12/08 19:39
|
|
כאשר אדם יוצר קשר עם אחרים על-מנת להשיג את הסכמתם או את שיתוף הפעולה שלהם או את תמיכתם לדבר מה, הוא נכנס לתחום של יחסי ציבור.
|
|
|
זה 2000 שנה שאנו היהודים אומרים "לשנה הבאה בירושלים". אנו ממשיכים לומר זאת, גם אחרי קום מדינת ישראל מחדש ואיחוד ירושלים. כך, האמירה זאת מבטאת מרכזיותה של ירושלים בתודעה הלאומית והדתית הקולקטיבית שלנו. ירושלים נושאת את חלומותינו ותקוותינו לחיות כעם יהודי, חופשי ועצמאי בארצנו.
|
|
|
המספר הולך וגדל, הכמות הולכת ותופחת. כוונתנו למנדטים. ליתר דיוק: כמות המנדטים שמעניקים הסקרים לליכוד. המספר האחרון שננקב בסקר הוא - 35. הרבה מעבר למפלגת השלטון הנוכחי, קדימה. גם ביחד עם "העבודה" השתיים אינן מצליחות לאיים על הליכוד.
|
|
|
בעוד כחודשיים תתקיימנה בחירות כלליות לכנסת ה-18, שבהן ייבחרו 120 נציגים, ותיקים וחדשים, לבית המחוקקים. בתקופת כהונתה של הכנסת העומדת להיבחר צפויות התפתחויות חשובות ואף גורליות בתחומי חיים חיוניים ביותר: ביטחון, כלכלה, חברה, חינוך ועוד. להתפתחויות אלה תהיינה השלכות ארוכות טווח על עתידנו ועל עתיד ילדינו, על איכות הסביבה ועל איכות החיים, וגם על החיים עצמם.
|
|
|
איתן הבר, עיתונאי ותיק, מנוסה ורב-זכויות, אינו רוצה שבנימין נתניהו יהיה שוב ראש הממשלה. זו בהחלט זכותו. כדי לנסות ולממש את רצונו זה הגה הבר רעיון מעניין שאותו פרסם במאמר בידיעות אחרונות (30.11.08) - איחוד בין מפלגת העבודה לקדימה, או במלים אחרות: בין אהוד ברק לבין מי שהוא מכנה "ציפורה". איחוד מן הסוג הזה - שכל אחד ממרכיביו הנפרדים אינו מסוגל, כנראה, לגבור על נתניהו בראשות הליכוד - יכול, לדעתו של הבר, להוות אלטרנטיבת מרכז-שמאל הראויה להתמודד בבחירות ואולי אף לנצח ולהוליך את ישראל אל מחוז חפץ לבבו של הבר, יהיה מה שיהיה.
|
|
|
|