|   15:07:40
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה

בג"צ - כל אזרחיה

החלטת בג"צ המבטלת את פסילת המפלגות הערביות אך במיוחד את בל"ד - היא החלטת כל אזרחיה ולא הכרה במדינה, כיהודית וציונית. רק שופט אחד מתוך 9 בעל כיפה סרוגה, היה בעד פסילת בל"ד - וזה אומר דרשני. נמאס להיות "אור לגויים" - נהיה קודם אור ליהודים
26/01/2009  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   בחירות לכנסת 18   |   תגובות
בפלנטה אחרת. בג"צ [צילום: פלאש 90]

אם קריקטורה של שרון, כראש ממשלת ישראל, בה הוא נראה זולל ילד פלשתיני, יכולה לזכות בפרס ולהופיע בעמוד ראשון בעיתונות באנגליה - ללא תגובה הולמת בצירוף פרוטוקולים של זקני ציון - בספרייה באלכסנדריה ליד התנ"ך - מה ניתן לצפות מהעולם הנאור המתורבת המודרני - החוזר בשנאת ישראל לתקופות החשוכות של האינקוויזיציה - שהובילה בעקביות למראות השואה

החלטת בג"צ בהרכב 9 שופטים, לא לפסול את המפלגות הערביות לבחירות לכנסת, ובכך לבטל את החלטת ועדת הבחירות של הכנסת, מעוררת זעם וביקורת בימין והילולת שכרון הדמוקרטיה בשמאל ובמפלגות הערביות.

המפלגות הערביות נעזרות בכלים דמוקרטיים, תוך ניצול הנאורות והליברליות המוגזמת של בג"צ, לכפור בלגיטימיות של קיום מדינה יהודית ציונית מחד והמשך ניסיונות בלתי פוסקים, לערער אותה, לפגוע בה, להפוך אותה בעזרת כלים דמוקרטיים, למדינת כל אזרחיה - שפירושו מחיקת כל צביון יהודי ציוני המנוגד למצע הציונית המעשית ושאיפתו של עם ישראל בפזורה, לכל אורך הדורות, להקים בישראל מדינה יהודית דמוקרטית וציונית, לעם ישראל בעולם כולו.

שאיפתו של העם היהודי באה לידי ביטוי בהקמת מדינת ישראל ובהכרזתו החגיגית וההיסטורית של בן-גוריון: "אני מכריז בזאת, על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל - היא מדינת ישראל".

נוסח זה, בשינויים המחויבים מופיע גם במגילת העצמאות, לצד ההתחייבות לשוויון זכויות לכל המיעוטים בלי הבדל צבע, דת וגזע. שוויון זכויות - כן. ביטול צביונה היהודי לאומי ציוני של המדינה - בשום אופן לא. ולעניין זה ראה גם את חוק יסודות המשפט - 1980 ואת חוק השבות - תש"י-1950.

מכל המפלגות הערביות - שביקשו לפסול, המפלגה של אחמד טיבי נעה על הגבול של הלגיטימיות, ולכן החלטת ביטול הפסילה לגביה סבירה והגיונית.

ההחלטה לא לפסול את בל"ד, שנוסדה והונהגה שנים על-ידי עזמי בשארה (כעת גולה בחו"ל), לאחר שברח מהארץ, בשל חשד לעבירות ביטחוניות חמורות בזמן מלחמת לבנון השנייה וקיום קשרים אסורים עם ארגונים ואישיים מארגוני טרור משך שנים רבות, וכעת מונהגת על-ידי ח"כ זחאלקה - היא בלתי סבירה בעליל שדגל שחור מתנוסס עליה - נוסח פקודה בלתי חוקית - שבג"צ פסל אותה ואישר לא לקיים אותה.

מפלגת בל"ד - כופרת בעיקר, בקיום המדינה, כמדינה יהודית ציונית, בממשלתה, במנהיגיה, במצעה ובשאיפותיה.

מצע המפלגה - אשר משמש את המסגרת הרעיונית עיונית של התנהלות ותפיסת עולמם של חבריה, היא בסיס לא רק למחשבה ואידיאולוגיה אלא גם לפעולה ממשית, ולכן יש לפרש את המצע וסעיפיו כמסד ובסיס למעש ולא רק לשאיפות.

ואלה עיקרי המצע של בל"ד: זכות השיבה, מדינת כל אזרחיה, נסיגה מכל השטחים - ומדינה פלשתינית עצמאית שבירתה ירושלים. קיום מדינה פן-ערבית וביטול ההכרה במוסדות ציוניים.

ואם כל זה, לא מרמז בגדול על שאיפה להשמדת ישראל, מחיקתה או הטמעתה במדינה פן ערבית, לאמור: מחיקת היישות הציונית על-ידי זכות השיבה בתוך מסגרת של מדינת כל אזרחיה, כקישוט משפטי.

ואם כל זה עדיין לא הספיק לבג"צ להבין, לאן הרוח נושבת במציאות היומיומית - הנה שתי הצהרות מפי יו"ר התנועה ח"כ זחאלקה:

א. עלינו להביס את הציונות כמו את האפרטהייד בתגובה להחלטת בג"צ. לאמור: מחיקת הציונות - פירושה מחיקת הצביון הציוני היהודי של מדינת ישראל. מי שמפרש זאת אחרת מתעלם, או מיתמם, או שניהם יחד, מהמציאות.
ב. ח"כ זחאלקה - בפני ועדת הכנסת: "אנחנו עומדים בקשר יומיומי עם עזמי בשארה" - לאמור: מי שברח מהארץ מחשש למעצר על-רקע ביטחוני וקשר עם ארגוני אויב וטרור עדיין עומד למעשה בראש בל"ד.

ואם זה לא מספיק לפסול את המפלגה - סימן שבג"צ חי בפלנטה אחרת ונושם אוויר באטמוספרה וירטואלית לא מציאותית.

בשנת 2003 - קבע בג"צ לגבי בקשה דומה לפסול את בל"ד, בראשות עזמי בשארה, שהמפלגה וראשה צועדים על הגבול הדק של הלגיטימיות וקרובים מאוד לפסילה.

מאז, בשארה ובל"ד עברו את הגבול הזה, עשרות פעמים, בנסיעותיו ובפגישותיו בסוריה ובלבנון עם ראשי החיזבאללה וראשי הטרור הסורי, אירני, לבנוני ללא תגובה הולמת מרשויות החוק שלנו.

ציון שלילי ביותר מגיע ליועץ המשפטי לממשלה הקודם אליקים רובינשטיין, ובמיוחד הנוכחי - שלא עשו כמעט כלום לבלום את ההתנהלות האנטי דמוקרטית הפסולה והפלילית של מנהיג בל"ד וחלק מחבריו כמו אחמד טיבי ואחרים שרמסו, צפצפו, צחקו על שלטון החוק.

בבג"צ חוק האזרחות - (בהרכב מיוחד של 13 שופטים ובראשות הנשיא פרופ' ברק) - הוגשה עתירה על-ידי ארגון "עדאללה" והאגודה לזכויות האזרח - נגד התיקון בחוק האזרחות, שאסר מתן אזרחות אוטומטית למי שהתחתן עם פלשתיני שאינו אזרח ישראל, ומנע תרגיל של איחוד משפחות מחד ועקיפת זכות השיבה, בדלת אחורית, מאידך.

במהלך המשפט שהיה בהרכב נדיר של 13 שופטים אמר השופט חשין, שהיה בדעת הרוב של 6 נגד 5 את הדברים הבאים: "הרשות הפלשתינית, היא ממשל אויב, ממשל שרוצה להשמיד את המדינה ולא מוכן להכיר במדינת ישראל". וממשיך השופט: "נכון שהעם הפלשתיני אינו עם עויין, אבל מדינת ישראל צריכה להגן על עצמה... מדוע שבזמן מלחמה ניקח סיכונים? האם אנגליה ואמריקה לקחו סיכונים מול גרמניה במלחמת העולם השנייה? ובסיום: "מי שרוצה להתחתן עם פלשתיני/ת שייסע לגור בג'נין".

ועל כך ניתן לומר: אומנם הדברים נאמרו בזמן אינתיפאדות בראשות עראפת, למרות שכיום אבו מאזן נראה יותר מתון, אך השאיפות והמטרות שלו זהות לאלו של עראפת. אבל סוריה, אירן, לבנון, החיזבאללה, לא השתנו, רק החמירו את האמצעים כלפי ישראל, לכן בל"ד על מצעה האידיאולוגי שלה פסולה שבעתיים מכל הנאמר על-ידי השופט חשין.

אי פסילת בל"ד - לצד המפלגות הערביות האחרות הפוסעות על הגבול הלגיטימי הדק, היא פלטפורמה להמשך התנהלותן ופגיעתן בשלטון החוק.

אז למה הם ממשיכים במעשיהם ומצפצפים על החוק והמדינה?
צועד על חבל דק ללא מורא. טיבי [פלאש 90]

כאשר ח"כים בארץ ובחו"ל בכתב ובעל פה בכל אמצעי התקשורת מהללים את האויב ומתאבדיו בזמן הפיגועים ואחריהם, זה לא חופש דיבור, זה חופש הסתה, חופש המרדה וביצוע עבירות פליליות

כי מערכת אכיפת החוק, בראשות היועצים לממשלה, מגלה אזלת יד. ההוראה של היועץ מזוז, לחקור את הח"כים עם שובם לישראל, היא כדי לצאת ידי חובה ולהשתיק את התקשורת והביקורת הציבורית. להזכיר לציבור, הח"כים הערביים, כמו עזמי בשארה ואחמד טיבי, כבר נחקרו בעבר, ועד היום לא יצא מכך כלום וכנראה כך גם בעתיד.

בזמנו כיניתי את המצב השורר בישראל בהגדרה של "דמוקרטיה משוגעת", במקום "דמוקרטיה מתגוננת", כמתבקש במצב הביטחוני משפטי בו אנו שרויים.

רק בפרלמנט הישראלי, יכול להיות מצב אבסורדי, לפיו ח"כ כמו אחמד טיבי יהיה גם יועץ אישי, פוליטי, אסטרטגי של מנהיג אש"ף/פתח, כמו יאסר ערפאת, כפי שהיה טיבי בזמנו, ללא תגובה הולמת.

רק בישראל יכולים ח"כים לשבת בכנסת, ולהזדהות בגלוי מעל דוכן הכנסת ובפעילות פוליטית מחוץ למשכן עם אויבי ישראל, ולהשתתף בכינוסים ובעצרות הסתה והתלהמות נגד ישראל, מנהיגיה וצבאה, בעזה, ברמאללה, בשכם ובבירות העולם.

ניקח לדוגמא מקרה קודם בו ביקר אחמד טיבי, ללא רשות ובניגוד לחוק בביירות.

בתוכנית פוליטיקה בטלוויזיה, רואיין ח"כ אחמד טיבי מול ח"כ פרופ' אלדד. ח"כ טיבי שחזר זה עתה מביקור בלבנון, ללא אישור השלטונות, טען בלהט שמבחינתו לבנון אינה ארץ אויב והחיזבאללה אינו ארגון עויין - כשהוא יוצא מתוך הנחה שהיועץ המשפטי לממשלה, לא ינקוט באמצעים משפטיים נגדו, בשל ניסיון העבר ובשל החישוב שמדיניות הריסון והאיפוק כלפי ח"כים מימין ומשמאל תעמוד לו בשעת מבחן זו כמו שקרה גם לעמיתיו לפניו.

הבעיה בהעמדת ח"כים לדין, שעה שהם חורגים בבוטות ובגסות מעקרונות וממסגרות חופש הביטוי במדינה דמוקרטית - אינו מציאת סעיפי האישום הרלוונטיים - אלא הנכונות לנקוט בהליכים משפטיים מתבקשים.

אין כל בעיה משפטית להצביע על סעיפי אישום מתאימים, לכל אלה: ח"כים, מנהיגים רוחניים, פוליטיקאים, רבנים ומתלהמים למיניהם.

חוק העונשין, הפקודה למניעת טרור, החלטת הכנסת משנת 2002 - המונה שורת התבטאויות, שאינן כלולות במסגרת חוק חסינות חברי הכנסת - כמו תמיכה בארגון טרור, תמיכה בגזענות, הסתה ואלימות.

החוק למניעת טרור – אומר:

סע' 4(א) - אדם המפרסם בכתב או בעל-פה דברי שבח, אהדה, או עידוד למעשה אלימות...
(ז) העושה מעשה שיש בו גילוי של הזדהות עם ארגון טרוריסטי או אהדה אליו...

בנספחים לפקודת טרור - הוכרזו הארגונים פתח, החזית העממית, החמאס, החיזבאללה כארגונים עויינים.

כלומר: סעיפי אישום יש בשפע (גם בחוק העונשים סע' 13) - הבעיה זה מדיניות, עקביות, החלטיות וביצוע.

אין מחלוקת על כך, שחופש הדיבור הוא אחד היסודות החשובים והבולטים של כל דמוקרטיה. פסיקת בתי המשפט לאורך שנים כיבדה והעריכה את הזכות היסודית של האדם, ואת התקשורת כמתווכת בין האדם, השלטון והחברה לרבות יניקה מחוקי היסוד כגון: "חוק יסוד כבוד האדם וחירותו" - כלומר: חירותו האישית גופנית וחירותו הרוחנית לומר את מה שעם ליבו - גם אם דבריו מקוממים ומרגיזים.

והשאלה היא עד איזה גבול ניתן למשוך את החופש הזה. האם כל השתלחות בכתב, בעל פה או מעל בימת הכנסת, ראויה וניתנת להגנה, או שיש לשים לה גבולות סייגים, שלא תהפוך לאנרכיה מילולית שגוררת הסתה, הלבנת פנים אישית וכללית - כפי שלצערנו נתקלנו מדי פעם מאנשי ציבור וחברי כנסת.

כאשר חברי הכנסת, מעל דוכן הנואמים, מבזים את המדינה דגלה וסמליה, מנאצים את ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושריה - ומנסים להתחמק ולהסתתר מאחרי עקרון חופש הדיבור וחסינות חברי הכנסת - הדבר נראה לי כניסיון לפגוע בדמוקרטיה בכלים דמוקרטיים, דבר שהוא פגום ופסול לפי כל קנה מידה, וכמו שיש דמוקרטיה "מתגוננת" צריכה להיות גם עיתונות "מתגוננת" ואחראית. כאשר ח"כים בארץ ובחו"ל בכתב ובעל פה בכל אמצעי התקשורת מהללים את האויב ומתאבדיו בזמן הפיגועים ואחריהם, זה לא חופש דיבור, זה חופש הסתה, חופש המרדה וביצוע עבירות פליליות, וחבל שהפרקליטות לא מגיבה בהתאם.

כללים אלה, יש להחיל גם על אנשי ציבור יהודים ואזרחים שעוברים את הגבול - אך לצערנו - זה לא נעשה עד כה.

לא צריך להתפלא או להיות המום מהצהרתו האחרונה של ח"כ אחמד טיבי. כבר קדמו לו חבריו, עזמי בשארה, עיסאם מחול ודהאמשה - שהיללו ושיבחו את הפלשתינים המתאבדים ברחובותינו, שלחו מברקי ברכה ותנחומים ללוחמים שנפלו בלבנון ובסוריה.

אם קריקטורה של שרון, כראש ממשלת ישראל, בה הוא נראה זולל ילד פלשתיני, יכולה לזכות בפרס ולהופיע בעמוד ראשון בעיתונות באנגליה - ללא תגובה הולמת בצירוף פרוטוקולים של זקני ציון - בספרייה באלכסנדריה ליד התנ"ך - מה ניתן לצפות מהעולם הנאור המתורבת המודרני - החוזר בשנאת ישראל לתקופות החשוכות של האינקוויזיציה - שהובילה בעקביות למראות השואה.

רק בישראל, בדמוקרטיה "המשוגעת" שלנו - יכול ח"כ להשמיץ, להסית ולפגוע במדינה - ולהישאר לבטח על כיסאו בכנסת. רק בישראל - יכולים ח"כים להשתמש בכלים דמוקרטיים כמו חופש דיבור, חסינות, תנועה, התארגנות להיבחר כנציגי ציבור לכנסת - ולהשתמש באותם כלים כדי לפגוע במדינה, בחברה ובביטחונה.

איפה עוד נמצא דוגמא לח"כ נוסח עזמי בשארה, שנוסע לסוריה, יושב ליד מנהיג החיזבאללה - נסראללה, אוייב ישראל, ונואם בגנות ישראל ובהמשך המאבק וההתקוממות נגדה על-ידי מחבלים.

כאשר רוצחי ילדים, נשים וטף - מקבלים תואר של לוחמי חופש, והפרלמנט לא סוער וגועש ומקיא אותם מתוכו - מצבנו מדאיג.

החוק שהועבר לאחרונה בכנסת - החוק נגד הסתה וגזענות - אינו מהווה מכשול להשתוללות הח"כים כולל מנהיגים מימין ולכן יש לתקנו ולהביא למצב שבו ח"כים מסוג זה - לא ימצאו מקומם בכנסת, ואנשי ציבור, מסיתים ואלימים - יילכו לבית משפט.

חקיקה ברוח זו חיונית - מאחר שבג"צ ברצותו לחיות באולימפוס אקדמי - ולשאוף לאימוץ אידיאלים אוניברסליים של שיווין, חופש הדיבור והיצירה האמנותית, וכל זאת בזמן משבר ובשעות מלחמה - תוך ניתוק מהמציאות וההתרחשויות בה - מתיר את הצגת הסרט ג'נין ג'נין וטופח על שכמו הנאור והליברלי, תוך פגיעה בצה"ל, בלוחמי המילואים שבחיים, ובמיוחד באלה שחרפו נפשם - על שמירת בטחון המדינה ופגיעה בחפים מפשע. שמירה על כללי מלחמה - מול חיות אדם ללא מסגרת ומגבלות - תוך ניצול אוכלוסיה אזרחית תמימה כמגן אנושי. התרת הסרט ובמיוחד ליוצר נוסח בכרי, שנעזר במימון הסרט במקורות מפוקפקים ועויינים כאשר אותו בכרי - הטיח עלבונות קשים בשב"כ ובמשטרה עם מעצר קרובי משפחתו בסיוע למחבל שהתפוצץ באוטובוס בצפון - באשמות של קונספירציה והסתה נגד ערביי ישראל על-ידי השלטון הישראלי - וכאשר כעבור שבועיים ימים - בני משפחתו הקרובים הודו בסיוע למחבלים והורשעו - לא שמענו ממנו ולו ציוץ אחד, או חרטה, או הבעת התנצלות או הזדעזעות - אלא שתיקה רועמת ושמחה על שאותה ממשלה מושמצת על ידו - איפשרה לו להקרין את הסרט השקרי והאנטי ישראלי ג'נין ג'נין. ואם יש בציבור הישראלי - אזרחים החושבים שזו הדמוקרטיה האמיתית בהתגלמותה, יש לעורר אותם ולנער אותם כדי להסביר שדמוקרטיה היא שיטת ממשל שבאה להגן על העם, שלומו וביטחונו - ולכן יש לממשלה זכות ואמצעים לנקוט באמצעי הגנה לגיטימיים, כולל הגבלת זכויות והצרת צעדים - כדי לשמר ולהגן על המסגרת החופשית והדמוקרטית.

אפשר להביא דוגמאות למכביר ממולדת הדמוקרטיות כמו צרפת, אנגליה וארה"ב על הצעדים שהן נקטו בעקבות פעולות טרור שפגעו במדינתם - ואין לי ספק שתופעות כמו אצלנו, דוגמת דהאמשה, אחמד ובשארה, לא היו עוברות בשקט במדינות אלה.

על כנסת ישראל לפעול מהר לחיזוק שלטון החוק וסתימת סדקים בחומת הדמוקרטיה - בטרם ייפרץ הסכר.

דיבורים והצהרות לא יעזרו כבר, עברנו את השלב הזה ונכשלנו. המסקנה - תיקון החוק, תיקון חוק חסינות חברי הכנסת וסילוק כל גורם מתסיס, פוגע ומחבל בהיות ישראל מדינה דמוקרטית יהודית, ציונית, ריבונית ועצמאית.

נקודות למחשבה והרהורים

1. הציבור הערבי, פרנסיו ומנהיגיו, מתלוננים על כך שהם מרגישים את עצמם מקופחים, מנודים ולא אזרחים שווי זכויות. מעשי נציגיהם בכנסת, התנהלותם והצהרותיהם - הם בהחלט סיבה לגיטימית לניכור, לחשדנות, לפחד מאוכלוסיה שרואה עצמה חלק מהעם הפלשתיני, מזדהה עם מטרותיו ומטרות תומכיהם כמו הסורים והאירנים המבקשים להשמיד את ישראל ולזרוק אותה לים.

בנסיבות אלה קשה להאשים את הציבור הישראלי - ברצונו לנקוט אמצעי זהירות מתאימים לקיומו ובטחונו, על הציבור הערבי המתנגד לבשארה ומרעיו להקיא אותו מתוכו ומהכנסת - אם יש לו את הרצון והאומץ הדרושים לכך - כדי להשתלב במדינת ישראל הדמוקרטית.

2. פרופ' ברק הנשיא הקודם של בית המפשט העליון - שישב בראש ההרכב בשנת 2003 - שלא פסל את בל"ד, הבהיר שהזכות להיבחר ניצבת בלב המשטר הדמוקרטי וניתן לפגוע בה רק אם מדובר במפלגה החפצה להחריב את המדינה בפועל ממש.

3. לדעתי - מצע בל"ד, מנהיגיה וראשיה נוסח עזמי בשארה - אכן עומדים בקריטריון של רצון להשמיד את המדינה, ולכן היה מקום לפסול אותה.

4. בואו נהיה יותר צנועים - במקום אולטרה דמוקרטיה, בעלת עקרונות אוניברסליים, היפים לאקדמיה ולמחקרים לקבלת דוקטורט, נהיה עם רגליים על הקרקע, במקום ראש בעננים, כי בנתונים שאנו חיים ובאזור שלא רוצה אותנו, עדיף להגן על קיום העם, שרידותו ושלומו, מאשר על תדמיתנו הנאורה.

הכותב הוא עורך-דין, בעל תואר שני במשפטים, המתמחה במשפט פלילי, צבאי וציבורי, והיה בעבר מדריך בקורס קציני שריון, פרקליט צבאי, יועץ משפטי ביו"ש וברצועת עזה, שופט צבאי בדרגת סא"ל, סגן פרקליט מחוז, משנה ליועץ המשפטי של מועצת העיתונות ופרשן משפטי בהווה.
תאריך:  26/01/2009   |   עודכן:  26/01/2009
עו"ד אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בג"צ - כל אזרחיה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קורן נאוה,טבריה
26/01/09 16:56
 
הסתותיך מסוכנות
26/01/09 18:06
2
חחח
26/01/09 17:14
3
מטאטא
26/01/09 17:42
4
בייניש
27/01/09 04:47
5
ע. סובול
27/01/09 09:40
6
י.ש
27/01/09 09:49
פורום: בחירות לכנסת 18 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשאמא באה הנה יפה וצעירה,
26/01/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
תסמונת התעלה הקרפלית הינה מצב נוירולוגי שכיח הפוגע יותר בנשים ונגרם עקב לחץ על העצב המדיאני בשורש כף היד. בכניסתם לכף היד עוברים העצב והגידים דרך תעלה המצויה בשורש כף היד, והקרויה התעלה הקרפלית. עלייה בלחץ בתוך התעלה גורם לנזק לעצב העובר בה (העצב המדיאני). קיימות סיבות שונות ללחץ מוגבר בתעלה הקרפלית, כגון: מבנה אנטומי צר של התעלה, בצקות, תת-פעילות של בלוטת התריס, חבלות באיזור, עבודה מאומצת עם היד ועוד. תסמונת התעלה הקרפלית נחשבת למחלת מקצוע בקרב אנשים, אשר עבודתם כרוכה בפעילות מרובה ומאומצת עם הידיים. יצויין, כי תסמונת התעלה הקרפלית שכיחה יותר ביד הדומיננטית.
26/01/2009  |  ד"ר רון דבי  |   מאמרים
"עוד לא פסקה האש ברצועת עזה, וחמאס כבר חזר להבריח טילים אל פנים הרצועה, כאשר מערכת המבריחים, בדואים ברובם, אך לא רק, ממתינה מן הצד המצרי עם כמויות גדולות של טילי גראד וקטיושות, למילוי המצברים. הם הרי לא הרוויחו כבר כמעט חודש. זו הרי תעשיה. דוברי חמאס בעזה, יהירים כתמיד, כבר הודיעו כי מבחינתם ההברחות של הנשק דרך המנהרות - יימשכו, וכי אפילו לא יסתירו את כוונתם זו" - כתב ד"ר גיא בכור, הפרשן החביב עליי לעולם הערבי, באתרו המצוין.
26/01/2009  |  אביתר בן-צדף  |   מאמרים
כשבוע לאחר תום מבצע "עופרת יצוקה" עדיין מתרוצצים הדיו ברחבי העולם הערבי. התמונות הקשות שהעבירו אמצעי התקשורת הערביים, ובראשם "אלג'זירה" - ערוץ אנטי-יהודי, טרוריסטי וג'יהאדיסטי, היו קשות מנשוא: הצלמים התמקדו בילדים ובילדות, בזקנים ובנשים הפצועים וההרוגים, מבלי להראות את הטילים שירו לוחמי חמאס בישראל. הרושם שיצרו ערוצים אלה הוא שישראל נלחמת נגד תינוקות וילדים והורגת בהם בכוונה תחילה, וכך התעוררבמדינות ערב זעם המונים נגד ישראל ונגד השליטים הערבים שאינם עושים דבר נגדה. המטרה הקבועה לביקורת הציבורית והתקשורתית הייתה נשיא מצרים, חוסני מובארק, שתמך בישראל לאורך כל המבצע, בהאשימו את חמאס במצב השורר בעזה.
26/01/2009  |  מוטי קידר  |   מאמרים
במלחמת לבנון ובמבצע "עופרת יצוקה" לא היה, למרבה הצער, כדי להביא לשחרורו של גלעד שליט משביו. הדעת גם נותנת שכל מהלך צבאי, זה או אחר בעתיד, לא יהיה בו כדי לגרום לפדייתו מן החמאס. הסיכוי הבלעדי לשחרורו נעוץ אך ורק במשא-ומתן סביב שולחן הדיונים, בדו-שיח ישיר בין ישראל לארגון הטרור, ובשום פנים ואופן לא באמצעות תיווכו של צד שלישי - תיווך המתפרש על-ידי החמאס כפגיעה בכבודו העצמי. והרי מן המפורסמות הוא שהחמאס, כמו כל ארגון ערבי, צמא לכבוד - בוודאי לא לחרם ולהתעלמות מקיומו.
26/01/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
דרור אידר
דרור אידר
האנטישמיות הגואה באוניברסיטאות בארה"ב ביחד עם המלחמה המתמשכת, גורמים לפקפוקים בצדקת הדרך    מה למדנו מההיסטוריה ומדברי חכמינו שבכל הדורות, מה פסק קרדאווי ומה צייצה חכמת פיזיקה על הת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il