|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

סובארו: רונן גינתון מחליף את ישראל פלדמן

יחסי בעלים - מנהלים שכירים, באספקלריית חילופי מנהלי שיווק ביפנאוטו
01/10/2003  |     |   מאמרים   |   תגובות

   רשימות קודמות
  מדור טיולים ואירועים מוטוריים
  הרשות לבטיחות ללא ראש
  עברייני תנועה, לבית לוינשטיין
  סיכום חצי שנתי בשוק המכוניות
  יחידת האבטחה באוטובוסים: לחזק או לפרק?

רונן גינתון מחליף את ישראל פלדמן כמנהל השיווק של חברת יפנאוטו, סוכנות סובארו בישראל. בתפר שבין ספטמבר לאוקטובר, נערכה מסיבת פרידה גדולה למנהל השיווק הפורש, אשר היה אהוד מאוד על כל עובדי החברה, שנאספו ללא שמחה יתירה בבניין הראשי שברחוב המסגר.

בניין סובארו המפואר נבנה בתקופת שיא הצלחתה של סובארו בישראל, שיא ממנו - כדרכם של שיאים - הדרך הלאה התקדמה רק כלפי מטה. פלדמן והמנכ"ל יונתן וולד, שניהם יוצאי סוכנות קיה המתחרה, חילצו את יפנאוטו מההידרדרות החדה וכואבת בה היתה נתונה, ועתה יידרש המנהל החדש לנסות ולהמשיך את אבולוציית השיקום.

כאן, כל שידוע בשלב זה, הוא שרונן גינתון כיהן קודם לכניסתו לתפקיד, כמנהל הלקוחות העיסקיים של חברת סלקום. הצלחתו תלוייה מאוד בשיתוף הפעולה עם בעל הסוכנות, איש העסקים החיפני גד זאבי, אשר ככל הנראה ניפרד שלא בצער מקודמו של גינתון בתפקיד.

על פלדמן, מאידך, ידוע רבות, אלא שעלילותיו הרבות נאלצות להישאר חסויות - מטעמים הכרוכים בביטחון המדינה. כך יוצא שיש להסתפק בסקירת חילופי התפקידים מהבחינה המוטורית, כאשר מה שקרוי בעגת הבטיחות בדרכים - "הגורם האנושי", נותר עלום.

בשנת 1992 העלתה יפנאוטו כ-25,000 מכוניות לכבישי ישראל, מרביתן עדיין נעות כיום - לנוכח אמינותן הטכנית הגבוהה. אלא שבאמינות טכנית שוב לא היה די, שכן אז החליטה מיצובישי משום מה לעשות עלייה לכבישי ישראל, ומינתה את נציג מרצדס וסקניה דאז, לסוכנה הראשי במדינה, שהיוותה עד אז שוק הייצוא הרביעי של סובארו ברחבי העולם (!).

הודות למאמצי מנהל שכיר מצליח, משה נגל, הצליח בעל סוכנות מרצדס, ד"ר שמואל חרל"פ, להכות באחת את שלושת בעלי סוכנות יפנאוטו דאז, וייצר איפיונים חדשים בשוק הרכב הישראלי: חלונות חשמליים, צבע מטאלי והגה כוח הפכו לחובה מתבקשת בכל מכונית חדשה, ולסובארו בגירסתה הישראלית לא היה מענה מיידי. את האימפרזה המעולה ניסו הבעלים ברקוביץ' וברנוביץ' לכנות בשם 'גראנד ליאונה', בלא שעמדו על יתרונות מערכותיה המוטוריות, שעמדו ביחס הפוך לגילם.

השותפים הקשישים התעמתו בקרב אלים, שהגיע עד להטמנת רימוני-רסס תחת מרכבי דיגמי סובארו לגאסי בנפח 2.2 ליטרים, החדשים ונדירים דאז בארץ, ורק עורך הדין החיפני טומי נדשי, צחק לו כל הדרך אל הבנק. את הסודות שרו"ח נפתלי קאופמן נטל עימו איש לעולם לא יידע, גם לא בני דור ההמשך - דני ברנובסקי וגיורא לסק, או אפילו הנציג היפני הוותיק, שואי איזוו'ה.

צלילת יפנאוטו הגיעה עד לעומק של כ-1,500 מכוניות בשנת 1997. גד זאבי קנה את יפנאוטו ביוקר, ומכוניות לא מכר כלל, לא בזול ולא ביוקר. יונתן ולד וישראל פלדמן שיקמו את סוכנות הרכב ההרוסה לאט ובטוח, תוך שב-1998 הם מעלים על הכביש כ-3,200 מכוניות, ב-1999 כ-3,600 מכוניות ובמילניום כבר 4,000 מכוניות.

הרבה או מעט? - הכל יחסי ותלוי בנקודת המבט.

את ספטמבר 2003, מסיימת יפנאוטו במקום העשירי מתוך 14 סוכנויות הרכב הפועלות בישראל. כ-2,800 מכוניות חדשות מכרה הסוכנות מכלל כ-100 אלף המכוניות שעלו על כבישי ישראל ב-9 החודשים הראשונים, של אחת השנים הגרועות הזכורות בענף הרכב המקומי. פלדמן שיקם אמנם את מעמדה המובס של הסוכנות אפילו בקרב ציי הרכב הדורשניים, אך ניכר שאין בכך די.

עם נתח שוק בן 3.3%, עולה סובארו רק על בית מכשירי תנועה (קרייזלר, סוזוקי ופורשה) בצעד אותו ניתן להגדיר כ"לא חוכמה", אך היא נופלת אפילו מסוכנות מכוניות לים התיכון (פיאט, אלפא וקיה).

שלושת הסוכנויות הנידונות, יפנאוטו, מכשירי תנועה וסמל"ת, יכולות להוות בקלות בסיס לקורס "יחסי בעלי חברות עיסקיות עם מנהליהם השכירים", בכל קתדרה אקדמית לניהול עסקים.

גדולתו של פלדמן בשינוי התדמית שהביא לסובארו: ממכונית המונית, חסרת כל ציביון ייחודי, השכיל להדגיש בפני הלקוח הישראלי את עליונותה הטכנולוגית של החברה היפנית הקטנה, השייכת לקונצרן פוג'י תעשיות, רב-העוצמה.

סובארו רכשה את תהילתה בעולם הנאור כמכונית המצויידת בהנעה כפולה 4X4, המסייעת לבטיחות באופן שהיה זר ל'סובארואיד' כפי שנהגו לכנות בזמנו את הנהג המקומי, הבלתי-מתוחכם רק לכאורה.

באותה נשימה נהגו לאמר כי מיטי, משרד התעשייה והסחר הבינלאומי היפני, 'הפקיר' את סובארו, שהיתה היחידה (מלבד דייהטסו ומחצית סוזוקי) לקרוא תגר על החרם הערבי.

כיום מדובר בסובארו אחרת לחלוטין, עדיין מסובכת אמנם עם רמיזות אנטישמיות תמוהות, כגון היעדרות מפת ישראל מלוח שנה שהופץ במערב אפריקה, אך כזו העומדת בראש טור המכוניות הספורטיביות והבטיחותיות.

חוק הספורט המוטורי, זה הקרוי בשלב הנוכחי 'תזכיר חוק הנהיגה הספורטיבית', מתוכנן כעת להכנס לתוקף עוד במושב החורף הקרוב של הכנסת, ועבור סובארו תהיה זו פריצת דרך משמעותית: הכל מוכן, המפתחות בסוויטץ'. אז מה אם פג'ו-סיטרואן מנצחת במירוצי הראלי של ליגת WRC הכלל עולמית, איזה רכב יכול לובינסקי למכור עם הנעה כפולה, מלבד טרקטורון?

מאידך, החיים הקלים אינם מובטחים. לסובארו - יפנאוטו אין מכוניות המונעות בדיזל החביב על הישראלים, טנדרים מתוצרתה שרדו ונוסעים בעיקר בשטחים וגם הם מרוסקים בהתמדה על-ידי צלפי הטנקים, ואפילו הגפ"מ אשר רק עתה הותר לשימוש במכוניות, יוקר באותה נשימה שאמורה היתה לשמור על אכות הסביבה.

איך נוסחת הפלאים הקשיחה הצליחה לקבוע, כי באוקטובר 2003 תחול הוזלה של 6.65% בבנזין אוקטן 96 והוזלה של 6.47% בבנזין 95 וייקור הגפ"מ בשיעור שנע בין 2.89% לבין 3.19%
(מחיר "שער בתי הזיקוק"), דווקא בשבוע שבו אושר השינוי בתמ"א 18, המאפשר הקמת תחנות תידלוק בגפ"מ למכוניות?

הפתרונות רק לכלכלן הראשי של מינהל הדלק במשרד התשתיות, דניאל מרום, אשר מסביבתו מוסרים, כי "מאחר ונוסחאות הפלאים הן אוטומטיות, ואנו למעשה מתבססים על המחירים הבינלאומיים, אין בידינו "לשחק" בנתונים ואין כל קשר בין ההחלטה לתיקון תמ"א 18, ומחירי האנרגיה. כך יצא החודש במקרה, כמו שיכול היה לצאת גם אחרת".

מרום הוא פקיד ממשלתי בכיר, פיקח כשד וישר כתער, ואפילו אדם חביב מאוד ונעים הליכות. ניכר, לפיכך, שגורמי ההצלחה בענף האנרגיה אינם תמיד זהים לאלה הנוהגים בענף הרכב, ממש כפי ששני הענפים התלויים כל-כך אחד בשני, אינם משתפים פעולה במידה הטכנית הנידרשת במדינות מתוקנות.

שיתוף פעולה הוא, אם-כן, שם המשחק.

כך היה בזמנו, עת יפנאוטו קיבלה החלטה אמיצה להחלפת משרדי פירסום באמצע הדרך, וכך כיום עת סובארו מתווה דרך חדשה בתחום מנועי הבעירה הפנימית, ועוד תפגין כוחה על-פני מסלולי הספורט המוטורי.

הגורם האנושי רק מחזיק בהגה, וישר ככל שיחזיק כן תיגבר בטיחותו והצלחתו במירוץ.

תאריך:  01/10/2003   |   עודכן:  03/10/2003
עמוס באר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עד לפני שנים לא רבות, ניתן היה להסתמך כל שטרי חוב או שטרי ביטחון (לרבות שיקים לביטחון) כבטוחה להבטחת תניות הסכם שכירות (כמו גם הסכמים אחרים). השימוש באותם שטרות היה פשוט יחסית, והגשתם ללשכת ההוצאה לפועל הקרובה, היתה מביאה בדרך כלל לתשלום הסכום בתוך זמן קצר. אם מנסה היה החייב להתנגד לביצוע השטר, נתקל היה בחומה כמעט בלתי עבירה של בתי המשפט.
כיום, כמעט כל אחד, כמעט לכל אחד, כמעט בכל זמן, כמעט מקום, הוא "אחי". "אחי" לא רק כביטוי להוקרה, לחיבה, לקרבה. אחי כאזהרה. אל תתעסק אתי. "אחי" כאיום. אם לא בגלוי - במובלע: הישמר לך אחי, פן יבולע לך. אל תתעסק אתי.
01/10/2003  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בשבועות האחרונים שוב הצליחו מתי מעט סרבנים צדקניים לעורר סערה תקשורתית. אמנם לא רבים הטייסים הפעילים החתומים על המכתב, אמנם מעטים מאוד מתוכם הם למעשה ממערך המסק"ר, אמנם המכתב עצמו, כמו שאר מעללי ומכתבי הסרבנים למיניהם, חלש לוגית ומופרך מוסרית, אמנם שוב ישנו ספק רב באשר לאינטרסים האמיתיים של החותמים, אך שוב עטה התקשורת כמוצאת שלל רב וכן גם אנשי צבא בהווה ולשעבר ופוליטיקאים רבים מוצאים לעצמם במה פתוחה להבעת דעותיהם תוך קבלת זמן מסך.
01/10/2003  |  רן ברץ  |   מאמרים
בשבוע הזה, לפני 30 שנה, השתתפה נבחרת ישראל בכדורסל באליפות אירופה בברצלונה. מלחמת יום הכיפורים פרצה ואנחנו, דן שילון ואני, משדרים כמו שני טמבלים את משחק הגמר... לרגע הרגשתי כמו ר' יהודה הלוי, שאמר: "ליבי במזרח ואנוכי בסוף מערב". פיזית היינו בברצלונה, אך הראש היה בירושלים.
01/10/2003  |  משה לרר  |   מאמרים
אם בוגדים המה, דינם אחד.
30/09/2003  |  אפרי הלפרין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
חיים רמון
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ    בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il