|   15:07:40
דלג
  יוסי קרמר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פעילויות חווייתיות עם המשפחה בתקופת החגים
כתיבת המומחים
איך מלבישים את הבית? טרנד עיצוב הקירות

הצורך לבגוד

בגידה מינית נעשית לשם הצורך והנזקקות הרגשית של הבוגד/ת והריגוש שנובע מכך הבוגד/ת בעצם המעשה, אם במודע או שלא במודע מנסה להציל את עצמו מבחינה רגשית
24/06/2009  |   יוסי קרמר   |   מאמרים   |   תגובות
למה אנחנו בוגדים? [צילום: פלאש 90]

עוד בבטן אימנו הרגשנו את היצרים המיניים והתשוקות של אימנו, ולמדנו דרכה להרגיש את אותם רגשות יצריים שבה, ואימצנו אותם. עם אותם הרגשות היצריים המיניים שהרגשנו, באנו לעולם, והם הפכו להיות חלק בלתי נפרד מדפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי שלנו.

דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי הזה, עובר מדור לדור, אלא אם כן בן האנוש תיקן ושינה את דפוס ההתנהגות הקודם שלו והשתנה, ובכך הוא לא העביר את המידע הזה לדור הבא.

דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי הוא דפוס התנהגות שאנחנו חיים איתו ופועלים איתו באופן אוטומטי, אך אנחנו לא מודעים לו. עם דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי הרגשי, אנחנו נכנסים למציאות שבה אנחנו מנסים להבין ולתרגם איך לקשר את רגשותינו היצרים המיניים במשפחה ובחברה שבה אנחנו חיים. את זאת אנחנו עושים כדי ללמוד ולהכיר את עצמנו, כשהשאיפה היא להבין את זהותנו האמיתית. בכך אנחנו רוצים לעלות לשלב מתקדם יותר בתהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האישית שלנו.

בעצם עוד בבטן אימנו החל מסע הייסורים הרגשיים היצרים המיניים שלנו, וברגע שיצאנו לאוויר העולם, החל החיפוש שלנו אחר ההבנה איך להירגע מאותם רגשות יצרים.

בתפיסה שלנו כחברה וברמת המודעות שלנו, נכון לשלב זה של תהליך החקירה, הלמידה וההתפתחות האבולוציונית שלנו בני האנוש, אנחנו מתייחסים לקיום יחסי המין כאל אחד מהחשובים ביותר במגוון הקריטריונים לבחירת חבר או חברה, או לבחירת בן או בת זוג לחיי זוגיות והקמת משפחה עם ילדים.

הנזקקות הרגשית, היצרית, המינית, של רוב בני האנוש, לקיים יחסי מין, היא חלק בלתי נפרד מהמחשבות שלהם היום יומיות אם במודע או שלא במודע.

כיוון שבמערכת היחסים בין ההורים שלנו יש יצרים ותשוקה, וקיום יחסי המין הוא חלק מאורח החיים של ההורים שלנו, וכיוון שכילדים אנחנו גם יצרים, נוצר מצב שבו ההורים מקיימים יחסי מין ביניהם, כשהילדים שהם גם יצרים, לא מקיימים יחסי מין לשם ההנאה והפורקן. מצב זה גורם להם לא להיות רגועים ולסבל.

הילד אמור לחקות את הוריו, לכן כאשר ההורה מקיים יחסי מין, הילד רוצה גם לקיים יחסי מין, והוא לא מבין למה לא מתאפשר לו, מה שגורם לילד לבלבול, לתסכול ולפחד. הבלבול, התסכול והפחד גורם לקונפליקט פנימי, ניגוד פנימי אצל הילד. לכן, ההרגשה והתפיסה המחשבתית האינסטינקטיבית של הילד היא שההורים בוגדים בו. כי, למה הם כן והוא לא? מה שגורם למערכת היחסים במשפחה להיות יצרית, אמוציונלית, רגשית ולא רציונלית, עניינית ולא רגועה, אשר גורמת סבל רב לכולם.

הילדים שואלים

הבת שואלת את עצמה: למה אבא שלי מקיים יחסי מין עם אמא שלי ואיתי לא? כלומר, הבת גם כן רוצה, כי היא צריכה וזקוקה להנאה ולפורקן המיני, אחרת היא תסבול.

הבן שואל את עצמו: למה אמא שלי מקיימת יחסי מין עם אבא שלי ואיתי לא? כלומר, הבן גם רוצה, כי הוא צריך וזקוק לזה, אחרת הוא יסבול. האם בוגדת בבן, כיוון שהיא אינה מקיימת עימו יחסי מין, והאבא בוגד בבת כיוון שהוא אינו מקיים איתה יחסי מין.

ההורים מדחיקים:

היצריות היא גם מצד ההורים כלפי הילדים, אך ההורים ברוב המקרים מצליחים להדחיק זאת, כלומר הרגשות קיימים, אבל הם מודחקים.

בשלב מאוחר יותר בגדילה ובהתפתחות של הילדים, ישנם גם יצרים בין האח והאחות, וזאת כיוון שהתלות בהורים הולכת וקטנה. עם הרגשת הבגידה המינית שיוצר את דפוס ההתנהגות האינסטינקטיבי וההתנהגות האוטומטית שלנו אנחנו חיים, ומאוחר יותר אנחנו יוצרים לעצמנו מציאות שמשקפת את הרגשת הבגידה המינית האישית שאנחנו סוחבים אותה מאז הילדות. המציאות שאנחנו יוצרים לעצמנו היא - או שנבגוד או שיבגדו בנו, אבל לפחות נחשוב על זה.

ברמת המודעות שלנו כחברה כיום, אצל רוב האנשים, הרגשות, המחשבות והפנטזיות וההתנהגות שנובעת מכך, הם בתת-מודע והן לא במודע. כל הסבל האישי, המשפחתי והחברתי של המין האנושי, נובע מהפעלה שגויה של הגוף הפיזי שמופעל באמצעות הרגשות הפנימיים שבנו.

למה אנו רוצים ליהנות מקיום יחסי המין?

הצורך והנזקקות הרגשית שלנו כדי ליהנות מעצם קיום יחסי המין הוא לצורך הפולחן הרגשי. הצורך והנזקקות הרגשית שלנו לפולחן הרגשי, נובע בעיקר בגלל הרגשות הפנימיים שבנו.

הפולחן הרגשי מאפשר לנו להשתחרר מאותם הרגשות, כמו: הפחדים, הדיכאונות, החרדות, הכעסים, הייאוש שבנו, וגם מכל אותם שאר הרגשות הפנימיים שגורמים לנו להרגיש רע, ולעבור מהבחינה הרגשית לאותם הרגשות הפנימיים שגורמים לנו להרגיש טוב, כמו: אהבה, אושר, צחוק, הנאה, שמחה, יצרים, תשוקה, תאווה וכל שאר אותם הרגשות הנוספים שמאפשרים לנו להרגיש איתם טוב.

כלומר, בעצם קיום יחסי המין, שהוא פולחן רגשי, אנחנו משחררים את עצמנו מההרגשה הרעה, ומעבירים את עצמנו להרגשה הטובה, וזה בעצם מהות ומטרת הפולחן הרגשי, שנובע מהצורך ומהנזקקות הרגשית שלנו, אחרת אם לא נמצא לנו את הפולחן הרגשי שלו אנחנו זקוקים, אנחנו נשקע לאותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע, וללא הפולחן הרגשי היינו נשארים עם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע, ששם אנחנו לא רוצים להיות, בגלל כל אותן המחשבות והדמיונות, והדבר גורם לנו לייסורים פנימיים.

הרוגע הפנימי נובע מעצם ההבנה מה המהות והמטרה מעצם קיום יחסי המין, ומהו הגורם לכך שאנחנו מקיימים יחסי מין לשם ההנאה והפורקן. כלומר, הרוגע הפנימי הוא מצב שבו בן האנוש חי ללא אמוציות רגשיות, אלא באופן רציונלי וענייני. עם ההבנה, הרצון ובניית היכולת לשינוי הרגלים שגויים, אפשר להגיע לרוגע הפנימי.

למה אנשים בוגדים?

עוד בילדות שלנו בנינו את עצמנו בהתאם למערכת היחסים הרגשית, הבוגדנית, היצרית, המינית שהייתה לנו במשפחה. כמו שכבר כתבתי בתחילת המאמר, אחד מהקריטריונים החשובים ביותר שלנו לבחירת בן או בת זוג הוא המשיכה הרגשית המינית.

כלומר, בזוגיות שהמשיכה הרגשית המינית היא הבסיס, והמהות והמטרה למערכת היחסים, אז מערכת היחסים לא יכולה להיות איתנה, כי הבסיס שלה הוא לא איתן, וזאת בגלל שהרגש משתנה והוא לא קבוע, כי החיפוש אחר הריגושים הוא חיפוש אינסופי, ואם לא מחדשים אותו, אז הוא משעמם, ולכן מערכת היחסים עלולה לקרוס.

חשוב לזכור, שכאשר אנחנו מקיימים יחסי מין לשם הנאה, אנחנו משתמשים, מנצלים את הצד השני, את בן/בת הזוג לשם ההנאה האישית והאינטרסנטית שלנו, ולכן אנחנו לא מכירים את בן/בת הזוג שלנו באופן האמיתי, אלא כאובייקט שיענה על הצרכים הרגשיים היצרים האישיים שלנו.

הבגידה נובעת מהריגוש המתמיד שאנחנו מחפשים בקיום יחסי המין עם בן או בת הזוג שלנו, שלא יכול לעמוד במבחן המציאות האמיתית, כלומר הצורך והנזקקות לריגושים הוא אינסופי, כי תמיד נחזור לרגשות שגורמים לנו להרגיש רע איתם, ותמיד נחפש אחר הריגוש בקיום יחסי המין כדי ליהנות ולהשתחרר מאותם הרגשות שגורמים לנו להרגיש רע.

מאחר וישנו ההרגל במערכת היחסים הרגשית המינית במערכת הזוגיות, והוא הופך בחיי היום יום לשגרה, ולאט לאט הריגוש מעצם קיום יחסי המין דועך או שהוא כבר כמעט אינו קיים, נוצר מצב שהפולחן הרגשי-המיני, שנועד לשם ההנאה והפורקן במערכת היחסים הזוגית, שהוא הבסיס לזוגיות ולמציאות שהזוג יצר, המצב לא מאפשר לאחד מבני הזוג את היציאה מהרגשות שגורמים לו להרגשה הרעה.

יש כאלה שיש להם את הצורך והנזקקות לכך ולכן הם בוגדים, כי הם נזקקים לריגוש כדי ליהנות מעצם קיום יחסי המין. לכן יש כאלה שהופכים את הבגידה המינית בזוגיות לפולחן רגשי, כדי להשתחרר מאותם הרגשות שגורמים להם להרגיש רע. יש כאלה שמחפשים את הפולחן הרגשי, כלומר את ההנאה במשהו אחר, כמו: אוכל, ספורט, דת, שינה, גידול בעל חיים, ילדים ועוד.

ברוב המקרים, בן/בת הזוג שבוגדים מינית, לא מודעים לתהליך הרגשי שהם עוברים, אבל הם כל-כך צריכים וזקוקים להנאה המינית ולכן הם בוגדים, ותמיד יש את הצד השני האשם, כביכול אשם במצב שנוצר ואף אחד מהבוגדים בדרך-כלל לא יכול לראות את עצמו, כלומר להבין שהסיבה לבגידה נובעת ממצבו האישי-הרגשי שנובע מעצם הצורך והנזקקות שלו להשתחרר מאותם הרגשות הפנימיים שגורמים לו להרגיש רע.

הבגידה הרגשית-המינית יכולה לנבוע גם מדפוס התנהגות שרואים בבית, כלומר מאחד ההורים, או כנקמה בבן/בת הזוג שבגד או שמאמצים את הריגוש שבבגידה מהחברים שבוגדים, או אפילו מתוכניות טלוויזיה למיניהן שרואים ועוד, וכך לאט-לאט המעשה יכול להפוך ולהיות נורמה חברתית שנאמץ.

הנבגד או הנבגדת בדרך-כלל לאחר הגילוי יוצאים הכי פגועים מעצם הבגידה, ובדרך-כלל הם חושבים שהם האשמים, אבל זו טעות לחשוב כך, הם אינם אשמים. הבוגד והבוגדת הם גם כן אינם אשמים, אין כאן עניין של להאשים אחת את השני. שני בני הזוג הם הקורבנות של עצמם ולחוסר ההבנה שלהם לרגשותיהם הפנימיים.

במקרה של בגידה מינית-רגשית צריך להבין שהצד הבוגד נמצא במצוקה רגשית-מינית. כלומר, הוא מרגיש שרע לו או לה, ומכך נובעת הבגידה. אם הוא לא יבגוד וישתמש בפולחן הרגשי-המיני, הוא או היא ישקעו עמוק לתוך אותם הרגשות הפנימיים שגורמים להם להרגיש רע עם עצמם.

רצוי שבני הזוג ילמדו ויביאו את עצמם למצב של רוגע. חשוב לא לפרק את הזוגיות, המשפחה והשושלת, כי זה חלק עיקרי במהות ומטרת החיים. הפירוק גורם לכך שלא תממשו את חייכם.

מה המהות מעצם קיום יחסי המין?

המהות מעצם קיום יחסי המין היא להביא ילדים לעולם, כדרך הטבע. מגוון הרגשות, היצר המיני, התשוקה התאווה, גורמים לנו לקונפליקט פנימי ולניגוד פנימי המתנגש עם עצם המהות והמטרה האמיתית לקיום הטבעי ביחסי מין, שמטרתו להביא ילדים לעולם.

עם הקונפליקט הפנימי אנחנו חיים. הקונפליקט הפנימי, גורם לנו לסבל רב בחיינו. התפיסה שאם אנחנו ניהנים מעצם קיום יחסי המין, אז אין בכך כל סבל, הוא שגוי. כלומר, ההנאה מעצם קיום יחסי מין גורמת לנו לסבל, וזאת כיוון שמעצם המעשה אנחנו לא מפעילים את גופנו הפיזי בהתאם ליעוד הטבעי שלו.

כלומר, אנחנו יוצרים לפחות שתי דמויות בתודעתנו, אחת שרוצה ליהנות מקיום יחסי המין, והדמות השנייה מכינה את עצמה לכניסה להיריון או להכנסה להיריון (תלוי אם זה גבר או אישה).

אישה שמקיימת יחסיי מין לשם הבאת ילד לעולם מכינה את גופה הפיזי כדי להיכנס להיריון, אבל אם היא רוצה ליהנות מעצם קיום יחסי המין ולא להביא ילד לעולם, בכך היא מונעת מעצמה מלהיכנס להיריון וזה קונפליקט פנימי.

אותו הדבר לגבי הגבר, גבר שמקיים יחסי מין לשם הפריית האישה והבאת ילד לעולם, מכין את גופו הפיזי כדי להכניס את האישה להיריון, אבל אם הוא רוצה ליהנות מעצם קיום יחסי המין ולא להפרות את האישה ולהביא ילד לעולם, אז הוא מונע מעצמו מלהכניס את האישה להיריון וזה קונפליקט פנימי.

מעשה הבגידה לא נעשה לשם פגיעה במתכוון

הסיבה לצורך ולנזקקות הרגשית בבגידה מינית, נובעת מהרגשות הפנימיים שגורמים לנו להרגיש רע עם עצמנו, כיוון שקיום יחסי המין בין בני הזוג כבר אינו מרגש ומיהנה יותר ובמידה מספקת לשם הפורקן או שהוא אינו מרגש כבר בכלל, כדי שיאפשר את הפולחן הרגשי.

בגידה מינית בזוגיות היא צורך ונזקקות קיומית לבוגד/ת ששוקע לתוך אותם הרגשות שגורמים לו להרגיש רע. צריך תמיד לזכור שהרגשנו את הבגידה עוד מהורינו בהיותנו ילדים. חשוב להבין מה מהות ומטרת הזוגיות, ובעיקר מה מהות ומטרת קיום יחסי המין, ולמה מביאים ילדים לעולם?

במידה ובזוגיות יש את הצורך בקיום יחסי המין שנעשה לשם ההנאה והפורקן הרגשי, צריך להבין שכל צד משתמש, מנצל את הצד השני כדי ליהנות ולהגיע לפורקן. מטרת ההנאה והפורקן בקיום יחסי המין היא לא לשקוע לאותם הרגשות שגורמים להרגשה הרעה. הבגידה המינית היא צורך קיומי לבוגד/ת. ללא הבגידה המינית שזקוק לו הבוגד/ת, הוא יכול ללכת לאיבוד מבחינה רגשית.

לכן, חשוב להבין איך להיות רגועים ולחיות בשלווה, כי כאשר אנחנו רגועים אנחנו מחוברים לעצמנו, לזהותנו האמיתית, ואז היכולת שלנו לתרגם את המציאות האמיתית שבה אנחנו חיים נעשית באופן ברור יותר. אם מבינים את מגוון ההתנהגויות שנובעים מהצרכים הרגשיים שלנו, אז ניתן גם לסלוח לבוגד/ת, למרות הקושי שכרוך בכך.

בגידה מינית נעשית לשם הצורך והנזקקות הרגשית של הבוגד/ת והריגוש שנובע מכך. הבוגד/ת בעצם המעשה, אם במודע או שלא במודע מנסה להציל את עצמו מבחינה רגשית. לכן, המסקנה שלי היא שברוב המקרים מעשה הבגידה לא נעשה לשם הפגיעה במתכוון בבן/בת הזוג, למרות שבפועל כך מתורגם מעשה הבגידה המינית.

מחבר המאמר הינו מרצה ומסביר על המחקרים העצמאיים שערך ועל המאמרים שכתב במגוון רחב של נושאים
תאריך:  24/06/2009   |   עודכן:  24/06/2009
יוסי קרמר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הצורך לבגוד
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קול המציאות
24/06/09 13:20
 
יוסי קרמר.
24/06/09 13:43
2
עגבניה רקובה
24/06/09 14:33
 
יוסי קרמר.
24/06/09 16:53
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
על אף המשבר שבו שרוי ענף התיירות, מומלץ מאוד להיזהר מ"טריקים" שונים ומשונים שעלולים ליזום אלה העוסקים בו. מסתבר שלמרות המשבר, יש ביניהם כאלה שבלשון המעטה פשוט אינם מפגינים, כפי שמתבקש, שרות הוגן כלפי לקוחותיהם. אי-הגינותם או רשלנותם עלולה, בסופו של דבר, לגרום כאב ראש לתייר שלנו ולשבש את חופשתו מעבר לים.
24/06/2009  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ידיעה קטנה ומעצבנת. לפני מספר ימים התפרסמה ידיעה בעיתון דה מרקר על כך שבתה של חברת הכנסת רוחמה אברהם התקבלה כעובדת בדרג נמוך באל על, אך עם תנאים מועדפים מבחינת שכר ודרג. נדמה שהידיעה הקטנה הזו, חסרת החשיבות כביכול, מעידה על הרקבון והשחיתות ששופעים במדינתנו הקטנה.
24/06/2009  |  אייל גולדמן  |   מאמרים
א. תשריט להמחשת הטענה:
24/06/2009  |  ד"ר אברהם בן-עזרא  |   מאמרים
מס הרכישה, החל על רוכש זכות במקרקעין, עבר מספר גלגולים בטרם הגיע לנוסחו הנוכחי. בעבר לא חל מס אלא אגרה בלבד בגין העברת מקרקעין בספרי האחוזה. עם חקיקת חוק מיסוי מקרקעין בשנת 1963 הוטלה "תוספת מס" ששולמה כאשר נמכרה זכות במקרקעין ונרשמה בפנקסי המקרקעין וגם במקרים בהם לא נרשמה אם וכל שהיעדר הרישום נבע מטעם התלוי בצדדים.
התוועדנו בשנים האחרונות למצוקתם של נפגעי הלם הקרב ונפגעי החרדה. הלם קרב הוא אחד מסוגי המקרים בהם נפגע אדם פגיעה נפשית עקב אירוע טראומטי לו נחשף. מדובר בהפרעת חרדה המכונה הפרעת דחק פוסט טראומטית. אירועים, כמו מותו האלים של אדם, מראות של פגיעות קשות, מעוררים בצופה הנקלע לאירוע [כמובן,הפגיעה קשורה לרקע נפשי קודם] חרדות המתבטאות בהמשך בהפרעות התנהגותיות, הפרעות שינה, תגובות פיזיות שהן ביטוי לחרדה[כאבי ראש מתמשכים] ובירידה בכושר התפקוד.
23/06/2009  |  עו"ד משה גולדבלט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
מלחמות של היוונים בפרסים; המטה הכללי האינטלקטואלי של אלכסנדר מוקדון; מלחמות הרומאים בגרמנים; מלחמות הפרסים בערבים; מלחמות ביפן; מלחמת רוברט קלייב בהודו; לקחים היסטוריים שראשי הממשל...
אלון קוחלני
אלון קוחלני
פס"ד חדש מעלה ספקות בדבר אפקטיביות האסדרה הקיימת בתחום הגנת הצרכן, הנשענת על תמרוץ במקום להטיל חובה למנות קצין ציות (עש"א 2038-10-21 סטארה קוסמטיקס בע"מ נ' הרשות להגנת הצרכן ולסחר ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
ישראל הותקפה ב-7.10 וחיסול כוחו הצבאי והשלטוני של חמאס הוא תנאי להישרדותה של ישראל    אם ישראל לא תחסל את החמאס הוא יחסל אותה - זאת מלחמת הישרדות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il