|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

ביבי ואובמה באו"ם: התרעה מזה והתרפסות מזה

היה זה שבוע רב גילויים נאומו של הנשיא אובמה באו"ם - ומכלול הקשריו - גילו לנו רבות על השקפותיו וסולם העדיפויות של המפקד העליון שלנו במיוחד בלט הניגוד בין נאומו של אובמה לבין זה של ראש הממשלה הישראלי בנימין נתניהו שהראה לנו הבדלים עמוקים, לא רק באופן ראייתם של שני האנשים את האומות המאוחדות, אלא ביסוד נשמתם
04/10/2009  |     |   מאמרים   |   ועדת גולדסטון   |   תגובות
בנימין נתניהו באו"ם. אם אינך יכול לנצח את הצביעות, הצטרף אליה? מבחינת אובמה, כן, מבחינת ביבי - לא! [צילום: AP]

בראייתו של נתניהו, אנשים טובים מגיעים לאו"ם ודורשים ממנו להתעלות לרמתם המוסרית. בהציבם אתגרים מוסריים ואת הצפייה כי האו"ם יתמודד עימם, הם שופטים אותו על-פי התגובה. (והשיפוט הוא מחמיר בהכרח). אך אובמה הופך את הגישה הזאת. בראייתו, זה הוא האו"ם העומד לשפוט את ארצות הברית, ועליה לזחול ולהתחנן למען אישורו של האו"ם.

   רשימות קודמות
  מצפון-קוריאה תיפתח הרעה
  שוב צריך להילחם על חופש הדיבור
  חילוץ תעשיית הרכב יעניק לנו את דטרויטסקי

המסר המרכזי של נאום הנשיא אובמה היה נסיונו להבטיח את קבלת אמריקה על-ידי האו"ם על-ידי התנצלות עבור כל טרוניה שיש לאו"ם נגדנו. בציינו כי "נכנסתי למשרתי בעת שבה רבים ברחבי העולם הגיעו לראות את אמריקה באופן ספקני וחסר אמון", והוא ענה, "לאלו השואלים אודות האופי והמטרה של משימתי, אני מבקש מכם להביט אל הצעדים הממשיים שבהם נקטנו במהלך תשעה חודשים בלבד."

והנה הרשימה:

ביומי הראשון בתפקיד, אסרתי - ללא יוצאים מן הכלל ובאופן חד-משמעי - את השימוש בעינויים על-ידי ארצות הברית של אמריקה. הוריתי כי בית הכלא במפרץ גוואנטאנמו יסגר...

בעירק, אנו מסיימים את המלחמה באופן אחראי. הוצאנו את הבריגדות הלוחמות האמריקניות מן הערים העירקיות, והצבנו את תאריך היעד של אוגוסט הבא להוצאת כל יחידותינו הקרביות מן הטריטוריה העירקית...

שרטטתי את סדר היום הכולל על-מנת לבקש את המטרה של עולם ללא נשק גרעיני... ובשבוע הזה, מזכיר המדינה שלי יהפוך לנציג האמריקני הבכיר הראשון לכינוס השנתי של האמנה לאיסור ניסויים גרעיניים.

עם כניסתי לתפקידי, מיניתי נציג מיוחד לשלום במזרח התיכון...
על-מנת להתעמת עם שינויי האקלים, זזנו... מלהתבונן מן הצד להנהגה במו"מ הבינלאומי בנושא האקלים.

על-מנת להתגבר על המשבר הכלכלי... הנענו משאבים שסייעו למנוע את התפשטות המשבר הלאה למדינות מתפתחות. וחברנו עם אחרים על-מנת להשיק יוזמת ביטחון תזונתי גלובלית של 20 ביליון דולר שתושיט יד לאלו הזקוקים לכך יותר מכל...

גם חזרנו והתחייבנו לאומות המאוחדות. שילמנו את חובותינו.

הצטרפנו למועצת זכויות האדם... ואנו מציגים את סדרי העדיפויות שלנו בה, ומוסד זה - למשל, באמצעות מפגש מועצת הביטחון שאותה אוביל מחר בנושא אי-הפצת נשק גרעיני ופירוקו.

מפרץ גואנטאנמו, המלחמה בעירק, איסור הניסויים הגרעיניים, "תהליך השלום" המזרח תיכוני, התחממות גלובלית, סיוע חוץ, חובות בלתי משולמים לאו"ם - זאת רשימת הכביסה של טענות השמאל העולמי כלפי העצמאות וההחלטיות האמריקנית.

עם זאת, הפריטים החושפניים ביותר ברשימתו אובמה, הינם שני הפריטים האחרונים. מדוע אנו צריכים לחזור למועצת זכויות האדם? במשך שנים, התעקש האו"ם להציב את מועצת זכויות האדם שלו תחת שליטה של מפרי זכויות האדם - משטרים פושעים כמו סוריה ולוב. פרשנו מתוך מחאה מ"מועדון העריצים" שבו מדינות בנות מפלגה אחת הוסמכו להיות השופטות של חופש פוליטי. עכשיו אובמה החזיר אותנו לשם.

אף יותר מובהקת היא השורה האחרונה ברשימת ההתנצלויות של אובמה: הבטחתו כי אנו "נציג את סדרי העדיפויות שלנו במוסד זה" מה משמעות הדבר? משמעותו שבכל עת שאינטרסים של ארה"ב בסכנה, אנו נפעל תחילה באמצעות האומות המאוחדות. הדבר הופך את האו"ם לשומר השער של מדיניות החוץ של ארה"ב.

האם היה מעולם נשיא אמריקני שהתאמץ באדיקות כזאת לצמצם את כוחה של אומתו בעולם? כלומר, חוץ מג'ימי קרטר?

כעת, בחיתוך חד, נעבור לנאומו של נתניהו כדוגמה להיפוך מוחלט של השקפת עולם. רוב הדיווחים אודות הנאום התמקדו בגינויו של נתניהו לאומות שנציגיהם ישבו קודם לכן באולם בעת נאומו של הדיקטטור האירני מחמוד אחמדינג'אד לאו"ם בו הכחיש את קיומה של השואה הנאצית. אך הנה הוא הטיעון המרכזי של נתניהו:

האיום הגדול ביותר המאיים על העולם כיום הינו החיבור בין פאנטיות דתית ונשק השמדה המונית, והאתגר הדחוף ביותר הניצב בפני גוף זה הינו למנוע את העריצים מטהרן מלהשיג נשק גרעיני.
האם המדינות החברות באומות המאוחדות מתייצבות מול האתגר הזה?....

המוני העם האירני עומדים באומץ נגד המשטר הזה. אנשים בעלי רצון טוב ברחבי העולם עומדים עימם, כפי שעומדים אלפים המוחים מחוץ לאולם זה. האם האו"ם יתייצב לצידם?

חבר המושבעים עדיין מתייעץ בחוץ לגבי האומות המאוחדות, והסימנים האחרונים אינם מעודדים.

במקום לגנות את הטרוריסטים ואת פטרוניהם האירניים, חלק מהנוכחים גינו את קורבנותיהם. זה בדיוק מה שהדוח האחרון של האו"ם על עזה עשה, השווה באופן שקרי את הטרוריסטים עם אלו שהיו מטרותיהם.

במשך שמונה שנים ארוכות, החמאס ירו אלפי טילים, מרגמות ורקטות מעזה על הערים הישראליות הסמוכות. שנה אחרי שנה, כאשר טילים אלו כוונו כלפי אזרחינו, אף לא החלטת או"ם אחת הועברה בגינוי ההתקפות הפושעות הללו.

לא שמענו דבר - כלום מוחלט - ממעוצת זכויות האדם של האו"ם, הנושאת את שמה באופן מטעה שהרי אין בה דבר ממנו.

בשנת 2005, בתקווה לקדם את השלום, ישראל נסוגה באופן חד-צדדי מכל אינצ' של עזה. היא פרקה 21 ישובים ועקרה מעל 8000 ישראלים. לא קיבלנו שלום. במקום זאת קיבלנו בסיס טרור הנתמך על-ידי אירן במרחק 50 מייל מתל אביב. החיים בישובים ובעיירות הישראלים סביב לעזה הפכו לסיוט.

רואים אתם, התקפות הרקטות של החמאס לא רק שהמשיכו, הם הוכפלו בעשרות מונים. שוב, האו"ם החריש.

ההיפוך הקטלני של ראיית העולם של אובמה מתבהר בניגוד לנאום נתניהו. בראייתו של נתניהו, אנשים טובים מגיעים לאו"ם ודורשים ממנו להתעלות לרמתם המוסרית. בהציבם אתגרים מוסריים ואת הצפייה כי האו"ם יתמודד עימם, הם שופטים אותו על-פי התגובה. (והשיפוט הוא מחמיר בהכרח). אך אובמה הופך את הגישה הזאת. בראייתו, זה הוא האו"ם העומד לשפוט את ארצות הברית, ועליה לזחול ולהתחנן למען אישורו של האו"ם.

הנושא כאן עמוק הרבה יותר מאשר ראייתם של שני המנהיגים את האו"ם. ההבדל הוא משהו בנשמתם. איין ראנד תיארה את הנושא של ספרה כמעיין המתגבר כ"אינדיבידואליזם כנגד קולקטיביזם, לא בפוליטיקה, אלא בנשמתו של האדם". הסיפור מנגיד את גיבורה, הווארד רוארק, הממציא המחזיק בשיפוטו העצמאי, מול פיטר קיטינג בעל הצביעות המתחבבת, שמטרתו היא להתאים עצמו למדדים שהוצבו על-ידי אחרים.

ובכן, זה עתה גילינו עד כמה דומה הנשיא שלנו לפיטר קיטינג, האיש בעל הנפש הקולקטיביסטית. אם הפושעים במועצת זכויות האדם של האו"ם לא יקבלו אותנו, תגובתו המיידית של אדם עצמאי הייתה: לעזאזל איתם. התגובה האינסטינקטיבית של אובמה היא שעלינו לעשות משהו על-מנת לפייס את הפושעים.

זה מסביר מדוע ההצעה הדיפלומטית המיידית של נאום אובמה צפוייה להיות כישלון. אובמה מקווה להראות שבאמצעות פיוס והתרככות כלפי האו"ם, הוא מסוגל לגרום להם להשיב טובה על-ידי הסכמה להטיל סנקציות כלכליות "קשות" חדשות נגד אירן.

הסנקציות אינן כה קשות ככלות הכל, אך זה אינו עצם העניין. על-ידי הפגנת כמיהתו לאישור האו"ם, ונכונותו להציב את האו"ם לפני האינטרסים של אמריקה, אובמה מפחית באופן ניכר את הסיכוי שהאו"ם יעשה דבר כלשהו על-מנת להגן על האינטרסים שלנו.

"הצעה לדיאלוג, פעם אחרונה!" (או שלא)
לחשוף את מעטה הצביעות [AP]

. אך מה הרוויחה הקהילה הבינלאומית מהצעות אלו לדיאלוג? כלום. עוד אורניום מועשר, עוד צנטרפוגות, ובנוסף לכל אלו, הצהרה של המנהיגים האיראניים המציע למחוק מדינה חברה באו"ם מעל פני המפה.

ברגע סוריאליסטי, היה עלינו לשמוע את החדשות מהצרפתים.

בהערותיו בוועידת האו"ם לפירוז גרעיני הציע נשיא צרפת ניקולא סרקוזי תגובה נשכנית לקריאתו של אובמה לסיבוב חדש של תמרונים דיפלומטיים מול אירן:

האנשים בעולם כולו מאזינים לדברים אותם אנו אומרים, להבטחותינו, להתחיבויותינו ונאומינו, אך אנו חיים בעולם האמיתי, לא בעולם וירטואלי.

אנו אומרים: חייבת להתבצע הפחתה. והנשיא אובמה אפילו אמר, "אני חולם על עולם ללא [נשק גרעיני]". כך מול עינינו, שתי מדינות עושות את ההיפך הגמור. מאז שנת 2005, אירן הפרה חמש החלטות של מועצת הביטחון. מאז 2005, אדוני המזכיר הכללי.

הקהילה הבינלאומית קראה לאירן להיכנס לדיאלוג. הצעה לדיאלוג הוצעה בשנת 2005, הצעה לדיאלוג הוצאה בשנת 2006, הצעה לדיאלוג הוצעה בשנת 2007, והצעה לדיאלוג הוצעה בשנת 2008, ואחת נוספת הוגשה בשנת 2009. הנשיא אובמה, אני תומך בידה המושטת של ארצות הברית. אך מה הרוויחה הקהילה הבינלאומית מהצעות אלו לדיאלוג? כלום. עוד אורניום מועשר, עוד צנטרפוגות, ובנוסף לכל אלו, הצהרה של המנהיגים האירניים המציע למחוק מדינה חברה באו"ם מעל פני המפה.

מה אנו עושים? מה המסקנות שאנו מסיקים? מגיע הזמן שבו העובדות מתעקשות ויש להחליט החלטות.

שורה זאת בעניין היותן של העובדות עקשניות הופך להגיוני יותר אם הנכם מכירים את הרקע: סרקוזי ביקש להשתמש בנאומו על-מנת לחשוף את גילויי סוכנויות הביון המערביות אודות מתקן העשרת אורניון סודי נוסף באירן. אך האדמיניסטרציה של אובמה דחקה בו להניח לגילוי על-מנת שלא לקלקל את האשלייה של אדיבות בינלאומית באו"ם.

כפי שאומרת אימרה עתיקה; שחרר את רוחך והשאר יגיע. גם היפוכו של דבר הוא נכון, כפי שמדגים אובמה; הכנע ברוחך לקולקטיב - והכניעה "בעולם האמיתי" תגיע.

המאמר פורסם ב - TIA Daily
תאריך:  04/10/2009   |   עודכן:  04/10/2009
רוברט טרז'ינסקי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי ואובמה באו"ם: התרעה מזה והתרפסות מזה
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
א.ל. רמת-גן
4/10/09 11:28
 
ביבי תפוח עץ רקוב
9/10/09 18:46
2
דני מ
4/10/09 11:41
3
ביבי המלך הערום
9/10/09 18:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הקיצוץ הרוחבי בתקציב המשרדים אושר בממשלה לאחר סבב קצר של ברברת. שר הביטחון השיג את שלו. הוא מקבל תוספת של מיליארד וחצי שקלים לתקציב משרד הביטחון ל"צרכים חשובים" שאי-אפשר לפרטם, אפילו לא באוזני שרי הממשלה. ודאי ידע מבעוד מועד שתהיינה התנגדויות של שרים, אבל ממרום כיסאו והכרת מעמדו לא ייחס לכך חשיבות רבה מדי. הוא היה בטוח שגם אם תהיינה התנגדויות, חזקה על שר האוצר ואגף התקציבים שיעשו את העבודה בהשגחת ראש הממשלה שצריך אותו, מרוצה, בפנים. חוץ מזה, מי משרי הממשלה ירצה עכשיו לערער את יציבותה נוכח "המשימות הלאומיות" ו"המבחנים הגורליים" בפניהם ניצבת ישראל.
04/10/2009  |  מנחם רבוי  |   מאמרים
הוקעתו בישראל של דוח גולדסטון והאשמת העומד בראשו כבדאי, כמוּטֶה, כאדם בעל אג'נדה פוליטית (ואו-טו-טו אנטישמי...) אינה הליך חדש במקומותינו. האינסטינקט המיידי שלנו הוא להגיב על ביקורת - מבחוץ או מבפנים - אם בדחייתה בזעם קדוש ואם בהעלאתן על נס של צדקתנו ומוסריותנו המיוחדות במינן מול פני החורשים רעתנו (העולם כולו).
04/10/2009  |  בת-שבע שפירא  |   מאמרים
זה קורה ל-לא מעט הורים. עם הילדים שלכם, עם ילדים של אחרים, או אולי עם התלמידים. מי שמתאמץ ומבקש הכי הרבה תשומת לב - מקבל. טבע אנושי שכזה. אם על-ידי דרישות מסוימות, אם על-ידי תלונות, הערות, צעקות, היצמדות ודרישת קרבתכם. לכן, בדרך כלל מגיבים להם, מנסים לתת להם את מבוקשם. אבל אם יש רק אחד לתת - מעדיפים לתת להם כדי שלא יגיבו קשה.
04/10/2009  |  צפורה בראבי  |   מאמרים
בשנים עברו דרשו המדקדקים ממי שפונים אל הציבור לדבר בלשון הגיונית. המדקדקים חשבו, למשל, שביטויים כמו "אין כניסה" או "אין חנייה" אינם הגיוניים, שהרי למעשה יש כניסה, ועובדה היא שהשער פתוח ומי שרוצה יכול להיכנס והכביש פתוח ומי שרוצה יכול לחנות. לולא היה השער פתוח לא היה צורך בשלט, ומכיוון שהפעולות הללו אסורות - דרשו לומר "הכניסה אסורה" וכדומה, ואת השלט "אין חנייה" ביקשו לראות רק בפתחו של חניון שהתמלא.
03/10/2009  |  עמוס גורן  |   מאמרים
אירן העתיקה והמרכז הפרסי שלה היו אימפריה רבת עוצמה, ששלטה על רחבי המזרח התיכון אלפי שנים לפני היות האיסלאם. הפרסים גאים עד היום בהישגיה המדעיים של האימפריה העתיקה שלהם - מתמטיקה, גיאומטריה ואסטרונומיה. שבטי הבדווים שפרצו מהחיג'אז במאה השביעית כבשו במלחמת בזק את האימפריה הפרסית, החריבו את עריה ושדדו את אוצרותיה, ועד היום הפרסים לא שכחו לערבים מעשה זה. הבדווים גם כפו על הפרסים את האיסלאם, וגם על זה רבים מהפרסים אינם סולחים לערבים. האירנים מתהלכים בתחושת עליונות גדולה של עם עתיק, מפותח ומשכיל, המביט על שאר העולם מגבוה ומרחוק.
03/10/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ועדת גולדסטון  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הגרעין האירני  /  מי ומי  
מצפים להקמת ועדת חקירה  /  עידן יוסף
ההצבעה על דוח גולדסטון תידחה ב-6 חודשים  /  עידן יוסף
משרד החוץ במגננת גולדסטון: ישראל אינה רפובליקת בננות  /  עידן יוסף
האמת על דוח גולדסטון ועל עסקת הקלטת  /  רועי אורן
סיכול ממוקד  /  יוני בן-מנחם
הטור של פריצי ‏  /  אברהם (פריצי) פריד
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il