בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
טיפים לגיוס נכון של מנהל שיווק או CEO בארה"ב
|
פתיחת משרד בארה"ב מחייבת כוח אדם מנוסה ● גיוס מנהל אמריקני בכיר הוא צעד מרכזי לקראת הצלחת חברת-הבת באמריקה, ולכן השקעת זמן ומאמץ במציאת המנהל הנכון עשויה להניב פירות יפים
|
חבילת שכר והטבות [צילום: מוקי שוורץ]
|
|
|
|
|
פתיחת משרד בארה"ב מחייבת כוח אדם מנוסה. חברות ישראליות רבות, בכל הענפים, בוחרות לפתוח משרדים בארה"ב כדי לשלוט במערך השיווק שלהן ביבשת הגדולה, במקום להסתמך על פעילותם של משווקים אשר הקשר עימם מתנהל מרחוק. יצואנים רבים מקימים משרד בארה"ב על-ידי גיוס מנהל שיווק ומכירות, ששימש קודם לכן כעובד בכיר וצבר ניסיון רב בענף בו פועלת החברה. חלק מן החברות אכן מצליח לאתר ולגייס מנהל מתאים, אשר מבצע היטב את משימתו ונשאר בחברה תקופה ארוכה די הצורך על-מנת לחדור לשוק. חברות אחרות מדווחות על חוסר שביעות רצון ממנהל שגויס, ולפעמים מתחילות לחפש מנהל אחר במקומו כבר לאחר זמן קצר.
|
1. הכינו מראש מסמך המגדיר את דרישות התפקיד לפני שפותחים בחיפוש מנהל בארה"ב, חייבים מקבלי ההחלטות בישראל להגיע להסכמה לגבי הרקע הרצוי והגדרת התפקיד, ולהגדיר נושאים אלה במסמך מסודר. 2. אתרו מועמדים בעזרת מקורות רבים ומגוונים למרות התחרות הקשה הנובעת ממחסור במנהלים בכירים טובים בארה"ב, קיים מאגר גדול של מועמדים פוטנציאליים לכל תפקיד. המקורות בהם מומלץ להיעזר בחיפוש מועמדים כוללים: א) המלצות של אנשי מקצוע באותו ענף; ב) מודעה באתרים לחיפוש מנהלים באינטרנט; ג) מודעה בכתב-עת מקצועי; ד) מודעה בעיתון עירוני; ה) פנייה לחברות מתחרות; ו) פניות ללקוחות, ועוד ועוד. חיפוש במקורות רבים מניב מגוון רחב של מועמדים ומאפשר להשוות את הטובים ביותר עם מתמודדים נוספים ברמתם. קשה מאד לצפות מראש באיזה מקור יימצא המועמד הרצוי. 3. זכרו: המועמדים הטובים עשויים לגלות ספקות וחששות לגבי עבודה עבור חברה לא-אמריקנית מנהלים מצליחים אינם מעוניינים להיכנס להרפתקאות שעלולות להסתיים בכישלון. לעיתים רבות יגלו מועמדים אלו ספקנות לגבי סיכויי חברה זרה להצליח בארה"ב. לכן, ראיון עבודה עם מועמדים הוא דו-כיווני - לא רק החברה בודקת את המועמד, אלא המועמד גם הוא בוחן את החברה מנקודת ראותו. 4. בצעו ראיונות עבודה מקצועיים מועמדים מעוניינים מאד לשמוע על החברה, פעילותה בארה"ב בעבר, מצבה הכלכלי, עסקות שבוצעו ועוד. מיקום הפגישה גם הוא חשוב. שמענו על מועמדים שאיבדו עניין מכיוון שהראיון התבצע במלון או משרד לא-מכובד, ונוצר אצלם רושם שיכולות המימון של החברה מוגבלות מאוד. 5. הימנעו משאלות לא-חוקיות אסור לשאול מועמד בארה"ב לגילו. אסור לבקש לצרף תמונה לקורות החיים. אסור לשאול שאלות לגבי מצב משפחתי (נשוי, רווק וכדומה). 6. בקשו מידע לגבי תקופות החסרות בקורות החיים השמטת תפקיד מסוים או תקופה כלשהי מניסיונו המקצועי או קורות חייו של המועמד, מהווה סימן מדאיג. כדאי להבין היטב היכן עבד המרואיין ומה עשה בעבר. לעיתים מסתירים עובדים תקופות מסוימות עקב סכסוך עם מעביד ובמקרים קיצוניים אפילו תביעה משפטית נגד מעסיק. ממועמדים מסוג זה מומלץ להתרחק. 7. בקשו תוכנית פעולה בכתב מקובל לבקש ממועמד מסמך בו הוא מתאר כיצד בדעתו לבצע את התפקיד בפועל. אין מדובר בתוכנית שיווק פורמלית אלא במכתב המציג רעיונות ושיטות עבודה. מסמך זה ישמש כלי נוסף בתהליך השוואת מועמדים. 8. בצעו בירור יסודי אצל ממליצים ומעסיקים לשעבר אסור לדלג על בדיקת הרקע של המועמד אצל אנשים שעבדו אתו בעבר. למרבה הצער ישנם מועמדים המגזימים ואף משקרים לגבי הצלחותיהם והישגיהם בפועל במקומות עבודה שונים. 9. בדקו את עברו האישי של המועמד (Background Check) לאחר קבלת אישור בכתב מהמועמד, ניתן לבדוק אם נעצר אי-פעם על-ידי המשטרה, אם ביצע עבירות תנועה חמורות, וכן לברר את מצב האשראי הפרטי שלו (Credit Report). נושאים אלו יכולים להצביע על יציבות ואמינות. 10. הרכיבו חבילת שכר והטבות שתגרום למנהל לרצות להשקיע ולא לעזוב לאחר תקופה קצרה ההשקעה בהעסקת מנהל בכיר בארה"ב היא גבוהה, ואחד היעדים החשובים של המעסיק הוא "Employee Retention", כלומר מציאת הדרך לגרום למועמד להישאר בחברה לטווח ארוך. נושאים כגון משכורת בסיסית, בונוסים, אופציות וכדומה הינם בעלי משמעות רבה וכולם חייבים לעמוד בתחרות מול הזדמנויות אחרות הפתוחות בפני המנהל. הפעלת משרד בארה"ב מעניקה יתרונות רבים ליצואן המעוניין באמת לחדור לשוק האמריקני. גיוס מנהל אמריקני בכיר הוא צעד מרכזי לקראת הצלחת חברת-הבת באמריקה, ולכן השקעת זמן ומאמץ במציאת המנהל הנכון עשויה להניב פירות יפים הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.
|
|
|
הסוגיה המובאת במאמר תוצג ברחבה בכינוס ביוזמת מכון היצוא ובחסות משרד עוה"ד הישראלי קן תור& עכו, ומשרד עו"ד האמריקני יפה רייט האיר & וייס, סוקר את הבעיות והפתרונות בהקמת שלוחות בארה"ב של חברות ישראליות זאת לאור התמורות הרלוונטיות במדיניות ההגירה האמריקנית. הכינוס יתקיים בבית התעשיה ביום ראשון 15.11.09.
|
|
|
כותב המאמר הוא יועץ ניהולי מוסמך - ארה"ב (CMC), ושותף בכיר בחברת אמקון אסטרטגיה שיווקית בינלאומית (רעננה, שיקגו) העוסקת במודיעין עסקי וחיפוש מנהלים בארה"ב ובבריטניה עבור יצואנים ישראלים.
|
|
תאריך:
|
12/11/2009
|
|
|
עודכן:
|
12/11/2009
|
|
צ'אק קליין
|
טיפים לגיוס נכון של מנהל שיווק או CEO בארה"ב
|
|
העיתונות בישראל מאז ומעולם הייתה צבועה בצבע אחד והיו משתייכים לצד אחד של המפה הפוליטית בישראל. מי יותר שמאלה ומי פחות, אך שמאלה. הדברים ידועים ומוכחים, ויאמרו מה שיאמרו, אך המעשים הם ההוכחה הטובה מכולם, הם המדברים בעד עצמם. בקיצור, עיתונות שמאלנית, על כל המשתמע.
|
|
|
יושב איכר לסעוד עם בנו הקטן, והאיכר אומר לבנו:
|
|
|
"זו לא העיתונות שאני הכרתי!" הכריז השבוע היועץ המשפטי לממשלה מר מנחם (מני) מזוז, "אין בה מינימום של אובייקטיביות נדרשת ודיון אמיתי".
|
|
|
האם באמת כדאי לשלוח כתב למטוסו של ראש הממשלה, שילווה אותו בכל סיור בחוץ לארץ? השאלה מתעוררת מדי יציאה של ראש ממשלה מגבולות המדינה: ההוצאות לא מבוטלות, התועלת מפוקפקת. במסע האחרון לוושינגטון בלטה ההתלבטות במיוחד. ראש הממשלה היה אמור "רק" לנאום לפני כינוס הארגונים היהודיים בארצות הברית, אירוע חשוב לעצמו, אבל למען סיקור אירועים כאלה בדיוק מחזיקים רוב אמצעי התקשורת כתבים באמריקה, ונשמר העיקרון של מראה עיניים שטוב יותר ממשמע אוזניים.
|
|
|
רעיון שתי מדינות לשני עמים שבק חיים לכל חי. שום צד קובע במשחק אינו מעוניין/רוצה/יכול באמת/מוכן להגיע להסכמה לחלוקת הארץ. הדרך הזו היא כרגע חסומה והרעיון נעשה אנאכרוניסטי.
|
|
|
|