בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
הרבנות מתעמרת בציבור, מנצלת את יכולותיו המופלאות, אם כי המוטלות בספק, של מכשיר הפוליגרף ומשתמשת בו נגד נשים המואשמות בבגידה על-מנת לקבוע אם הן כשירות לגדל ילדים
|
הרבנות נגד הנשים [צילום אילוסטרציה: AP]
|
|
|
|
|
פוליגרף נגד בוגדות
|
|
|
|
|
|
|
|
גבר שאינו עובד ולפיכך אינו ממלא חובתו בספירה הציבורית, אינו יכול להיות ראוי לתפקד כאב. לפיכך, הבה נוסיף לרשימת הבלתי כשרים הכוללת את כל הבוגדות גם את כל אוכלוסיית הגברים ש"תורתם אומנותם". | |
|
|
|
|
|
הרבנות הראשית לישראל מראה סימנים של התקדמות עם רוח התקופה. כמה מצער שאת נפלאות הטכנולוגיה היא מנצלת בשנים האחרונות לא על-מנת ללמוד מה נעשה בעולם או איך למשל לקרב ולחבב את הדת היהודית על הציבור הרחב, אלא על-מנת להתעמר שוב ושוב בציבור הישראלי החילוני ולהכתיב נורמות ערכיות וחברתיות שאיך ננסח זאת בעדינות, אינן בדיוק תואמות מדינה מערבית מודרנית במאה העשרים ואחת. בפסח האחרון זה הגיע במתכונת של דרישה תקיפה מבעלי רשתות המזון להצטייד בתוכנה שתחסום את הברקודים של מוצרי החמץ. ומה יקרה למי שיסרב? התוצאות ידועות (ראו חרם המיגזר על רשתות המפעילות חנויות בשבת). עכשיו היא מבקשת לנצל את יכולותיו המופלאות, אם כי המוטלות בספק מפאת אמינות, של הפוליגרף ומשתמשת בו כנגד נשים המואשמות בבגידה בבעליהן ומבקשות לקבל משמורת על ילדיהן. בית הדין הרבני בחיפה אילץ השבוע, לראשונה, אישה לעבור בדיקת פוליגרף. בעלה של ה"נאשמת" טען כנגדה שהיא צורכת סמים ובוגדת בו. למה פוליגרף? לדברי הרבנים המכובדים, כדי לקבוע באיזו מידה והאם היא כשרה לגדל את ילדיה. שמעתם טוב. פוליגרף...! ראשית - יש להסיר את נושא הסמים מעל הפרק. יש דרכים פשוטות, זולות ויעילות לברר סוגייה זו. אבל בגידה... זה כבר עסק מסובך. האם האישה בגדה או לא? שאלה מעניינת אולי, אבל הרלוונטיות שלה לכישורי גידול ילדים מעוררת חשד ששוב מדובר כאן במגמה להשפיל ולדכא נשים, ובעיקר להגביל אותן תחת האיום הנורא של המשוואה הפשוטה: תבגדי - יקחו ממך את ילדייך. מפתיע? לא. אולי את התמימים בינינו שאינם בקיאים במניפולציות של הרבנות הראשית נגד נשים.
|
בוגדנית? את לא אימא טובה!
|
|
אליבא דרבנות ישראל, נכון לאתמול אישה שבגדה בבעלה, אינה כשרה לגדל ילדים. עמדה שמוציאה חלק ניכר מהציבור הישראלי ובעולם מחוץ למעגל ההורות הלגיטימית. גבר שבגד, אגב, זה סיפור אחר משום שלפי תפישת הרבנות, הארכאית, הספירה הביתית (גידול ילדים, בית, משפחה) מופקדת בידי האם, בעוד שהספירה הציבורית (עולם העבודה, פרנסה, פוליטיקה) שייכת לגברים. אין בשום אופן להקל ראש בסוגיית כשרות ההורים לגידול ולחינוך ילדיהם. הכישורים הבסיסיים לגידול נאות של ילדים, הן ברמה הרגשית התפתחותית והן ברמה הפיזית, אינם מובנים מאליהם ובתי הדין למיניהם, בייחוד הנאורים שבהם, מתחבטים חדשות לבקרים בשאלת זכותם הטבעית של הורים ביולוגיים לגדל את ילדיהם לעומת זכותם של הילדים לגדול ברווחה פיזית ונפשית. אנו נחרדים מהמקרים הקיצוניים של התעללות או הזנחה, שמסתיימים לעיתים בהחלטה להוציא ילד מחזקת הוריו, ומשלימים בלית ברירה עם בורות, טיפשות, רוע לב ויכולות הוריות נמוכות. בתי הספר בישראל, כמה מוזר, עדיין לא לקחו על עצמם את המשימה המאתגרת של הכנת התלמידים לעתיד של הורות. אין הבדל, אגב, בעולם המודרני, בין מה שנדרש מגבר על-מנת להיות הורה סביר, לבין מה שנדרש מאישה, להוציא אולי מיומנויות הנקה. אבל אם מבקשת הרבנות בישראל להחזירנו מאות שנים לאחור, ולהיצמד למודלים ששום מדינה נאורה לא תהיה מוכנה לקבל, סוגיית ההורות המספקת צריכה להימדד על-פי קריטריונים נוספים, לשיטתה. כמו למשל פרנסת המשפחה. גבר שאינו עובד ולפיכך אינו ממלא חובתו בספירה הציבורית, אינו יכול להיות ראוי לתפקד כאב. לפיכך, הבה נוסיף לרשימת הבלתי כשרים הכוללת את כל הבוגדות גם את כל אוכלוסיית הגברים ש"תורתם אומנותם". אלו שמטילים את פרנסת המשפחה על נשותיהן המגדלות גם מספר לא מבוטל של ילדים במקביל. אותם אלה שבמקביל לבטלנותם גם נשענים על הקופה הציבורית ומחנכים את בניהם להמשיך בדרכם. אפשר אגב להוסיף לרשימה גברים אימפוטנטים, או עקרים, שכן כל אלה אינם מסוגלים לספק לאישה את מה שמוגדר על-פי היהדות כחובות הגבר הנשוי: "שארה, כסותה ועונתה". לשיטתם בלבד!
|
|
תאריך:
|
04/12/2009
|
|
|
עודכן:
|
04/12/2009
|
|
אורנה אבני
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
לורי שם טוב
|
4/12/09 16:39
|
|
2
|
|
ירדנה
|
4/12/09 17:28
|
|
|
|
הדודה קלרה
|
4/12/09 20:32
|
|
3
|
|
לילית
|
4/12/09 22:01
|
|
4
|
|
אחד אחד
|
4/12/09 22:07
|
|
5
|
|
נירה
|
5/12/09 01:12
|
|
6
|
|
ע.ג2
|
5/12/09 08:11
|
|
7
|
|
סיישל
|
5/12/09 13:53
|
|
כבוד עורך הדין וחבר הכנסת לשעבר מר יצחק גאגולה כותב: "העוול הנורא הקיים במחוזותינו על אפליות קשות מנשוא, צריך לעורר את הציבור הכללי החילוני המדבר גבוהה-גבוהה על מוסר, צדק ושוויוניות כערכים נעלים".
|
|
|
השבוע אנחנו קוראים בפרשת השבוע וַיִּשְׁלַח על אודות המעשה הנמהר והקיצוני להפליא של שמעון ולוי אחי דינה. המעשה המסופר בפרשת השבוע שלנו, העניק להם את הזכות המפוקפקת להיות מוזכרים שוב ושוב כמופת של קיצוניות מגונה, ולאחרונה מזכירים את המעשה שלהם, כמובן, איך אפשר אחרת - גם בהקשר האקטואלי. והאמירה היא ברורה: שלילה מוחלטת של מעשם הנמהר ותביעה להתרחקות מדרכם הקיצונית. אכן, למרבה הצער, האקטואליה בפרשת השבוע קיימת גם ברבדים לא כל כך חיוביים ואפילו בכאלה שהפוכים מהחיוב, כמו הנושא שבו נדון בהמשך בעזרת השם. כמובן, לא תמיד הדמיון הוא אחד לאחד, לא זהות מוחלטת, אבל ברמת העיקרון - אין ספק, טבע האדם לא השתנה מאז ברא הקב"ה את עולמו, והאנושת מתנהלת על-פי אותם עקרונות במשך אלפי שנות קיומה.
|
|
|
אנו עומדים, ככל הנראה, לקראת השלמתה של "עסקת שליט". לאחר משא-ומתן מתיש ומתסכל עומדים שני הצדדים להגיע סוף-סוף לעמק השווה. אוקיינוס של מילים נכתבו ונאמרו בעד ונגד העסקה. עיקר הדיון נסב סביב שתי שאלות - מה המספר הראוי של מחבלים-אסירים שראוי יהיה לשחרר תמורת חייל שבוי-חטוף ישראלי אחד, ומי הם הארכי-מחבלים שאסור לה לישראל להסכים לשחרורם. מבחינה זו - אין הבדל בין עסקת חליפין זו לבין כל עסקות החליפין שהיו לנו בעבר.
|
|
|
ביטוי צרפתי ידוע אשר נכנס בלשון המקורית לשפה האנגלית אומר כך: plus ca change, plus c'est la meme chose. פירושו של הביטוי הנפוץ אומר: "ככל שהדברים משתנים - כך הם נשארים (בדיוק) אותו הדבר". הביטוי רלוונטי לגורלה של סיסמת הבחירות המלהיבה של ברק אובמה Yes We Can, שעומדת למבחן מאז נבחר לנשיא.
|
|
|
התמודדותו של יעקב אבינו עם אחיו עשיו מעולם "לא הייתה סוגה בשושנים". עוד בהיותם ברחם אמם ולפני יציאתם לאוויר העולם מערכת היחסים ביניהם ידעה "עליות וירידות" ואולי לזה התכוונו חז"ל כשקבעו ש"עוד במעיה של רבקה היו יעקב ועשיו עולים ויורדים כגלי הים" [מדה"ג לבראשית כ"ה, כ"ב] כגלים המסמלים מציאות של "שצף קצף" כפי שמבטא זאת דוד המלך, "משוררנו הלאומי" במזמור ק"ז [הנאמר בליל חג הפסח, חג הגאולה]: "יעלו שמיים, ירדו תהומות...". כבר בהיותם ברחם אמם ולפני יציאתם לאוויר העולם נוצרה מציאות של שתי ישויות המנוגדות תכלית הניגוד אחת מזולתה: "בשעה שהייתה רבקה עומדת ליד בתי כנסיות ובתי מדרשות, יעקב היה רץ ומפרכס לצאת. ובשעה שהייתה רבקה עוברת ליד בתי עבודה זרה, עשיו היה רץ ומפרכס לצאת" [בראשית רבה ס"ג, ו'].
|
|
|
|
|
|
חיים רמון
רוב הפרשנים הצבאיים תומכים עתה בתוכנית המטכ"ל להיכנס לרפיח, להרוג כמה מאות מחבלים ואז לצאת ממנה, אפילו שדרך פעולה זו כבר נכשלה כישלון חרוץ בשביל לשמוע הדהוד של תוכניות המטכ"ל ושל...
|
|
|
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
|
|
|
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|