|   15:07:40
  אהרון שחר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

עסקת שליט - חשבון הנפש

דיון ציבורי משמעותי בנושא מחיר העסקה - יוביל לביטולה על החסרונות במימוש העסקה, פיזור מניפולציות והפתרון לישראל
27/12/2009  |   אהרון שחר   |   מאמרים   |   חטיפת גלעד שליט   |   תגובות
יותר טוב לא להסכים לעסקה [צילום: פלאש 90]

מי שכל-כך שש לשחרר מאות רוצחים, צריך לשאול את עצמו אם באותה מידה הוא היה מוכן לשחרר גם את דמיאן קרליק (אושרנקו), רוני רון (רוז פיזם), עדואן פרחאן (דנה בנט), יגאל עמיר (יצחק רבין). מדוע לא משחררים אותם? משום שחאלד משעל לא דרש?

   אהרון שחר
מחיר הגלעדיאדה

   אהרון שחר
גלעד שליט - האמת המרה

   אהרון שחר
עונש מוות למחבלים בעד ו... בעד

לקראת ביצוע העסקה לשחרור גלעד שליט ניתן לחוש באוויר ריחות של אופטימיות זעירה מהולים בחדוות שלום רעננה. מספרים לנו שהעסקה אומנם תחזק את החמאס, אך הדבר רק יגרום לו להיות גורם יותר מכובד ואחראי בזירה הפוליטית. או אז נוכל לערוך עימו משא-ומתן לשלום, ומשם ועד הזמנת הנייה לנאום בכנסת הדרך כבר קצרה ביותר. מצד שני, אם החמאס ייחלש - אבוי, לא תהיה לו שליטה על הפלגים הקטנים ואז הם ישגרו אלינו טילים ללא שליטה. ברור לחלוטין: חיזוק החמאס ושחרור מאות רוצחים זה בדיוק מה שאנחנו צריכים.

חובבי השלום כבר מתחילים לחייך את חיוך נצחונם מתחת לשפמפמיהם ומטיפים בצניעות: נו, במקום לעשות שרירים יכולנו להיכנע לתכתיבי החמאס כבר לפני שלוש שנים. מבחינתם, זו הוכחה ניצחת לקונספציית הכניעה המוצלחת שלהם. הם ככל הנראה כבר ערוכים ומוכנים לחגוג את הארוע, ואולם בטרם נפצח במחולות, אולי בכל-זאת כדאי לבחון את העסקה מנקודת מבט מעט פחות זחוחה וקצת יותר מפוכחת.

מה הם יתרונות העסקה? נקבל את גלעד שליט במצב לא ברור פיזית ונפשית, החמאס יתחזק ואז אולי נוכל לשוחח עימו שיחות שלום והכל יהיה פשוט נפלא. מה הם חסרונותיה? להל"ן מחיר העסקה (בסדר חומרה עולה):

1. הזמנה לטרור: לא ניתן לערוב לכך שכל המשוחררים יעשו הסבה מקצועית, ייתכן שחלקם יחזרו לעשות את מה שהם יודעים הכי טוב: להרוג יהודים. משפחת שליט עלולה למצוא עצמה מול משפחות שכולות עתידיות שיטיחו בה אשמה ישירה לרצח יקיריהן. מה תהיה תשובתה?

2. תחושת חוסר-אונים צורבת: כאשר מתרחשים מקרי רצח כואבים, אוהבים גדולי האומה להכריז בנאומים חוצבי להבות כי מדינת ישראל תעשה הכל כדי למצוא את האחראים ולהביאם לדין. מעתה ישאלו אותם המשפחות השכולות הטריות: בשביל מה?

3. בעיטה בכל מערכת הצדק: החל מן המודיעין, המשך בביטחון וכלה במשפט. מעתה, בכל פעם ששופט יגזור מאסר-עולם על מחבל, נצפה לשמוע פרצי צחוק מתגלגלים מכיוון ספסל הנאשמים. הרוצח שלא יצליח לכבוש את עליצותו - יפצה את השופט בכך שיתיר לו לגזור כמה מאסרי עולם שיחפוץ, אך יקטר על כך שלצערו ככל הנראה הוא לא יספיק לסיים תואר ראשון, וכדי להשלים תואר שני הוא ייאלץ לרצוח פעם נוספת.

מערכת המשפט הישראלית וכל זרועות הביטחון שמאחוריה יושמו ללעג ולקלס. בפועל, ההיררכיה המשפטית במדינת ישראל תהיה כזו שמעל בתי משפט השלום, המחוזי והעליון, מעל נשיאת בית המשפט העליון, הנשיא וראש הממשלה, יעמוד בעצם המלך הבלתי-מעורער של מדינת ישראל ירום הודו, הוד מעלתו חאלד משעל, והוא יהיה הפוסק העליון. לא בטוח שבשביל זה הקמנו את כל מערכת שלטון החוק והסדר במדינה.

4. יריקה בפני משפחת השכול: כשם שנאנסות חשות שהן עוברות אונס שני בבית המשפט, כך עלולות חלק מן המשפחות השכולות לחוש שהן עוברות רצח שני, כאשר יחזו ברוצח יקירן יוצא לחופשי כגיבור לאומי באדיבותה של מדינת ישראל. מבחינתן, הדבר היחידי שייחסר על-מנת שהחגיגה ההזויה הזו תהיה ממש מושלמת, הוא להעניק לרוצחים המאושרים פרס ישראל על מפעל חיים... נקווה שכל המשפחות יעמדו בזה, אבל אם נשמע שאם שכולה שלחה יד בנפשה, לא נוכל לומר שהופתענו.

מי שכל-כך שש לשחרר מאות רוצחים, צריך לשאול את עצמו אם באותה מידה הוא היה מוכן לשחרר גם את דמיאן קרליק (אושרנקו), רוני רון (רוז פיזם), עדואן פרחאן (דנה בנט), יגאל עמיר (יצחק רבין). מדוע לא משחררים אותם? משום שחאלד משעל לא דרש? עדיין אפשר לשכנע אותו...

5. ביזוי המדינה: אפשר לדבר עד מחר על "ערכים יהודיים" וכמה שאנחנו יותר מוסריים מהם (וסליחה על ההכללה, למרות שהם בדיוק כמונו), אבל האמת היא שכל הערכים הנעלים הללו כביכול אינם יותר מ"בגדי מלך חדשים". עלינו להיות כנים עם עצמנו: ברמה הערכית המו"מ על העסקה מתנהל על-פי העיקרון של כמה אצבעות ברגליו של חאלד משעל יצטרך ביבי לנשק. משעל דורש: נשק את שתי רגליי, ביבי מסכים רק כף רגל אחת, משעל מוכן לוותר על הזרת. כך בעצם מתנהל המו"מ שבשבילו נדרש מתווך גרמני מוכשר... האם מנהיג העם היהודי בדורנו מוסמך לנשק את רגליו של צוררנו? בכלל לא בטוח. המילים קשות, אך המציאות קשה יותר - אם שחרור מאות שוחטי יהודים אינו התרפסות של היהודי בפני הפריץ, אז מה כן?

בניגוד למניפולציות הרגשיות, חיילים רבים עלולים לחוש שאין בשביל מי להילחם. המדינה מתפרקת מערכיה, אין כבוד לאומי, מנהיג כנופיית רוצחים מוריד אותנו על ברכינו, דמגוגיה לא תעזור, המכה למורל תהיה ללא תקנה. תחושת הביזיון תחצה גבולות. ירדן כבר יורקת עלינו, טורקיה מטילה עלינו את מימיה, בריטניה ומדינות נוספות באירופה מרשות לעצמן לבזותנו, גם אובמה הצטרף למקהלה, וכעת כל מה שחסר לנו זו התרפסות בפני כנופיית רוצחים. צריך להבין שכבוד לאומי איננו מטבע עובר לסוחר, יש לו גם ערך אסטרטגי עצום. אם נעריך את עצמנו - יעריכו אותנו, אם נמשיך להתרפס - בל נתפלא שהעולם כולו ימשיך לבוז לנו יותר ויותר.

6. המסר לפיו דם יהודי הוא הפקר: אם פעם גולדה עשתה הכל כדי לבוא חשבון עם מחבלי מינכן, הרי שהיום המסר של מדינת ישראל לאויביה הפוך לחלוטין: אתם תרצחו יהודים, אנחנו כבר נדאג לשחרר אתכם באחת העסקות הקרובות. חלוקת העבודה ברורה: המחבלים ירצחו אותנו, אנחנו נשחרר אותם. כל אחד ותפקידו.

זהו, זה המחיר. אם אנחנו מוכנים לשלם את המחיר הזה תמורת חייל - בבקשה. אבל, לא בטוח שהציבור מודע לכך שזהו המחיר. העסקה ההזויה ביותר בהיסטוריה האנושית מבוססת בעצם על יחסי ציבור. ככל שעובר הזמן וככל שהציבור נחשף יותר למחירה, מספר מתנגדיה עולה. מן הראוי לערוך דיון ציבורי ולהציג בפני הציבור את מלוא המשמעות האמיתית של העסקה, לפני שממהרים לחתום עליה. ללא דעת קהל, היא לא תתבצע.

לא אלמן ישראל

צפוי לחץ בינלאומי כבד, אבל אם נעמוד בו יעריכו אותנו. העולם לא מעריך עליבות ורפיסות, הוא מעריך כבוד עצמי. אם נכבד את עצמנו - יעריכו אותנו

למרות כל הנאמר לעיל, עלינו להבין שהתפיסה הרופסת וחסרת האונים היא מיותרת לחלוטין. אין לה שום בסיס ואחיזה במציאות. לא אלמן ישראל, יש לנו כוח רב ובאפשרותנו להביא לשחרורו של גלעד בדרכים אחרות לחלוטין:

ראשית, תנאי אמנת ז'נבה לאסירים הביטחוניים. אלו תנאים לגיטימיים למהדרין, ואם ישראל חתומה על אמנות בינלאומיות לתנאים טובים יותר היא יכולה לטעון שהן לא רלוונטיות למלחמות מן הסוג הזה, ובשעה שחייל שלה מקבל תנאים בלתי-אנושיים, לא ייתכן שהיא תשלים עם כך בשוויון נפש.

אפשר להוסיף לעונשם של האסירים הביטחוניים עבודת פרך - הכל על-פי חוק, כמובן. זאת כדי שלא יהיה להם יותר מדי זמן פנוי להשתלמויות בנושאי טרור מתקדם. הדבר גם יתאים לשיר הנודע: מי יבנה, יבנה בית בשטחים? אנחנו המחבלים. לאלפי האסירים יש עשרות אלפי קרובי משפחה, ולחצם על החמאס יהיה אפקטיבי לאין שיעור מאשר המייצגים המרשימים של "צבא החברים של גלעד".

בנוסף, יש עוד מנופים צבאיים וכלכליים רבים שאפשר להפעיל - אם רק נרצה, ואם נשתחרר מקונספציית הכניעה וההתרפסות שהשתלטה עלינו מאז אוסלו.

על כל אלה אפשר להוסיף עוד אמצעי לחץ נוסף: גזר דין מוות. צריך להזכיר שיש עונש מוות למחבלים על-פי חוק במדינת ישראל, אך משום-מה לא נעשה בו שימוש. הגיעה העת להפסיק לעשות צחוק מהחוק. יש לערער על כל גזרי הדין של המחבלים הרוצחים ולדון אותם למוות. להוציא לפועל את גזרי הדין במינון של אחד ליום ולהודיע שבמידה שגלעד שליט ישוחרר, נשקול להשעות את ביצוע ההוצאות להורג ולשפר את תנאי המאסר. חייל חטוף בידי האויב צריך להיות כגחלים לוחשות, לא כאוצר בלום.

צפוי לחץ בינלאומי כבד, אבל אם נעמוד בו יעריכו אותנו. העולם לא מעריך עליבות ורפיסות, הוא מעריך כבוד עצמי. אם נכבד את עצמנו - יעריכו אותנו. אם אובמה ילחץ, נאמר לו בנימוס שאנחנו לא דורשים ממנו לשחרר את כל אסירי גואנטנמו, וכן שההתערבותו לטובת טובחי יהודים הקמים עלינו להשמידנו - אינה לעניין. תהליך השלום יכול להמשיך להתנהל במקביל למיצוי הדין עם רוצחים, אין שום סתירה. בנוסף, צריך לזכור שגם הצד השני עשוי ליהנות מן הרעיון, שכן לוחמי חופש הנהרגים למען המטרה הנעלה של שחיטת יהודים מקבלים באופן אוטומטי העלאה לדרגת "שאהיד מוסמך" (גיבור לאומי). בנוסף, על-פי אמונתם הם זוכים לקבל שי צנוע של עשרות בתולות למטרות רציניות כמיטב מסורתם החסודה. כך שכולם יהיו מרוצים, לא ברור אם כן למה מחכים.

את מחירה המלא של העסקה צריך להביא לידיעת הציבור כולו. אם גם לאחר הבנת המשמעות המלאה של המחיר רוב הציבור עדיין יתמוך בעסקה - כנראה שצריך להוציאה לפועל.

פיזור מניפולציות

לו האויב העומד מולנו היה "נורמלי" היינו עורכים עימו עסקה נורמלית, אך מכיוון שמדובר בכנופיית רוצחים בלתי-אנושית, הרי שהוא זוכה ליהנות מפרסים פנטסטיים העולים על כל דמיון

כדאי לפזר עוד כמה מניפולציות:

בחטיפה הבאה זה כבר יהיה אחרת - כן, כן, ממש כמו המשפט הנודע: "מחר נתחיל בדיאטה". אם בחטיפה הבאה נוכל לעמוד מול לחצי המשפחה והציבור, מדוע שלא נעמוד בפניו היום? אין זה אלא תירוץ עלוב שנועד להסתיר את הבושה ותו לו.

אדרבה, בקצב בו נפרצים הגבולות בארצנו הקטנטונת הרי שהעסקות הבאות צפויות להיות הזויות עוד יותר. אם העסקה הקודמת הייתה על-פי העיקרון "רוצח תמורת הפתעות" (קיבלנו שני ארונות הפתעה ובדקנו האם יש שם חיילים חיים או מתים), הרי שהעסקה הבאה תהיה ככל הנראה על בסיס "אשראי" (נשחרר 900 רוצחים וניתן להם זיכוי לשנה לרצוח מאה יהודים). בעסקה שאחריה הם כבר ידרשו שצה"ל בעצמו ירצח עבורם, והעסקה האחרונה תהיה שכולנו נתאבד ובתמורה נקבל חייל. אם לא נשים גבולות לאבסורד, האבסורד ישים גבול לנו.

גירוש לאירופה - כמה עניים יש בישראל שלא רצחו ולא פשעו, אך היו שמחים להיות "מגורשים" לאירופה וליהנות מדיור וקצבה לכל החיים? התופעה המדהימה של חלוקת שי צנוע לרוצחים מצטיינים הינה שיבוש דעת משובח, שטרם היה כדוגמתו מאז הענקת פרס נובל לשלום לערפאת.

מה היית אומר לו החטוף היה בן משפחתך - ברור שכל אחד היה מוכן לעשות הכל למען יקירו, אבל השאלה כאן איננה משפחתית אלא לאומית. חיילים רבים חירפו נפשם למען המולדת; מצב בו המולדת מוכרת את ערכיה תמורת חייל היא היפוך מטורף ובלבול ערכים.

ערך אי-הפקרת חייל - ראשית, מדינה המתפרקת מערכיה אינה יכולה לדבר על ערכים. שנית, שום דבר לא חדש: מדחאת יוסף ופולארד כבר הופקרו. עם כל הצער והכאב שבדבר, אם גלעד שליט יירצח בשבי הוא לא יהיה חלל צה"ל הראשון, גם לא האחרון. אלי כהן נתלה בכיכר העיר ומדינת ישראל לא התפרקה מערכיה. מעולם לא הבטיחו לנו מלחמות של שושנים, ומי שהמלחמה קשה לו מדי מוזמן לעבור דירה לשווייץ. במלחמות נפצעים, נהרגים, לפעמים גם נופלים בשבי בידי פראי אדם.

לו האויב העומד מולנו היה "נורמלי" היינו עורכים עימו עסקה נורמלית, אך מכיוון שמדובר בכנופיית רוצחים בלתי-אנושית, הרי שהוא זוכה ליהנות מפרסים פנטסטיים העולים על כל דמיון. את האויב לא בוחרים, אך ה"פטנט" של פרסים מדהימים תמורת זוועות אינו מבשר טובות למזרח התיכון בפרט ולאנושות בכלל.

תאריך:  27/12/2009   |   עודכן:  27/12/2009
אהרון שחר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עסקת שליט - חשבון הנפש
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
27/12/09 10:59
2
צודק 100%
27/12/09 11:48
3
אליהו חיים
27/12/09 16:19
4
ראספוטין בן מדביד
27/12/09 21:18
5
גניפר
24/03/10 07:58
 
בוני אלדמע
24/06/10 09:34
פורום: חטיפת גלעד שליט כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קדימה היא מפלגה שהורכבה מעריקים מהעבודה והליכוד. חלק האמינו בדרך ההינתקות של אריק שרון, אך רובם פזלו ל 40 המושבים שהסקרים העניקו לו. זכורה בעיקר עריקתו הלא מכובדת של מופז מהליכוד לקדימה שתלווה אותו כצל בכל חייו הפוליטיים. רק לפני מספר חודשים ניסתה קדימה, ובעיקר חיים רמון, לשכנע את מורדי העבודה להצטרף כחטיבה לקדימה. זעקות השבר שלהם בכנסת שביבי מנסה לעשות להם אותו הדבר הם דמעות תנין. חלק מהמשחק הפוליטי הקבוע.
26/12/2009  |  דני רשף  |   מאמרים
לכן שמחתי כשהתחלתי לקרוא את ספרו של אלוף (מיל.) אלעזר שטרן, מסע כומתה. קראתי עד כה רק מחצית הספר, אבל הרעיונות שהוא מציג והערכים שהוא נלחם למענם - ראויים מאד. אשתדל להרחיב על הספר אחרי שאסיים את קריאתו.
26/12/2009  |  יאיר דקל  |   מאמרים
הכותרת הראשית בידיעות אחרונות (24.12.09) הייתה: "למען אבא אל תפרשו". מי שהפנה את הקריאה הנרגשת הזאת לחברי קדימה המאוכזבים ממנהיגותה של ציפורה לבני הוא החשוד בפלילים גלעד שרון, שמנצל את ההערצה של סיעת קדימה לאביו המושחת, אבא של העבריין עומרי.
26/12/2009  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
עד ליום חמישי הקרוב (31.12.09), צריכה כנסת ישראל להכריע בגורלה של תוכנית ויסקונסין, הידועה כיום בשמה המכובס "אורות לתעסוקה". התוכנית הזו, שביבי ודומיו (נערי אוצר למיניהם) תומכים בה בכל מאודם היא תוכנית שתחסל את הדמוקרטיה בישראל. דמוקרטיה ליברלית, במהותה, הינה משטר אשר מאפשר לאזרחים לעשות ככל העולה על רוחם, כל עוד אינם פוגעים בזולתם. דמוקרטיה ליברלית דוגלת בהתערבות מינימלית של המדינה בחופש הפרט.
26/12/2009  |  ענבל בר-און  |   מאמרים
המונח העברי "אסיר תודה" עוקר במהלך הגלות ממשמעותו המקורית. בתרבות המזרח התיכון, מי ששוחרר מכלאו חייב למשחרר את חייו, וכל מה שהמשחרר יבקש ממנו בעתיד - עליו למלא, שכן הוא מעין אסיר של המשחרר, כאות תודה על שהביא לשחרורו. זהו מקור הביטוי "אסיר תודה".
26/12/2009  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
רון בריימן
רון בריימן
האשמת נתניהו כאילו הוא זה שמונע עסקה, היא עלילה מרושעת המופצת על-ידי מתנגדי נתניהו אשר שכחו מי האויב    אחת השגיאות החמורות ביותר של ממשלת ישראל: ההפרדה בין חטופים לחטופים, ואי-עמיד...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il